عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
بازدید : 378
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

گزارش تصویری/هیات عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش

هیات عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش

هیات عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش- عصر بشاگرد

هیت عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش/ عصر بشاگرد

بشاگردیهای مقیم کیش/عصر بشاگرد

هیات عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش/ عصر بشاگرد

هیات عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش/عصر بشاگرد

هیات عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش

هیات عاشقان بقیع /بشاگردیهای مقیم کیش/عصر بشاگرد

بشاگردیهای مقیم کیش/عصر بشاگرد

پذیرای شام در حسینه عاشقان بشاگردیهای مقیم کیش/ عصر بشاگرد

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: گزارش تصویری , هیات عاشقان بقیع , بشاگردیهای مقیم کیش , محرم 94 ,
تاریخ : سه شنبه 28 مهر 1394
بازدید : 398
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مجالس عزاداری محل تبلیغات انتخاباتی نشود.

عصر بشاگرد؛ مجالس عزای حسینی باید به جامعه شعور، بیداری و بصیرت بدهد تا بتواند کارکردهای خود را داشته باشد. قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا در سرزمین کربلا اهداف زیادی داشت.

هیت عاشقان بقیع - عصر بشاگرد

یکی از مهمترین این اهداف را زنده نگهداشتن امر به معروف و نهی از منکر دانست و از قیام امام حسین(ع) به عنوان یک واقعه بی‌نظیر تاریخی که برای احیای امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت. مبارزه با بدعت‌ها را یکی دیگر از اصلی‌ترین اهداف قیام عاشورا از زبان امام حسین(ع) و بیداری جامعه و رسوایی و افشای فساد بنی‌امیه جز با قیام عاشورا امکان‌پذیر نبود و تنها با چنین قیامی می‌شد جامعه به خواب رفته را بیدار کرد، زیرا بنی‌امیه توانسته بودند با نیرنگ و فریب خود را اسلامی جلوه دهند.

جامعه به خواب رفته باید بگونه‌ای بیدار می‌شد و این بیداری به یک شوک نیاز داشت که امام حسین(ع) در روز عاشورا و در سرزمین کربلا آن شوک را به مردم وارد کرد و این بیدارباش بزرگ جز با فداکاری بزرگ امام حسین(ع) در روز عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

امام حسین(ع) در روز عاشورا راه را تا ابد به همه نشان داد،قیام امام حسین(ع) موجب تکامل و پویایی دین اسلام شد، زیرا در این قیام سید الشهدا(ع) برای مقابله با بدعت‌ها پا به میدان نهاد. فلسفه قیام عاشورا این قیام آن‌قدر مهم بود که به خاطر آن امام حسین(ع) که حجت خدا بر روی زمین بود، باید فدا می‌شد.

هرگونه انحراف در مداحی‌ها و سخنرانی‌های محرم و صفر بدعت است و باید جلوی آن گرفته شود، هدف از مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان روشنگری در زمینه اهداف قیام امام حسین(ع) در روز عاشوراست و لذا به گریه انداختن مردم به هر قیمتی بدعت است و باید با آن مقابله شود.

قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا تلنگری بود برای زنده کردن شعورها؛ لذا عزاداری‌های با شوری که همراه با شعور نباشد مناسب مجالس عزای سرور و سالار شهیدان نیست. مجالس عزای حسینی باید به جامعه شعور، بیداری و بصیرت بدهد تا بتواند کارکردهای خود را داشته باشد.

با اشاره به انتخابات پیش رو در سال جاری مجالس عزاداری نباید به محلی برای تبلیغات انتخاباتی تبدیل شوند، هرچند این مسئله به این معنا نیست که در این مجالس مطلقا در مورد مسائل سیاسی بحث نشود؛ چراکه دین از سیاست جدا نیست و مطرح شدن مباحثی در زمینه لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب افراد اصلح ضرورت دارد.

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: تبلیغات , عزاداری عاشورای حسینی , محل تبلیغات , قیام امام حسین علیه السلام(ع) ,
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
بازدید : 600
نویسنده : فــردیـن احـمدی

گفتگو با محمد طاهری عضوء هیئت عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش

عصر بشاگرد: به مناسبت ایام سوگواری وعزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) به سراغ یکی از جوانان موفق و عاشق اهل بیت و عضوء هیات عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش رفت.

 

 گفتگو با محمد طاهری عضو هیات امناء هیات عاشقان بقیع

 گفتگو به شرح زیر است.

 

- لطفا خودتان را معرفی نمایید و میزان تحصیلات را بفرمایید؟  
اینجانب محمد طاهری متولد سال1360 کارشناس حقوق و دانشجو مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی واحد بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی کیش رئیس هیات موسس و عضو هیئت امنا هیئت و خادم و نوکر عزاداران عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم جزیره کیش هستم.

- چگونه وارد عرصه عزاداری و هئیت  اهل بیت (ع) شدید؟
من از نوجوانی در دستگاه امام حسین حضور داشتم مثلا در دورانی که ستاد مردمی در زمان جناب مهندس یزدان پناه مدیرعامل وقت سازمان منطقه آزاد کیش فعال بود با  علاقه درمسجد امیر به  خدمتگذاری  ستاد مردمی و  نوکری امام حسین مشغول بودم  و شاید شما هم شنیده باشید که می گویند مرحوم آیت الله کمپانی، استاد آیت الله بهجت و خیلی از بزرگان، خودش کفش جفت می کرد، چایی می ریخت. می گفتند: آقا شما آیت الله، فیلسوف و... هستی. می گفت: این مجلس امام حسین(علیه السلام) است. شاید خیلی از کارهای ما نگرفت، ولی این کار گرفت. نوکری در این خانه برای ما ثبت بشود یعنی تو نوکر دستگاه اهل بیت علیهم السلام و امام حسین(علیه السلام) باید خودت را بشکنی، جارو کشی کنی، کفش جفت کنی... 

- چرا نام هئیت را عاشقان بقیع نهادید؟
نخستین و کهن‌ترین قبرستان مسلمانان واقع در مدینه و محل دفن چهار تن امامان معصوم  و بسیاری از صحابه  و تابعین و یکی از چند موضع احتمالی محل دفن  حضرت فاطمه زهرا (س) است. بقیع از مکان‌های مقدس زیارتی مسلمانان به ویژه شیعیان است. در فضیلت آن، روایاتی از پیامبر اکرم(ص) و امامان(ع) نقل شده است قبرستان بقیع تا قبل از تسلط آل سعود، بقعه‏های متعددی داشت که بر روی قبور خاصی ساخته شده بود. اما اکنون به صورت فضای باز و ساده‏ای در آمده است و قبرها جز نشانی ساده، به صورت سنگی که بالای سر آنها گذاشته شده، چیزی ندارد. با وجود این، تعلق خاطر مسلمانان به مدفون شدگان بقیع باعث گردیده است تا قبر عده‏ای از بزرگان مدفون، مشخص باقی بماند. گرچه به مرور زمان، قبور صدها بلکه هزاران تن از صحابه و تابعین به دست فراموشی سپرده شده و قبر آنان نامشخص مانده است  وبنا به وظیفه اسلامی ،دینی و حساسیت موضوع  نام هئیت را برای ماندن در اذهان مردم هئیت عاشقان بقیع انتخاب و نام گذاری کردیم .

- چه طور شد که به فکر راه اندازی هیئت عاشقان اهل بقیع  بشاگردیهای مقیم کیش افتادید؟
با هم فکری و مشورت برادران دلسوز و امام جمعه محترم کیش و با توکل بر خداوند و توسل بر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)   از انجایی که  جمع کثیری از بشاگردیهای در جزیره کیش در همان سالهای تاًسیس منطقه قبل از پیروزی انقلاب به واسطه فعالیت های عمرانی و زیر بنایی  در این جزیره حضور داشته اند و با فرا رسیدن ایام محرم در مسجد حضرت امیر (ع) و مسجد خاتم الانبیاء  کیش به سوگواری و عزاداری می پرداختند حتی سالهای پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  که در مجتمع های کارگری مانند کمپ رحیمی کارگران که عموماٌ به کارهای خدماتی در شرکت های مختلف از جمله سازمان منطقه آزاد و شرکت های وابسته به آن حضور و فعالیت داشتن در ایام سال مناسب های مذهبی از جمله ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش به عزاداری می پرداختند که بعد از برچیده شدن کمپ رحیمی و انتقال آن به مجتمع سحر (کمپ سحر ) مصادف با حضور امام جمعه جدید کیش جناب حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا علیدادی گردید ایشان از انجایی که جزیره کیش ایران کوچک است  و مردم از همه  مراکز استانها و شهرهای کشور با تنوع قومیت ها و زبان متعدد در جزیره کیش حضور دارند ایده تاسیس هیئت های عزاداری به سبق و سیاق جدید را مطرح نموده اند که با استقبال کیشوندان هیئت های مختلفی در سرتاسر کیش شکل گرفته که به نحوی موثر در مناسبت های مختلف سال به برگزاری مراسم عزادارای می پردازند.

- هیئت عاشقان بقیع در چه سالی شروع به فعالیت کرد؟
در سال 1384 هجری شمسی.

- هدف از تشکیل  هیئت چه بود؟
هدف از تشكيل اين هيات ايجاد يك جمع و محفل معنوي وارتقاي معارف ديني وبرقراري انس وارتباط معنوي با اهل بيت عصمت وطهارت عليهم السلام و ايجاديك پايگاه معنوي براي بشاگردیها و سایرکیشوندان محترم بود اينكه امام خميني (ره) همواره بر ضرورت حفظ عزاداري سنتي تأكيد مي‌كردند در دوران حيات امام خميني(ره)  هنوز عزاداري‌هاي سبك جديد رواج چنداني نداشت، اما آن پير روشن ضمير چنين آينده خطرناكي را پيش‌بيني مي‌كرد و از همان زمان هشدارهاي لازم را داده بود. براي آنكه به توصيه امام خميني عمل شود به يك نهضت قدرتمند حفاظت از عزاداري‌هاي سنتي نيازمنديم در برپائي عزاداري‌هاي سنتي، از جمله اقداماتي هستند كه اين نهضت بايد انجام دهد. اينكه بشاگردیها  داراي آداب سنن و شیوه خاص عزاداری سنتی می باشند و انتقال آن به نسلهای آینده را هدف گزاری کردیم از طرف دیگر  عزاداری سنتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید بوده  تشكيل اين هيات در سطح جزیره کیش یک ضروريت به نظر مي رسيد که یک هيات مستقل بتوانندبه مناسبت هاي مختلف  به عزاداری و فرهنگ سازی در ترویج عزاداری سنتی بپردازد اقدام به تاً سیس هیئت نمودیم ،يقين دارم اگر لطف الهي وعنايت حضرات معصومين عليهم السلام نبودهرگز اين توفيق حاصل نمي شد.

- هسته مرکزی  ومحور هئیت را چه افرادي تشکیل می‌دادند و چگونه گرد هم آمدند؟
همه هیئت‌ها باید امام حسین (ع) محور باشند. باید اهل‌بیت محور باشند. بقیه در حال نوکری هستند. چه کسی که در کسوت مداحی نوکری می‌کند چه کسی که در کسوت سخنران، آشپز، کفشداری و ....  اما در جواب پاسخ جنابعالی برادران مرتضی زینلی، حسین پیریزاده ، عیسی خاجدادی، محمد درختی ، اسحق رحمانی ، حسن رحمانی ، ابراهیم لطف الهی ، مهرعلی احمدی زاده ، کربلای علی درخشان ، اسدالله پیری زاده ، پیرداد بهرام زاده، محمد صابری ، کربلای حسن عید زاده و حسن محمدی  بشاگردیهای که سالیان طو لانی در جزیره کیش حضور دارند.

- در مسیر راه اندازی آیا با مقاومت‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی هم مواجه شده‌اید؟
بحمدالله با عنایت خداوند وتوسل بر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و حمایت های امام جمعه محترم مشکلات  همیشه مرتفع می گردد.  

- مهم ترین دستاورد هیئت و هئیت های عزاداری  را در این چندساله چه می دانید؟

مهم ترین دستاورد هر هئیت عزاداری به نظر اینجانب می بایست جلب رضایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد. باید آن طوری برنامه‌ریزی کنیم و طوری عزاداری نماییم که مورد رضایت آن حضرت باشد و مراقب باشیم این برنامه عظیم و الهی الوده  به بعضی موارد خلاف شرع و خلاف مقاصد و اهداف حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام نشود. در عزاداري‌ها، سنتی مقابله با خرافات، پالايش محافل مذهبي از انحرافات، جلوگيري از سودجوئي‌ها، مبارزه با شيوه‌هاي موهن در عزاداري‌ها و مداحي‌ها، پربار كردن منابر و مراثي، ترويج مقتل خواني، بهره‌برداري صحيح از حضور جوانان در محافل و مجالس عزاداري و مشاركت دادن آنها مهم ترین دستاورد هیئت بوده است .

- سخنرانان جلسات را با چه ملاک و معیاری انتخاب می‌کردید و در این راه از چه افرادی کمک می گرفتید؟ شناخت شما نسبت به آنها چگونه كسب مي‌شد؟ سخنران روی کيفيت کار هيئت‌ها تأثير بسزايي دارد؛ روحاني و واعظي که مسئوليت سخنراني در جلسات را به عهده دارد واعظي که منبر پرمايه‌اي داشته باشد، قادر است «هيئت‌دار» را هم تغيير دهد. من از طرفداران پر و پا قرص روحانيت ام. الحمدالله روحانیون بشاگردی در شهر مقدس قم در سطوح عالی و یا در حوزه علمیه ولی عصر (عج ) بشاگرد مشغول به تحصیل هستند که همه ساله از ابتداء تاٌ سیس هئیت از این بزرگان در ایام محرم استفاده شده است .

- هزینه مراسم های هیئت از کجا تامین می شود و میزان همکاری نهادهای مسوول با شما در چه سطحی است ؟
بخشي از هزينه‌ي هيأت توسط مجمع هیئت های مذهبی امام جمعه محترم با همکاری سازمان منطقه آزاد  تأمين مي‌گردد آما قسمت اعظم  از هزینه ها توسط هیئت امناء و نذورات و خیرات مردمی عزاداران و عاشقان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) تامین می شود.

- برنامه ی هیئت در طول جلسات جهت اطلاع عموم مردم به چه شکل می باشد ؟
بدین ترتیب است که هیئت با قرائت زیارت عاشورا  شروع شده و بعد از آن با نوحه سرایی به کار خود ادامه می دهد.بعد از نوبت سخنرانی و احکام است که هیئت عزاداران عاشقان بقیع  امسال از حضور استاد گرانقدر جناب حجت الاسلام  سدری از روحانیون برجسته استان بهره مند شده است.در انتها با انجام واحدخوانی سینه زنی پر شورعزاداری هیئت به کار خود خاتمه می دهد.


- اصولا یکی از آسیب های عزاداری هیئات مذهبی، استفاده از اشعار نامتناسب، حرکات ناشایست و معارف بدون پشتوانه است. هیئت عاشقان  بقیع برای جلوگیری از ایجاد این گونه آسیب ها چه کارهایی را در درون هیئت انجام داده است ؟
در ابتدا باید عرض نماییم عزاداری ائمه اطهار(ع) مخصوصا امام حسین (ع) ویاران باوفایش از افضل قربات(بهترین اعمال) است وموجب زنده شدن اسلام وبرافراشته ماندن پرچم اسلام ناب محمدی وتشیع سرخ علوی است خواندن اشعاری که بیانگر مظلومیت وزحمات وفداکاری آن حضرات است، کار بسیار خوبی است، ولی باید ازهرگونه کاری که باعث هتک حرمت آن بزرگواران می شود و موجب وهن مذهب درنظر دیگران می گردد، پرهیز گردد. وظیفه همه این است که بامشاهده انحراف بارعایت شرایط و مراتب امر به معروف ونهی ازمنکر،نهی از منکر نمایند همواره تلاش ما محور قرار دادن نظر مراجع معظم تقلید و رهنمودهای مقام معظم رهبري است . که در این راستا  با برگزاری  جلسات هیات های مذهبی برای نکات آموزشی و آسیب شناسی فرهنگ عاشورایی در ابتدا ماه محرم توسط مجمع هیئت های مذهبی کیش و امام جمعه محترم و دعوت از اساتید و علماء صورت می گیرد

- چه ضمانتي براي عدم انحراف هيات از صراط اسلام و انقلاب و اهدافي كه براي آن درنظر گرفته ايد، داريد؟
اگر همه ما درمسئله امر به معروف ونهی از منکر به وظیفه خود عمل نماییم بیشتر مشکلات حل می شود و انحراف هم اصلاح می گردد،ما از جزئيات آنچه که بيان کرديد آگاهي داریم،‌ برخی عزاداري‌هاي دچار تحريف و آسيب شده است بايد تدابيري اتخاذ نمود تا آسيب‌ها  و انحرافات را کاهش داد،در امور مداحي و عزاداري‌ها نظارت دقيق‌تر باشد. حوزه‌هاي علميه و سازمان های دیگر مانند رسانه ها به ویژه صدا و سیما نیز در اين باره وظيفه سنگين دارند. آن ها می توانند در قالب های مختلف با آسیب های عزاداری مبارزه کنند و درباره عزاداری صحیح اقدامات لازم را انجام دهند، مثلا مي‌توان با بهره‌گيري از نظر سنجي‌ها، و مطالعه در باره عزاداري، و هماهنگي ‌با مراکز و نهاد های مربوطه، آيين‌نامه و قوانين را تصويب شود که مداحان و روضه‌خوانان بر اساس آن مداحي و روضه بخوانند. در اين ميان مردم نيز وظيفه دارند که درباره مداحي و عزاداري‌ها دقت بيش تري نمایند . در صورت مخالف بودن عزاداري‌ها با آموزه های دینی، به مداحان، روضه‌خوانان و مسئولان هيئت تذکر دهند که عزاداري باید در شأن خاندان پیامبر (ص)- به ویژه امام حسين(ع) باشد. همان گونه که بارها مراجع تقليد اعلام نمودند عزاداري ها باید به گونه ای باشند که موجب اهانت به اسلام و معصومان نگردد. از سوي ديگر مداحان محترم نيز وظيفه دارند که در روضه خواندن دقت بيش تري نمايند . از مطالب غير واقع پرهيز کنند. در سبک و سياق خواندن نوحه و مرثيه‌سرايي دقت‌هاي لازم را انجام دهند تا عزاداري‌ها همسو با آموزه‌هاي ديني انجام شود.

انتظار مي‌رود مسئولان مربوطه در اين خصوص اقدامات لازم را انجام دهند .

بهترين نوع عزاداري براي ائمه آن است كه اهداف ذيل در آن عزاداري ها تأمين شود كه به برخي از آن ها اشاره ميكنيم:

1- شناساندن مقام پيشوايان بزرگ اسلام ؛

2- افزايش محبّت به اهل بيت كه پاداش رسالت پيامبر است ؛

3- دعوت به دين و آگاهی از حقايق و معارف آن . فراخواني مردم به صلاح و دوري از انحراف و فساد؛

4- بيان حقانيت نهضت حسيني بر ضد طاغوتيان . آشكار كردن مردم با ويژگي هاي قيام امام حسين (ع) ؛

5- اطعام عده اي از گرسنگان در مراسم عزا ؛

6- ياد مصيبت اهل بيت كه موجب آسان شدن مصائب و سختي هاي دوستداران آنان است؛‌

7- همدردي با رسول خدا ، حضرت زهرا ، امام زمان و ساير ائمه(ع) ؛

8- افشاگري جنايات ستمگران به ويژه بني اميّه و بني عباس و تطبيق آن با شرايط و مقتضيات زمان ؛

9- رشد فضايل و كرامتهاي انساني و الهي و پرورش روحيه شهادت طلبي.

اگر عزاداری ها بر اساس شرایط دینی و مطابق اسلام باشد باعث عدم انحراف از صراط اسلام و انقلاب خواهد بود .

- در پایان اگر نکته ای ناگفته مانده است بیان نمایید؟

تلاش کنیم تا  وزنه‌ی دیانت و مسائل مبنایی دینی خصوصاً تزکیه‌ی نفس و مسائل اخلاقی مباحث سیاسی و بصیرت افزایی در هیئت ها گسترش پیدا کند و در پایان فرصت را غنیمت شمرده از برادر عزيز و گرامي جناب آقاي انصاری دبیر مجمع هیئت مذهبی و همچنین از مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و مدیر عامل محترم شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش هم تشکر می نماییم زيرا ايشان نسبت به تمامي هيأت‌ها و خصوصاً هيأت عاشقان بقیع  نظر مرحمت دارند.
در پایان از امام جمعه ي عالم و عامل جزیره زیبای کیش حضرت حجت‌الاسلام و المسلمين حاج آقا علیدادی كه به هيأت از جنبه‌ي مالي و معنوي در این سالیان کمک های شایانی کرده اند تشکر ویژه دارم.
ان شاء الله موفق باشید.

هیت عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش






 

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: هیات عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش , محمدطاهری , بشاگردیهای مقیم کیش , جزیره کیش ,
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
بازدید : 352
نویسنده : فــردیـن احـمدی

ایستگاه های صلواتی به مناسبت فرارسیدن ایام محرم جهت پذیرایی از عزاداران سید الشهدا در خیابان های مختلف شهر سردشت برپا شده است.

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، با رسیدن دهه اول محرم هیئت های مذهبی مرکز شهرستان بشاگرد به همت جوانان و نوجوانان ایستگاه های صلواتی جهت پذیرایی از عزاداران سید الشهدا در نقاط مختلف شهر سردشت برپا شده است.

ایستگاه صلواتی (1)

ایستگاه صلواتی (2)

ایستگاه صلواتی (3)

ایستگاه صلواتی (4)

ایستگاه صلواتی (5)

ایستگاه صلواتی (6)

ایستگاه صلواتی (7)

ایستگاه صلواتی (8)

ایستگاه صلواتی (9)

ایستگاه صلواتی (10)

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: ایستگاه های صلواتی در بشاگرد،محرم 94 دربشاگرد،عزاداران حسین علیه سلام ,
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
بازدید : 274
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

همایش شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی‎‏اصغر(ع)، شیرخواره اباعبدالله‌الحسین(ع)، در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور در شهرستان بشاگرد برگزار شد.

2

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، همایش شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی‏اصغر(ع)، شیرخواره اباعبدالله‌الحسین(ع)، روز جمعه ۲۴ مهر ماه در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور از ساعت ۹ صبح در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) شهر سردشت و همچنین در شهر گوهران برگزار شد.

دراین مراسم مادران با در آغوش گرفتن نوزادان شیرخواره خود به این مراسم سوگواری آمده و با ذکر لالایی و روضهخوانی در غم حضرت رباب(س) با آن بانوی بزرگوار همدردی کردند.

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا به خصوص حضرت علیاصغر(ع) از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و… همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود.

3

این همایش از سال‌های آغازین دهه هشتاد در تهران آغار و به مرور در سایر شهرها نیز گسترش یافت. برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علیاصغر(ع) نیز تشکیل شد. سال ۱۳۹۰ این همایش در بسیاری از روستاها، ۸۰۰ شهر ایران و کشورهای دیگر گسترش یافت. در این همایش مادران و کودکان شیرخوار شرکت می‌کنند و تعداد شرکت کنندگان در آن چندصدهزار نفر تخمین زده شده ‌است.

1

این همایش در شهرستان بشاگرد نیز جایگاه بسیار ویژه ای دارد و مورد استقبال پرشوری بانوان این شهرستان می شود.

این مراسم در ایران ثبت ملی شده و درخواست ثبت آن در میراث جهانی یونسکو نیز ارائه گردیده ‌است. 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: همایش شیرخوارگان حسینی،شهرستان بشاگرد،محرم 94 ,
تاریخ : پنج شنبه 23 مهر 1394
بازدید : 403
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مسئول کانون فرهنگی مسجد امام علی ابن ابیطالب (ع) شهر سردشت بشاگرد با اشاره به اینکه شهرستان بشاگرد ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد و نیرویی مستقل ندارد ، گفت : نبود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صدمات زیادی بر پیکره فرهنگی این شهرستان وارد کرده است.

m.f.1107

به گزارش عصر بشاگرد ، رحیم رحیمی مسئول کانون فرهنگی مسجد امام علی ابن ابیطالب (ع) در گفتگو با خبرنگارفرهنگ کده با بیان اینکه در ۲۲ شهریور ۹۲ اداره فرهنگ و ارشاد از گوهران به سردشت انتقال یافت بعد از گذشت چند ماه پس از زلزله که ساختمانش همراه با یه سالن کوچک تخریب شد و همان تاریخ مسئولش تودیع و معارفه شد.

وی ادامه داد : شهرستان بشاگرد  متولی فرهنگی دارد ولی اداره ندارد و از سال ۸۷  تاکنون برنامه ها به صورت کم رنگ در این شهرستان انجام شده است .

رحیمی درباره لزوم ایجاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان گفت:شهرستانی با بدون اداره فرهنگ و ارشاد  بی شک تبدیل به شهری با سطح فرهنگ پایین می شود و وجود استعدادهای فراوان هنرمندان این شهرستان باعث شده نیاز به مکان های فرهنگی بیشتر احساس شود و ظرفیت پذیرش پایین مکان های فرهنگی در بشاگرد، هزینه ها و خطرات ایاب و ذهاب باعث شده که شهروندان بیش از پیش، نبود مکان های فرهنگی و هنری را در شهرستان احساس کنند.

مسئول کانون فرهنگی مسجد امام علی ابن ابیطالب (ع) افزود : در سال ۹۳  فقط یه اتاق در ساختمان شهرداری به اداره ارشاد داده شد که آن هم  همه روزه تعطیل بود و در حال حاضرقریب به یک سال است که هیچ  اتاقی  یا ساختمانی هم  ندارد از زمانی که شهرستان شده کوچکترین اقدامی در این مورد صورت نگرفته است و حتی در موردش بحث هم نشده است و فقط رئیس آن معرفی شده و میشود گفت فرهنگ و ارشاد نداریم .

مدیران ارشد استان  به فرهنگ شهرستان بشاگرد بی توجه هستند

وی  رسیدگی به وضعیت فرهنگ در جامعه را امری ضروری دانست و بیان کرد: دغدغه مسئولان شهرستان، ارتقای سطح فرهنگ است اما در نتیجه بی توجهی مدیران ارشد استانی و کمبود اعتبارات، تلاش در این زمینه بی نتیجه خواهد ماند و در حال حاضر با وجود متولی فرهنگی در این شهرستان ولی در حال حاضر  اداره ای به نام فرهنگ و ارشاد در این شهرستان وجودندارد.

رحیمی از مدیران و مسئولان ارشد متولی فرهنگ خواست تا امور مربوط به ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بشاگرد را اصلاح کنند افزود: ادامه وضعیت کنونی غیر ممکن است تا زمانی که مسائل فرهنگی در شهرستان حل نشود، باید منتظر آسیب‌های اجتماعی از جمله افزایش آمار طلاق، اعتیاد به مواد مخدر، ازدیاد پرونده‌های قضایی و مراجعه مردم به تنها دادگاه شهرستان که با یک قاضی برای ۴۰ هزار نفر وجود دارد، باشیم.

مسئول کانون فرهنگی مسجد امام علی ابن ابیطالب (ع) در پایان  از گروه فرهنگی هنری جوانان شهر سردشت در اجرای برنامه های فرهنگی در سرتاسر بشاگرد تشکر و قدر دانی کرد.

 

انتهای پیام/


  • برجسب :
ايميل: news@.ir شماره پيامک:000


:: برچسب‌ها: ارشاد بشاگرد اداره ای بدون ساختمان,۷ سال کار فرهنگی در محرومترین نقطه کشور ,
تاریخ : دو شنبه 20 مهر 1394
بازدید : 373
نویسنده : فــردیـن احـمدی
«باز این شورش است که در خلق عالم است»
 
عصر بشاگرد: این روزها که از کوچه پس کوچه های شهر می گذری، رایحه خوش سیب مشامت را پر می کند؛ در میان ازدحام روزمرگی های مردم وقتی از خیابان های شهر می گذری بیرق های سبز و مشکی چشمانت را مجذوب می کنند، بیرق هایی که بیشتر نماد امیدند تا شروع دو ماه عزاداری.
 
بار دیگر گردش روزگار ماه محرم را به ما رساند، ماه غربت حسین و تنهایی زینب را، ماه دلاورمردی عباس و شجاعت علی اکبر را؛ ماهی که اگر به هوش باشی و به گوش، بعد از گذشت قرن ها از آن، صدای «هل من ناصر ینصرنی» حسین(ع) را از زبان امام غائبت خواهی شنید.
 
محرم ماه پیوستن خون خدا به خداست، ماه تجدید پیمان بندگی انسان کامل و تثبیت «قالوا بلی»! ماهی که به هر کجا سر می زنی دلها لرزان است و چشم ها پر امید؛ سفینه النجاه حسین(ع) پذیرنده هر نوع مسافری می باشد، کشتی حسین(ع) حتی مسافرانی را که دیگر هیچ سرمایه ای برای پرداخت و سوار شدن بر آن برایشان باقی نمانده را هم می پذیرد، مسافرانی که سالهاست در جزیره غفلت به سر برده اند و اکنون آرزویشان انسان شدن است و انسان ماندن.
 
ماه محرم از راه می رسد، ماهی که در آن به واسطه شفای تربت حسین(ع) دلها و تن های زیادی روبه راه شدند و از دل مردگی و رخوت نجات یافتند.
 
ماه محرم از راه می رسد، ماهی که در آن به واسطه مستجاب الدعوه بودن قبه حسین(ع) آرزوهای محال و غیر محال زیادی به تحقق پیوستند و راه های کمال و هدایت برایشان باز گردید.
 
ماه محرم از راه می رسد، ماهی که فرصتی دوباره است برای دل های یخ زده و هجران زده، دلهایی که هر روز به دنبال گمشده ای می گردند و باز هم گمشده شان را در لابلای دوست داشتنی های سخیف دنیایی نمی یابند، ماه محرم، ماه هدایت به سمت نور است و آن کس که دلش بی قرار است و قراری دوباره می خواهد باید به پا خیزد و عَلَم عشق را بر پا کند، عَلَمی که اگر در برپا کردنش کوتاهی کرد، دیگران گوی سبقت را از وی می رُبایند و در میدان انسانیت و مردانگی و مروت پیشی می گیرند.
 
ماه محرم از راه می رسد و دلهای سرگردان و جواب شده از همه جا و همه کس، به چشم خود می بینند که جایی برای پناه آوردن برایشان باقی مانده، جایی که سنگفرشش بال ملائکه الله است و خیرمقدم گویش حجت الله؛ هر چند که اولیاء الله گویند امن ترین مکان برای عشق و محبتمان قلب های شیعیان و دوستداران ماست؛ اما چه کنیم که دنیا و مافیهایش، چشمان خودِ عالیمان را کور کرده است و چشمان خودِ دانیمان را تیزتر و هیزتر؛
 
خداوندا! به عاشقان دیدارت و به بندگان صالحت و به مقربان درگاهت و به آنکه شفای دردهایمان را در تربتش نهادی قَسَمَت می دهیم دلهایمان را در راه عشق و عاشقیش ثابت قدم گردان و عشق های مجازی دنیا را تنها پله ای قرار ده برای رسیدن به عشق بی انتهای خودت و حسینت(ع)!
 
خداوندا! به غنچه پر پر شده حسین(ع) و به صبر زینب علیها السلام ما را از آنانی قرار ده که گوشی شنوا برای اجابت «هل من ناصر ینصرنی» و چشمی بینا برای دیدن افراشته شدن پرچم پیروزی مولایمان صاحب الزمان(عج) خواهند داشت.
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: هئیت عاشقان بقیع , بشاگردیها , مقیم کیش , محرم94 ,
تاریخ : دو شنبه 20 مهر 1394
بازدید : 387
نویسنده : فــردیـن احـمدی

غبار روبی حسینیه عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش به مناسبت فرارسیدن ماه محرم

 
مردم مومن و دوستدار اهل بیت (ع) بشاگرد آماده استقبال از ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) هستند.
 
به گزارش عصربشاگرد، همزمان با روزهای پایانی ماه ذی الحجه و فرارسیدن ماه محرم حسینیه عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش با حضور جمعی از مردم ولایتمدار بشاگردی با شور و شعور حسینی غبارروبی شد. 
مردم مومن و دوستدار اهل بیت (ع) بشاگردیهای مقیم کیش آماده استقبال از ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) هستند.
 
امروز نیز در آستانه فرا رسیدن ماه
 
 
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: غبار روبی حسینیه عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش به مناسبت فرارسیدن ماه ,
تاریخ : چهار شنبه 15 مهر 1394
بازدید : 326
نویسنده : فــردیـن احـمدی

تحصیل ۲۴نفرازفرزندان مددجو بهزیستی بشاگرد دردانشگاه های عالی کشور.

به گزارش عصر بشاگرد؛ رییس اداره بهزیستی بشاگرد گفت:بیست وچهارنفر از فرزندان مددجو و معلولین تحت پوشش بهزیستی شهرستان بشاگرد در دانشگاههای عالی کشور مشغول به تحصیل هستند.
غلامرضا روشن رای افزود: این افراد در رشته های اقتصاد،زیست شنانسی‌‌،حقوق،مشغول به تحصیل هستند.
که از زمان اغاز تحصیل تاکنون تحت حمایت اداره کل بهزیستی بوده و از خدمات کمک هزینه تحصیلی،شهریه دانشگاه خوابگاهي و ایاب و ذهاب برخوردار بوده اند.
روشن رای خاطر نشان کرد: در واقع سازمان بهزیستی خدمات رسانی به درمانده ترین افراد از نطر جسمی و مالی را بر عهده دارد،و با مددکاری راه بهتر زندگی به این افراد که شاید امید به زندگی آینده خود نداشته اند هموار ساخت ونیاز های اولیه انها را برطرف نمود،که خود نمونه ای از اجرای عدالت در جامعه هدف می باشد.
 وی تصریح کرد: افرادی که در گذشته از نطر جسمی و مالی امید به زندگی نداشته اند وخود را مزاهم جامعه می دانستند امروز می بینیم که بیست و چهار نفر از فرزندان این قشرآسیب پذیر و مستعد بشاگردی،که از حمایت های بهزیستی برخوردار بودند در دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل هستند و آینده خود و خانواده خویش ‌را روشن ساخته اند.
وی درپایان با اشاره به ابتکار بی سابقه دولت تدبیر وامید درخصوص رفاه بیشتر قشرآسیب پذیربیان داشت: دولت یازدهم در اجرای سیاست های کلان خود باتوجه به قشرمحروم، معلولین ونیازمندان جامعه موجبات بهرمندی آنها را از زندگی شرافتمندانه فراهم نموده تا هم استعداد آنها شکوفه شود و جامعه از آنها بهرمند شود وهم آنان خود را عضوی موثر برای جامعه بدانند.
 
گزارش؛ فردوس دانشی


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: تحصیل مددجویان بشاگردی , دانشگاهای عالی کشور , اداره بهزیستی بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 15 مهر 1394
بازدید : 286
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بندرعباس- مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: یکهزارو 166میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به زلزله زدگان شهرستانهای بشاگرد و بستک از توابع این استان پرداخت شده است.

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از ایرنا حامد ذاکری سه شنبه درگفت وگو با خبرنگاران رسانه های همگانی با تشریح روند بازسازی مناطق زلزله زده این دو شهرستان اظهارکرد: در اجرای مصوبه هیات دولت 770 میلیارد در قالب 600 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و170میلیارد ریال بطور بلاعوض به آسیب دیدگان از زلزله در بشاگرد پرداخت شده است.
این مقام مسئول یادآورشد: در بستک نیزدر مجموع 396میلیارد ریال شامل 66میلیارد ریال وام بلاعوض و 330میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به زلزله زدگان این شهرستان پرداخت شده است.
در اطلاعات منتشره آمده است: اردیبهشت ماه سال 92زلزله ای به بزرگی 2/6 ریشتر درامواج درونی زمین شهرستان بشاگرد هرمزگان را لرزاند که به سه هزار واحد مسکونی خسارت وارد شد.
دراین اطلاعات زمان وقوع زلزله پنج ونیم ریشتری بستک با یک کشته و 29مجروح نیز 12دی سال 92اعلام شده است.
ذاکری در ادامه با اشاره به مناسبت روز ملی روستا از واگذاری 28 هزار و 850 قطعه زمین بمنظور احداث مسکن به روستاییان هرمزگان بعنوان بخشی دیگر از فعالیت های این بنیاد نام برد.
وی اضافه کرد: از 68 هزار و 146 نفر روستایی معرفی شده جهت دریافت وام 150 میلیون ریالی تعداد 58 هزار نفر آنان این تسهیلات را دریافت کرده که بیش از 50 هزار نفر از آنان نیز تاکنون موفق به اخذ پایان کار شده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان خاطرنشان ساخت: طرح هادی روستایی در سطح421 روستای بالای 20 خانوار این استان درحال انجام است که یازده روستای آن به مرحله افتتاح و بهره برداری رسیده است.
ذاکری یادآورشد: از مجموع یکهزارو730 پارچه آبادی این استان یکهزار و 277 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت دارند که حدود 800 روستا دارای طرح مطالعاتی هستند و طبق برنامه پنجم توسعه بایستی تا پایان این برنامه (سال 94) همه آنها دارای طرح مطالعاتی( طرح هادی) شوند.ک/ 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: روند بازسازی مناطق زلزله زده، تسهیلات ارزان قیمت،زلزله زدگان شهرستانهای بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 15 مهر 1394
بازدید : 445
نویسنده : فــردیـن احـمدی
مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان مطرح کرد
 

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان گفت: هم‌اکنون در 421 روستای بالای 20 خانوار استان هرمزگان عملیات اجرایی طرح هادی اجرا یا در حال اجرا بوده و 11 روستا نیز هم‌اکنون آماده افتتاح است.

خبرگزاری فارس: اجرای طرح هادی در 421 روستای استان هرمزگان

  •  
 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حامد ذاکری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرونده طرح‌های هادی روستاهای بالای 20 خانوار در هرمزگان بسته می‌شود، اظهار داشت: از مجموع یک‌هزار و 730 پارچه آبادی در استان هرمزگان یک‌هزار و 277 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند که برابر برنامه پنجم توسعه باید دارای مطالعه طرح هادی باشند.

وی اضافه کرد: تاکنون 797 روستا دارای مطالعه طرح هادی هستند و برابر برنامه پیش‌بینی شده و تأمین اعتبار به مبلغ 50 میلیارد ریال تمامی روستاهای باقی مانده بالای 20 خانوار دارای اعتبار هستند که نقشه‌برداری و عقد قرارداد با مشاور انجام شده است و تا پایان امسال دارای مطالعات طرح هادی خواهند شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در 421 روستای بالای 20 خانوار استان هرمزگان عملیات اجرایی طرح هادی اجرا یا در حال اجراست و 11 روستا نیز هم‌اکنون آماده افتتاح است.

به گفته ذاکری، برای این تعداد طرح آماده افتتاح بیش از 52 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان، با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته برای مطالعه اجرای طرح‌های یاد شده است، خاطرنشان کرد: معمولاً برای مطالعه طرح‌های هادی اعتبار چندانی نیاز نیست و عمده منابع صرف اجرا خواهد شد.

این مقام مسوول میزان صدور سند اماکن روستایی را از ابتدای طرح 62 هزار و 624 فقره سند اعلام کرد و گفت: روند صدور اسناد اماکن روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک به میزانی که امکان ثبت داشته باشد، هر ساله انجام می‌شود.

ذاکری همچنین از واگذاری 28 هزار و 850 قطعه زمین خبر داد و با اشاره به روند احداث مسکن روستایی اظهار داشت: تاکنون 68 هزار و 146 نفر برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت 150 میلیون ریالی معرفی شده است که از این تعداد 58 هزار نفر عقد قرارداد و تسهیلات گرفته‌اند و 50 هزار و 200 نفر موفق به اخذ پایان کار شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان همچنین به اجرای طرح مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر که بر عهده این بنیاد گذاشته شده است، اشاره کرد و بیان داشت: از مجموع 34 شهرستان هرمزگان فقط چهار شهر بندرعباس، بندرلنگه، میناب و رودان بالای 25 هزار نفر هستند و مابقی کمتر از این جمعیت دارند.

وی گفت: از 12 هزار و 400 واحد سهمیه تعیین شده 15 هزار و 398 نفر عقد قرارداد کردند که 12 هزار و 205 نفر پایان کار دریافت کرده‌اند.

ذاکری در پایان به روند بازسازی مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در بحث زلزله بشاگرد 600 میلیارد ریال تسهیلات و 170 میلیارد ریال بلاعوض و برای شهرستان بستک نیز 330 میلیارد ریال تسهیلات و 66 میلیارد ریال بلاعوض پرداخت شد.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: اجرای طرح هادی , در 421 روستای استان هرمزگان ,
تاریخ : سه شنبه 14 مهر 1394
بازدید : 1317
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 خبرنگار بشاگرد نیوز به سراغ زینب احمدی یکی از موفق ترین پزشکان جوان استان هرمزگان رفت و با او یک گفتگو کوتاه و دوستانه داشت.

 

دکتر زینب احمدی

 

بشاگرد نیوز، متن این گفتگو به شرح زیر است:

 

بشاگرد نیوز: با سلام و خسته نباشید لطفا خودتان را معرفی کنید؟

جواب: به نام خدا، اینجانب زینب احمدی متولد خرداد ۶۹ اهل بشاگرد فارغ التحصیل پزشکی هستم.

بشاگرد نیوز: تحصیل را از کجا و در چه مدرسه ای آغاز کردید؟

جواب: بنده تحصیلاتمو در یکی از روستاهای بشاگرد شروع کردم تا مقطع ابتدایی و از آن به بعد به دلیل شغل پدرم بقیه تحصیلم را در جزیره کیش ادامه دادم.

بشاگرد نیوز: در چه سالی در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کردید؟

جواب: من در سال ۸۷ مقطع دبیرستان را به پایان رساندم و در همان سال هم برای شرکت در آزمون سراسری دانشگاه ها آماده شدم و خوشبختانه در رشته دکترای پزشکی عمومی دانشگاه بندرعباس پذیرفته شدم.

بشاگرد نیوز: منظورتان از آماده شدن برای آزمون چیه و اصولا تا پیش از کنکور روزانه چند ساعت درس می خواندید؟

جواب: خوب آمادگی فقط به مطالعه دروس محدود نمی شه، برای موفقیت در آزمون سراسری بعد از یک برنامه ریزی اصولی و مطالعه تمامی درس ها نیازمند سرعت عمل و آشنایی کامل با روش های تست زنی باشید و من هم با توجه به اینکه از ابتدای مقطع دبیرستان هدفم مطالعه در رشته پزشکی بود می دونستم که باید خیلی فشرده و سخت کار کنم و برنامه ریزی داشته باشم که در سال آخر هم روزانه ۱۳ ساعت درس می خوندم و با کمک خداوند و حمایت خانواده بالاخره آزمون سراسری دانشگاه را با موفقیت پشت سر گذاشتم.

بشاگرد نیوز: در انتخاب رشته پزشکی چه چیز برای شما اهمیت داشت و چرا این رشته رو انتخاب کردید؟

جواب: همیشه دوست داشتم بتونم در حرفه خودم برای افراد جامعه مفید باشم و پزشکی از جمله مشاغلی است که شما خیلی بیشتر فرصت خدمت به مردم را خواهید داشت ضمن اینکه برای خودم هم جالب بود و دوست داشتم با جسم انسان و پیچیدگی های خلقت اون بیشتر آشنا بشم.

بشاگرد نیوز: تحصیل در رشته پزشکی را چه وقت به پایان رساندید؟

جواب: تحصیلاتم در شهریور ماه ۱۳۹۴ به پایان رسید.

بشاگرد نیوز: آیا مایل به ادامه تحصیل هستید؟ در چه رشته ای؟

جواب: اگه خدا بخواد حتما میخوام درسمو ادامه بدم و میخوام برای تخصص، قلب بخونم.

بشاگرد نیوز: در حال حاضر شاغل هستید؟

جواب: بله، بنده در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس مشغول کار هستم.

بشاگرد نیوز: آیا از شغل و رشته خود راضی هستید؟

جواب: البته که راضی هستم. خیلی شغل با هیجان و البته پر زحمتی است.

بشاگرد نیوز: در آینده دوست دارید کار خودت را در کجا ادامه دهید؟

جواب: اگه خدا بخواد میخوام به شهرستانم بشاگرد برگردم و به مردم خودم خدمت کنم. چون هم نیازمند و هم لایق خدمت هستند.

بشاگرد نیوز: رشته پزشکی را چطور می بینید؟

رشته پزشکی رشته ای است که علاوه بر استعداد برای موفقیت بیشتر، حتما باید علاقه و تحمل کنارش باشه البته برای همه رشته ها همینه اما در پزشکی این امر بیشتر است.

بشاگرد نیوز: از مشکلات مردم بشاگرد در این خصوص توضیح دهید؟

جواب: مشکلات همه جا هست خصوصا روستاها. بشاگرد هم بدلیل فاصله اش از مرکز استان از نظر مشکلات سلامت و امکانات بهداشتی خیلی مشکلات دارد که ان شاالله با یاری خدا و دولتمردان برطرف می شود.

بشاگرد نیوز: شما راه حل رفع مشکلات پزشکی بشاگرد را در چه چیزی میدانید؟

جواب: بشاگرد مشکلات ریز و درشت زیادی داره که با توجه و اهتمام بیشتر مسئولین و بودجه بندی بیشتر برای امر سلامت و دادن نیروی کافی و البته امکانات و تجهیزات کافی که مقدار زیادی از مشکلات حل خواهد شد.

بشاگرد نیوز: چه توصیه ای برای سایر جوانان و دانش آموزان ایرانی و بخصوص بشاگردی دارید که علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی هستند؟

جواب: نخست باید توکل داشته باشند یعنی اینکه تلاش کنند اما تدبیر امور را به خداوند بسپارند تا آرامش داشته باشند چرا که آرامش روحی یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت در کنکور است. تعیین هدف که همون موفقیت در آزمون سراسری است و برنامه ریزی صحیح برای رسیدن به این هدف گام بعدی است و البته از تغذیه مناسب، ورزش و خوابیدن به میزان لازم هم نباید غافل شد چون سلامت و آماگی جسم میزان یادگیری افراد را افزایش میدهد.انتخاب درست منابع، برنامه ریزی و مرور دروس، آشنایی با روش های اصولی تست زنی و مشورت با افراد موفق و کارشناسان امر برای تعیین رشته هم قدم های بعدی در موفقیت دانش آموزان است.

اما آنچه بیشتر از همه اهمیت دارد این است که نگرش مثبت داشته باشید و در جهت آن تلاش و کوشش کنید. «اگر گویی که نتوانم، برو بنشین که نتوانی/ و گر گویی که بتوانم، قدم در نه که بتوانی». و هیچ شرایط و موقعیتی تغییر نخواهد کرد جز اینکه ما بخواهیم و حتما برای یک تغییر ابتدا از خود شروع کنیم.

بشاگرد نیوز: و حرف آخر؟

جواب: خیلی سپاسگزار و ممنون از شما که وقت گذاشتین برای شنیدن صحبتهای من. امیدوارم اینده ای شاد و پر از اتفاقات خوب در انتظار بشاگرد و بشاگردی ها باشد و همچنین امیدوارم که همه جوانان خوب بشاگردی بتوانند با پشت کار و اراده قوی به اهداف خودشون برسند و در زندگی موفق باشند.

 

خیلی ممنون از شما خانم دکتر احمدی که برای جواب به سوالات ما وقت گذاشتید و ما را تحمل کردید امیدواریم مثل همیشه در کنار خانواده موفق و سربلند باشید.

 

زینب احمدی

 

انتهای گفتگو//

منبع:بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: راز موفقیت پزشک جوان بشاگردی , دكتر زينب احمدي , دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان ,
تاریخ : سه شنبه 14 مهر 1394
بازدید : 292
نویسنده : فــردیـن احـمدی
فرماندار بشاگرد در دیدار با کارشناسان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: برنامه‌ریزی های صورت گرفته و اجرای طرحهای ضروری در دستور کار قرار دارد.

 

فلکناز

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد در دیدار با معاونین و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برنامه ریزی لازم جهت زیرساخت های کشاورزی صورت گرفته است.

دهقانی اظهار داشت: باتوجه به محدودیت موجود در شهرستان بشاگرد از جمله محدودیت منابع آبی و اراضی کشاورزی اصلاح و الگوی کشت مد نظر است که با برنامه‌ریزی های صورت گرفته اجرای طرحهای ضروری در دستور کار قرار دارد تا علاوه بر استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود شاهد اشتغال پایدار و بهره وری بیشتر از منطقه باشیم.

وی نرخ بیکاری در شهرستان بشاگرد را بسیار بالا اعلام کرد و گفت: با اجرای طرح های برنامه ریزی شده در بخش کشاورزی آمار بیکاری در این شهرستان کاهش می یابد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بشاگرد بیان داشت: ان شاءالله با برنامه‌ریزی صورت گرفته و اعتبارات تخصیصی شاهد ارتقاء جایگاه اشتغال در بشاگرد باشیم.

 

انتهای پیام/



:: برچسب‌ها: برنامه ریزی،اشتغال پایدار در بشاگرد،فرماندار بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 14 مهر 1394
بازدید : 259
نویسنده : فــردیـن احـمدی
همزمان با آغاز شمارش معکوس برای ابطال سهمیه‌های بنزین ۷۰۰ تومانی، وزارت نفت طرحی را به شورای اقتصاد ارسال می‌کند که در صورت تصویب، خرید بنزین با کارت سوخت شخصی توسط مردم مشمول پاداش و جایزه خواهد شد.

 

IMG00424471
به گزارش عصر بشاگرد به نقل از مهر، با آزادسازی قیمت‌ها و حذف سهمیه‌های بنزین، مردم این روزها تمایل چندانی برای استفاده از کارت سوخت شخصی خود برای خرید بنزین در جایگاه ندارند؛ موضوعی که مورد تایید جایگاه‌داران سوخت و مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم قرار گرفته است.

از سوی دیگر، همزمان با خانه نشین شدن کارت‌های شخصی سوخت خودروها، مردم به جای استفاده از کارت سوخت شخصی برای خرید بنزین از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده می کنند که این تغییر رویکرد با توجه به محدود بودن تعداد کارت جایگاه‌ها منجر به افزایش زمان سوخت گیری و شکل گیری صف در پیش روی پمپ بنزین‌ها شده است.

در این بین، مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با دفاع از عملکرد و قابلیت‌های کارت های هوشمند سوخت، تاکید می‌کنند که عرضه کارتی بنزین ادامه می یابد و هیچگونه برنامه‌ای برای حذف کارت‌های بنزین نداریم.

در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت هم شهریور ماه امسال در آخرین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با تائید مشکلات عرضه کارتی بنزین پس از آزادسازی قیمت‌ها، تاکید می کند، یک سناریو حذف کارت بنزین آزاد جایگاهداران و مجبور کردن مردم برای خرید بنزین با استفاده کارت بنزین شخصی تعریف شده است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه با حذف کارت جایگاهداران احتمال افزایش مشکلات مردم وجود دارد و فعلا دنبال اجرای این سناریو نیستیم، یادآور شده است: از پیشنهادهای جدید برای سازماندهی وضعیت عرضه کارتی بنزین و کاهش مشکلات مردم استفاده می کنیم.

خرید کارتی بنزین جایزه‌ای می‌شود

به گزارش مهر، پس از آزادسازی قیمت بنزین، دولت یک محدوده زمانی برای مصرف سهمیه‌های بنزین ۷۰۰ تومان ذخیره‌سازی شده در کارت‌های سوخت تعریف کرد و قرار بود این سهمیه‌ها تا پایان شهریور ماه از چرخه عرضه و توزیع خارج شود و با مصوبه جدید تاریخ مصرف سهمیه‌های بنزین ۷۰۰ تومانی تا پایان آبان ماه سال جاری تمدید شد.

بر اساس آخرین گزارش رسمی منتشر شده از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، باقیمانده بنزین ٧٠٠ تومانی در آخرین روز شهریورماه سال جاری حدود ۶٠١ میلیون لیتر است که از این مقدار ۴٧۴ میلیون لیتر مربوط به خودروها و بقیه که ١٢٧ میلیون لیتر بوده به موتورسیکلتها مربوط است.

در شرایط فعلی میانگین برداشت روزانه از باقیمانده موجودی بنزین ٧٠٠ تومانی ١٠ تا ١١ میلیون لیتر است که مطابق با گزارش وزارت نفت، تا پایان روز گذشته سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی کارت‌ها به حدود ۴۵۸ میلیون لیتر کاهش یافته است.

با اتمام دوره مصرف سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی کارت‌ها عملا ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم هم که از کارت سوخت شخصی برای خرید بنزین استفاده می کنند، به جمع طرفداران کارت سوخت جایگاهداران برای خرید بنزین می پیوندند و عملا استفاده از کارت شخصی بنزین به حداقل کاهش می یابد.

با این وجود، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اخیرا سناریوی جدیدی را به شورای اقتصاد پیشنهاد داده است که در صورت تصویب و ابلاغ آن، خرید بنزین با کارت سوخت شخصی مشمول پاداش و جوایزی خواهد شد.

منصور ریاحی قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هفته گذشته در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش مهر که مردم هیچ‌گونه انگیزه‌ای برای استفاده از کارت هوشمند شخصی خود به منظور خرید بنزین در جایگاه‌ها ندارند، گفت: هم ‌اکنون چندین سناریو جدید برای افزایش انگیزه مردم به منظور استفاده از کارت‌های بنزین تعریف شده است که پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده، این سناریوها در شورای اقتصاد تصویب و ابلاغ شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در صورت تعریف این سناریوها، انگیزه مردم برای استفاده از کارت هوشمند بنزین شخصی افزایش می‌یابد، تاکید کرد: هم‌اکنون در حال انجام رایزنی به منظور اخذ مجوز و مصوبات لازم از وزارت نفت و شورای اقتصاد برای اجرای این طرح جدید بنزینی هستیم.

ریاحی در پاسخ به پرسش دیگر مهر که آیا این امکان وجود دارد که با تعریف طرح جدید، مردم با استفاده از کارت بنزین شخصی خود از خرید بنزین و یا پاداش استفاده کنند، توضیح داد: هم‌اکنون چندین گزینه قیمتی و غیرقیمتی برای افزایش انگیزه مردم در استفاده از کارت‌های بنزین شخصی تعریف شده است که پس از تصویب و ابلاغ، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

از این رو، پیش بینی می‌شود تا پایان آبان ماه سال جاری و همزمان با به پایان رسیدن تاریخ مصرف سهمیه‌های بنزین ۷۰۰ تومانی، دولت هم از سناریوی جدید بنزین خود و افزایش جذابیت استفاده از کارت سوخت شخصی برای خرید بنزین توسط مردم رونمایی کند.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: سناریوی جدید دولت،خرید کارتی بنزین،جایزه‌ای ,
تاریخ : سه شنبه 14 مهر 1394
بازدید : 720
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب گفت : جعفر قاسمی هنرمند تئاتر میناب وبازیگر فیلم سینمایی محمد رسول الله در جشنواره فیلم کوتاه نوجوان همدان تقدیر شد .

13940607164615745986704

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه فرهنگ و هنر استان هرمزگان ، رضا اوژند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب ضمن تبریک به این هنرمند مینابی اظهار کرد : درمراسم افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره فیلم کوتاه نوجوان که در  همدان برگزار شد از عوامل اجرایی فیلم سینمایی  “محمد رسول الله ” به کارگردانی مجید مجیدی که بخشی از زندگی پیامبر رحمت را به تصویر کشیده  تجلیل شد .

وی افزود : جعفر قاسمی، هنرمند مینابی از گروه هنری ابوذر بعنوان یکی از بازیگران فیلم سینمایی “محمد رسول الله ” به کار گردانی مجید مجیدی که بعنوان نقش شوهر حلیمه ایفای نقش می کند در کنار سایر بازیگران این فیلم ،در مراسم افتتاحیه جشنواره  و هم زمان با اکران این فیلم در همدان با اهداء لوح تقدیر قدر دانی شد   .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب بیان کرد :جعفر قاسمی یکی از هنرمندان  خوش ذوق میناب  ، علاوه بر بازیگری   ، نویسندگی و کارگردانی چندین نمایش را  انجام داده و توانسته در جشنواره های متعددی  استانی شرکت و افتخاراتی را برای استان کسب کند.

اوژند عنوان کرد : حضور هنرمندان مینابی در حوزه های فرهنگی و هنری و کسب موفقیت  ، نشان از رشد و بالندگی هنر در این شهرستان دارد که بی شک مرهون تلاش و کوشش بی دریغ هنرمندان است که با عشق و علاقه ، شهرستان میناب را در میادین فرهنگی و هنری کشور مطرح می کنند.

 

انتها



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: هنرمند هرمزگان، بازیگر فیلم محمد رسول الله،تجلیل ,
تاریخ : سه شنبه 14 مهر 1394
بازدید : 275
نویسنده : فــردیـن احـمدی
رییس جمهوری در همایش ملی روز روستا:
 

خدمات عمومی در روستاها باید همانند شهرها ارتقا یابد/ ملت ایران حماسه دیگری در انتخابات اسفندماه می آفرینند

  رییس جمهوری در همایش ملی روز روستا، با تاکید بر اینکه "روستا ، محور فرهنگ این مرز و بوم است "، گفت: خدمات عمومی در روستاها نیز باید همانند شهرها ارتقا یابد و نباید علم ، درمان و اشتغال، کالای شهر باشد.

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه تصریح کرد: اگر دولت بتواند با کمک مردم برنامه‌های خود را به طور کامل به پیش ببرد، روستاها می‌توانند مرکز امید، تولید و پایه توسعه پایدار باشند، چرا که اساساً توسعه وقتی پایدار خواهد بود که روستاها در مسیر توسعه پایدار باشند.

دکتر روحانی در ادامه با تسلیت مجدد به ملت ایران و همه مسلمانان و بویژه خانواده های جانباختگان حادثه منا، گفت: جان باختن زائران در منا در وضعیتی بسیار دردآور که با بی‌کفایتی، بی‌تدبیری، عدم برنامه‌ریزی و احیاناً تقصیرهایی روی داد که باید مورد بررسی قرار گیرند، بسیار تأثرانگیز و دردآور بود.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه بنده پس از سال 63 دیگر توفیق تشرف به حج نداشتم، تصریح کرد: آن زمان یعنی حدود 30 سال پیش کنترل‌هایی که در حین ادای مناسک از سوی حاجیان، به عمل می‌آمد بسیار گسترده بود و به عنوان مثال بالگردها به طور مستمر برای نظارت و کنترل بر حرکت خیل عظیم حاجیان بالای سر آنان در پرواز بودند و حالا که این همه دوربین و تجهیزات کنترلی با این همه امکانات و پول نفت وجود دارد، وقوع چنین واقعه‌ای قطعاً نتیجه بی‌تدبیری است و مهم‌تر از وقوع این فاجعه، تداوم این وضعیت برای ساعات طولانی بود.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: ما ندای مظلومیت مردم مسلمان و جانباختگان این فاجعه را در حضور سران کشورها در سازمان ملل به گوش جهانیان رساندیم و وزیر امور خارجه ما که به حق یکی از قهرمانان ملی تاریخ کشورمان است در این راستا کوشش‌ها و تلاش‌های گسترده‌ای داشت و دارد.

رییس جمهوری ادامه داد: وزرای بهداشت و کشور، معاون اول رییس‌ جمهوری و همه دولت از لحظه وقوع این حادثه پیگیر قضایا بوده و در خدمت مردم هستند و اقدامات خود را دنبال خواهند کرد و این جای تقدیر دارد. ایران اولین کشوری بود که توانست پیکرهای مطهر حاجیان خود را به آغوش خانواده‌ها بازگرداند تا مرهمی بر آلام آنها باشد و بیشترین تحرک و تلاش را در پیگیری این رخداد داشته‌ایم. همچنین زیباترین تعابیر و کلمات مقام معظم رهبری را در جریان این وقایع شاهد بوده‌ایم.

دکتر روحانی گفت: زبان من در تجلیل از مردم ایران که در استقبال، گرامیداشت و تشییع پیکرهای مطهر حاجیان خود سنگ تمام گذاشته‌اند، قاصر است. این ملت نشان داد که ملتی منسجم و متحد است و ما به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار کرده و به پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) عشق می‌ورزیم.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه هر آنچه در این دولت به دست آمده در سایه امید، حضور، مشارکت و فعالیت و تلاش مردم بوده، اظهارداشت: اگر دولت توانست در مذاکرات هسته‌ای به افتخاری تاریخی دست یابد، این نتیجه حضور و حمایت مردم بود. از برخی حرف‌ها که درباره این افتخار بزرگ زده می‌شود، بگذریم که به موقع به آنها جواب خواهم داد، اما امروز همه سران دنیا و همه مردم دنیا به غیر از رییس یک رژیم اشغالگر منفور، حصول این توافق را دستاورد عظیمی می‌دانند که باید به آن افتخار کرد.

دکتر روحانی اضافه کرد: شما در تمام قرون و اعصار موردی را سراغ ندارید که یک کشور در حال توسعه در برابر پنج عضو دائم شورای امنیت که متأسفانه به دلیل نظم ناعادلانه‌ای که بر آن حاکم است، برای همه چیز از جمله جنگ در دنیا تصمیم می‌گیرد، بنشیند و دو سال مذاکره پی‌ در پی کند و به سندی دست یابد که هیچ‌کس در دنیا نتواند منکر آن شود که این سند، توفیق و افتخاری بزرگ، به حساب می‌آید.

رییس جمهوری تصریح کرد: سند مذاکرات افتخار ملت ایران است و نمی‌دانم کسانی که می‌خواهند این افتخار را زیر سوال ببرند، می‌خواهند به نفع چه کسی کار کنند. ما یک ملت هستیم و هر افتخاری که در کشور به دست آید از سوی کشاورزان، ورزشکاران، دانشمندان و یا هر جمع و گروه دیگری که باشد، متعلق به همه ملت است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه به لطف خدا، امروز در شرایط پس از تحریم قرار گرفته‌ایم، خاطر نشان کرد: به حول و قوه الهی در هفته‌ها و ماه‌های آتی همه دیوارهای غلط و ظالمانه تحریم را فرو می‌ریزیم و شرایط باثبات‌تر و آرام‌تری فراهم می‌کنیم که موجب ترغیب فعالان اقتصادی ، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خواهد شد.

رییس جمهوری در ابتدای این همایش نیز گفت: روستا آنجایی است که وقتی نام آن برده می‌شود، قبل از هر چیز صفا، صمیمیت، عشق به اسلام، تلاش، تولید و کار به ذهن متبادر می‌شود و این سخن را نه از آن جهت می‌گویم که خود روستازاده‌ام و به آن افتخار می‌کنم، بلکه از آن رو می‌گویم که روستا همواره محور و بستر آفرینش فرهنگ در این مرز و بوم بوده است و عموم بزرگان و مفاخر این کشور از روستاها برخاسته‌اند.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه روستاییان به هیچ وجه در هیچ عرصه‌ای از شهرنشینان عقب نیستند، گفت: روستاییان در انتخابات سال 92 نشان دادند که مسایل را خیلی خوب تحلیل می‌کنند و ان‌شاء الله در انتخابات پیش رو نیز سطح بالای تحلیل و بینش عمیق خود را به رخ خواهند کشید و به کسانی رأی خواهند داد که لایق‌ترین افراد برای خدمت به این مردم و این کشور هستند.

دکتر روحانی افزود: مطلوب آن است که حماسه و افتخاری دیگر در اسفند امسال خلق شود که در آن روستاییان همانطور که سهم بسزایی در رشد و پیشرفت و اقتصاد کشور دارند در عرصه انتخابات نیز نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشند.

رییس جمهوری حضور و مشارکت مردم در انتخابات را مهم‌ترین خواسته دولت عنوان و تصریح کرد: از نظر دولت این یا آن حزب هیچ فرقی با هم ندارند و مطلوب برای ما آن است که صالح‌ترین و قوی‌ترین افراد و کسانی که ملی می‌اندیشند و تمامیت جامعه و کشور را می‌بینند، وارد صحنه شده و رأی بیاورند.

دکتر روحانی در ادامه با تأکید بر ارتقاء سطح خدمات عمومی به روستاها و با بیان اینکه سال‌ها شعاردادن نتوانست مانع از مهاجرت روستاییان شده و یا آن را کند، خاطر نشان کرد: روستاییان به طور طبیعی هیچ علاقه‌ای ندارند که به شهر بیایند و عاشق شهرنشینی نیستند و اگر بتوانیم، علم، بهداشت و بویژه اشتغال را از جایگاه کالای شهر بودن خارج کرده و آنها را به روستاها ببریم و سطح خدمات‌رسانی عمومی روستاها را ارتقاء دهیم در کنترل مهاجرت روستاها به شهرها بسیار مؤثر خواهد بود.

رییس جمهوری با اشاره به تداوم معضل خشکسالی و عدم توجه کافی به موضوع ارتقاء بهره‌وری آب، اضافه کرد: خشکسالی از معضلات بسیار کهن ایران است به گونه‌ای که در کتیبه‌های باستانی از کوروش نقل شده است که از خداوند خواسته مردم او را از خشکسالی و دروغ نجات دهد و ما در حال حاضر گرفتار خشکسالی هستیم و دروغ را نیز شما تجربه کرده‌اید که چه بلایی بر سر ما آورد.

دکتر روحانی ادامه داد: البته خشکسالی امروز در جهان فراگیر شده و دلیل آن به رفتار غلط بشر با طبیعت برمی‌گردد.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه کشاورزی سنتی نمی‌تواند روستاییان را ثروتمند کند، اظهار داشت: ناچاریم کشاورزی، تجهیزات و ماشین‌آلات و مصرف آب را متحول کرده و بهره‌وری را ارتقاء دهیم و بانکها نیز باید در این زمینه به کمک روستاییان و کشاورزان بشتابند. ناچاریم فناوری‌های نو در عرصه ارتقاء بهره‌وری آب و حفاظت محیط زیست را وارد کرده و مورد استفاده قرار دهیم که دولت این کار را شروع کرده و وضعیت در آینده بهتر خواهد شد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه البته دولت در زمینه‌های مختلف کشاورزی و عمرانی دستاوردهای چشمگیری داشته، تصریح کرد: دولت در زمینه احداث و آسفالت راه‌های روستایی بسیار خوب عمل کرده و در حالی که از ابتدای پیروزی انقلاب تا دو سال پیش مجموع جاده‌های روستایی و آسفالته 104 هزار کیلومتر بود در این دو سال 6 هزار کیلومتر دیگر به آنها اضافه شده است.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: دولت در زمینه رفع مشکلات آب آشامیدنی روستاها و آب زراعی قدم‌های خوبی برداشته و امروز در اینجا به شما قول می‌دهم مبلغ 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی که قرار بود به تأمین آب روستایی اختصاص یابد، حتماً تخصیص خواهد یافت.

دکتر روحانی گازرسانی گسترده و با سرعت به روستاها را اقدام دیگر دولت در زمینه ارتقاء خدمات‌رسانی عمومی به روستاها ذکر کرد و گفت: در زمینه گازرسانی به روستاها کار عظیم و کم‌نظیری در این دولت در حال انجام است. خدمات بهداشتی و سلامت ، راه و آب در دولت یازدهم به روستاها ارتقاء قابل توجهی داشته و به سرعت و با گستردگی در حال ارتقاء خدمات ارتباطاتی به روستاها نیز هستیم که با ورود این خدمات به روستاها زمینه ایجاد مشاغل نو هم در زمینه‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات فراهم می‌شود.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه اگر این خدمات به روستاها رسانده شود، مشکل اشتغال هم حل می‌شود، گفت که توسعه وقتی پایدار خواهد بود که روستاها در مسیر توسعه پایدار باشند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: رییس جمهوری , دکتر حسن روحانی , همایش ملی روستا ,
تاریخ : دو شنبه 13 مهر 1394
بازدید : 389
نویسنده : فــردیـن احـمدی

«پاکوه سیاه» در شهرستان بشاگرد از آن جمله روستاهایی است که برای تأمین آب شرب خود با مسائل و چالش‌های متعددی در شرق هرمزگان روبه‌روست، به نحوی که مردم این روستا در مقطعی آب گل‌آلود و سیاه می‌نوشند.

 

<font id=

به گزارش عصر بشاگرد به نقل ار خبرگزاري فارس از شرق هرمزگان، یکی از محورهای خدمات‌رسانی که شهرستان بشاگرد با آن از اوایل انقلاب تاکنون روبه‌رو بوده، بحث آب‌رسانی به روستاها بوده است.

از طرفی عدم وجود آب‌های زیر‌زمینی و چشمه‌ها و تخصیص قطره چکانی اعتبارات در این حوزه باعث شده این مورد برای اغلب روستانشینان بشاگرد تاکنون به صورت یک مسئله و مشکل باقی مانده شود.

یکی از روستاهایی که با این چالش به صورت جدی دست و پنجه نرم می‌کند، روستای «پاکوه سیاه»، واقع در بخش گوهران است.

این روستا فاقد شبکه آب‌رسانی است و سالیان قبل توسط یک خیر نیکوکار از چشمه‌ای در فاصله چهار کیلومتری تا روستای «پاکوه سیاه»، لوله‌گذاری شده بود اگر چه لوله‌ای با قطر یک دوم فقط می‌تواند جوابگوی یک یا چند خانوار روستای پاکوه سیاه باشد که با گذشت چندین سال از عمر لوله‌گذاری خیری و خودگردان اکنون در اثر بارندگی‌های فصلی در بشاگرد اکثر خطوط لوله‌ از چشمه تا روستای پاکوه سیاه دچار پارگی و آسیب شده‌ است.

اکنون با آسیب لوله‌های آب روستا و قطعی آب اهالی روستای پاکوه سیاه مجبور به استفاده از آب گل‌آلود رودخانه شده‌اند و حمل آب با دبه به خانه این روزها به یکی دیگر از فعالیت‌های لازم روزمره زنان، مردان و کودکان روستای پاکوه سیاه تبدیل شده است.

به گفته اهالی روستای پاکوه سیاه، چندین مکاتبه و نامه‌نگاری با آبفای روستایی شهرستان، تاکنون چیزی را عاید مردم روستا نکرده و مردم مجبور به استفاده آب‌های گل‌آلود برای آشامیدن هستند.

همچنین گفتنی است، بیماری‌های اسهال و استفراغ و ناراحتی‌های گوارشی نیز در بین اهالی روستای پاکوه شایع شده است.

روستای پاکوه سیاه در بخش گوهران با حدود 40 خانوار در 53 کیلومتری از مرکز شهرستان بشاگرد فاصله دارد.

این در حالیست که در گوشه و کنار بشاگرد، از این دست روستاها همواره به وفور یافت می‌شود که در سال‌های قبل نیز گزارشاتی از شیوع و بروز بیماری‌های مخابره و منتشر شده است.

 

<font id=

<font id=

انتهاي پيام/



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: تأمین آب شرب , پاکوه سیاه , آب گل‌آلود و سیاه , شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 13 مهر 1394
بازدید : 419
نویسنده : فــردیـن احـمدی

دومین جلسه رسیدگی به پرونده «بابک زنجانی» در دادگاه انقلاب برگزار شد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از ایسنا، ساعت 8:20 دقیقه صبح روز (یکشنبه) 12 مهرماه، بابک زنجانی متهم اصلی پرونده موسوم به نفتی با تدابیر ویژه امنیتی وارد دادگاه انقلاب شد.

بابک زنجانی در لباس زندان (عکس)


* دومین جلسه رسیدگی به پرونده «بابک زنجانی» مانند جلسه اول به‌صورت علنی و با حضور اهالی رسانه برگزار شد.


* دادگاه ساعت 8:50 با تلاوت آیاتی از قرآن کریم به طور رسمی آغاز شد.


* قاضی صلواتی در ابتدای جلسه ماده 353 قانون آیین دادرسی کیفری را مورد اشاره قرار داد.


* وکلای متهمان و شاکیان در جلسه دادگاه حضور دارند.


* در جلسه دادگاه خانواده‌های دو متهم دیگر پرونده یعنی «م. ش» و «ح. ف. ه» حضور دارند.


* قاضی صلواتی ساعت 8:55 از نماینده مدعی‌العموم خواست تا در جایگاه قرار گیرد و مابقی کیفرخواست را قرائت کند که بابک زنجانی از رییس دادگاه برای بیان مطلبی اجازه خواست و گفت: مطالبی که نماینده دادستان به عنوان کیفرخواست قرائت می‌کند اتهامات من است و رسانه‌ها اقدام به انتشار جزئیات دادگاه می‌کنند.


* وکیل‌مدافع بابک زنجانی نیز پس از اخذ اجازه از رییس دادگاه چنین بیان کرد: طبق قانون اجازه انتشار جزییات دادگاه وجود ندارد، اما رسانه‌ها جزئیات کیفرخواست را منتشر می‌کنند.


* قاضی صلواتی در پاسخ گفت: رسانه‌ها اجازه انتشار جزییات را ندارند.


* نماینده مدعی‌العموم ساعت 9:05 برای قرائت مابقی کیفرخواست در جایگاه قرار گرفت.


* ساعت 9:20 نجفی نماینده مدعی‌العموم در حال قرائت صفحه 78 کیفرخواست صادره بود و بیان کرد: دوره‌ دوم فعالیت بابک زنجانی معروف به دوره انفجار در نقدینگی و سرمایگی است که مربوط به سال‌های 91 و 92 می‌شود.


* نماینده دادستان گفت: وی با هدایت «ح. ف. ه» جهت انجام معاملات به مسئولان نفتی معرفی می‌شود و محموله‌ای به ارزش 2 هزار میلیارد یورو را معامله می‌کند و طبق اسناد، محموله‌های نفتی به وی و «م. ش» تحویل داده شده است. اکثر قریب به اتفاق معاملات نفتی بابک زنجانی از شرکت HK در بستر دو بانک FIB و کنت انجام شده است.


*نماینده مدعی‌العموم خاطرنشان کرد:‌ بابک زنجانی در مالزی، چین و امارات مخازن بزرگ نفتی داشت. وی درخواست داشت که می‌تواند نفت را انبار کند، اما امور بین‌الملل وزارت نفت با این کار بدون انجام قرارداد موافقت نمی‌کند. این بار بابک زنجانی به عنوان خریدار وارد می‌شود و تصمیم می‌گیرد از طریق صندوق بازنشستگی وزارت نفت این معامله را انجام دهد.

 

* نجفی گفت: آقای «س. ج. س» با مدیران صندوق بازنشستگی وزارت نفت تماس گرفته و می‌خواهد مبلغ 300 میلیون یورو را به حساب HK واریز کند. پس از آنکه بابک زنجانی به «س. ج. س» متصل می‌شود این فرد موضوع را با وزیر سابق نفت در میان می‌گذارد و او بابک زنجانی را تایید می‌کند. بابک زنجانی در ملاقات با وزیر سابق نفت و «س .ج. س» به انبارهای نفتی خود اشاره می‌کند و پس از مذاکره در نهایت معاون بین‌الملل شرکت ملی نفت با واگذاری محموله‌های نفتی به بابک زنجانی موافقت نمی‌کند.


* تکان دادن مکرر پاهای بابک زنجانی در طول جلسه دادگاه، نشان از استرس وی دارد.


* ساعت 10:30 از سوی رییس شعبه 15 دادگاه انقلاب، به مدت 15 دقیقه اعلام تنفس شد.


* در زمان اعلام تنفس دادگاه، کوهپایه‌ای زاده وکیل مدافع بابک زنجانی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا جلسات بعدی دادگاه به صورت علنی برگزار می‌شود گفت: اگر غیر این اتفاق بیافتد قطعا مساوات برقرار نمی‌شود،‌ مگر اینکه مسائلی پیش بیاید و دادگاه تصمیم بگیرد جلسات به صورت غیرعلنی برگزار شود.


* ساعت 10:45 و با پایان تنفس، رسیدگی به پرونده از سر گرفته شد.


* قاضی صلواتی در ابتدا اعلام کرد که وکلای خارجی بابک زنجانی عنوان کرده‌اند که اسناد تکمیلی در رابطه با پرونده موکلشان به زودی ارسال می‌شود.


* در ادامه قرائت کیفرخواست نماینده دادستان گفت: در کجای دنیا مدیرعامل اعتبار اسنادی را تایید می‌کند، در حالی که متهم این کار را انجام داده است. حسب اعلام کارمندان اف آی آی بی که در شرکت هولدینگ سورینت قشم در ایران مستقر بودند تمام اعتبارات اسنادی صوری بوده و با دستور متهم انجام شده است.


* نماینده دادستان ادامه داد: تقلب در اعلام وضعیت شرکت اچ‌ کی ناشی از واریز منابع شرکت نیکو در آن از دیگر اتهامات زنجانی است. بابک زنجانی بیان کرده که کل مبالغ شرکت نیکو را در داخل کشور هزینه کرده است، اما طبق تحقیقات به عمل آمده وی و «م. ش» تمام محموله‌های نفتی خریداری شده را از شرکت اچ کی و صندوق بازنشستگی فروخته و در امور شخصی خود هزینه کرده است.


* بابک زنجانی در دو نوبت قصد داشت در میان قرائت کیفرخواست صحبت کند که قاضی از او خواست سکوت کند و در زمان مشخص به دفاعیات خود بپردازد.


* نماینده‌ دادستان در ادامه قرائت کیفرخواست گفت: متهم با هدایت سایر متهمان پرونده دو بانک در مالزی و تاجیکستان دایر می‌کند و با حمایت مستقیم متهمان پرونده به سازمان‌های داخلی و بانک‌ها معرفی می‌شود.


* نجفی بیان کرد: مدیرعامل یکی از بانک‌ها می‌گوید بابک زنجانی را «ح .ف. ه» معرفی کرده است. همچنین «الف. و. د» نیز می‌گوید «م. ش» بابک زنجانی را با خود به صندوق بازنشستگی آورده و جهت خرید محموله‌های نفتی معرفی کرده است. بابک زنجانی توسط «ح. ف. ه» به بانک مرکزی معرفی می‌شود و وی با درک این فرصت استثنایی مصمم می‌شود از اموال دولتی و عمومی بیشتر به نفع خود بهره‌برداری کند.


* نماینده دادستان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات متقلبانه بابک زنجانی خرید 138 شرکت از سازمان تامین اجتماعی بوده است و پیرو این مساله «س. م» با بابک زنجانی و «ح. ف. ه» وارد انعقاد قرارداد می‌شود و تفاهم نامه‌ای فی مابین «س. م» و بابک زنجانی امضاء می‌شود.


* نماینده مدعی‌العموم گفت: بابک زنجانی اعلام کرده مبلغ 4 میلیارد یورو را به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کرده، اما پیرو پیگیری‌ها مشخص می‌شود منابع مالی وی غیر قابل انتقال و غیر واقعی بوده و از آنجا که بابک زنجانی به شرکت اچ کی بدهکار بوده تقاضا می‌کند تعداد 4 فقره از چک‌هایش که به سازمان تامین اجتماعی داده شده بود بابت بدهی داده شود. در این راستا متهم به دنبال گسترش دسترسی‌های خود به منابع پولی کشور بوده است.


* معاون دادستان تهران در ادامه قرائت کیفرخواست متهمان پرونده نفتی در ساعت 11:30 گفت: در شرایطی که نظام ارزی کشور در سختی و مضیقه به‌سر می‌برد پیشنهاد متهم ردیف اول مبنی بر واریز مبلغ زیادی وون کره وسوسه‌انگیز بود و بابک زنجانی از همین طریق وارد شد.


* وی ادامه داد: بابک زنجانی متعهد شده بود وجوه بانک مسکن را به حساب بانک اف آی آی بی واریز کند، اما نه تنها این وجوه را واریز نکرده، بلکه آن را بابت دیگر امور خود هزینه و حساب بانک مسکن را به طور صوری نزد بانک اف آی‌ آی‌ بی بستانکار کرده است.


* نماینده‌ مدعی‌العموم گفت: بابک زنجانی با «ح. ف. ه» بانک اف آی‌آی بی و کنت را در خارج از کشور تاسیس و «ح. ف. ه» بابک زنجانی را به بانک مرکزی، بانک ملت و بانک مسکن معرفی می‌کند. همچنین «م. ش» در معرفی بابک زنجانی به نهادها و سازمان‌ها جهت انجام معامله نقش تاثیرگذاری داشته است.


* نجفی خاطرنشان کرد: بخشی از درآمد نفتی شامل 14 و نیم درصد طبق مقررات جزو درآمدهای خود شرکت ملی نفت محسوب می‌شود و طبق مصوبه‌ای که وزرای سابق اقتصاد، نفت و صنعت و معدن و تجارت و همچنین رئیس پیشین بانک مرکزی آن را تایید کرده‌اند، این مبلغ به حساب اف‌آی‌آی‌بی واریز شود.


* نماینده مدعی‌العموم تصریح کرد‌: بخشی از مدیران شرکت ملی نفت سئوال کردند که چرا این مبلغ را به حساب اف آی آی بی واریز کردند که گفته شده این بانک توسط سه وزیر وقت و رئیس بانک مرکزی پیشین تایید و تصویب شده است.


* با نزدیک شدن به وقت اذان، قاضی صلواتی پایان دومین جلسه دادگاه را اعلام کرد.


* در این جلسه، 140 صفحه از کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران قرائت شد. سومین جلسه دادگاه،‌ فردا (دوشنبه) برگزار می‌شود.


* در جلسه دادگاه تنها عکاس خبرگزاری میزان حضور داشت.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: دادگاه انقلاب , بابک زنجانی , دومین جلسه رسیدگی ,
تاریخ : دو شنبه 13 مهر 1394
بازدید : 384
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رییس پلیس آگاهی هرمزگان خبرداد:


به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرنگار روزنامه دریا:رییس پلیس آگاهی هرمزگان از دستگیری عامل قتل فجیع  بندرخمیر در بندرعباس خبرداد.

سرهنگ حسین اصلحی دیروز در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد شش ماهه اخیرآگاهی استان از دستگیری قاتل قتل فجیع شهرستان خمیرکه ماه گذشته رخ داد در بندرعباس خبرداد.

وی با اعلام این خبر افزود: بدنبال وقوع یک فقره قتل در شهر خمیر تیم تخصصی اداره آگاهی استان روند پیگیری و شناسایی قاتل یا قاتلین را در دستور کار قرارداد. وی بیان داشت: سرانجام با یک رشته کارعملیاتی اطلاعاتی، قاتل مذکور که جوان 22ساله اهل بندر خمیر است شنبه شب در بندرعباس دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

به گفته رییس پلیس آگاهی استان ؛ قاتل انگیزه این قتل را اختلاف شخصی با مقتول عنوان کرد که مراحل بازجویی بیشتر هم اکنون در جریان است.شایان ذکراست؛ بدنبال وقوع یک فقره قتل فجیع که طی آن سریک فرد از بدن جدا شده  و در محدوده یک اداره در شهرستان خمیر رها شده بود شایعاتی پیرامون انگیزه خاص  قتل درافکارعمومی منتشرشد که با دستگیری قاتل واعتراف صریح به انگیزه شخصی جزییات دقیق این جنایت روشن گردید. رییس پلیس آگاهی هرمزگان همچنین از دستگیری سارقان 9کیلو طلا در جاده بندرعباس رودان خبرداد که به گفته وی در کمتر از سه سال پس از وقوع سرقت، شناسایی ، دستگیر و طلاهای مسروقه نیز کشف گردید.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: قتل فجیع بندرخمیر , رییس پلیس آگاهی هرمزگان , متهم ,
تاریخ : دو شنبه 13 مهر 1394
بازدید : 383
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مسئول بهداشت و محیط مرکز توسعه سلامت کیش از پلمپ شدن دو نانوایی متخلف به دلیل استفاده از جوش شیرین خبر داد.

 

به گزارش عصر بشاگرد  به نقل از کیش پرس؛ مسئول بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به ضرورت رعایت موازین بهداشتی در نانوایی‌های کیش، گفت: رعایت بهداشت در پخت نان امری مهم برای حفظ سلامت جامعه است.

 

 

 

 علیرضایی افزود: چارچوب قوانین بهداشت و سلامت باید سرلوحه کار تمام نانوایان قرار گیرد.

 

 

 

وی با اشاره به استفاده غیرمجاز از جوش شیرین در نان ، یادآوری کرد: استفاده جوش‌شیرین در خمیر مضر بوده و در دراز مدت بیماری‌‌زا است.در همین راستا دو باب نانوایی به علت استفاده از جوش شیرین پلمپ شد.

 

 

 

این مسئول با تصریح بر اینکه تمام سعی حوزه بهداشت و سلامت سوق دادن نانوایان به طرف پخت نان‌هایی بدون جوش‌شیرین است،گفت: با افرادی که مغایر این قانون رفتار کنند برخورد قانونی صورت گرفته و از ادامه فعالیت این اماکن جلوگیری می شود.

 

 

 

علیرضایی خاطرنشان کرد: مصرف جوش‌شیرین در دراز مدت نیز موجب پوکی استخوان و عوارض گوارشی در انسان می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام /س





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: تعطیلی ۲ نانوایی در کیش , جوش شیرین ,
تاریخ : دو شنبه 13 مهر 1394
بازدید : 365
نویسنده : فــردیـن احـمدی
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: شرق هرمزگان با همه توانایی و استعدادهایش محرومترین نقطه کشور است.

13920601000388_PhotoA

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری فارس، سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی صبح امروز در آئین افتتاحیه مجتمع تجاری الماس در میناب با بیان اینکه رونق فعالیت‌های اقتصادی و کار آفرینی در میناب از آرزوی‌های دیرینه مردم این شهر است، اظهار داشت: راه‌اندازی و شکل‌گیری بازارهای لوکس و جذاب هم در زمینه رفاه مردم و شهروندان و هم برای جذب گردشگر مفید و موثر است.

وی ضمن تقدیر از سرمایه‌گذاران، کسبه و تسهیل‌کنندگان مسیر سرمایه‌گذاری در میناب، اظهار داشت: از دستگاه‌های متولی به ویژه نیروی انتظامی می‌خواهیم تا نسبت به واردات و صادرات در بنادر کوچک در شهرستان میناب به ویژه بندر تیاب همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده مردم میناب، جاسک، سیریک، رودان و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: متأسفانه شرق هرمزگان با پنج شهرستان، ۶۰۰ هزار نفر جمعیت و ۶۰۰ روستا با همه توانایی و استعدادهایش هنوز محروم‌ترین نقطه کشور است.

وی گفت: سواحل مکران که از بندرتیاب آغاز و تا انتهای بندر جاسک است، گوهری بوده که هم‌اکنون شناخته شده است و در برنامه ششم محور توسعه قرار گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین از تصویب طرح ایجاد منطقه آزاد جاسک در آینده‌ای نزدیک در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: شکل‌گیری منطقه آزاد جاسک و طرح‌هایی که در این منطقه اجرایی می‌شود، موجب تحول و پیشرفت و رونق کسب و کار در شرق هرمزگان می‌شود.

وی در ادامه از راه‌اندازی دانشگاه ملی طی سال تحصیلی آینده در میناب خبر داد و اظهار داشت: تمام زیر ساخت‌های این مرکز در حال آماده‌سازی است.

هاشمی نخل ابراهیمی بیان داشت: از آنجایی که میناب کانون توسعه شرق هرمزگان و سواحل مکران است باید شرایطش در همه بخش‌ها به کلی تغییر یابد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که در حوزه عمران، زیر ساختی و سرمایه‌گذاری در میناب صورت می‌گیرد نوید بخش رخدادهایی نیکو در آینده‌ای نزدیک در این منطقه است.

رئیس شورای شهر میناب نیز در این آئین با بیان این که میناب فقط به دست مینابی باید آباد شود، افزود: مینابی‌ها در همه بخش‌ها باید با همت بالای خود در راستای رونق بخشی به این شهرستان ورود کنند.

عبدالعلی زائری گفت: مجموعه شورای شهر برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار در میناب تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه دهد همکاری می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد شورای شهر و شهرداری در زمینه مهیا کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در میناب، اظهار داشت: از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تا نسبت به تصویب قرار گرفتن «میناب به عنوان دروازه مکران»، در مجلس شورای اسلامی پیگیری کنند.

مجتمع تجاری الماس میناب همراه با جشن ویژه و با حضور امام جمعه، فرماندار ویژه میناب و نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: شرق هرمزگان محرومترین نقطه کشور،استان هرمزگان،شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 13 مهر 1394
بازدید : 354
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 فصل برداشت کسودنگ (به گویش محلی کوسن) در کوهای شهرستان بشاگرد آغاز شده است و تا پایان مهر ادامه دارد.

 

IMG-20130908-WA0003

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، با شروع فصل پاییز چند نوع میوه کوهی از کوه های بشاگرد برداشت می شود که یکی از انها کسودنگ یا به گویش محلی (کوسن) است، این میوه زیبا در رنگ های سرخ و سبز رنگ است.

کوسن یا همان کسودنگ نوعی خشکبار است که در بسیاری از مناطق بشاگرد رویش میکند و میوه ی آن بسیار خوشمزه و مقوی است که اکنون فصل برداشت آن در شهرستان بشاگرد آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

کوه های شهرستان بشاگرد از توابع شرق استان هرمزگان سرشار از نعمت های خدادادی هستند که فراورده های متنوع کوهی در این منطقه فراوان است.

بارندگی های فصلی در بشاگرد علاوه بر زیبایی طبیعت، فراورده کوهی و قابل خوردن، گیاهان دارویی را نیز دارد که درآمد اندکی نیز برای مردم بوی به همراه دارد.

انواع گونه های درختی درکوه های بشاگرد عبارتند از: کسودنگ (کوسن)، گوئن (پسته وحشی)، هبر، گیلاس وحشی (بستل)، گردل، مورت، انجیر، کنار، اگهر (یک نوع قارچ کم یاب)، اویشن، بادام وحشی. و همچنین درختان متنوعی وجود دارد که در نواحی کوه های بشاگرد بخصوص در کوه های بخش گوهران بشاگرد قرار دارد و دارای فراورده های قابل خوردن است.

کوسن

یکی از آنها درخت کسودنگ (کوسن) است که این محصول در بین مردم از جایگاه بالایی برخوردار است.

هم اکنون فصل برداشت کسودنگ (کوسن) در کوه ها و دشت های بشاگرد شروع شده است و تعدادی از مردم روستاها برای کسب درآمد برای برداشت این محصول به کوه های اطراف روستایشان می روند و بعد از برداشت، کسودنگ ها (کوسن) را به شهرها آورده و به فروش می رسانند.

این محصول در بازارهای بشاگرد و همچنین شهرستان های همجوار میناب و جاسک به فروش می رسد که قیمت هر کیلو آن در بشاگرد ۱۱ هزار تومان می باشد.

نام گیاه نام لاتین شکل ظاهری مکانهای رویش کاربردها
کوسن Pistacia Khinjuk درختی است به ارتفاع ۷ تا ۱۰ متر ولی غالبا در منطقه کوتاه تر است. تقریبا بدون کرک، پوست تنه صاف و به صورت پلاک ها یا فلس های کوچک از تنه جدا می شود. و به رنگ کرم یا قهوه ای روشن است. به طور پراکنده در سراسر بشاگرد دیده می شود. پوشش زیادی در منطقه ندارد، وجود این نوع درختان تا ارتفاعات کمتر از ۷۰۰ متر است.

چوب آن در تهیه زغال بسیار حائز اهمیت است. میوه آن مقوی معده ضد استفراغ، خلط آور است و بهترین امولسیون را برای خارش های مجاری ادرار دارد. در درمان قرمزشدگی لکه ای پوست، رفع تشنگی، تب و از بین بردن غلط به کار می رود.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: فصل برداشت کسودنگ در بشاگرد , انواع گونه هاي درختي دربشاگرد ,
تاریخ : یک شنبه 12 مهر 1394
بازدید : 413
نویسنده : فــردیـن احـمدی

از تزریق های اشتباهی سوزن هوا به بیمار تا نبود پزشک متخصص در جزیره قشم

qeshm-hospital_1239

بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم با حضور رییس جمهور با هزاران امید برای مردم این جزیره افتتاح شد ولی اینگونه که به نظر می رسد این بیمارستان نتوانسته است مرهم درد بیماران این جزیره باشد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی هرمز   از  قشم ، عدم وجود بیمارستان مجهز و درخورشان مردم جزیره قشم سالها به چشم می آمد و چه مردان و زنانی به دلیل نبود امکان در این جزیره به جهان ابدی پیوستند اما بعد از فشارهای زیاد دراین جزیره یک بیمارستان مجهز دایر شد که متاسفانه کمبود پزشک و متخصصین در این بیمارستان بازهم مردم این جزیره را برای درمان راهی بیمارستان های حاشیه جزیره می شوند .

اکثریت مردم جزیره قشم با روی کارآمدن دولت تدبیرو امید فکر می کردند کلید تدبیر و اعتدال دولت تدبیر و امید رمز گشای قفل مشکلات و معضلات حوزه بهداشت و درمان این جزیره باشد متاسفانه باید گفت مشکلات حوزه بهداشت و درمان در این جزیره شکل مطلوبی ندارد .

اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید است که اجرای موثر آن امید را به دل بیماران برگرداند ولی چه خوب بود جزیره قشم این امید را از بیماران نمی گرفت و آنها را روانه بیماراستان های خارج جزیره نمی کرد .

طی اعلام مواردی از سوی مردم خبرنگارقشم آزاد با حضور سه ساعته دربیمارستان پیامبراعظم (ص) قشم مشکلات و مواردی از قبیل نبود دکتر ارتوپد ، زدن سوزن اشتباه به بیمار قلبی ، کمبود های نیروی کار و عدم رسیدگی درست به بیماران را پیگری کردند .

در ابتدا به سراغ نبود دکتر ارتوپد دراین بیمارستان رفتیم که این خبر صحت داشت و همان لحظه یک مجروح تصادفی به نام ” ج – ح ” وارد بیمارستان کردند که از چند ناحیه دچار شکستگی شده بود ، بعد از دقایقی پرستاران برای اعلام وضعیت بیماربه سراغ آن آمدند که به دلیل نبود دکتر ارتوپد دراین بیمارستان فرد مجروح را بعد از دوساعت به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل کردند .

بر‌اساس آمار همه روزه شاهد تصادفات مختلف در این جزیره هستیم امید است چاره ای برای رفع نبود پزشک ارتوپد در این جزیره اندیشیده شود .

این در حالی است که دکتر بهمن پروزی درنشست خبری پیرامون افتتاح بیمارستان جدید قشم به مردم این جزیره وعده داد و گفت : به جرات اعلام می کنم نه تنها نیازی به اعزام بیماران قشم به مرکز استان هرمزگان و دیگر استان های همجوار نداریم ، بلکه بیماران دیگراستان ها همجوار را در بیمارستان قشم پذیرش خواهیم کرد اما در همین حضور سه ساعته دو نفر از بیماران این بیمارستان به مراکز درمانی استان هرمزگان انتقال داده شدند !

زدن سوزن اشتباه به یکی از بیماران توسط پرستار یکی دیگر از سوژه هایی بود که در گفتگوبا فرد بیمار از واقعیت قضیه باخبر شدیم .

این فرد بیمار می گوید : درد شدیدی در سینه ام داشتم که برای مداوا به بیمارستان آمدم بعد از یک روز، پرستار سوزنی را به شکمم زد که بعد از دقایقی شکمم به شکل نگران کننده ای باد کرد ، بعد از تزریق سوزن حالم مساعد نبود و پرستاربا وارد کرد سرنگ به شکمم کمی خون از شکمم کشید و الان شکمم روز به روز کبود و کبودتر می شود  .

 این جوان قشمی یادآورشد : دکتر اشتباه پرستار را تایید کرده است و بعد از درمان از پرستار شکایت می کنم .

 کمبود های نیروی کار و عدم رسیدگی درست به بیماران یکی از گله های بیماران بود که همگی خواستار رفع این مشکل بودند .

 

انتهای پیام /س





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: بیمارستان پیامبر اعظم (ص) , جزيره قشم , كليد تدبير واميد ,
تاریخ : یک شنبه 12 مهر 1394
بازدید : 277
نویسنده : فــردیـن احـمدی

افزایش۵۳درصدی حمل و نقل ریلی درهرمزگان/ جابجایی بیش از۵۲۳ هزارمسافر ازطریق ناوگان ریلی

 
 
 
 
image341387
       

مدیر کل راه آهن با اشاره به افزایش 53 درصدی حمل و نقل ریلی دربندر شهید رجایی نسبت به سال قبل اظهار کرد: افزایش سهم بخش حمل و نقل ریلی نسبت به سهم حمل جاده ای از 6 درصد به 11 درصد افزایش یافته است

به گزارش عصر بشاگرد ؛ محمد پورفخری ، مدیر کل راه آهن استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز با تشریح عملکردشش ماهه نخست  سال 94گفت: در این مدت بیش از شش میلیون و 790 هزار تن انواع محمولات توسط ناوگان ریلی  این اداره کل جابجا شده است که از این میزان بارگیری انواع محمولات اعم از صادرات ، واردات و ترانزیت مواد نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی از تناژ یک میلیون و 677 هزار و 558 تن به تناژ  دو میلیون و 569 هزارو 412 تن در شش ماهه اول سال افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش 53 درصدی حمل و نقل ریلی دربندر شهید رجایی نسبت به سال قبل اظهار کرد: افزایش سهم بخش حمل و نقل ریلی نسبت به  سهم حمل جاده ای از 6 درصد به 11 درصد افزایش یافته همچنین در این مدت این اداره کل از نظر تن کیلومترمرزی بار حمل شده با افزایش  6 درصدی رقم 2 میلیارد و 800 هزار تن کیلومتر  را دارا بوده است .

پورفخری افزود: راه آهن هرمزگان در بخش حمل مسافر و بار موفق به جابجایی  523 هزار و 179 نفر مسافر و  ظرفیت ایجادی برای حمل خودرو 9400 دستگاه خودروشد که این تعداد توسط 940 دستگاه واگن حمل خودرو به مقاصد تهران ، مشهد واصفهان  انجام گرفته است.

مدیر کل راه آهن از افتتاح چندین پروژه با اعتبارات چند میلیارد ریالی خبر داد  و تصریح کرد:احداث ایستگاه های اضطراری 16_ اضطراری 18_ مبادله  ،  احداث خط آهن انبار روبازغله در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس ، زه کشی و ایمن سازی و دریواسیون خط دوار ایستگاه مسافری بندرعباس ، احداث چهار واحد مسکونی  و کتابخانه در شهرک مسکونی بندرعباس و احداث مسجد در شهرک راه آهن سیرجان ،احداث آسانسور و بهسازی و نوسازی سیستم سرمایشی در اداره کل راه آهن هرمزگان ، نصب سیستم ATC در 25 ایستگاه محور هرمزگان مهمترین پروژه های راه آهن هرمزگان  است.

 انتهای پیام/م

منبع: شبكه اطلاع رساني هرمز





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: افزایش۵۳درصدی حمل و نقل ریلی درهرمزگان , ناوگان ریلی ,
تاریخ : یک شنبه 12 مهر 1394
بازدید : 281
نویسنده : فــردیـن احـمدی

فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان ارتش:

با کوتاه آمدن در مقابل دشمن” دشمنی‌ها برطرف نمی‌شود/ اهمیت ورود به حوزه‌های ناشناخته نظامی

139407091308234626209573

رهبر معظم انقلاب فرمودند: دشمن به دنبال تسلیم شدن نظام اسلامی است و با کوتاه آمدن در مقابل او، دشمنی‌ها برطرف نمی شود

 

به گزارش عصر بشاگرد ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز (پنج شنبه) در دیدار مسئولان و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی، علت دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی را ایستادگی ملت ایران و صراحت و تسلیم نشدن در مقابل سیاست‌های استکبار خواندند و تأکید کردند: نیروهای مسلح باید با شتاب در پیشرفت‌ها و افزایش آمادگی‌های خود، چنان اقتداری ایجاد کنند که دشمنان حتی جرأت نکنند خیال تعرض را به ذهن خود راه دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای، برنامه ریزی برای «فردای بهتر و پیشرفته‌تر ایران اسلامی» را در همه بخش‌ها ضروری دانستند و گفتند: آینده کشور به دست جوانانی است که باید قدر آنها را دانست و برای آنکه ایران فردا بتواند تواناتر، مقتدرتر و با زبان گویاتر در منطقه و دنیا ظاهر شود، باید نسل بعد را آماده تر، مصم متر، دانشمندتر و شجاع تر پرورش داد.

رهبر انقلاب با اشاره به عقب ماندگی‌های مزمن و تاریخی کشور در اثر حکمرانی عناصر وابسته به خصوص در دوران پهلوی، افزودند: پیشرفت‌های امروز نیروهای نظامی در بخش‌های مختلف بسیار ارزشمند است اما با توجه به عقب ماندگی‌ها باید شتاب حرکت را افزایش داد و چنان اقتداری ایجاد کرد که دشمنان حتی جرأت نکنند خیال تعرض به مرزهای این کشور را به ذهن خود راه دهند.

ایشان مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دوران هشت ساله دفاع مقدس را یک تجربه مهم و پیش روی همه دنیا خواندند و خاطرنشان کردند: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مستقل است و از ابتدای انقلاب، سیاست‌های خود را با صراحت دنبال کرده و از نهیب هیچ قدرتی و مخالفت با سیاست‌های آن، واهمه‌ای ندارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به دشمنی‌های جدی و سنگین در مقابل حرکت مستقل و شگفتی ساز ملت ایران، گفتند: دشمن به دنبال تسلیم شدن نظام اسلامی است و با کوتاه آمدن در مقابل او، دشمنی‌ها برطرف نمی شود.

رهبر انقلاب افزودند: سر برآوردن ملت مستقلی که با زورگویان و وابستگان به آنها مخالف است، برای نظام سلطه قابل تحمل نیست، بنابراین در مقابل این ملت دشمنی می‌کنند و تصور اینکه «اگر فلان حرف را نزنیم یا فلان کار را نکنیم و ملاحظه دشمن را بکنیم، دشمنی‌ها کم می شود»، تصور نادرستی است.

ایشان با اشاره به استقبال ملت‌ها و همچنین برخی دولت‌های غیروابسته از حرکت مستقل ایران، گفتند: ملت‌ها از مشاهده پیشرفت و دفاع صریح ملت ایران از منافع خود در مقابل قدرت‌ها به وجد می‌آیند و در سفرهای خارجی مسئولان جمهوری اسلامی نیز هر جایی که از طرف دولت‌ها به مردم اجازه اظهار علاقه داده شد، در طرفداری از ایران و مواضع صریح آن، شور و غوغا به پا کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان، با اشاره به اهمیت پژوهش و پیشرفت‌های تحقیقاتی در نیروهای مسلح، گفتند: ظرفیت‌های بسیار خوبی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور وجود دارد که باید ارتباطات علمی نیروهای مسلح با آنها تقویت شود.

رهبر انقلاب همچنین با تأکید بر اهمیت ورود به حوزه های ناشناخته نظامی و ابتکارات جدید، در خصوص رزمایش‌های نظامی نیز خاطرنشان کردند: طراحی رزمایش‌های نظامی باید به فضای جنگ و واقعیت‌های میدان جنگ نزدیک باشد و برای تمام امکانات و توانایی‌های دشمن، پیش بینی و آمادگی وجود داشته باشد.

در ابتدای این دیدار، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گزارشی از مجموعه ماموریت‌ها و فعالیت‌های نیروی دریایی در زمینه های ساخت تجهیزات، اطلاعات، عملیات، توسعه علم و دانش، فناوری اطلاعات، امنیت خطوط مواصلاتی و توسعه دریایی کشور بیان کرد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: با کوتاه آمدن در مقابل او , دشمنی‌ها برطرف نمی شود , رهبر انقلاب , ديدار با مسئولان وفرماندهان ارتش ,
تاریخ : یک شنبه 12 مهر 1394
بازدید : 371
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان گفت: به دلیل وجود دانشگاه‌های آزاد و علمی و کاربردی، نیاز به راه‌اندازی پیام نور در بشاگرد دیده نشده است.

n00199070-b

رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان گفت: تا پایان سال جاری کلنگ احداث ساختمان پژوهشکده علوم دریایی خلیج فارس در جزیره ابوموسی به زمین زده می شود.

به گزارش عصر بشاگرد؛ صمد حمزه یی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، اظهار داشت: راه اندازی این پژوهشکده با هدف توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان، استادان و پژوهشگران در حوزه علوم دریایی انجام می شود.

وی گفت: فیزیک و زیست دریا، مهندسی محیط زیست، حقوق دریا با گرایش حقوق بین الملل ازجمله بخش های مهم این پژوهشکده در جزیره ابوموسی است.

رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان افزود: در حال حاضر ۶۰۰ دانشجو در ۱۰ رشته کارشناسی و ۲ رشته کارشناسی ارشد حسابداری و ادبیات در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

حمزه یی بیان داشت: توسعه رشته‌های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی بر اساس اقلیم و متناسب با شرایط و نیازمندی های هر منطقه صورت می گیرد.

وی در مورد امکانات دانشگاه پیام نور ابوموسی به دانشجویان نیز گفت: دانشگاه پیام نور ابوموسی که از سال ۸۶ راه اندازی شده به نسبت جمعیت دانشجویی خود از امکانات خوبی برخوردار است.

رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان گفت: واحد ابوموسی تنها دانشگاهی است که در سطح کشور خوابگاه رایگان، هزینه رفت و آمد دانشجویان و اساتید به صورت رایگان انجام می پذیرد.

حمزه یی تصریح کرد: هرچند در سیستم نظام آموزشی، این دانشگاه تعهدی برای فراهم کردن خوابگاه دانشجویی وجود ندارد، اما در ابوموسی به دلیل شرایط خاصی که ,وجود دارد این امکان برای دانشجویان و اساتید فراهم شده است.

وی در پایان در خصوص راه اندازی شعبه بشاگرد نیز گفت: به دلیل وجود دانشگاه‌های آزاد و علمی و کاربردی، نیاز به راه‌اندازی پیام نور در بشاگرد دیده نشده است.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: راه‌اندازی پیام نور در بشاگرد،دانشگاه پيام نور،عصربشاگرد،صمد حمزه يي ,
تاریخ : پنج شنبه 9 مهر 1394
بازدید : 334
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده انجام هرگونه مأموریت درباره فاجعه منا هستند.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از تسنیم، سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح ، با اشاره به بیانات امروز فرمانده معظم کل قوا درباره فاجعه منا و هشدار به رژیم سعودی نسبت به هرگونه اندک بی‌احترامی به حجاج ایرانی، گفت: اکنون بر مسئولان دولتی و دستگاه دیپلماسی کشور واجب است که فعال‌تر از گذشته ابعاد این حادثه هولناک را مورد رسیدگی قرار دهند و ضمن مراقبت لازم از حجاج بیت‌‌الله الحرام نسبت به انتقال اجساد مطهر قربانیان و مجروحان به میهن اسلامی اقدام کنند.  

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور افزود: در همان ساعات اولیه فاجعه منا، نیروهای مسلح کشور آمادگی خود را برای هرگونه کمک به دستگاه‌های مربوطه اعلام کردند و اکنون نیز در آمادگی کامل به سر می‌برند.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: ابعاد ناپیدا و مشکوک فاجعه خونبار و دلخراش منا بسیار است و رژیم آل‌سعود مسئول مرگ هزاران انسانی است که مظلومانه جان خود را از دست دادند.

سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده انجام هرگونه مأموریت در این زمینه هستند.

 
 
  

 

   


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: نيورهاي مسلح , ماموريت درباره فاجعه منا , ستادكا نيروي هاي مسلح ,
تاریخ : پنج شنبه 9 مهر 1394
بازدید : 379
نویسنده : فــردیـن احـمدی

اعلام آمار نهایی جان باختگان ایرانی منا: 464 نفر

اعلام آمار نهایی جان باختگان ایرانی منا: 464 نفر
 
 
با کمال تأثر و تألمی عمیق بدین­وسیله تعداد حجاج عزیز ایرانی که در حال احرام و انجام مناسک حج در منا به آسمان پر کشیده و ملتی را عزادار نمودند 464نفر اعلام می­ شود.
  

به گزارش عصر بشاگرد ، سازمان حج و زیارت ایران درباره آمار نهایی کشته شدگان ایرانی حادثه منا اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر کرد.
 
وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ(النساء – 100)
 
با عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و نیز به رهبر دلسوخته و داغدارمان حضرت آیت الله العظمی خامنه­ ای و به پیشگاه ملت شریف و بزرگ ایران و خانواده‌های تمامی جان ­باختگان فاجعه غمبار منا، از آنجا که با گذشت هفت روز از این واقعه تأسف­ بار و جستجوی بی­ وقفه و شبانه روزی تمامی بیمارستان­ها و مراکز درمانی در شهرهای مکه، جده و طائف و مناطق منا و عرفات، وضعیت مصدومین و مجروحین این حادثه دردناک کاملاً مشخص و اعلام شده است، با کمال تأثر و تألمی عمیق بدین­وسیله تعداد حجاج عزیز ایرانی که در حال احرام و انجام مناسک حج در منا به آسمان پر کشیده و ملتی را عزادار نمودند 464نفر اعلام می­ شود.
 
بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که خود سخت در ماتم از دست دادن این عزیزانند، به خانواده­ های داغدار حاجیان عروج کرده به ملکوت مجدداً تسلیت گفته و با همه­ ی توان تلاش می­ کنند با بکارگیری تمامی ظرفیت­ ها نسبت به بازگرداندن اجساد مطهر این عزیزان به آغوش میهن هرچه سریع­ تر اقدام نمایند.

   

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: اعلام آمار نهایی جان باختگان ایرانی منا: 464 نفر، حادثه منا،حجاج ايراني ,
تاریخ : پنج شنبه 9 مهر 1394
بازدید : 326
نویسنده : فــردیـن احـمدی
 
لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در خصوص حادثه منا/ عربستان با موذی‌گری به وظایف خود در انتقال جان‌باختگان عمل نمی‌کند/ اندک بی‌احترامی به حجاج ایرانی و عمل نکردن به وظایف در قبال بدنهای مطهر موجب عکس‌العمل ایران خواهد شد/ عکس العمل ایران سخت و خشن خواهد بود 
به گزارش عصر بشاگرد؛ حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا صبح ديروز روز(چهارشنبه) در مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر حضور یافتند.
در این مراسم، حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به حادثه تأسف بار و خونين منا، آن را بدليل جان باختن هزاران نفر از حجاج بويژه صدها نفر از حجاج ايراني، عزا و مصيبتي واقعي براي ملت ايران خواندند و با اشاره به لزوم تشکيل کميته حقيقت ياب با حضور کشورهاي اسلامي و از جمله ايران، گفتند: دولت عربستان در انتقال ابدان مطهر جان باختگان به وظايف خود عمل نمي کند و جمهوري اسلامي ايران نيز تاکنون با خويشتنداري و ادب اسلامي، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است، اما اين را بدانند که اندک بي احترامي به دهها هزار نفر از حجاج ايراني در مکه و مدينه و عمل نکردن به وظايف براي انتقال ابدان مطهر، عکس العمل سخت و خشن ايران را در پي خواهد داشت.
ايشان با اشاره به جان باختن مظلومانه و با زبان تشنه حجاج در حادثه منا و عزادار شدن خانواده هايي که مشتاقانه منتظر بازگشت عزيزان خود بودند، افزودند: هنوز تعداد دقيق جان باختگان ايراني در اين حادثه مشخص نيست و احتمال افزايش آمار به صدها نفر ديگر وجود دارد و اين حادثه، واقعا مصيبت بزرگي براي ملت ايران است.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به برخي گزارش ها مبني بر جان باختن احتمالي بيش از پنج هزار نفر در حادثه منا، خاطر نشان کردند: درحاليکه قرآن کريم خانه خدا را محل امنيت و حج را جايگاه امنيت مي داند اما اکنون بايد پرسيد که، «آيا اين، امنيت است؟»
 حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر لزوم تشکيل «کميته حقيقت ياب» با حضور کشورهاي اسلامي و از جمله ايران، خاطر نشان کردند: ما فعلاً درباره علت اين حادثه، قضاوت پيش از موعد نمي کنيم اما معتقديم دولت عربستان به وظايف خود در قبال مجروحان حادثه منا عمل نکرده است و آنان را با حالتي مستأصل و تشنه رها کرد.
ايشان به مشکلات بوجود آمده در انتقال بدنهای مطهر جان باختگان حادثه منا و پيگيري مسئولان کشور اشاره کردند و با تأکيد بر لزوم ادامه پيگيري هاي مسئولان، افزودند: در اين موضوع، دولت عربستان به وظايف خود عمل نمي کند و در برخي موارد نيز موذي گري انجام مي دهد.
 رهبر انقلاب اسلامي گفتند: جمهوري اسلامي ايران تاکنون از خود خويشتن‌داري نشان داده و رعايت ادب اسلامي و حرمت برادري در دنیای اسلام را کرده است اما اين را بدانند که دست ايران، برتر از خيلي ها است و امکانات بيشتري هم دارد و اگر بخواهد در مقابل عناصر اذيت کننده و موذي عکس العمل نشان دهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود و در هیچ صحنه هماوردی، حریف نخواهند شد.
 حضرت آيت الله خامنه اي با تاکيد بر اينکه عکس العمل ايران اسلامي خشن و سخت خواهد بود، خاطر نشان کردند: در دوران هشت سال دفاع مقدس، قدرت هاي شرق و غرب و کشورهاي اطراف از يک عنصر خبيث و فاسد حمايت کردند اما سرانجام همه آنها سيلي خوردند و بر همين اساس، ايران را مي شناسند و اگر هم نمي شناسند، الان بشناسند.
ايشان با اشاره به حضور دهها هزار نفر از حجاج عزیز کشورمان در مکه و مدينه، هشدار دادند: اندک بي احترامي به حجاج ايراني و همچنين عمل نکردن دولت عربستان به وظايف خود در قبال بدنهای مطهر، موجب عکس العمل ايران خواهد شد.
رهبر انقلاب گفتند: جمهوري اسلامي ايران اهل ظلم نیست اما ظلم و ستم هیچکس را نیز قبول نمی کند، بنابراین حقوق هيچيک از انسان ها و ملتها اعم از مسلمان و غير مسلمان دست درازي نمي کند، اما اگر کسي بخواهد به حق ملت و کشور ايران دست درازي کند، با او برخورد محکمي خواهد شد و به لطف خدا توانايي اين برخورد نيز وجود دارد و ملت ایران، مقتدر و پایدار است.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود، «ايمان عميق»، «شجاعت» و «دانش» را سه عنصر بسيار مهم در تشکيل هويت يک نيروي مسلح خواندند و خاطر نشان کردند: اگر در نيروي مسلح، ايمان نباشد، روحيه ضعيف کشي بوجود خواهد آمد، اگر شجاعت نباشد، نيروي مسلح در هنگامه خطر، قادر به انجام وظيفه خود نخواهد بود و اگر دانش نباشد، ابزارهاي نيروي مسلح در برابر ابزارهاي طرف مقابل، کُند خواهند بود.
ايشان هدف قرار دادن خانه ها، خيابان ها، بازار و حتي مجلس عروسي را در يمن، نمونه اي از ضعيف کشي و نبود روحيه شجاعت در یک نيروي مسلح دانستند و با توصيه به جوانان نيروهاي مسلح کشور براي تقويت ايمان و شجاعت و ابتکار تحقيقاتي و دانش پژوهي، خاطر نشان کردند: امروز نظام اسلامي، هم نيازمند ابزارهاي جنگي سخت و هم، ابزارهاي جنگي نرم است زيرا دنياي کنونيِ تحت سيطره قدرت شياطين، براي انسان هاي خداجو دنيايي خطير است و بايد همواره آماده و مجهز بود.
رهبر انقلاب اسلامي علت اصلي دشمني قدرتمندان غاصب جهاني با جمهوري اسلامي و ملت شجاع و انقلابي ايران را، ايستادگي ملت در مقابل آنها و حفظ هويت و جوهره اصلي و حل نشدن در نظامات استکبار، برشمردند و گفتند: آمادگي نيروهاي مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسيج و ساير نيروها، فقط به معناي آمادگي براي پيروزي در مقابل دشمن نيست بلکه بايد اين آمادگي، بازدارنده نيز باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تهديدهاي قدرتهاي جهاني برضد نظام اسلامي، افزودند: ملت ايران در دوران چهار دهه انقلاب بويژه در هشت سال دفاع مقدس نشان داده است که قدرتمند و نيرومند و داراي هويت و گوهر است و در مقابل بدخواهان مي ايستد.
ايشان با تاکيد براينکه ملت ايران ثابت کرده، در مقابل استکبار، مقاوم، آگاه و بصير است و همچنين براي هويت خود و بشريت احترام قائل است، گفتند: ايستادگي در برابر استکبار، احترام به بشريت و همه ملت ها است.
 رهبر انقلاب اسلامي به چنگ و دندان نشان دادنهاي دشمنان اشاره و خاطر نشان کردند: همواره اينگونه بوده است که مشت کوبنده انسانهاي مومن مي تواند آنها را وادار به عقب نشيني کند.
 حضرت آيت الله خامنه اي در پايان، جوانان نيروهاي مسلح را به بازخواني دقيق قضاياي دفاع مقدس و طرحهاي عملياتي و بازديد از مناطق عملياتي، از منظر نظامي و استفاده از تجربيات پيشکسوتان توصيه کردند و خطاب به آنان گفتند: شما بايد حِصنِ مستحکم کشور و نظام اسلامي، به معني واقعي کلمه باشيد.
در ابتدای این مراسم، رهبر انقلاب اسلامی، با حضور در یادمان شهدا، به شهیدان سرافراز ادای احترام کردند.
فرمانده کل قوا، سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.
در این مراسم، خانواده یکی از شهیدان نیروی دریایی ارتش، یک روحانی نمونه، سه تن از فرماندهان، سه تن از اساتید و پژوهشگران و پنج نفر از دانش آموختگان نمونه دانشگاههای ارتش هدایای خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند. همچنین یکی از دانش آموختگان و نماینده دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نیز مفتخر به دریافت درجه و سردوشی شدند.
قرائت سوگند نامه دانشجویان جدید، سرود دسته جمعی، و رزمایش میدانی غدیر از دیگر برنامه های مراسم امروز بود.
در ادامه مراسم، یگانهای حاضر در میدان صبحگاه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر از مقابل جایگاه رژه رفتند.
در این مراسم، همچنین امیر سرلشگر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، ضمن خیر مقدم تأکید کرد: ارتش با الهام از روحیه شهادت طلبی و ایثارگری ملت ایران، با اقتدار کامل و ارتقای تواناییهای رزمی، آماده مقابله با تهدیدهای نوظهور و جان فشانی است.
امیر دریادار دوم حکیمی فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر نیز گزارشی از روند تحصیلی و آموزشهای تخصصی- علمی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاههای افسری ارتش بیان کرد.
در ادامه این مراسم، دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در حضور فرمانده کل قوا، تمرین دریایی انجام دادند.


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: رهبرمعظم انقلاب اسلامی , مراسم دانش‌آموختگی دانشگاههای افسری ارتش ,
تاریخ : پنج شنبه 9 مهر 1394
بازدید : 536
نویسنده : فــردیـن احـمدی

فوت هادی نوروزی بر اثر سکته قلبی

باورنکردنی:کاپیتان متعصب پرسپولیس درگذشت


هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس بر اثر ایست قلبی درگذشت.


به گزارش عصر بشاگرد ، نوروزی که تنها ٣٠ سال داشت در خواب سکته کرده و انتقال او به بیمارستان هم نتیجه ای در پی نداشته است.

به گفته همراهان نوروزی، او ساعت ٤ صبح امروز بر اثر حمله قلبی در خانه به کما رفته و جان به جان آفرین تسلیم کرده است.

هنوز جزییاتی از این خبر هولناک منتشر نشده است.

"عصر بشاگرد" این ضایعه بزرگ را به خانواده نوروزی، باشگاه پرسپولیس و جامعه بزرگ فوتبال تسلیت می گوید.


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: هادي نوروزي , درگذشت , كاپيتان پيروزي , باشگاه پرسپولیس ,
تاریخ : چهار شنبه 8 مهر 1394
بازدید : 1090
نویسنده : فــردیـن احـمدی
تیم فوتبال شهرداری سردشت در مسابقات فوتبال شهرستان بشاگرد جام ولایت قهرمان شد.

 

تیم شهرداری

به گزارش عصر بشاگرد، مسابقات فوتبال جام ولایت در شهرستان بشاگرد با قهرمانی تیم شهرداری سردشت به پایان رسید.

این دوره از مسابقات که با شرکت ۱۸ تیم در زمین خاکی شهر سردشت برگزار شد تیمها در ۳ گروه ۶ تیمی حظور داشتند که پس از انجام بازی ها در مرحله مقدماتی تیمهای اول و دوم هر گروه و همچنین دو تیم از تیم های سوم گروهای سه گانه که بالاترین امتیاز را داشتند به مرحله بعدی مسابقات صعود کردند.

در مرحله حذفی نیز هشت تیم راه یافته در مرحله یک چهارم نهایی حضور داشتند که پس از انجام بازیهای این مرحله تیم های شهرداری سردشت، استقلال گوهران، فتح وی و وحدت شه بابک به مرحله نیمه نهایی سعود کردند که در این مرحله تیم های شهرداری سردشت و وحدت شه بابک با شکست حریفان خود به فینال راه یافتند.

شهرداری سردشت

در دیدار پایانی و فینال این دوره از مسابقات نیز دو تیم شهرداری و وحدت به مصاف یکدیگر رفتند و در یک بازی پایاپای این مسابقه در وقت قانونی بدون گل به ضربات پنالتی کشیده شد که در نهایت تیم شهرداری سردشت توانست با نتیجه ۵ بر ۴ در ضربات پنالتی تیم وحدت شه بابک را شکست بدهد تا فاتح جام ولایت شهرستان بشاگرد باشد.

گفتنی است که دو تیم شهرداری سردشت و وحدت شه بابک در حالی به مصاف هم رفتند که علی رغم دیگر مسابقات انجام شده در این دوره از رقابت ها این بازی یکی از بی حاشیه ترین و کم برخورد ترین مسابقات فوتبال بود که خود می توان یک الگو مناسب برای تیم ها و بازیکنان فوتبال باشد.

همچنین در دیدار رده بندی نیز تیم فتح وی با ۲ گل توانست تیم استقلال گوهران را شکست بدهد و عنوان سومی جام ولایت شهرستان بشاگرد را کسب کند.

در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات فوتبال که با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان بشاگرد، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان، بخشدار مرکزی، شهردار و شورای اسلامی شهر سردشت برگزار شد کاپ قهرمانی به سه تیم برتر مسابقات اهدا شد.

همچنین فرهاد لشکری زاده از تیم شهرداری سردشت به عنوان بهترین بازیکن، رحیم نوری پناه با ۵ گل زده از تیم امید درآلوی به عنوان آقای گل و جواد زارعی از تیم وحدت شه بابک به عنوان بهترین دروازه بان معرفی شدند.

همچنین تیم شهرداری سردشت با قهرمانی در این دوره از رقابت ها جواز حضور در مسابقات لیگ برتر هرمزگان را گرفت.

مسابقات فوتبال شهرستان بشاگرد (جام ولایت) مهمترین رویداد ورزشی در شهرستان بشاگرد به شمار می رود.

انتهاي پيام/

منبع: بشاگرد نيوز

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: مسابقات فوتبال جام ولایت،شهرستان بشاگرد، قهرمانی تیم شهرداری سردشت ,
تاریخ : چهار شنبه 8 مهر 1394
بازدید : 333
نویسنده : فــردیـن احـمدی
عضو شورای اسلامی بشاگرد بروز این فاجعه بزرگ از سوی دولت سعودی را عمدی دانست.

 

خلیل نوری پور

به گزارش عصر بشاگرد خلیل نوری پور عضو شورای اسلامی شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: فاجعه غم انگیز و جانگداز حجاج در عربستان در مسیر رمی جمرات نشان می دهد که رژیم جاهل آل سعود در اجرای مراسم حج بسیار ضعیف و بی لیاقت است.

نوری پور بابیان اینکه بی کفایتی محض آل سعود سبب شد تا مسلمانان زیادی از حجاج بیت‌ الله الحرام کشته شود، افزود: متأسفانه رژیم خبیث آل سعود که خود را خادم حرمین شریفین می داند نسبت به جان باختن هزاران حاجی مسلمان بی تفاوت است.

وی با بیان اینکه مدیریت ناکارآمد حکام سعودی عربستان در این فاجعه کاملا آشکار بود، گفت: این فاجعه بسیار دردناک موجب جریحه دار شدن قلب مسلمانان جهان شد و فرصت مناسبی برای بیداری دوباره جهان اسلام، تجدیدنظر و تعیین تکلیف با رژیم سعودی است.

عضو شورای اسلامی بشاگرد بروز این فاجعه بزرگ از سوی دولت سعودی را عمدی دانست و اظهار داشت: امسال حوادث زیادی در حج اتفاق افتاد از جمله سقوط جرثقیل، پنکه سقفی، آتش گرفتن چادر و فاجعه منا نمی تواند طبیعی باشد بلکه این اتفاقات کاملاً عمدی است که حکام سعودی با فرافکنی نمی توانند این فاجعه را توجیه کنند.

خلیل نوری پور گفت: این فاجعه بیت الله که سرزمین امن الهی است را برای مسلمانان نا امن جلوه می دهد و سبب جریحه‌دار و داغدار شدن خانواده‌های مسلمان شده است بنابراین دولت جاهل آل سعود توانایی مدیریت اداره حرمین شریفین را ندارد و این مسئولیت باید به دست مجموعه‌ای از کشورهای اسلامی قرار گیرد.

وی بابیان اینکه سکوت مجامع بین‌المللی در قبال فاجعه ناگوار منا عربستان را وقیح تر می کند، تصریح کرد: عاملان و مقصران در ضعف مدیریت حج که موجب کشتار جمع زیادی از حجاج شده‌اند باید هر چه زودتر شناسایی و به مجازات عمل خود برسند.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: عضو شورای اسلامی شهرستان بشاگرد،خليل نوري،فاجعه غم انگیز و جانگداز حجاج در عربستان ,
تاریخ : چهار شنبه 8 مهر 1394
بازدید : 288
نویسنده : فــردیـن احـمدی

هر ساله با آغاز ماه مهر و فصل باز گشایی مدارس یکی از چالش های جدی پیش روی دانش آموزان مسئله سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزی است.

2014-10-01-12.49.58-225x300

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه فرهنگ و هنر استان هرمزگان ، گرچه در این راستا در اکثر استان های کشور کارگروه هایی تشکیل می شود ولی هستند مناطقی که هنوز نتوانسته اند این چالش را به خوبی مدیریت و یا مرتفع کنند.

بشاگرد یکی از شهرستان هایی است که دانش آموزان آن در طول سال تحصیلی در زمینه تردد از خانه تا مدرسه با مشکلات فراوانی روبرو هستند که این موضوع طی سال های اخیر برای والدین به دغدغه بزرگی مبدل شده است.

در حالی که دانش آموزان روستاهای بشاگرد همزمان با سایر دانش آموزان در سطح کشور، با شور نشاط برای ورود به خانه دوم خود مهیا می شوند، می بایست برای جابجایی از وانت بارها استفاده کنند که این خود خطرات زیادی به همراه دارد.

محمود غلامی دهیار بشنو در این راستا اظهار داشت:دانش آموزان در بشاگرد برای تحصیل و طی مدارج تحصیلی با خطرات زیادی مواجه هستند.

وی افزود:نسلی که باید بدون دغدغه به تحصیل و علم اندوزی بپردازد در بسیاری از مواقع با مشکلاتی مقابله می کند که حتی احتمال مرگ هم دارد.

غلامی همچنین با اشاره به نبود سرویس مناسب برای جابجایی دانش آموزان در بشاگرد اظهار داشت:علاوه بر خطر واژگونی وانت بارهای حامل دانش آموزان، در فصل زمستان و هوای سرد بسیاری از دانش آموزان دچار بیماری های مختلفی می شوند.

محمد زحمت کش  از اولیا دانش آموز بشاگردی نیز با بیان این که تمام مردم کشور در هر شهر و استانی با یکدیگر برابر هستند و می بایست از امکانات یکسان بهره مند باشند،گفت:دانش آموزان روستاها و شهرهای دیگر کشور با بهترین امکانات رفاهی و استانداردترین سرویس مدارس مسیر مدرسه خود را طی می کنند و این موجب می شود که انگیزه نش آموزان بشاگردی نسبت به تحصیل را کاهش دهد.

وی بیان کرد:سخت است وقتی تعداد زیادی از دانش آموزان به صورت مختلط بالای یک وانت بار در هوای سرد زمستانی عازم مدرسه خود در روستای مرکزی هستند.

این ولی دانش آموز ضمن گلایه از مسئولان بشاگرد، اظهار داشت:مردم بشاگرد از اداره راه و شهرسازی گلایه زیادی دارند، چرا که روستاهای بشاگرد به علت کم کاری و ناکارآمدی این مجموعه با گذشت بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی تاکنون از یک راه ارتباطی مناسب بهرمند نیستند.

وی گفت:مقصر اصلی در زمینه نبود جاده مناسب روستایی، اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان و مسئولان بشاگرد هستند که هیچ تلاشی برای بهسازی و آسفالت راههای فرعی شهرستان نمی کند و جاهایی که هم شروع به کار می کنند بیش از پنج سال زمان می برد تا یک راه روستایی را تکمیل و به بهره برداری برسانند.

زحمت کش در ادامه افزود:بین مردم بشاگرد و شهرهای دیگر تبعیض فراوانی وجود دارد و ناکارآمدی در برخی ادارات به شدت رو به افزایش است که این مشکلات مردم روستاها را چالش های زیادی روبرو کرده است.

ابراهیم عید زاده یکی دیگر از اولیا دانش آموز بشاگردی نیز استفاده از وانت بار به عنوان سرویس مدرسه و جابجایی دانش آموزان را کار بسیار خطرناک دانست و گفت:استفاده مردم از وانت بار برای تردد دانش آموزان از سر ناچاری است.

وی گفت:از مسئولان استان و شهرستان می خواهیم تا نسبت به تامین وسیله نقلیه استاندارد برای جابجایی دانش آموزان در بشاگرد توجه لازم را داشته باشند.

این ولی دانش آموز افزود:انتظار داریم مسئولان نسبت به سلامت دانش آموزان بشاگردی اهتمام داشته باشند.

امید است مسئولان بارفع مشکلات در این بخش از ورود آسیب به جامعه دانش آموزی در این منطقه جلوگیری کنند تا خدای ناکرده شاهد حادثه و سانحه ای ناگوار نباشیم.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: جلوگیری از ورود آسیب به جامعه دانش آموزی بشاگرد،ادره راه شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 8 مهر 1394
بازدید : 395
نویسنده : فــردیـن احـمدی

‘فهمیه زارعی’ بانوی هرمزگانی عضو تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان در رده سنی بزرگسالان ، در بازگشت تیم ملی از مالزی در فرودگاه بندرعباس ، مورد استقبال مردم و مسئولین و ورزشکاران این استان قرار گرفت.

bcd9b_81776696-70192628

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نيوز ، در این مراسم که رییس هیات فوتبال استان هرمزگان، رییس کمیته فوتبال ساحلی استان و رییس کمیته فرهنگی هیات و مربی تیم فوتبال ساحلی شهرداری و بازیکنان این تیم حضور داشتند، این بانوی ورزشکار بشاگردی، کسب افتخار قهرمانی فوتسال بانوان ایران در آسیا را به مردم استان بویژه شهرستان بشاگرد تقدیم کرد.

زارعی به ایرنا افزود: باتوجه به اینکه سطح این دوره از بازی های فوتسال قهرمانی بانوان آسیا بسیار بالا بود اما تیم ما در برابر حریفان خود به رقابت پرداخت و توانست با پیروزی مقابل ژاپن به مقام نخست دست یابد.

این بانوی قهرمان فوتسال ایران ادامه داد: در فینال بازی ها موفق شدیم تیم ژاپن را با نتیجه یک بر صفر شکست دهیم و با انتقام خود از این تیم ، قهرمان آسیا شویم.
گفتنی است در این دوره از مسابقات فوتسال بانوان ایران در آسیا در مجموع فهمیه زارعی موفق شد سه گل برای تیم ملی کشورمان به ثمر برساند .

گفتنی است در تیر ماه سال ۱۳۸۲ نیز فوتسالیست های دو تیم ایران و ژاپن در فینال بازی های آسیایی داخل سالن در اینچئون کره جنوبی مقابل هم قرار گرفته بودند که این بازی با نتیجه ۲ بر یک در وقت های اضافی به سود ژاپن پایان یافته بود.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: فهيمه زارعي،بازيكن طلايي،استقبال درفرودگاه بندرعباس،بانوي هرمزگاني ,
تاریخ : چهار شنبه 8 مهر 1394
بازدید : 321
نویسنده : فــردیـن احـمدی

گفتنی‌های مربوط به این حادثه و قساوت سعودی‌ها مثنوی هفتاد من کاغذ است. یکی از مجروحین که خود پزشک بوده تعریف کرده که پلیس سعودی هنگامی‌که متوجه شده این مجروح، ایرانی است، پایش را با پوتین روی خرخره این عزیز گذاشته است تا این بنده خدا از نفس بیفتد و بمیرد.

بسیاری از حجاج در اثر تشنگی جان دادند/ سعودی‌ها مقابل اجساد می‌خندیدند

به گزارش عصر بشاگرد،حج امسال، به‌واقع "حج تلخ و خونین" برای زائران بیت‌الله الحرام بود، از حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام گرفته تا کشته شدن زائرین در مراسم رمی جمرات که به نقل از "سعید اوحدی" رئیس سازمان حج و زیارت، بیش از 2500 نفر کشته در این حادثه خون‌بار وجود دارد. آنچه در وهله اول به ذهن هر انسانی تداعی می‌شود، بی‌نظمی، بی‌کفایتی و بی‌سامانی مسئولان برگزاری حج است، خاندانی که مدعی خادم‌الحرمین است، به‌جای تمرکز بر مدیریت هرساله حج، به دنبال پرورش و حمایت مالی از جریان‌های تکفیری همچون داعش است و در اوج مراسم حج، به فکر بمباران مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن، ظلم به مردم بحرین و کمک تسلیحاتی به جریان معارض در سوریه است.

 

 آنچه در ادامه می‌خوانید، روایت "میثم مطیعی" مداح اهل‌بیت، از حوادث قبل و بعد از واقعه خونین خیابان 204 در منا است؛ که به صورت تلفنی، زوایای این فاجعه را از مکه مکرمه، برای خبرنگار مشرق روایت کرده است.

 

بسیاری از حجاج در اثر تشنگی جان دادند/ سعودی‌ها مقابل اجساد می‌خندیدند


بر اساس سیاست سعودی‌ها، چادر حجاج ایرانی دوررترین مکان به رمی جمرات است



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: حجاج ايراني , صحرايي مناء , جانباختكان مناء , آل سعود دولت عربستان ,
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1394
بازدید : 445
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مصوبات همایش امروز خمینی شهر که باحضور مبلغین ومتولیان حسینیه ها وسخنرانی حاج آقا مومنی انجام گرفت.

حجت الاسلام مهدوی - مسئول حوزه علمیه

به گزارش عصر بشاگرد از خميني شهر بشاگرد همايش و مصوبات با حضور مبلغين و متوليان حسينه هاي شهرستان بشاگرد با حضور جمعي از مردم و حاج مهدوي مسئول حوزه علميه شهرستان بشاگرد برگزار گرديد.

مصوبات بدین شرح می باشد:

۱-تاکید برحضور بیشتر جوانان درقسمت منبر وروضه واجرای طرحهایی درقالب مسابقه مثل درسهایی ازقران برای جذابیت بیشتر منابر وجذب جوانان
۲-پرهیز ازسینه زنی های رقابتی که بعضا ذاکرین را ازاهداف اصلی عزاداری دور میکند.
۳پرهیز از طولانی کردن زنجیر زنی ها وواحد خوانی که بعضا باعث ازار دیگران وقضابودن نمازصبح می شود
۴-عدم استفاده ازسیگار وقلیان
۵-برنامه ریزی بیشتر جهت نظم دربردن علم .
۶-فرهنگ سازی دربخش نذورات :تشکیل یک تیم متشکل از معتمدین متولی وروحانی محل واختصاص مبلغی از درامدهای حسینیه برای انجام امور فرهنگی
۷-توزیع عادلانه گوشت
۸-تشکیل صندوق قرض الحسنه 
۹-اصلاح برخی از اشعار ونوحه ها که بعضا غلط تلفظ میشوند
۱۰.تاکید بر برگزاری زیارت عاشورا ومحافل انس باقران درمحرم
۱۱-مطرح کردن مباحث روز توسط مبلغین


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: مصوبات همایش امروز خمینی شهر , حسینه های بشاگرد , ماه محرم , حوزه علميه بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1394
بازدید : 4190
نویسنده : فــردیـن احـمدی
بخش از زندگینامه فهیمه زارعی بازیکن ملی پوش تیم فوتسال بانوان ایران و افتخارات بدست آمده این بانوی بشاگردی تا کنون.

بیوگرافی فهیمه زارعی بازیکن طلایی تیم ملی فوتسال بانوان

به گزارش عصر بشاگرد، فهیمه زارعی در سوم دیماه ۱۳۶۴ در روستایی بیسکاو و در فاصله ۵ کیلومتری از شهر سردشت به دنیا آمدند.

فهیمه در یک خانواده اصیل با وضعیت اجتماعی خوب رشد کرد تا اینکه کم‌کم به فوتبال علاقه‌مند شد، او از کودکی عاشق فوتبال بود. زارعی برای پیشرفت خود با توجه به کمبود امکانات در شهرستان بشاگرد به شهرستان میناب رفت و کارش را در آنجا ادامه داد.

گرچه مشکلات فراوانی برای این بانوی بشاگردی تا اوج پیشرفت وجود داشت، اما والدینش به خصوص پدر او از همه نظر یار و پشتیبان او بود تا اینکه به تیم ملی فوتسال بانوان ایران دعوت شد.

این ملی پوش بشاگردی در پست مهاجم بازی میکند و تا کنون ۲۱ بازی را برای تیم ملی کشورمان انجام داده است و ۱۳ گل ملی را در پرونده خود دارد که آمار بسیار خوب و چشمگیری است.

IMG12303066

یکی از افتخارات فهیمه زارعی عنوان بهترین بازیکن فوتسال بانوان ایران در سال ۸۷ است و با جرعت میشه گفت تکنیکی ترین فوتسالیست در تاریخ فوتسال ایران به حساب می آید.

کسب مقام قهرمانی رقابت های جام ملت های آسیا در مهر ماه ۱۳۹۴ نیز یکی دیگر از افتخارات این بانوی بشاگردی است که وی نیز نقش بسزایی در قهرمانی تیم ملی کشورمان داشت.

فهیمه همچنین در بازی نیمه نهایی این رقابت ها مقابل تیم مالزی فوق العاده حاضر شد و با دو گل زده بهترین بازیکن میدان شناخته شد.

81771381-70183352

01041755

همچنین پایگاه اینترنتی مترو، یکی از گل های این بازیکن به مالزی را کاندیدای بهترین گل تاریخ فوتسال اعلام کرد. این پایگاه اینترنتی نوشت: گل فهیمه زارعی ملی‌پوش تیم فوتسال بانوان ایران در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زنان آسیا به مالزی نامزد کسب عنوان بهترین گل تاریخ فوتسال شد.

همچنین فهمیه زارعی به همراه فرشته کریمی در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان دو تن از اعضای تیم برتر انتخاب شدند.

 

انتهای پیام/

منبع: بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: فهيمه زارعي , بازيكن طلايي تيم ملي فوتسال بانوان ,
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1394
بازدید : 309
نویسنده : فــردیـن احـمدی

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان حادثه منا را گواه بی کفایتی آل سعود در میزبانی از مهمانان حق دانست وافزود:آل سعود با بی منطقی چهره اسلام را با لکه دار کرده اند.

81448043-6175947-346x256

به گزارش عصر بشاگرد ، آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز با اشاره به حادثه خونین یمن و کشته شدن حجاح در حین مناسک حج گفت:این حادثه فاجعه ای بی نظیر در تاریخ مکه است علاوه بر ابعاد مختلف باعث عزدار کردن جهان اسلام شد.

وی افزود: چهره خبیث عربستان به جهانیان اثبات شده اما حادثه منا گواه بی کفایتی آل سعود در میزبانی از مهمانان حق است و اینکه این خانواده عرضه اداره بیت الله الحرام را ندارد.

نعیم آبادی با بیان اینکه آل سعود شیطان جهان اسلام است و اوج شیطنت وهابیت در حادثه مکه و منی بود اظهار کرد: وهابیت حوادث را به خدا نسبت می دهند و خدا را مقصر می دانند و تنها مجموعه ای که مبرا است آل سعود است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اتهام زنی آل سعود به زائران ایرانی تصریح کرد:منطق آل سعود بی منطقی است و اتهام زنی به کشورهایی که خود در منا زائر دارند نشانه حماقتشان است  که با این رویه چهره اسلام را با لکه دار کرده اند.

وی با بیان اینکهایران منادی حقوق بشر واقعی و آزادی است، خاطر نشان کرد: عربستان از پیام ایران واهمه دارد چرا که ایرانیان با حضورشان وبدون هیچ ترسی  فضاحت عربستان را به جهانیان نمایان می کند.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: بي كفايتي آل سعود، نعيم آبادي، حادثه در منا،هرمزگان ,
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1394
بازدید : 415
نویسنده : فــردیـن احـمدی
جشن شکوفه ها ویژه کلاس اولی ها در مدارس ابتدایی شهرستان بشاگرد برگزار شد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، مراسم «جشن شکوفه‌ها» به صورت نمادین با حضور رئیس آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد در دبستان شهید کلاهدوز شهر سردشت آغاز شد.

شکوفه بشاگرد (1)

در این مراسم دانش آموزان پس از شنیدن تلاوت قرآن کریم به همخوانی سرود ملی جمهوری اسلامی ایران پرداختند و سپس دانش آموزان با عبور از دروازه قرآن، ضمن استقبال با گل و شیرینی در کلاسهای درس استقرار یافته و مهری شاداب را آغاز کردند.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: جشن شكوفه ها،شهرستان بشاگرد،سردشت بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1394
بازدید : 355
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بخشدار گوهران بر لزوم شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه برای اجرای طرح های مشارکتی در روستاهای بشاگرد تاکید کرد.

 

یوسف حسینی

به گزارش عصر بشاگرد؛یوسف حسینی بخشدار گوهران بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز، بحث اشتغال را یکی از بزرگترین دغدغه های اصلی دولت و مردم عنوان کرد و افزود: باید لزوم شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه برای اجرای طرح های مشارکتی در روستاها مورد تاکید و بررسی قرار گیرد.

حسینی از اجرای طرح پرورش ماهی قزل آلا و همچنین ایجاد صنایع بسته بندی و درجه بندی خرما و انواع صیفیجات و بسته بندی سیر در قالب طرح های مشارکتی و به عنوان پایلوت در بخش گوهران خبر داد.

وی گفت: اجرای طرح های تولیدی، مشارکت روستائیان، حذف واسطه ها و افزایش درآمد روستاها ایجاد اشتغال پایدار را به دنبال خواهد داشت.

بخشدار گوهران اظهار داشت: در این راستا تشکیل تعاونی روستاهای اطراف سد بندبارک (تنگ سهران) جهت پرورش ماهی و همچنین تشکیل تعاونی های مشارکتی در جهت فعالیت معادن بخش گوهران در حال پیگیری و انجام است.

 

انتهای پيام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: تعاوني مشاركتي , فراراز بيكاري , بخشدار گوهران بشاگرد ,

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com