به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بُرنا در هرمزگان ؛ آیت الله غلامعلی نعیم آبادی بیان کرد: برای رسیدن به جامعه عاری از دخانیات باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد؛ یکی از این ظرفیت ها استفاده از روحانیون و مراجع است ؛ لذا باید اطلاعات و آٰنچه در ارتباط با پیشگیری و کنترل دخانیات وجود دارد در اختیار مراجع قرار گیرد.

حجة الاسلام والمسلمین نعیم آبادی ابراز کرد: از ظرفیت خوب صدا و سیما استفاده کنید؛ روزنامه ها ومجلات مایل هستند مطالب شما را نشر دهند.

وی با اشاره به فتواهای اهل سنت گفت: علمای اهل سنت هم در مورد استفاده از دخانیات همانند علمای شیعه هر چیزی که برای صحّت و سلامتی انسان مضر باشد استعمالش را حرام می دانند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: جامعه ما جامعه خوبی است ولی اطلاعاتش کم است؛ علما و مراجع ما شجاع، متدین، خالص و قوی هستند؛ لذا باید به انها اطلاعات داد اطلاعات دهید و از آنها نظرخواهی کنید.

حجة الاسلام نعیم آبادی روستای بلبل آباد بشاگرد در شرق استان و روستای بستوئیه رویدر در غرب استان را دو روستای شاخص و پاک در زمینه مبارزه با دخانیات معرفی کرد که توسط دو روحانی و درمدت زمان کوتاهی این تغییر تغییر نگرش را در مردم روستا به وجود آوردند و مردم این دو روستا حتی راضی نیستند پسر یا دختر خود را برای ازدواج به کسی اهل روستایی دیگر که دخانیات مصرف می کنند بدهند، تکثیر این نمونه روستاها می تواند کمک زیادی به سلامتی مردم کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق گفت: ما ضَعُفَ بَدَنٌ عَمّا قَویَتْ عَلَیْهِ النِّـیَّةُ من لایحضره الفقیه، ح5859 اگر اراده قوى باشد، هیچ بدنى براى انجام دادن کار، ناتوان نیست جایی که نیت قوی است جسم کم نمی‌آورد یعنی درون قوی جسم را هم تعالی می‌بخشد به عبارتی دیگر یکدست شدن ظاهر و باطن موفقیت به همراه می‌آورد.