عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 30 مرداد 1396
بازدید : 387
نویسنده : فــردیـن احـمدی

استفاده از اینترنت مزایای زیادی به همراه دارد، از جمله دستیابی به اطلاعات بعلاوه اینترنت به مردم این امکان را می دهد که براحتی و به سرعت ارتباط برقرار و نیاز های اولیه خود را رفع کنند.


به گزارش عصر بشاگرد؛یکی از مهمترین مزیت استفاده از اینترنت قابلیت دسترسی به منبع جهانی اطلاعات است که کاربران قادرند به راحتی به جستجوی منابع بپردازند و نتایجی معتبر از منابع جاری و قدیمی به زبان های گوناگون و حتی از طریق گوشی های همراهشان استخراج کنند،اینترنت امکان دسترسی آسان و سریع را ایجاد کرده است در مقایسه با استفاده از منابع چاپی گوناگون، کاربران برای جستجو از طریق اینترنت به میزان زیادی در زمان صرفه جویی می کنند...

 

 



:: موضوعات مرتبط: فن آوري و ارتياطات , ,
:: برچسب‌ها: خطوط مخابراتی , بشاگرد , اینترنت , همراه اول , دولت دوازدهم , کابینه دولت , مودم , مخابرات بشاگرد , زیرساخت , داغ نیوز , شبکه های اجتماعی , مخاطب , بشاگرد ,
تاریخ : جمعه 27 مرداد 1396
بازدید : 221
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان از شهروندان خواست به اخطاریه‌ها توجه کنند تا شاهد اتفاق ناگواری نباشیم.


به گزارش عصر بشاگرد؛علیرضا صفا در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: طی روزهای گذشته هشدارهای زیادی مبنی بر وجود بارش و امکان طغیان سیل در استان هرمزگان صادرشده که حتی دیروز نیز اخطاریه‌ای در این زمینه صادر شد.

وی بابیان اینکه متأسفانه در شهرستان بندرخمیر برخی شهروندان به این هشدار و اخطاریه توجه نکرده و سبب گرفتار شدن یک خودرو و فوت یک نفر شد، تصریح کرد: امیدواریم شهروندان به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌ها و زیرنویس‌های تلویزیون به‌خوبی توجه کنند تا شاهد اتفاق ناگوار دیگری نباشیم.

صفا با اشاره به اینکه روز گذشته(25 مرداد) تنها در حاجی‌آباد و بشاگرد شاهد رگبار پراکنده بودیم، اضافه کرد: خوشبختانه حادثه دیگری رخ نداد و نیروهای امدادی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان همچنین به خسارت باد شدید دو روز گذشته در پارسیان اشاره کرد و گفت: فرمانداری پارسیان در حال برآورد خسارت است و به‌محض اطلاع میزان خسارت اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: این وضعیت آماده‌باش و هشدار تا پایان وقت امشب ادامه دارد و احتمال می‌دهیم فردا به پایان برسد.


انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرين اخبار هواشناسي , ,
:: برچسب‌ها: طغیان سیل در استان هرمزگان , اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌ها , هشدار , هواشناسی , مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان ,
تاریخ : چهار شنبه 25 مرداد 1396
بازدید : 243
نویسنده : فــردیـن احـمدی

   شهرستان بشاگرد بدلیل بی توجهی برخی مسولان که قادر به توسعه و پیشرفت بشاگرد نیستند این منطقه همچنان محروم مانده است،این نقطه با منابع مختلفی همچون آب ،خاک و منابع خدادی عظیم معدنی برخوردار بوده متاسفانه علیرغم این همه ظرفیت درفراموشی مطلق مسئولان قرار گرفته است.


به گزارش عصر بشاگرد؛ می بایست مسئولان و متولیان امر در حوزه ایجاد و بستر ظرفیت های توسط دولت برای مردم فراهم گردد تا مردم این منطقه از شرایط بهتری نسبت به حال بهرمند شوند.این شهرستان بدلیل کوتاهی مسئولان با وجو منابع مختلف اشتغالزایی آمار بیکاری 53 درصدی و بلاترین نرخ بیکاری را در کشور دارد...

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: اینجا بشاگرد است , شرق هرمزگان , سردشت بشاگرد , خشکسالی , آموزش , معادن غنی , بیکاری , جوانان , قطب اقتصادی , عصر اقتصاد , بشاگرد , دیار فراموش , ریل اقتصادی , فراموشی , هرمزگان , کشاورزی , دامداری , بحران بی آبی , روستاهای بشاگرد , معدن منگز , فقرمالی , محرومیت , راه ارتباطی , بهداشت , بیماری , بشاگرد , ,
تاریخ : دو شنبه 23 مرداد 1396
بازدید : 176
نویسنده : فــردیـن احـمدی
امام جمعه بشاگرد:

امام جمعه بشاگرد با بیان اینکه شهید حججی می تواند الگوی مناسبی برای جوانان ما باشد،تاکید کرد: گذشتن از ظواهر و خوشی های دنیا و جنگیدن برای آرمان ها در خارج از وطن با دشمن، شجاعت می خواهد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد؛ به نقل از بشاگرد نیوز حجت السلام علی  بهروزه امام جمعه شهرستان بشاگرد در خصوص شهادت مظلومانه محسن حججی، شهید مدافع حرم ، گفت: شهید حججی با دستان بسته و سر بریده چون امام و فرمانده خود حسین ابن علی (ع) ناجوان مرادنه به شهادت رسید و برخورد خانواده این شهید همچون زینب کبری(س) بود که دربرخورد با واقعه کربلا فرمودند«جز زیبایی چیزی ندیدم».

امام جمعه بشاگرد افزود: از ابتدای اسلام تا کنون شهدا با اهدای خونشان درخت اسلام را زنده نگه داشتند و با صداقتشان راه آنان همچنان ادامه دارد

بهروزه با اشاره به  واکنش مردم به شهادت محسن حججی، اظهار کرد: کشور ایران شهدای زیادی را تا کنون تقدیم اسلام کرده است اما شور و توجه مردم به آسمانی شدن این جوان نشان دهنده خلوص نیت و  پاکی شهید حججی است....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: شهید حججی , درخت اسلام , امام جمعه , بشاگرد , نماینده , ولی فقیه , بشاگرد , قانون اطلاح طلبان ,
تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1396
بازدید : 230
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شهردار سردشت بشاگرد:

شهردار سردشت شهرستان بشاگرد از راه اندازی نخستین «بازارچه روز» و «چهارشنبه بازار» شهرستان بشاگرد در هفته دولت خبرداد.

راه اندازی دو بازارچه عرضه تولیدات محلی در بشاگرد

به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد؛راشد طیب شاهی شهردار سردشت شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به اینکه نخستین «بازارچه روز» و «چهارشنبه بازار» در سردشت بشاگرد راه‌اندازی می شود ،گفت: هدف اصلی از برگزاری این دو بازارچه عرضه تولیدات محلی و نیاز های روزمره مردم است.

شهردار سردشت بشاگرد به دیگر اهداف راه اندازی این بازارچه روز و چهارشنبه بازار اشاره کرد و افزود: با هدف تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و کمک به ایجاد اشتغال پایدار و و عرصه محصولات داخلی منطقه این بازارچه روز راه اندازی می شود. 

طیب شاهی بیان کرد: این بازارچه با ۵۲ غرفه و اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان با مشارکت شهرداری در هفته دولت ،سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این بازارچه روز به صورت مستقیم برای ۵۲ نفر شغل ایجاد می شود ،اظهار کرد: این بازارچه نخستین بازاری است که در آن محصولات کشاورزی کاملا ارگانیک عرضه می شود و احداث آن نقش بسزایی در کسب رضایت شهروندان دارد.

طیب شاهی از راه اندازی مجتمع تجاری زیتون در بشاگرد خبرداد و گفت: مجتمع تجاری زیتون ۱۶۰ واحدی با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری بشاگرد با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تامین نیاز های روزمره مردم در دهه فجر سال جاری افتتاح می شود.

وی در پایان ازهمکاری ناحیه سپاه شهرستان بشاگرد و کمیته امداد شهرستان در تامین بخشی از هزینه های ساخت این بازارچه تشکر کرد.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: تولیدات محلی , بازارچه , بازارزیتون بشاگرد , مجتمع تجاری , چهارشنبه بازار , رونق اقتصادی , سردشت بشاگرد , شهرداری بشاگرد , کمیته امداد , سپاه پاسداران , دهه فجر , طیب شاهی , بخش خصوصی , ایجاد شغل دربشاگرد , زیتون بشاگرد , عرضه تولیدات محلی , اشتغال پایدار ,
تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1396
بازدید : 231
نویسنده : فــردیـن احـمدی
امام جمعه بشاگرد:
 
امام جمعه شهرستان بشاگرد گفت: این شهرستان در صنایع خرد وکوچک فرصت های شغلی زیادی دارد و مسئولان باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.
 
 شهرستان بشاگرد در صنایع خرد وکوچک فرصت های شغلی زیادی دارد

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی بهروزه شنبه شب در نشستی با خبرنگاران با اشاره به روزخبرنگار وتوجه به جایگاه آنها از سوی مسئولان گفت:در راستای عدالت رسانه ای  خبرنگاران برای انتقال اخبار ومشکلات شهرستان به صورت جهادی عمل کنند.

بهروزه گفت: خبرنگاران ازمسایل جناحی وسیاسی فاصله داشته باشند وبرای رسالتی که بر عهده دارند مطالب خودرا پرمحتوا وبدور از هرگونه غرض وکدورت منتشر کنندوحس مطالبه گری را در بین مردم از مسئولان زنده وکاستی ها وکم کاریها را به گوش مسئولان انتقال دهند.

امام جمعه شهرستان بشاگرد با اشاره به روز صنایع کوچک وتاکید به توجه  صنایع خردوکوچک منطقه گفت:شهرستان بشاگرد در این زمینه فرصت های شغلی بسیاری دارد واز مسئولان اداره صنعت ومعدن ومتولیان امر درشهرستان در خواست می شود تا به صنعت فرش وصنایع دستی منطقه اهتمام بیشتری داشته باشندومشکل بیکاری شهرستان را کاهش دهند.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: صنایع خرد وکوچک , امام جمعه بشاگرد , علی بهروزه , مطالبه گری , مشکل بیکاری , خبرنگاران , شرق هرمزگان , مشکلات , اقتصادی , بشاگرد , صنایع کوچک , صنعت و معدن , عصر , بشاگرد , نیوز , ,
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1396
بازدید : 183
نویسنده : فــردیـن احـمدی

پاپوش سنتی (سواس) در حال حاضر در استان هرمزگان نیز کاربرد دارد اما نسبت به قدیم کاربری خود را از دست داده و بیشتر در روستاها ،نمایشگاه های صنایع دستی و جنبه تزیینی دارد از این رو در شهرستان های فین ، بندرعباس ، میناب و بشاگرد یافت می شود.

 
صنایع سنتی مردم هرمزگان در معرض فراموشی+تصاویر

به گزارش عصر بشاگرد ؛به نقل از فرهنگ کده ؛مردم هرمزگان از برگ های نخل خرما که با اصلاح عامیانه «پیش» شناخته شده برای ساخت پاپوش یا همان سواس نیز استفاده می کنند.

دلیل اهمیت استفاده از پیش، تهیه آسان و بدون هزینه ،آن و دوام زیاد در برابر سنگ و خار است که مردم را به استفاده از این نوع صندل سنتی ومحلی متمایل شاخته است.

سواس  در سالهای اخیر به علت دوام آن طرفداران خود را در میان افرادی که با کوه و بیابان در ارتباط اند حفظ کرده چرا که برای ساخت سواس ابتدا بوته پیش را قبل از این که خشک شد با سنگ می کوبند تا کمی کوفته شود و بعد آن را خشک می کنند....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: صنایع دستی هرمزگان , کارآفرین صنایع , پاپوش سنتی , در معرض فراموشی , بشاگرد , هرمزگان , سواس , کارآفرین , کفش های حصیری , نمایشگاه , عصربشاگرد , فرهنگ بشاگرد ,
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1396
بازدید : 281
نویسنده : فــردیـن احـمدی

امام جمعه بشاگرد:

حجت السلام علی بهروزه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ثمره های تقوا گفت:تقوا جنبه پیشگیری و درمانی دارد لذا انسان با تقوا با مساعدت پروردگار از هر گرفتاری و اندوهی دور است.

 دولت مردان به دنبال مطالبات رهبری و حقوق مردم باشند

به گزارش عصر بشاگرد:امام جمعه بشاگرد با بیان این که  تقوا سر چشمه رستگاری است،افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند:در دنیای پر از مصائب خداوند اهل ایمان را بدون واسطه شفاعت میکند.

بهروزه ضمن اشاره به هفته حقوق  بشر اسلامی و کرامت انسانی، تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را باید به تمام دنیا صادر کرد و به جای رضایت مشرکان برای ترویج دین اسلام، به دنبال رضای خدا بود....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: نماز جمعه , بشاگرد , منافع شخصی , امام جمعه , خطبه , حقوق مردم , مطالبه گری , کرامت انسانی , خبرنگار , عصربشاگرد , سرشت بشاگرد , رسانه ,
تاریخ : پنج شنبه 19 مرداد 1396
بازدید : 268
نویسنده : فــردیـن احـمدی

وقتی در گوشه و کنار روستاهای بشاگرد به اطراف کوهها و بیابانهای این منطقه نگاه می کنید هیچگونه موجود زنده ای یافت نمی شود، هیچ پرنده ای را نمی بینید که به پرواز درآید و تنها از پرواز پرنده ها هم لذت ببرید.بلکه تمام کوهها و بیابانهای خشک و بدون آب و علف را مشاهده می کنید.

خشکسالی بشاگرد/بحران بی آبی

شهرستان بشاگرد با وجود هوا و زمین های مرغوب کشاورزی خاصیت های فراوانی جهت تولید انواع گونه های مختلف گیاهان داروئی و باروری انواع مرکبات دارد.

یکی از مهمترین نیازهای اولیه زندگی و حیات بشر بستگی به منابع مهم آب است که توان حرکت اقتصادی مردم بشاگرد را مختل کرده است،متاسفانه بیشتر زمین های کشاورزی بدلیل نبود ذخیره سازی منابع آبی در شرایط بحرانی و خشکسالی های چندین ساله از بین رفته است.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: خشکسالی , بی آبی , بشاگرد , خبر انلاین , رونق اقتصادی بشاگرد , تامین , مطالبه گری , زیست بوم , آب , آبرسانی , جهاد کشاورزی , بشاگرد نیوزهرمزگان , شرق هرمزگان , منابع غنی , کشاورزی , منابع آبی , کشور , بی توجهی مسئولان , مردم بشاگرد , منابع آبی , بحران , رسیدگی به بشاگرد , کمبودآب ,
تاریخ : چهار شنبه 18 مرداد 1396
بازدید : 357
نویسنده : فــردیـن احـمدی

برگزاری نهضت روشنگری باموضوع تفکروفرهنگ بسیج مشکلات اقتصادی وفرهنگی امروزی کشور با حضور فرمانده حوزه شهری سردشت بشاگرد و بسیجیان پایگاه شهیدعباسی گروغ بعدازنمازمغرب وعشاء روز سه شنبه 17 مرداد در مسجدروستا برگزارشد.

به گزارش خبرنگار عصربشاگرد از بشاگرد؛ فرمانده حوزه شهری امام خمینی سردشت در نشست نهضت روشنگری با بیان اینکه هر جا توفیقی حاصل شده نشانه وجود تفکر بسیجی است گفت: می‌توان با تکیه بر تفکر بسیجی بر مسائل و مشکلات فرهنگی و اقتصادی غلبه کرد.

محمد قنبری نژاد در نهضت روشنگری اظهار کرد: بسیج متعلق به همه اقشار جامعه است و نباید تنها در هفته بسیج بلکه در سال به اشاعه فرهنگ بسیج پرداخت.


قنبری نژاد افزود: بسیج در همه صحنه‌های علمی، هنری، سازندگی، ورزشی و برنامه‌های مختلف اجتماعی حضور پررنگ داشته و می درخشد و برای حل مشکلات مردم همواره در تکاپو و تلاش است.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: اقتصاد , بشاگرد , فرمانده , هرمزگان , تکفیری ها , فرهنگ بسیج , دفاع مقدس , حوزه شهری , عصربشاگرد , اخبارداغ , شهری , بشاگرد , فرمانده , مشکلات مردم , سازندگی , تفکربسیجی , مشکلات فرهنگی , سردشت بشاگردمحمد قنبری , جامعه , روشنگری , ,
تاریخ : دو شنبه 16 مرداد 1396
بازدید : 282
نویسنده : فــردیـن احـمدی

فرارسیدن ١٧مرداد روز خبرنگاربر طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم مبارک باد.

پایگاه خبری عصر بشاگرد؛  ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار است.  روز فرهیختگانی  که قلم زدنشان، قدم زدن در سرزمین زیبای آرمان هاست. امروز  قلم بهانه ای شد تا ذهنمان را از قید کلمات بی شمار رها کرده و جسورانه در بیکران دنیای خبر خلاصه شویم.

خبرنگار کسی است که با اتکاء به ذوق و استعداد شخصی، پس از گذرانیدن دوره آموزش تخصصی و همچنین با توجه به مسئولیت اجتماعی که این حرفه بر عهده او می‌گذارد، وظیف کسب، تهیه، جمع‌آوری و تنظیم 'اخبار' و انتقال آنها را از طریق وسایل ارتباط جمعی (مطبوعات، رادیو، تلویزیون ،خبرگزاریها و شبکه های اجتماعی) به مخاطبان بر عهده دارد.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حدیثی فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس». ویژگی حق محوری، حق طلبی و حق گویی، از مهم ترین ویژگی های یک خبرنگار موفق و خداترس است. در مقابل، سخن چینی، بدگویی و به جان هم انداختن مردمان، از ویژگی های نکوهیده ای است که هر انسان عاقلی از آن ها بیزاری می جوید. پس چه نیکوست که صاحبان بنگاه های خبری و نیز خود خبرنگاران، همواره به دنبال واقعیت باشند و از جنجال آفرینی و بد کردن مردم با هم بپرهیزند.

بدون تردید خبرنگاران فرهیخته و روشنفکر و ارباب جراید با نقدهای سازنده و بیان واقعیت های جامعه نقش بسزایی در پیشرفت هر سیستم ایفا می کنند.

فرارسیدن روز خبرنگار بر طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم مبارک باد.

 

انتهای پیام//

 



:: موضوعات مرتبط: فن آوري و ارتياطات , ,
:: برچسب‌ها: 17 مرداد , خبرنگار , ارتباط , جمعی , رسانه ها , اخبار , محمودصارمی , خبرنگارموفق , ارتباط , رسانه , فضایی , جمعی , مجازی , حق طلبی , جبهه آگاهی ,
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1396
بازدید : 289
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بشاگرد یا همان بشکرد" از شهرستان‌های تازه تاسیس با قدمت طولانی سه تا چهار هزار ساله دارای جایگاه ویژه در تاریخ استان هرمزگان بوده و یکی از مراکز دیدنی برای گردشگران در ایام نوروز است.


‌به گزارش عصر بشاگرد؛بشاگرد یا همان سرزمین صخره و سنگ در 270 کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است که در سال 87 از بخش به شهرستان ارتقا پیدا کرد که به واسطه کوه‌های فراوان، جمعیت پراکنده‌ای دارد و شغل بیشتر آنان کشاورزی و دامداری است.

اصل و ریشه کلمه بشکرد برگرفته از زبان های باستانی پیش از تاریخ بوده، دو کلمه پشا یعنی (شکار) و گرد یعنی(جای) در کنار هم به معنای شکارگاه است و این بواسطه اینکه در زمان های قدیم بشاگرد زیستگاه گونه‌های زیادی از بز کوهی و قوچ بوده است.

در واقع بشاگرد ناحیه‌ای کوهستانی در جنوب ایران است و در جنوب شرقی استان هرمزگان قرار دارد و بنا بر نوشته‌های تاریخی و اشیا و سفال‌های کشف شده در این منطقه، دارای تمدن دیرینه‌ای است و از زمان‌های مسکون بوده است.

سفال‌های به دست آمده در این منطقه به سبک و شکل سفال‌های تمدن جیرفت است، قدمت این تکه سفال‌های شکسته که در جای جای بشاگرد دیده می‌شود، مورد تایید باستان شناسان قرار گرفته است.

 
براساس مستندات تاریخی و شواهد موجود، بشاگرد هرمزگان که برخی‌ها به اشتباه مدعی‌ کشف آن در اوایل دهه 60 شده‌اند، دارای تمدنی بس غنی و مردمانی تاجر و کشاورز تا قبل از آن زمان نیز بوده است.

نوشتار حاضر حاصل بیش از یک سال تحقیق و پژوهش "محمد میردادی" کارشناس ارشد و پژوهشگر تاریخ می باشد که در خبرگزاری فارس منتشر شده است. این گزارش که با توجه به جزئیات کنونی، مستندات تاریخی و استفاده از گفته‌های پیرمردها و پیر زنان که خاطرات و حقایق این سرزمین نسل به نسل و سینه به سینه بدان‌‌ها رسیده تهیه و تنظیم شده است.

گویا بشاگرد در زمان‌های بسیار دور همانطور که در مستندات آتی می‌آید، دارای تمدنی غنی بوده است. کمتر ایرانی پیدا می‌شود که نام بشاگرد به گوشش نخورده باشد و اطلاعاتی هر چند کم درباره این منطقه نداشته باشد این اطلاعات کم هیچ‌گاه از محدوده این چند کلمه "فقر، فلاکت، عقب ماندگی، اشرار و ..." خارج نمی‌شود.

این گزارش که از سلسله گزارشات معرفی واقعی چهره بشاگرد است سعی دارد بگوید که چه کسانی این اطلاعات نادرست را به ایرانیان و ایران از بشاگرد مخابره و منتقل کرده‌اند؟

*محققان، نویسندگان؟ مسئولان یا سیاستمداران؟

اگر به کتب و مقالات چاپ شده و سخنرانی‌ها نظری بیندازیم تقریباً تمامی این گروه‌ها نقشی در این زمینه ایفا کرده و با همان یک کلاغ و چهل کلاغ رایج، باعث و بانی انتقال اطلاعات غلط و دروغ و بعضاً توهین‌آمیز به فرهنگ یک منطقه و مردم آن شده‌اند. این افراد بی‌اطلاع از فرهنگ و آداب و رسومات بشاگردی‌ها خواسته یا ناخواسته هویت و پیشینه مردم بشاگرد را به نادیده گرفته و به اجداد و پیشینیان آنها و به طور کلی به تمامی بشاگردی‌ها توهین کرده‌اند که هنوز هم به آن ادامه می‌دهند و کسی نیز در برابر آنها هیچ اعتراضی نمی‌کند.

بیشترین تقصیر را شاید در این زمینه کسانی مرتکب شده‌اند‌ که پایه اطلاعات غلط درباره بشاگرد را در قبل و اوایل دهه شصت طی سفرهایی کوتاه به این سرزمین که امام خمینی دستور رسیدگی ویژه به اوضاع آنجا داده بودند، سفر کرده‌اند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) دستور رسیدگی به امور مناطق محروم را صادر کرد و بشاگرد نیز یکی از این مناطق بود.

افرادی به این منطقه سفر کرده و یک سری فعالیت‌های مفید را برای بشاگرد انجام دادند، اما متاسفانه به دلایل نامعلوم اوضاع بشاگرد را بسیار بدتر از وضع موجود گزارش داده‌اند و همه مردم را در روستاها و آبادی‌ها را در یک سطح زندگی و فرهنگی معرفی کرده‌اند، همه را بی‌سواد و نوع زندگی آنها را در گزارش‌ها و نوشته‌های خود ابتدایی ذکر کرده‌اند، آنها خود را کاشفان بشاگرد و در سطح یک منجی معرفی کرده‌اند.

در واقع بشاگرد ناحیه‌ای کوهستانی در جنوب ایران است و در جنوب شرقی استان هرمزگان قرار دارد و بنا بر نوشته‌های تاریخی و اشیا و سفال‌های کشف شده در این منطقه، دارای تمدن دیرینه‌ای است و از قدیم‌الایام مسکون بوده است.

*بشاگرد به روایت تاریخ نویسان

سفال‌های به دست آمده در این منطقه به سبک و شکل سفال‌های تمدن جیرفت است، قدمت این تکه سفال‌های شکسته که در جای جای بشاگرد دیده می‌شود مورد تائید باستان‌شناسان قرار گرفته است. "فسایی" در کتاب فارسنامه ناصری درباره محدوده بشاگرد چنین می‌نویسد: « ..درازای آن از بارز تا منوجان نزدیک به سی فرسخ، پهنای آن از منوجان تا کوه شهری 10 فرسخ محدود است از جانب مشرق و شمال به گرمسیرات کرمان و از سمت مغرب به بلوک رودان و احمدی و نواحی بندرعباس و از جانب جنوب باز به بلوچستان.» (فسایی، 1367، ج 2، 1265).

وی در کتابش بشاگرد را از بلوکات فارس به حساب می‌آورد و کلمه بشاگرد را به معنی شکارگاه می‌داند (فسایی، 1367، ج 2 ص 1265).

در کتاب وی وسعت بشاگرد بسیار بزرگ‌تر از زمان حال است و منوجان و بارز و بخش سندرک را هم شامل می‌شود.

نویسنده فارسنامه شرایط اقلیمی و آب و هوایی بشاگرد را ذکر می‌کند و به فراوانی باغات و نخلستان‌های بشاگرد نیز اشاره دارد و کشت و زراعت آن را کم می‌داند (فسایی، 1367، ج 2، ص 1265).

اطلاعات نویسنده درباره بشاگرد تقریبا دقیق بوده و خصوصیاتی که درباره منطقه بشاگرد ذکر کرده است تا حال حاضر نیز در این منطقه دیده می‌شود، با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت کوهستانی بشاگرد باغات و نخلستان‌ها در کناره دره‌ها و رودخانه‌ها قرار دارند ولی زراعت چندانی در بشاگرد وجود ندارد. متاسفانه نویسندگان بعد از انقلاب در هیچ کدام از نوشته‌هایشان به این مورد توجه نکرده‌اند و انتظار داشته‌اند که در بالای تپه‌ها همچون مناطق پر باران شمال کشور باغات را مشاهده کنند!؟


*شهرستان بشاگرد شامل ۳ بخش و ۶ دهستان و ۲ شهر، به  نامهای زیر است:

بخش مرکزی مرکز: شهر سردشت دهستان جگدان (مرکز:کلور جگدان)دهستان سردشت (مرکز: شهر سردشت) شهرها:سردشت بخش گافر و پارامون مرکز: درنگ مدودهستان گافر (مرکز: سیت ماسیتی)دهستان پارامون (مرکز: درنگ مدو)

شهرها:

بخش گوهران مرکز: شهر گوهران دهستان درآبسر (مرکز: خمینی شهر)دهستان گوهران (مرکز: شهر گوهران)

شهرها: گوهران


بشاگرد یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان واقع درایران است. مرکز این شهرستان، شهر سردشت است. محدوده بشاگرد پیشتر بخشی از شهرستان جاسک در استان هرمزگان ایران بوده که در سال 1387 به شهرستان ارتقاء یافت.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , دانستنی های , ,
:: برچسب‌ها: شهرستان بشاگرد , شرایط اقلیمی , تمدن , بشاگرد , منطقه بشاگرد , تمدن جیرفت , انقلاب اسلامی , مناطق محروم , طلاعات غلط , سیاستمداران , بزکوهی , شکارگاه , بشکرد , تاریخ , بشاگرد , خبرداغ , گردشگری , وسعت , بشاگرد , بلوکات , فارس , نخلستان , رودخانه ها , دهستان جگدان , شهرسردشت , گافر , پارامون , هرمزگان , شرق , سیستان , ,
تاریخ : جمعه 13 مرداد 1396
بازدید : 331
نویسنده : فــردیـن احـمدی

آیت‌الله سیدان عنوان کرد: امام رضا(ع) به امام رئوف مشهورند/با ائمه انس پیدا کنیدحضرت آیت‌الله سید جعفر سیدان در دیدار با طلاب مدرسه علمیه حضرت صاحب‌الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شهرستان بشاگرد تأکید کرد: امام رضا(علیه السلام) به امام رئوف مشهورند.

 

به گزارش عصر بشاگرد؛ وی در ابتدا گفت: آن چه خداوند متعال برای همه ما تقدیر و عنایت کرده و شکر آن را باید داشته باشیم، اعتقاد به ولایت معصومین(علیهم السلام) است.
وی افزود: کمال اسلام و اتمام نعمت الهی، اعتقاد به ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام) تا امام زمان حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. این حقیقت را به‌خوبی دریافته‌ایم و دلیل‌های روشنی برای آن داریم.
آیت الله سیدان تصریح کرد:از سه طریق به اعتقاد امامت علی(علیه السلام) می‌رسیم:
۱- گفته‌های صریح از پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله)، از روز اول بعثت از ابتدا، شب، روز، در جنگ، صلح و … تأکید کرده اند، آن‌کسی که بعد از من ولی مسلمین است، حضرت علی(علیه السلام) است.
۲- در روز ولادت امام حسین (علیه السلام) فرشتگان از آسمان می‌آمدند و به حضرت زهرا(سلام الله علیها) تبریک و تسلیت می‌گفتند. حضرت از یاد عاشورا متأثر بودند، پیامبر به خاطر این‌که تسکین حضرت زهرا(سلام الله علیها) باشد، نام خودشان، حضرت علی(علیه السلام) و سپس نام تمام معصومین را بیان کردند که به آن نص یعنی سخن صریح می‌گویند.
۳- و مهم‌ترین مسئله در همین زمینه، مسئله غدیر است. ازنظر فضائل اگر کسی کمی انصاف داشته باشد، علی(علیه السلام) شخصیتی است که در همه فضائل بی‌نظیر است؛ حضرت علی(علیه السلام) در علم، شجاعت، حلم و کمالات بی‌نظیر است؛ امیرالمؤمنین(علیه السلام) یک دنیا علم است.
وی خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند، سلونی قبل ان تفقدونی، هر چه می‌خواهید از گذشته و آینده از من بپرسید و من راه‌های آسمانی را بهتر از زمین می‌دانم.
این استاد حوزه علمیه مشهد خطاب به طلاب تأکید کرد: آقایانی که در حال تحصیل هستید، از بیانات پیامبر(صلی الله علیه وآله) و ائمه معصومین در همه برنامه‌های عبادی استفاده کنید؛ چون شغل ما از همه شغل‌ها مهم‌تر و در جهت هدایت است.
حضرت آیت‌الله سیدان در ادامه  گفت: باید با سختی‌ها بسازیم، دل سرد نشویم؛ بانشاط باشیم، نفع این کار هم برای دنیا و هم برای ابدیت است. در جهت هدایت خود و دیگران هستیم؛ اگر بشر در راه صحیح هدایت شد، پول و امکانات او در جهت درست استفاده می‌شود.
وی افزود: با ائمه(علیهم السلام) انس پیدا کنید، اگر بدانید کارتان چقدر ارزنده است، دیگر مشکلات را تحمل می‌کنید؛ تلاش کنید، سرمایه علمی پیدا کنید. برای دنیا و آخرت خودتان تلاش کنید، در مسیر نعمت‌های ارزنده الهی هستید.
وی خاطرنشان کرد: افتخار هدایت شدن و هدایت کردن را داشته باشید. در روایات داریم، هر کس به خاطر خدا فراگیرد و عمل کند و دیگران را یاد دهد، در ملکوت با عظمت از او یاد می‌شود.
آیت الله سیدان در پایان فرمودند: امام رضا(علیه السلام) امامی رئوف است، تا جایی که من مطالعه کرده‌ام، فقط برای پیامبر و امام رضا(علیه السلام) کلمه رئوف آمده است؛ اگرچه که همه ائمه مهربان و رئوف هستند؛ پس این توفیق حضور در مشهد را مغتنم بشمارید، و از این فضا استفاده کنید و از پیشگاه حضرت رضا(علیه السلام) بیشتر بهره بگیرید.

 

انتهای پیام//

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: شفقنا , آیت الله , سیدان , بشاگرد , امام رئوف , مهربان , حوزه علمیه , بشاگرد , عصرایران , خمینی شهر , بشاگرد , عصربشاگرد , طلاب , حوزه , هرمزگان , دیدار ,
تاریخ : جمعه 13 مرداد 1396
بازدید : 426
نویسنده : فــردیـن احـمدی

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی هرمزگان گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی جو استان در سه روز آینده شرایط آرامی خواهد داشت.

به گزارش عصر بشاگرد: مجتبی حمژه نژاد پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه فصلی مونسون هند در این مدت با شدت و ضعف بر روی هرمزگان فعال خواهد بود ولی تاثیر چندانی بر شرایط جوی استان نخواهد داشت.


وی ادامه داد: دریای عمان و خلیج فارس هم به تبع شرایط جوی آرام و برای دریانوردی مساعد پیش بینی می شود.


کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار داشت: گرمای هوا در این مدت تغییرهای چندانی نخواهد داشت و رطوبت هم ثابت خواهد بود.


حمزه نژاد یادآور شد: دهبارز با دمای 48 درجه سانتی گراد و سردشت بشاگرد با 26 درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و سردترین شهرهای هرمزگان در 24 ساعت گذشته بودند.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرين اخبار هواشناسي , ,
:: برچسب‌ها: هواشناسی , هرمزگان , خلیج فارس , ایرنا , سامانه , فصلی , مونسون , هند , شرایط جوی آرام , دریای عمان , ,
تاریخ : جمعه 13 مرداد 1396
بازدید : 209
نویسنده : فــردیـن احـمدی

گرچه گفته می شود بشاگرد تغییر کرده اما هنوز بشاگرد محروم و مردم آن نسبت به سرمایه ای که کشور دارد زیر خط فقر زندگی می کنند.

به گزارش عصر بشاگرد؛به نقل از بشاگرد نیوز ؛ روستای ده جنگلی در بخش مرکزی با جمیتی بالغ بر ۲۵ نفر و تعداد ۷ خانوار در ۴۰ کیلومتری شهرستان بشاگرد واقع شده است و مردم این اهالی به دلیل سهل انگاری و کم کاری برخی از مدیران همچنان از داشتن امکانات  اولیه زندگی محروم هستند، طوری که گذران زندگی برای مردم این روستا بسی سخت و دشوار شده است.

روستای ده جنگلی بشاگرد یکی از روستاهای کم برخوردار و در پاره ای از موارد محروم از امکانات اولیه است. نبود آب شرب لوله کشی ، بهداشت و جاده دسترسی شرایط سختی را برای مردم این روستا فراهم کرده است.

با وجود گذشت  سال ها به نظر می رسد مردم روستای ده جنگلی هیچ سهمی در برنامه ریزی مسئولان نداشته اند به صورتی که از اکثر امکانات اولیه زندگی محروم هستند.

روستهای زیادی نظیر ده جنگلی در بشاگرد هستند که در سایه محرومیت و فراموشی به سر می برند.

گرچه گفته می شود بشاگرد تغییر کرده اما هنوز بشاگرد محروم و مردم آن نسبت به سرمایه ای که کشور دارد زیر خظ فقر زندگی می کنند.....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: روستای ده , جنگلی , محرومیت , ؛بشاگرد , خط فقر , فاقد مدرسه , فراموشی , مسولان , دانش آموزان ,
تاریخ : جمعه 13 مرداد 1396
بازدید : 255
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در پی بارندگی های اخیر برق و تلفن بخش هایی از بشاگرد قطع شده و رودخانه ها طغیان کرده اند.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: طغیان رودخانه ها , بشاگرد , رعد , برق , رودخانه های , بشاگرد , بارندگی , خبر , داغ , عصر , ارتباطات , بشاگرد , ایران , شرق , هرمزگان ,
تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1396
بازدید : 200
نویسنده : فــردیـن احـمدی

برای زائرین شهدای گمنام شهرستان بشاگرد حتی ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی هم در نظر گرفته نشده است، از وجود نداشتن مکانی مناسب جهت نشستن، عدم سرویش بهداشتی و نمازخانه و عدم روشنایی مسیر شهدا و…. که متاسفانه این گل‌های فاطمی در غریبی و گمنامی آرمیده‌اند.

به گزارش عصر بشاگرد؛ شیپور جنگ که نواخته می شود مرد از نامرد شناخته می شود و در دنیای مادی و درگیر روزمره ما درک اینکه یک شخص از تمام دنیا و لذت هایش دل بکند و در مقابل گلوله از وطن تن بگذرد و فدای وطن خاکش شود سخت و شجاعانه باشد و همین شجاعت باعث به یاد ماندن این بی نام و نشان ها در خاطره ها و عشق آنها در قلب ها شده است که برای انتقال این حس به نسل های بعدی نیاز به محافظت از آثاراشان را داریم.

 

خاک بشاگرد افتخار در آغوش گرفتن مردانی را دارد که روزی بخاطر حفظ همین خاک شجاعانه دل به دریا زدند و اکنون بعد از سالها با احترام بازگشته اند تا سرها به احترام بزرگیشان خم شود .

 

باید جایگاهی به آنان بخشید که ..



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: شهدای گمنام , بشاگرد , مظلوم , گمنام , غریب , بی توجهی مسولان , شهرستان , بشاگرد , گل‌های , فاطمی , هشت سال , حماسه , مهمانان , بشاگرد , سردشت , هرمزگان , میزبان , شرق , شهیدگمنام , ,

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 424
بازدید ماه : 1346
بازدید کل : 124792
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com