عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395
بازدید : 190
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

در یازدهمین سال عروج خدمتگزار بشاگردهنوز لنگ یک حاج عبدالله والی هستیم/ کسی که از بشاگرد خمینی شهر درست کرد.

 به گزارش عصر بشاگرد علی سلیمانیان نوشت: ما هنوز گیر یک حاج عبدالله والی هستیم.

من و تو چه می‌دانیم که حاج عبدالله والی کیست؟! انگار که امام را فقط او فهمید که رفت سراغ عمل؛ و جهاد کرد و شد والی قلوب مستضعفان بشاگرد.

رفت و به دور از معرکه‌ی قبایل سیاسی، کاری کرد که باید می‌کرد. انگار که خودش را تنها مکلفی می‌دانست که امام دارد و هیچ بهانه‌ای هم مانع از آن نشد که تکلیف بر زمین مانده‌اش را عمل نکند. حتی جنگ هم دو دلش نکرد.

یازدهمین اردیبهشتی است که بشاگرد، خبر از «والی»اش ندارد و دیگر او را -که همه چیز بشاگرد بود- به خود نمی‌بیند. یازده سال است که حاج عبدالله، چشم از دنیا فرو بسته اما چشمانمان هنوز که هنوز است دنبال اوست. ما هنوز گیر یک حاج عبدالله هستیم؛ حاج عبدالله والی و ما ادریک ما حاج عبدالله والی! و من و تو چه می‌دانیم که حاج عبدالله والی کیست؟!

 

به «داد بشاگرد برسید»ِ امام را که شنید، دیگر در گیر و دار این‌که بین جبهه و بشاگرد کدامش را انتخاب کند، نماند و جبهه را ول کرد و رفت که به داد بشاگرد برسد. فکر می‌کرد همه‌ی تکلیف روی دوش اوست و اگرنه چه معنا داشت که خودش را تنها مخاطب امر امام بداند؟ حسابش را بکنید چه انتخاب سختی داشته است! جبهه را با همه ‌یزیبایی‌ها و جذابیت‌هایش رها می‌کند و می‌رود به برهوت بشاگرد و قید شهادت را می‌زند. چقدر انتخاب عجیب و سختی بوده است! و اما من و تو چه می‌دانیم که حاج عبدالله والی کیست؟!

 

به فراموش‌کده‌ی بشاگرد که می‌رسد، با دنیایی روبرو می‌شود که غذای مردمانش تکه نانی از آرد هسته‌ی خرماست که توان آن را ندارد که حتی تن رنجور و نحیف مردمانش را سیر کند. می‌بیند در آن غریبستان آبی را می‌خورند که تویش نه فقط ده‌ها جانور وجود دارد، که به گل بیشتر می‌ماند تا آب و آدم‌هایی را می‌بیند که برایشان حرف زدن از مرگ بر اثر بیماری به راحتی آب خوردن است.

دنیایی را کشف می‌کند که اربابان و غلامان در چند قدمی هم در کپرهایی زندگی می‌کنند که فقر، سایه‌ی شومش را بر هر دو به یک میزان افکنده است اما استضعاف فکری و فرهنگی، آن‌قدر بی‌داد می‌کند که این جماعتِ ارباب‌نام، نه از آب‌گیر غلامان استفاده می‌کنند و نه با آنان به وصلتی جواز می‌دهند. خود را برتر از غلامان می‌دانند در حالی که چون آنان هیچ ندارند الا دو سه راس بزغاله‌ی لاغر مردنی و یکی دو نفر درخت نخل.

 

دنیای غریبی که حاج عبدالله را پابند خود می‌کند، پر است از فقر و محرومیت و استضعاف؛ و دیاری است که از هر چیزی بیشتر، نداری دارد و نداری. آن‌جا می‌ماند و برای جنگی سخت‌تر از آن‌چه که درجبهه‌ها دیده است، کمر همت می‌بندد. او تنهایی قیام می‌کند تا ریشه‌ی استضعاف و محرومیت را بخشکاند، که فرمود: «قوموا لله مثنی و فرادی»... و حقیقتا من و تو چه می‌دانیم که حاج عبدالله والی کیست؟!

 

می‌بیند که آن‌جا هیچ ندارند، و چه بکند او برای آن‌ها؟ و این «هیچ ندارند» را فقط حاج عبدالله می‌تواند بفهمد چیست که با دست خالی شروع می‌کند برای راه ساختن و آباد کردن. عمرش را می‌گذارد برای بشاگرد و از صفر شروع می‌کند و تلاش بیست و سه ساله‌ی او می‌شود بشاگردی که الان هست، که سری بین سرها بلند کرده و دیگر از آن غربت‌کده‌ای که حاج عبدالله را به سوی خود کشانده بود خبری نیست. حاج عبدالله آن‌جا «خمینی شهر» می‌سازد و گویی که برای او مرکز جهان همان‌جا بود.

 

من و تو چه می‌دانیم که حاج عبدالله والی کیست؟! انگار که امام را فقط او فهمید که رفت سراغ عمل؛ و جهاد کرد و شد والی قلوب مستضعفان بشاگرد. رفت و به دور از معرکه‌ی قبایل سیاسی، کاری کرد که باید می‌کرد. انگار که خودش را تنها مکلفی می‌دانست که امام دارد و هیچ بهانه‌ای هم مانع از آن نشد که تکلیف بر زمین مانده‌اش را عمل نکند. حتی جنگ هم دو دلش نکرد.

 

حاج عبدالله تنها کسی بود که امام را فهمید و مردم را چون امام چنان باور کرد که تا می‌توانست برایشان جهاد کرد و از آن‌ها هیچ نخواست. و بی‌خود نیست، اگر امروز در بشاگرد کم نباشند کودکانی که اسمشان «عبدالله» است و حق دارد بشاگرد که هنوز باور نکند که حاج عبدالله رفته است. و ما هم هنوز باور نکرده‌ایم که او دیگر نیست.

 

اما حقیقتاً من و توچه می‌دانیم که حاج عبدالله والی کیست؟! انقلاب اسلامی را آن‌جور فهمید که باید و امامش را آن‌جور امتی بود که شاید. و ما هنوز گیر یک حاج عبدالله والی هستیم. و بعید است که دیگر حاج عبدالله والی‌ای باشد، اما راه و رسم او را اگر مشق نکنیم و اگر نرویم راهی را که او رفت، سر از ناکجاآباد برخواهیم آورد.

انتهای پیام/ب

 

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: هنوز لنگ یک حاج عبدالله والی هستیم , بشاگرد و مرحوم عبدالله والی ,
تاریخ : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395
بازدید : 205
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

اقتصاد مقاومتی باید در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گیرد و همچنین در این راستا معلمان در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی نقشی مهم دارند.


 
اقتصاد مقاومتی باید در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گیرد/معلمان در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی نقشی مهمی دارند
 
 

 به گزارش عصر بشاگرد به نقل ازبشاگرد نیوز ، به مناسبت هفته معلم آیین تجلیل و قدردانی از معلمان شهرستان بشاگرد با حضور مهرانی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پروش استان و اعضای شواری اداری شهرستان بشاگرد و جمعی از معلمان برگزار شد.  فلکناز دهقانی دهقانی فرماندار بشاگرد در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مرتضی مطهری و تبریک روز معلم گفت: دوازدهم اردیبهشت یادآور مردی بزرگ و مجاهدی دانشمند است که نقشی فراموش نشدنی در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی دارد.  دهقانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 95 بعنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نقش معلمان را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم خواند .  وی اظهار کرد: نقش معلمان در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نقش مهم و تاثیر گذار است و اقتصاد مقاومتی باید در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گیرد و همچنین در این راستا معلمان در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی نقشی مهم دارند.  فرماندار بشاگرد تاکید کرد: انتظار ما از معلمان ، تربیت دانش آموزانی متعهد و متدین است و ملت ایران امروز سرافراز و سربلند است و همه این ارزشها را از کلاس درس و معلم دارد.  فلکناز دهقانی گفت: خوشبختانه امروز پسابرجام و لغو تحریم ها نیز با تدبیر وعقلانیت دولت تدبیر وامید با برنامه ریزی های خوب صورت گرفته علاوه بر جبران عقب ماندگیها ، باعث رشد و شکوفایی وتوسعه پیش ازپیش ملت ایران خصوصاً استان هرمزگان و شهرستان بشاگرد هستیم .  دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جذب تعداد 160 نفر بازمانده از تحصیل به مدرسه و کلاسهای درس گفت یکی از اهداف اصلی دولت تدبیر وامید ریشه کنی بی سواد در کشور خصوصاً مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.  در پایان این مراسم از معلمان نمونه شهرستان بشاگرد تجلیل شد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: نقش معلمان در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نقش مهم و تاثیر گذار , فرماندار بشاگرد عنوان کرد ,
تاریخ : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395
بازدید : 201
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شهرستان بشاگرد در شرقی ترین نقطه استان هرمزگان واقع شده است.  فاصله زمانی و جاده های نامناسب دسترسی این شهرستان را در زمره محرومترین شهرستان های کشور قرار داده است. کوهستانی بودن این شهرستان بسیاری از روستاهای آن را صعب العبور کرده تا آنجاکه در زلزله چند سال گذشته خدمات رسانی به این منطقه برای امدادگران مشکل بود. بشاگرد اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ به شهرستان ارتقا یافت و به رغم گذشت هشت سال هنوز توسعه و آبادانی این منطقه شکل نگرفته است.

ذخیره های غنی معادن یکی از ثروت های خدادادی منطقه بشاگرد است که هنوز توسط دستگاه های متولی بالفعل نشده است. آمار ۵۰ درصد بیکاری در شهرستان بشاگرد علیرغم ظرفیت های این شهرستان نگران کننده است. مهاجرت جوانان از این شهرستان یکی از معضلات جدید به شمار می آید.

از طرفی نبود امکانات عمرانی و زیرساختی مناسب از قبیل راه، آب، بهداشت، تلفن، در روستاها و بخش ها و شهرهای بشاگرد در طول سالهای گذشته چهره محرومیت را بیشتر کرده است.

هرچند اقدامات زیادی در این سالها برای برداشتن چهره محرومیت از شهرستان بشاگرد صورت گرفته اما لازم است توجهات مسئولان عالی رتبه کشوری و استانی به مردم این شهرستان بیشتر شود. شهرستان بشاگرد با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر دارای سه بخش و ۱۶۶ روستا است.

«والی» اسطوره خدمت در بشاگرد

مردم بشاگرد در گذشته برای هرگونه تردد از روستا به شهرستان میناب برای تامین معیشت زندگی خود روزهای طولانی را با چهارپایان از مسیرهای سخت و کوهستانی عبور می کردند.

اما با حضور جهادگران مومن که در راس آنها مرحوم حاج «عبدالله والی » قرار داشت، خدمت به خلق را نوعی عبادت می دانستند و در نبود تجهیزات مناسب به کمک مردمانی شتافتند که در فقر مطلق زندگی می کردند.

محمود والی مدیر کمیته امداد شهرستان بشاگرد اعلام کرد: بعد از شکل گیری حکومت جمهوری اسلامی ایران اولین نهادی که در آن زمان تاسیس وبه روی کار آمد کمیته امداد امام خمینی (ره) بود. این نهاد که متشکل  از افراد مومن وجهادی بود برای کمک به مردم محروم در کشور به همه نقاط بسیج می شدند و با مردم برای بهبود منطقه خود همکاری می کردند.

مدیر کمیته امداد بشاگرد عنوان کرد: با انتخاب حاج عبدالله والی به عنوان مسئول تیم جهادی اعزامی به منطقه ای که در آن آب، برق و جاده ای وجود نداشت، کم کم زمینه توسعه در این منطقه که از فقر اجتماعی، فرهنگی و دینی محروم بود، آماده شد.

والی اظهارداشت: در زمان بعد از انقلاب این توفیقی بود که از سوی امام (ره) نصیب حاج عبدالله شد تا در راه خدمت به محرومین وارد بشاگرد شود.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان هیچ امکاناتی وجود نداشته افزود: حضور جهادگران مومن با بیل و کلنگ و غیرت مردمان بشاگرد در آن زمان سبب شد که زمینه ایجاد راه سازی در بشاگرد شکل گیرد وحاج عبدالله به عنوان محور خدمات رسانی با کمک خیرین جلودار آنها بود.

مدیر کمیته امداد شهرستان بشاگرد گفت: با مستقر شدن در روستایی به نام «خمینی شهر» زمینه ساخت وساز در بشاگرد در بخشهای عمرانی ،بهداشتی، فرهنگی و مذهبی شکل گرفت تا جای که با ساخت ساختمان کمیته امداد ودرمانگاه ، به ساخت مدرسه برای تحصیل دانش آموزان و مسجد برای انجام موازین عبادی و مذهبی در روستاها اقدام شد.

والی بیان داشت: مردم بشاگرد که آن زمان در پائین ترین سطح فقر بسر می بردند با  کمکهای خیر خواهانه خیرین و کمیته امداد، به تحت پوشش قرار دادن افراد نیازمند مشغول بودند. مردم این منطقه سالهای طولانی را بدون برق و آب گذراندند و زندگی خود را با روشنایی چراغ فانوس و همچنین آب غیر بهداشتی سپری کردند.

این مسئول تصریح کرد: با تلاشهای بی وقفه و شبانه روزی حاج عبدالله والی با تهران و رایزنی با خیرین کم کم موجی از خدمات رسانی در روستاهای بشاگرد سرازیر و وضعیت مردم به مرور زمان سروسامان گرفت.

مدیر کمیته امداد بشاگرد بیان داشت: در آن زمان هیچ یک از روستاهای بشاگرد از جاده بهره مند نبوده و خدمات رسانی به آنها بسیار سخت بود، اما با همکاری مردم منطقه و جهادگران و خیرین این کار در روستاهای بشاگرد انجام شد.

با تمام مجاهدتهای انجام شده در بشاگرد برای آبادانی و رهایی از فقر و محرومیت، برداشته شدن چهره فقر و محرومیت از بشاگرد کاسته نشد تا تلاشها همچنان بیش از پیش ادامه پیداکند.

وی با اشاره با اینکه در بشاگرد باید کارهای بیشتری انجام می شد تا به شهرستان تبدیل شود گفت: یک منطقه برای ارتقاء به شهرستان باید امکانات عمرانی وزیر بنایی زیادی داشته باشد که بشاگرد فاقد هرگونه امکانات مناسب است.

مدیر کمیته امداد بشاگرد گفت: منطقه ای که امروزه برای بسیاری از مردم نام آشنا شده، در گذشته هیچگونه راه روستایی خاکی هم نداشت و این خدمات قابل مشاهده در بخش راه که بیش از هزاران کیلومتر راه خاکی و آسفالته روستایی است، از تلاش ها و مجاهدتهای حاج عبدالله والی و همراهان در بشاگرد بوده است.

نبود راه مناسب سرعت پیشرفت وتوسعه بشاگرد را کند کرده است

محمود والی بیان داشت: کمیته امداد در زمان مدیریت مرحوم حاج عبدالله والی و بعد از وی با بضاعتی که داشت بهترین خدمات را به مردم ارائه کرد و در حال حاضر با بالا رفتن سطح توقعات مردم از دولت بعد از ارتقا یافتن به شهرستان با همه کارهای انجام شده سرعت پیشرفت و توسعه  دربشاگرد به کندی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در بشاگرد هنوز کمبودها احساس می شود عنوان داشت: مردم بشاگرد برای انجام خدمات اولیه تا کنون در شهرستانهای همجوار سردرگم هستند در صورتی که این خدمات می تواند در بشاگرد انجام شود.

حسین بابا خانی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بشاگرد اظهار داشت: شهرستان بشاگرد یک منطقه کوهستانی و پراکنده است که خدمات رسانی مناسب در آن با سختی صورت می گیرد.

باباخانی عمده مشکل شهرستان بشاگرد را که مانع پیشرفت و توسعه شهرستان شده، نبود راه مناسب عنوان کرد و افزود: یکی از موارد مهم زیرساختی و عمرانی که زمینه توسعه هر شهرستانی را فراهم می سازد، راه مناسب دسترسی به آن شهرستان است که بشاگرد از این مهم بهره نمی برد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بشاگرد بیان داشت: سال گذشته بیشترین اعتبارات  راهسازی در بین دوازده شهرستان در استان هرمزگان به شهرستان بشاگرد اختصاص یافت اما این اعتبارات در برابر حجم بالای کارهای زیرساختی در راهسازی بسیار اندک و پیشرفت خوبی در بخش دیده نشد.

بابا خانی گفت: متاسفانه هزینه ساخت یک کیلومتر راه در شهرستان بشاگرد به دلیل موقعیت کوهستانی، بیش از ده برابر راهسازی در شهرستانهای دیگر است.

وی اظهار داشت: دولت با در نظر گرفتن اعتبارات مناسب و همچنین اعزام پیمانکاران قوی در این بخش به کمک شهرستان بشاگرد بیاید تا بتوان علاوه بر فراهم کردن خواسته های مردم سرعت کار را در بخش های دیگر افزایش داد.

بابا خانی با بیان اینکه برای واگذاری معادن بشاگرد به سرمایه گذار و بخش خصوصی اقدامانی خوبی صورت گرفته است گفت: با سرمایه گذاران بومی و غیر بومی در این خصوص جلساتی برگزار شده که با اعلام نظر نهایی اداره صنعت ومعدن استان عملیات اجرایی معادن آغاز خواهد شد.

باباخانی گفت: بیشترین معادن شهرستان بشاگرد از نوع، کرومیت، منگنز و مس هستند که می توانند نیاز شرکتهای استخراجی به این معادن را تامین کنند.

حسین بابا خانی با اشاره به اینکه بیکاری پدید آورنده مفاسد و همه افت وخیزها در توسعه بشاگرد شده است گفت: یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان در شهرستان بشاگرد کاهش آمار بالای بیکار است.

بابا خانی گفت: نرخ بالای ۵۳ درصدی بیکاری در شهرستان بشاگرد زمینه ساز همه شکستها و توسعه نیافتگی این شهرستان شده و از طرفی زمینه ایجاد ناامنی را در بشاگرد بالا خواهد برد.

آمار بالای بیکاری سبب مهاجرت مردم شده است

حسین زارعی یک از مهاجرین از شهرستان بشاگرد به شهرستان میناب عنوان کرد: متاسفانه بیکاری در بشاگرد روز به روز افزایش پیدا می کند و برای مقابله با آن تا کنون هیچ راه حل مناسبی پیدا نشده است.

زارعی گفت : بیکاری سبب شده بسیاری، زندگی آبا و اجدادی خود را در روستاهای بشاگرد ترک  و به شهرستانهای همجوار مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه دولت برای این شهرستان که از معادن و زمینهای مناسب برای کشاوزی محصولات بهره می برد برنامه ای ندارد افزود: دوراز دسترس قرار گرفتن بشاگرد ومحرومیت چندین ساله آن سبب شده که توجه به این شهرستان کمتر شود.

بشاگرد شهر سنگ معدن و نیروی انسانی

شهرستان بشاگرد با داشتن بیش از ۱۴ معدن ثبت شده به یک شهر سنگ معدن تبدیل شده که اگر سرمایه گذاران و بخش خصوصی برای استخراج آنها سرمایه گذاری می کردند با وجود نیروی انسانی لازم آمار بیکاری آن هم کاهش پیدا می کرد.

سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق هرمزگان عنوان داشت: شهرستان بشاگرد با داشتن نیروی انسانی و جویای کار و همچنین معادن متفاوت به شهر سنگ معدن و نیروی انسانی معروف است اما به علت حمایت نکردن دولت و اداره صنعت و معدن و تجارت از معادن بشاگرد آنها بدون فعالیت مانده و بیکاری روز به روز افزایش پیدا می کند.

هاشمی گفت : این موضوع را بارها در صحن علنی مجلس مطرح کرده و برای رهایی از بیکاری در بشاگرد با دادن تذکر به  وزیر مربوطه و همچنین ارائه پیشنهاد به وزرای دولت یازدهم این موضوع در برنامه ششم دولت گنجانده شد.

تلاش خواهیم کرد چهره محرومیت از هرمزگان دور شود

مناطق محروم در هرمزگان باید طوری رسیدگی شوند که مردم هیچ کمبودی احساس نکنند و زمینه را برای دور ساختن محرومیت از هرمزگان فراهم کنند.

حسین هاشمی تختی نماینده منتخب مردم بندرعباس با اشاره به اینکه مسئولان باید به وظایف خود عمل کنند اظهار داشت : همه مسئولان باید در راستای خدمت به مردم وبه منظور همدلی بیشتر برای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری تلاش کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید به رفع مشکلات مردم در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بیشتر توجه کند و نمایندگان منتخب آن را سرلوحه کار خود قرار دهند بیان داشت:  وطیفه ما است که با توجه به مشکلات متعدد در داخل و خارج ، دولت را مورد حمایت قرار داده و برای حل مشکلات در هرمزگان هدف مشترک را برگزینیم.

هاشمی تختی عنوان کرد: استان هرمزگان دارای نیروهای مستد کاری و منابع غنی خدادای در حوزه های مختلف است و برای ساخت هرمزگانی آباد و در خور، تلاش شود.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: زندگی فقیرانه , بر روی معادن غنی بشاگرد ,
تاریخ : شنبه 11 ارديبهشت 1395
بازدید : 252
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

امروزه شاهرگ حیاتی هر شهر و دیاری محور ارتباطی می باشد که سبب رونق، تعالی و پیشرفت آن مکان و محل می شود اگر راه های ارتباطی درست در جایی وجود نداشته باشد آن مکان و محل حالت فراموشی به خود می گیرد.

نتیجه تصویری برای جاده های خاکی بشاگرد


یکی از مشکلات عمده درشهرستان بشاگرد وضعیت راههای ارتباطی و محورهای مواصلاتی است که چالشی بزرگ در بشاگرد تبدیل شده است.

به گزارش عصر بشاگرد: نبود راه ارتباطی مناسب و مسیرهای خاکی در بشاگرد به یکی از مشکلات عمده این شهرستان تبدیل شده است که مردم این منطقه سالیانی دراز با آن دست و پنچه نرم می کنند مردمان این منطقه به علت نبود راه مناسب جاده ای در محرومیت مطلق بسر می برند و مسیرهای صعبع العبور و پیچ و شیب های تند جاده ای گریبانگیر این مردم شده است.

نتیجه تصویری برای جاده های خاکی بشاگرد


80درصد راه ههای ارتباطی این شهرستان و بیشتر روستاهای شهرستان بشاگرد خاکی می باشد.
توسعه جاده ای و نگهداری از راه های موجود به یکی از عمده ترین مشکل در شهرستان  بشمار می آید که باید جهت رفع محرمیت زدایی از منطقه و شهرستان از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید اداره کل راه و شهرسازی استان و مطالبه مردم از  نماینده جدید حوزه انتخابیه  شرق هرمزگان می باشد.
شهرستان بشاگرد با جمعیت بالغ بر 40 هزار نفر در300کیلومتری مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
این شهرستان درسال87 از بخش به شهرستان ارتقاء یافت.

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: نبود راه ارتباطی مناسب در بشاگرد/چالشی بزرگ در بشاگرد , 80 درصد راههای بشاگرد , خاکی , دولت تدبیر و امید , شرق هرمزگان ,
تاریخ : جمعه 10 ارديبهشت 1395
بازدید : 231
نویسنده : فــردیـن احـمدی

گزارش ارسالی از یک شهروند:

راه سازی در منطقه محرم شاید بتوان گفت یکی از مشکلات بزرگ اجتماعی برشمرد که مسوولین اداره راه سازی هیچگونه نظارتی در این قضیه ندارند ویکی از مشکلات اصلی شهرستان بشاگرد در حوزه راه قلمداد می شود.

راه سازی معضلی بزرگ در مناطق محروم/ عصر بشاگرد

با گذشت دوسال از پل سازی در مسیر ارتباطی مرکز شهرستان بشاگرد به مسیر چندین روستا بدلیل نظارت دقیق مهندسان راه سازی مشکالاتی بزرگ را فراهم کرده اند, در مسیر ارتباطی شهرستان بشاگرد به روستای ملکن و روستای درنگمدو پل های دیده می شود که بدلیل نبود مهندسی و رعایت نکات ضروری باعث از بین رفتن این پلها شده است .

با توجه به عملکرد ضعیف اداره راه در شهرستان باعث پدید چنین مشکلاتی در بشاگرد که بیشترین مشکلات در اداره راه و جاده سازی در بشاگرد است که همیشه اینگونه مشکلات پیوسته همراه بشاگرد بوده است.

اداره راه سازی شهرستان بشاگرد/ عصر بشاگرد

به علت ناکار آمدی مسوولین اداره راه سازی در شهرستان بشاگرد باعث شاهد چنین مشکلاتی در مسیر راه سازی شده است که هیچگدام از پل های ساخته شده توسط مهندس ناظر مورد تائید قرار نگرفته است .

تائید نبود پل ها باعث شده است که مانعی بزرگ برای آسفالت این مسیر ارتباطی شده است .

 

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: مشکلات بزرگ اجتماعی , مشکلات اصلی شهرستان بشاگرد , اداره راه سازی در شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : جمعه 10 ارديبهشت 1395
بازدید : 165
نویسنده : فــردیـن احـمدی

ماموران پلیس راه قلعه گنج-بشاگرد حین کنترل محورهای عبوری یک دستگاه خودروی پژو پارس را به علت تخلفات حادثه ساز متوقف کردند.

 

یک دستگاه پژو پارس باحدود 24 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده در قلعه گنج توقیف شد. 
به گزارش عصر بشاگرد به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما / ستوان یکم حسین حاتمی رئیس پلیس راه قلعه گنج گفت: ماموران پلیس راه قلعه گنج-بشاگرد حین کنترل محورهای عبوری یک دستگاه خودروی پژو پارس را به علت تخلفات حادثه ساز متوقف کردند.  وی افزود: ماموران با استعلام از سیستم مرکز کنترل ترافیک دریافتند این خودرو 23 میلیون و 750 هزار ریال خلافی پرداخت نشده دارد و خودرو برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.
  رئیس پلیس راه قلعه گنج گفت : برابر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی بیش از 10 میلیون ریال باشد، خودرو به پاکینگ انتقال داده می شود.


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: توقیف خودرو با حدود 24 میلیون ریال خلافی , ماموران پلیس راه قلعه گنج , بشاگرد ,
تاریخ : جمعه 10 ارديبهشت 1395
بازدید : 297
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

همزمان با یازدهمین مراسم سالگرد مرحوم حاج عبدالله والی که 23 سال از دوران زندگی خود را برای عمران و آبادانی منطقه محروم بشاگرد سپری کرد، «شب خاطره جهادی» برگزار شد.

به مناسبت سالگرد ارتحال حاج عبدالله والی؛ابرمرد بشاگرد

 به گزارش عصر بشاگرد به نقل از سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، این مراسم برای دومین سال و با حضور جهادگران داخلی و خارجی از کشورهای مختلف اسلامی برگزار شد که علاوه بر جهادگران ایران اسلامی، طلبه سریلانکایی نیز خاطراتی از حضور در اردوی سازندگی را بیان کرد.

 

استقبال خواهران و برادران جهادگر، رونمایی از اولین کتاب اردوهای جهادی به زبان عربی و برپایی غرفه عرضه صنایع و محصولات روستاییان از ویژگی‌های این شب خاطره بود. همچنین این مراسم برای نخستین بار به صورت بین‌المللی برگزار شد.

 

سردار غلامی، مسئول سازمان بسیج سازندگی، بشارتی مسئول سابق امور مناطق محروم، سردار حزنی، فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی قرب کوثر، خانواده معظم شهیدان جهادگر مدافع حرم حمیدرضا اسداللهی و محمدرضا دهقان از جمله مهمانان اصلی این مراسم بودند.

 

در شب خاطره جهادی که مقرر است هر سال به مناسبت سالگرد «والی دلهای» مردم بشاگرد برگزار شود، یاران و هم‌سنگران و خانواده‌های حاج عبدالله والی، حاج محمود، حاج امیر و حاج مجید والی نیز حضور داشتند.

 

در پایان مراسم حجت‌الاسلام قاسمیان در باب فرهنگ و روحیه جهادی و ملزومات توسعه و تقویت این فرهنگ سخنرانی کرد. شب خاطره جهادی ابتکار جمعی از گروه های جهادی است که این حرکت خودجوش در برخی استان های کشور نیز اجرا شده و یا در حال اجرا است.

 

انتهای پیام//

 

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: شب خاطره جهادی برگزار شد , مسئول سازمان بسیج سازندگی , والی دلهای» مردم بشاگرد ,
تاریخ : جمعه 10 ارديبهشت 1395
بازدید : 208
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

با انجام اینجور کارهای مخلصانه، بنای جمهوری اسلامی مستحکم میشود بدون اینکه کسی بفهمد. یعنی وقتی در گوشه و کنار کشور، در بین مردم، کسانی هستند که کار را برای خدا میکنند، کار را مخلصانه انجام میدهند، دنبال هیاهو و جلب نظر این و تحسین آن نیستند، یکی از خواصش این است که اصلاً خود این، بنا را مستحکم میکند، مثل روحی که در یک کالبدی بدمند. بنابراین، این کارهای شماها اینجور ارزش دارد ...

به مناسبت سالگرد ارتحال حاج عبدالله والی؛ابرمرد بشاگرد

پایگاه خبری عصر بشاگرد :

من با اینکه حاج عبدالله والی را از نزدیک ندیده بودم و هیچ یادم نمی‌آید که با ایشان ملاقاتی داشته باشم، اما دورادور ایشان را میشناختم، میدانستم که در بشاگرد مشغول خدمات با ارزشی هستند. منطقه را هم من میشناختم، به قول خودشان، بِش گَرد. ما ایرانشهر که بودیم، از منطقه‌های دلگان و بشاگرد و میناب -چون دلگان سر راه بشاگرد به ایرانشهر است، همه‌اش سر راه میناب است- بعضی از دوست و آشناهای ما با زحمت این راه سخت و طولانی را طی میکردند و به دیدن ما می‌آمدند. از بشاگرد گاهی پیش من می‌آمدند.

یک‌وقت از آنجا یک پیرمردی آمد که یک جنبه‌ی روحانی داشت -اهل علم نبود، یک پارچه‌ی سفیدی سرش پیچیده بود- یادم هم نیست اسمش چه بود. آمد و از فقر آن مردم شکایت میکرد. یک عبارتی بکار برد که از بس من خوشم آمد، بعد از سی و چند سال، تا حالا یادم مانده. گفت: آنجا «های هایِ آب است و وای وایِ نان»! آن طرفهای دلگان آب زیاد است، ولی زمین نیست، در نتیجه نان نیست. قبل از انقلاب مثل اینکه اینجا بکُل وجود خارجی نداشت، یعنی دستگاههای حکومتی اصلاً به آنجا اعتنایی نداشتند.

آنوقت بعد از انقلاب، یک مرد جوانِ مؤمنِ انقلابی پا میشود میرود آنجا، همه‌ی دلبستگی‌هایش را، از شهر و خانه و زندگی، به مرکز مأموریت منتقل میکند و برادرهایش را هم میکشاند، دنبال خودش میبرد. شماها هم انصافاً ایستادید … شما زندگی و خانواده و زن و بچه و مادر و پدر و همه‌ی اینها را گذاشتید اینجا، رفتید آنجا بی‌سروصدا مشغول خدمت شدید، نه جایی ثبت کردید، نه جایی تابلو زدید. بعضیها هستند، هر کاری میخواهند بکنند، قبل از اینکه کار انجام بگیرد، تابلویش را میزنند! مدتها این تابلو آنجاست، هیچ کاری هم انجام نگرفته. بعضیها هم نه، کار را انجام میدهند، هیچ تابلویی هم ندارد. کار مرحوم حاج عبدالله والی و شماها از این نوعِ دوم است، یعنی بی‌تابلو رفتید و برای خدا کار واقعی کردید، اینها خیلی با ارزش است. شما بدانید، اینجور کارهای بی‌سروصدا و خاموش و خالصانه، نه فقط برای شما پیش خدای متعال درجه و مرتبه درست میکند، بلکه در کل بنای جمهوری اسلامی اثر میگذارد، مثل سیمانی است که در یک بنایی تزریق کنند و آنرا مستحکم کنند. با انجام اینجور کارهای مخلصانه، بنای جمهوری اسلامی مستحکم میشود بدون اینکه کسی بفهمد. یعنی وقتی در گوشه و کنار کشور، در بین مردم، کسانی هستند که کار را برای خدا میکنند، کار را مخلصانه انجام میدهند، دنبال هیاهو و جلب نظر این و تحسین آن نیستند، یکی از خواصش این است که اصلاً خود این، بنا را مستحکم میکند، مثل روحی که در یک کالبدی بدمند. بنابراین، این کارهای شماها اینجور ارزش دارد …

در دیدار آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با خانواده‌ی مرحوم “حاج عبدالله والی”

هشتم اردیبهشت ماه سالروز عروج ملکوتی مجاهد عرصه تلاش و جهاد؛حاج عبدالله والی؛ پیامبر بشاگرد

 

photo_2016-04-27_21-20-36

 

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: سالروز عروج ملکوتی مجاهد عرصه تلاش و جهاد , حاج عبدالله والی؛ پیامبر بشاگرد , عصر بشاگرد ,
تاریخ : جمعه 10 ارديبهشت 1395
بازدید : 279
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

آغاز کاشت داز در سامانه های آبگیر باران حوزه دستگرد بشاگرد
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: توسعه عملیات بیومکانیک با احداث سامانه های آبگیر باران و کاشت گونه های بومی در برنامه معاونت آبخیزداری در سال جاری قرار دارد.

به گزارش عصر بشاگرد در هرمزگان، ابوالقاسم حسین پور اقسام سامانه های آبگیر باران را شامل چاله های فلسی، بندهای ابرویی، آبگیرهای هلالی، سامانه های لوزی شکل و دیگر میکروکچمنت های قابل اجرا در شرایط آبخیزهای هرمزگان برشمرد و گفت در این راستا در حوزه آبخیز دستگردناگرد شهرستان بشاگرد در سطح 120 هکتار احداث سامانه آبگیر باران و کشت بذر گونه بومی داز (Vitex . sp) آغاز گردیده است. حسین پور احیا و تقویت پوشش گیاهی حوزه در جهت اهداف حفاظت خاک و کنترل فرسایش حوزه آبخیز سد مخزنی جگین و مهار رسوبات وارده به مخزن سد مذکور را از اهداف عمده اجرای طرح آبخیزداری فوق عنوان کرد. شایان ذکر است گونه داز بدلیل استفاده از برگ آن در ساخت منازل کپری، حصیربافی و همچنین بهره گیری از بذر آن در صنایع دستی مورد توجه و استقبال مردم می باشد.


 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: کاشت گونه های بومی , گزارش عصر بشاگرد , آبخیز دستگردناگرد , پوشش گیاهی ,
تاریخ : جمعه 10 ارديبهشت 1395
بازدید : 309
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشاگرد گفت: مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ششم خرداد ماه در بشاگرد برگزار می شود.

 

139501151502042347446964

به گزارش عصر بشاگرد مصطفی محب زاده در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز، از برگزاری سی و نهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در سطح شهرستان بشاگرد خبر داد و گفت: سعادت دنیوی و اخروی انسان در گرو پایبندی به مفاهیم قرآنی تحقق می یابد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ قرآن و فراگیر ساختن مفاهیم قرآنی در جامعه عنوان کرد و افزود: سی و نهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل اوایل خرداد ماه امسال برگزار می شود.

محب زاده با بیان اینکه متولی این امر سازمان اوقاف و امور خیریه هست، خاطرنشان کرد: این سازمان با برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، سهم به سزایی در ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان دارد.

رئیس اوقاف و امور خیریه بشاگرد اظهار کرد: از میان شرکت کنندگان، کسانی‌که بتوانند حد نصاب بالای ۷۰ درصد نمره قبولی در این مسابقات را کسب کنند به مرحله استانی راه می‌یابند.

وی افزود: متقاضیان می توانند برای ثبت نام در مسابقات قرآن اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشاگرد از طریق مراجعه حضوری به اداره اوقاف شهرستان اقدام به ثبت نام کنند.

محب زاده تصریح کرد: در این دوره از مسابقات قرآنی فقط افراد بالای ۱۸ سال سن می توانند شرکت کنند.

 

انتهای پیام/ ح.پ



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: سی و نهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم,شهرستان بشاگرد,عصر بشاگرد,اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 9 ارديبهشت 1395
بازدید : 270
نویسنده : فــردیـن احـمدی
رقابت انتخاباتی مرحله دوم در حوزه غرب هرمزگان
 

آقای سالاری ريس ستاد انتخاباتی سید مصطفی ذولقدر نماینده انتخابیه مردم حوزه شرق هرمزگان و مشاور آقای زمزم نژاد در کیش خواستار حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای دعوت کرد و ازجنوبی های شرق و غرب هرمزگان خواست که با حضور حداکثری فلسفه تغییر را جامعه عمل بپوشاند.

مشاور آقای زمزم نژاد در کیش- سالاری

 

آقای سالاری در این نشت گفت درکشور ما انتخابی ازاد برگزار می شود ودر کشور ما همیشه مردم حرف اول را می زنند.

به گزارش عصر بشاگرد ازجزیره کیش در نشستی که دیشب در مسجد امام جعفر صادق (ع) درشهرک کرمانشاهان جزیره کیش برگزار شد مشاور آقای زمزم نژاد گفت ما یکی از حوزه های انتخابیه هستیم که انتخابات به دور دوم کشیده شده است و افزود متاسفانه مجلس نهم مجلسی همراه با دولت نبوده است و آخرین شاهکارش برای حذف یارانه 24 میلیون از مردم بود که دولت یازدهم زیر بار این مسوولیت نرفته است.

وی خاطر نشان کرد حامل های انرژی را همین مجلس نهم بالا برد و فشار آورد که دولت را مجبور کند که بنزین را در امسال کران کند و یارانه ها را حذف کند که مردم به مشکل بربخورند.

وی ادامه داد متاسفانه یکی از مشکلات اصلی همراه نبودن مجلس نهم با دولت یازدهم ناهمواری های را بوجود آورده است و الان شرایط بوجود آمده که تعغیراتی را در خادمین ملت در مجلس فراهم کنیم که همراه و همگام با دولت کام بردارد و مطالبات کلان مردم را پیگیری کند.

رئیس ستاد حجت السلام سید مصطفی ذولقدر ومشاورآقای زمزم نژاد در مسجد جعفرصادق (ع) در جزیره کیش یادآور شد حضور حداکثری شما درپای صندوق های رای دعوت می کنم تا با حضور حداکثری فلسغه تغییر را جامعه عمل بپوشاند.

مردم در حمایت از زمزم نژاد در جزیره کیش

آقای سالاری مشاور آقای زمزم نژاد در ادامه افزود مرد علارغم تمام مشکلاتی که دارند همیشه همراه نظام بوداند و هیچ وقت از نظام جدا نبوداند.

وی افزود: آقای زمزم نژاد قول داده اند در صورت پیروزی و حمایت شما در انتخابات پیش رو دفتر نمایندگی را در جزیره کیش احداث نمایند و افرادی از میان شما برای پیگیری و روابط  جهت رفع مشکلات منصوب نمایند.

وی در پایان یادآورشد باید مجلسی را داشته باشیم که همراه دولت باشد و شخص آقای زمزم نژاد انسانی ولایت مدار که انشالله با حضورحداکثری در پای صندوق های رای تحقق بدیم در حمایت از جناب آقای زمزم نژاد فرزند برومند هرمزگان موجی را ایجاد خواهد کرد که این موج با ساحل عقلانیت و ساحل صداقت خواهد رسید.

 

انتهای پیام//

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: مشاور آقای زمزم نژاد در کیش , اصلاح طلب , درخواست تغییر , مرحله دوم انتخابات مجلس در غرب هرمزگان , عصر ایران و تی نیور , زمزم نژاد و جباری دو رقابت انتخاباتی در غرب هرمزگان ,

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 431
بازدید ماه : 1353
بازدید کل : 124799
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com