عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 6 دی 1397
بازدید : 352
نویسنده : فــردیـن احـمدی
با حضور حجت‌الاسلام غفوری:
طی مراسمی و با حضور حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور، مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان هرمزگان معرفی شد.
 
به گزارش عصر بشاگرد به نقل از فارس از بندرعباس، شامگاه چهارشنبه در حسینه امام خامنه‌ای دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، و در حضور قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور، امام جمعه بندرعباس و جمعی از علماء و روحانیون سراسر استان، مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان معرفی شد.

‎در این آئین، آیت‌الله نعیم آبادی ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفت: وی، عالمی وارسته و مرجعی عالیقدر دارای رساله و از اساتید بزرگ حوزه بودند.

‎امام جمعه بندرعباس در ادامه با اشاره به انتخاب مدیر جدید حوزه‌های علمیه برادران استان هرمزگان گفت: تلاش داشتیم از شخصیت برجسته و انقلابی حجت‌الاسلام متین در این پست استفاده شود که بنا به دلایل قانونی، این امر محقق نشد.

‎وی افزود: مدرسه علمیه دیگری را در بندرعباس راه‌اندازی کردیم که حجت‌الاسلام متین سرپرستی آن مدرسه را عهده‌دار خواهد بود.

‎نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر حمایت همه جانبه طلاب و روحانیون از مدیر حوزه، اظهار داشت: مدیر شایسته و مناسبی برای حوزه انتخاب شده است و انتظار می‌رود به حجت‌الاسلام حقیقی در امور محول کمک شود.

‎وی افزود: نباید تفاوت سلیقه و دیدگاه، بنای غرض و هدف در مدرسه علمیه شود، مدیر جدید در ....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: حوزه علیمه برادارن , هرمزگان , حجت‌الاسلام نادر حقیقی , حوزه علمیه استان هرمزگان , بشاگرد , انتصاب ,
تاریخ : پنج شنبه 6 دی 1397
بازدید : 366
نویسنده : فــردیـن احـمدی

امام جمعه بندرعباس در کنگره دخانیات و سلامت:

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس گفت: هر عاملی که به بدن انسان ضرر جدی برساند حرام است دخانیات نیز یکی از عوامل ضرر رسان به بدن انسان است.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بُرنا در هرمزگان ؛ آیت الله غلامعلی نعیم آبادی بیان کرد: برای رسیدن به جامعه عاری از دخانیات باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد؛ یکی از این ظرفیت ها استفاده از روحانیون و مراجع است ؛ لذا باید اطلاعات و آٰنچه در ارتباط با پیشگیری و کنترل دخانیات وجود دارد در اختیار مراجع قرار گیرد.

حجة الاسلام والمسلمین نعیم آبادی ابراز کرد: از ظرفیت خوب صدا و سیما استفاده کنید؛ روزنامه ها ومجلات مایل هستند مطالب شما را نشر دهند.

وی با اشاره به فتواهای اهل سنت گفت: علمای اهل سنت هم در مورد استفاده از دخانیات همانند علمای شیعه هر چیزی که برای صحّت و سلامتی انسان مضر باشد استعمالش را حرام می دانند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: جامعه ما جامعه خوبی است ولی اطلاعاتش کم است؛ علما و مراجع ما شجاع، متدین، خالص و قوی هستند؛ لذا باید به انها اطلاعات داد اطلاعات دهید و از آنها نظرخواهی کنید.

حجة الاسلام نعیم آبادی روستای بلبل آباد بشاگرد در شرق استان و روستای بستوئیه رویدر در غرب استان را دو روستای شاخص و پاک در زمینه مبارزه با دخانیات معرفی کرد که توسط دو روحانی و درمدت زمان کوتاهی این تغییر تغییر نگرش را در مردم روستا به وجود آوردند و مردم این دو روستا حتی راضی نیستند پسر یا دختر خود را برای ازدواج به کسی اهل روستایی دیگر که دخانیات مصرف می کنند بدهند، تکثیر این نمونه روستاها می تواند کمک زیادی به سلامتی مردم کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق گفت: ما ضَعُفَ بَدَنٌ عَمّا قَویَتْ عَلَیْهِ النِّـیَّةُ من لایحضره الفقیه، ح5859 اگر اراده قوى باشد، هیچ بدنى براى انجام دادن کار، ناتوان نیست جایی که نیت قوی است جسم کم نمی‌آورد یعنی درون قوی جسم را هم تعالی می‌بخشد به عبارتی دیگر یکدست شدن ظاهر و باطن موفقیت به همراه می‌آورد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: آیت الله نعیم آبادی , کنگره ملی , دخانیات , بلبل آباد بشاگرد , سومین , شهرستان بشاگرد , روستای شاخص و پاک , امام جمعه بندرعباس , هرمزگان ,
تاریخ : پنج شنبه 6 دی 1397
بازدید : 320
نویسنده : فــردیـن احـمدی
جمعی از دانشجویان بشاگردی دانشگاه هرمزگان در نامه‌ای به استاندار استان، خواستار رسیدگی به وضعیت پروژه انتقال آب سد جگین به مرکز شهرستان بشاگرد شدند.
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: خشکسالی هرمزگان , استاندارهرمزگان , دانشجویان بشاگرد , سد جگین بشاگرد , بی آبی , دانشگاه بشاگرد , شهرستان بشاگرد , عصر بشاگرد , ندای مردم , دانشجو ,
تاریخ : دو شنبه 3 دی 1397
بازدید : 452
نویسنده : فــردیـن احـمدی
از ابتدای امسال تاکنون 115 ایستگاه تلفن همراه اول در سراسر استان هرمزگان به بهره‌برداری رسیده که 55 ایستگاه جدید در شرق استان هرمزگان بوده است.
 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل خبرگزاری موج ، در پی گلایه نماینده شرق هرمزگان از وزیر ارتباطات شرکت منطقه‌ای مخابرات هرمزگان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یکصد و پانزده ایستگاه تلفن همراه در سراسر استان هرمزگان با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار و با رویکرد کاهش مناطق کور ارتباطی به بهره‌برداری رسیده که به نسبت گذشته از افزایش جهشی برخوردار بوده است.

بسیاری از این ایستگاه‌های جدید در مناطق کوهستانی و صعب العبور و با حمایت وزیر ارتباطات و مدیرعامل مخابرات ایران و در سایه تلاش‌های صورت گرفته در خانواده مخابرات منطقه هرمزگان در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفته است.

در شرق هرمزگان و با رویکرد افزایش خدمت‌رسانی به مردم و افزایش نقاط تحت پوشش، 55 ایستگاه جدید در مدار قرار گرفته است.

راس المیدان جاسک، گوهرد سیریک، آب گزان رودان، پالور رودان، مسافرآباد رودان، نازدشت رودان، پشته گیس رودان، سلمه‌ای سیریک، سورگلم سیریک، شهید مردان سیریک، گزن بزین سیریک، کاشی جاسک، گتان بالا جاسک، هیمن جاسک، جهتی جاسک، پشته گوربند میناب، پوم میناب، تلنگ سراتک میناب، تمبو میناب، کنار اسماعیل میناب، توکهور میناب، درجادون میناب، گونر میناب، راونگ میناب، سرجوئیه رودان، سراروی سیریک، چهارده‌روستای بشاگرد، زرتوجی میناب، چاه غربال میناب، سرباران میناب، پیوشک جاسک، بچگ رودان، آرنگان میناب، آغوشک دل جاسک، بندبست جاسک، عبد جاسک، گاوبندی جاسک، مچی جاسک، نگر شرقی جاسک، رهبران زیارتعلی رودان، باغ شاه رودان، تمبک میناب، چگدان بشاگرد، برنطین رودان (ایستگاه دوم)، بلبل آباد بشاگرد، بشنو بشاگرد، کرتان سیریک، خیرآباد رودان، پوسمن بشاگرد، پاهتگ بشاگرد، دهن درشه بابک بشاگرد، قلعه کمیز رودان و کیکو مردک بشاگرد از جمله ایستگاه‌ها پوشش دهنده مناطق روستایی و محورهای مواصلاتی شرق استان است.

این ایستگاه‌ها عمدتا علاوه بر مناطق روستایی، جاده‌های پیرامونی خود را نیز تحت پوشش ارتباطی دارند و حدود 100 هزار نفر از مردم ساکن در شرق هرمزگان از این خدمات جدید برخوردار شده‌اند.

همچنین برای رفاه حال مردم تحت پوشش هر ایستگاه، سیم‌کارت‌های ویژه‌ای نیز میان مردم هر منطقه روستایی توزیع شده تا هزینه تماس‌های آنان در محدوده روستا کاهش یابد.

روز گذشته(2 دی ماه) نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس با اشاره به عدم توجه وزیر ارتباطات به وعده های داده شده، از محرومیت بیش از ۱۰۰ روستای حوزه انتخابیه اش از خطوط تلفن انتقاد کرده بود.

 

انتهای پیام//


:: موضوعات مرتبط: فن آوري و ارتياطات , ,
:: برچسب‌ها: شرق هرمزگان , مخابرات هرمزگان , مناطق کوهستانی , و صعب العبور , ایستگاه تلفن همراه , عصر بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 3 دی 1397
بازدید : 382
نویسنده : فــردیـن احـمدی
برق دو سالن ورزشی شهر سردشت و گوهران بشاگرد به علت بدهی ۴۰ میلیون تومانی به اداره برق قطع شده است.
 
به گزارش عصر بشاگرد؛ رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بشاگرد بدهی سالن ورزشی شهر گوهران ۲۲ میلیون تومان است و موجب تعطیلی ۲۵ روزه تنها سالن ورزشی گوهران شده است.
ابراهیم صفری پور گفت: در جلسه کمیته ورزش قرار شد اداره برق بدهی این سالن را به صورت اقساط تعیین و ان را وصل کنند اماکنون برق این سالن وصل نشده است.
رئیس ورزش و جوانان بشاگرد گفت: در گوهران ۱۰ تیم فوتسال و ۲ تیم فوتبال فعال است.
گوهران ۱۵۰۰ نفر جمعیت درد که در ۲۰ کیلومتری مرکز شهرستان شهر سردشت قرار دارد.
 
 
 
انتهای پیام//
 
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: سالن ورزشی , گوهران , بشاگرد , بندرعباس , عصربشاگرد , خلیج فارس , هرمزگان , سردشت بشاگرد ,
تاریخ : یک شنبه 2 دی 1397
بازدید : 252
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 ذوالقدر در تذکر شفاهی:انتظار روستاهای هرمزگان از جمله جاسک برای دریافت تلفن ثابت

نماینده مردم میناب در مجلس با اشاره به عدم توجه وزیر ارتباطات به وعده های داده شده، از محرومیت بیش از ۱۰۰ روستای حوزه انتخابیه اش از خطوط تلفن انتقاد کرد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی صحن علنی مجلس ضمن تقدیر از رئیس مجلس به علت سفر به استان هرمزگان و تصویب طرح‌های بسیار خوب عمرانی در این منطقه گفت: انتظار داریم همانطور که رئیس مجلس به شهرهای جاسک، خمیر و بندر لنگه سفر کرد، سفری هم به بشاگرد، میناب و سیریک داشته باشد که مردم این شهرها نیز منتظر حضور رئیس مجلس هستند.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی از وزیر دادگستری به دلیل توجه به تذکرات نمایندگان نیز تشکر کرد و گفت: توجهات وزیر دادگستری به دغدغه های مردم، خوشحالی مردم حوزه انتخابیه ام را به دنبال داشته است.

وی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل عدم توجه به وعده های داده شده درخصوص ایجاد خط تلفن در روستاهای حوزه انتخابیه اش انتقاد و تصریح کرد: با وجود گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی 100 روستای حوزه انتخابیه ام هنوز از داشتن خط تلفن محرومند و این در حالی است که وعده داده شده بود که تا 21 آبان ماه خطوط تلفن به مناطق روستایی منتقل شود ولی این وعده وزیر ارتباطات اجرایی نشده است.

 

انتهای پیام/ 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: مجلس شورای اسلامی , ارتباطات , مناطق روستایی , دغدغه های مردم , نماینده بشاگرد , ذوالقدر , تلفن روستایی , عصر بشاگرد ,
تاریخ : شنبه 1 دی 1397
بازدید : 272
نویسنده : فــردیـن احـمدی
شاید در ابتدای امر به نظر برسد که عسل ماده‌ای حیوانی است و هیچ ارتباطی با گیاهان دارویی ندارد ولی باید در نظر داشت که عسل که در جزیره کیش با پسوند وحشی نامیده می‌شود حاصلی از گل‌ها و گیاهان موجود در جزیره است که بیشتر این  گیاهان دارویی هستند و عسل مورد بحث به صورت کاملاً طبیعی و بدون دخالت انسان توسط زنبور عسل تهیه می‌شود. این محصول در فصول  بهار و تابستان به عمل می‌آید و در اوایل پاییز برداشت می‌شود. در ادامه به برخی از خواص عسل وحشی اشاره می‌شود.
 
 
از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب‌ها باشد، ولیکن میکروب‌ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می‌رود. زیرا عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است. در گذشته از این خاصیت عسل برای از بین بردن پینه‌های دست و پا سود می‌جستند.

در قدیم هر دارویی را با عسل مخلوط می‌کردند، زیرا خاصیت بهبود بخشی داروها را چند برابر می‌کرده و امروزه هم از عسل در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند.

  • از عسل در فرآورده‌های ضدسرفه به طور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می‌شود. مزه مزه و غرغره شربت عسل برای برطرف‌کردن زخم‌های دهان و ورم گلو بسیار سودمند است. عسل ضد آسم است.
  • عسل با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان‌ها و لثه مضر نیست، بلکه لثه‌ها را سالم می‌سازد و دندان‌ها را سفید می‌کند.
  • دستگاه گوارش را پاک می‌سازد و ضد اسهال است. در تحقیقات ثابت شده اثر بسیار مفیدی بر عفونت‌های معده با هلیکو باکترپیلوری دارد. از این رو ضد زخم معده و دستگاه گوارش است.
  • عسل در درمان آب مروارید (کاتاراکت) مفید است.
  • عسل بادشکن است و برای معالجه قولنج روده تجویز می‌شود و در مسمومیت‌های غذایی، دستگاه گوارش را پاک می‌سازد.
  • دوست کبد و پادزهر است، پس در بیماری‌های کبدی مصرف آن مفید است. سکنجبینی که با عسل تهیه می‌شود، صفرابری اعلاست.
  • سنگ‌های کلیه و مثانه را از بین می‌برد. برای این منظور عسل را با کندر باید مصرف کرد.
  • عسل حاوی آنتی اکسیدان است، از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. عسل به سلامت پوست کمک می‌کند و ضد پیری است.
  • عسل خواب‌آور است و به مبتلایان به بیماری کم خوابی توصیه می‌شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوری عسل میل کنند.
  • رای رفعکم اشتهایی مفید است و کلاً جریان خون را در بدن بهبود می‌بخشد. از این رو به رشد عضلات کمک می‌کند، پس برایبچه‌های کم اشتها و افراد ورزشکار بسیار مفید است.
  • عسل گرفتگی مویرگ‌ها را باز می‌کند و برای عروق بسیار مفید است. پس سالمندان اگر هر روز شربت عسل ولیموی تازه بنوشند، عمر طولانی‌‌تری خواهند داشت.
  • حتی موم عسل نیز خواص زیادی دارد و ماسک آن برای صورت، چین و چروک و فرورفتگی‌های پوست را می‌پوشاند و پوست را لطیف می‌کند.

بررسی مقالات سال های ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۱ نشان می‌دهد.....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: عسل , ضد سرفه , شربت عسل , زخم های دهان ولثه , گیاهان دارویی , درمان عسل , چزیره کیش , معالجه قولنچ , آرایشی و بهداشتی , موم عسل , درمان کلیه ,
تاریخ : شنبه 1 دی 1397
بازدید : 267
نویسنده : فــردیـن احـمدی
امام جمعه بشاگرد:
 
 امام جمعه بشاگرد گفت:دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید بیش از پیش مراقب شیطنت‌های اروپایی‌ها باشد و تمامی روزنه‎های نفوذ را بر دشمنان ببندد.
 
 

به گزارش عصر بشاگرد؛ حجت‌الاسلام علی بهروزه در خطبه‌های این هفته بشاگرد با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع علماء و فضلاء در درس خارج از فقه اظهار داشت: ایشان با استناد به حدیث شریفی، مطالبی را پیرامون مسوولیت‌پذیری، به صراحت بیان کردند.

وی افزود: نمایندگان و کاندیدای انتخابات آینده باید ابتدا خودسازی و سپس وارد میدان خدمتگزاری شوند و توجه ویژه‌ای به امور معنوی داشته باشند.

امام جمعه بشاگرد تاکیدکرد: نقد سازنده نقش مهمی در تعامل دارد، به جای این‌که به دنبال نقد دیگران هستیم باید به فکر اثبات خودمان باشیم. مسوولان برای ارائه خدمت به مردم باید خود را معرفی کنند.

حجت‌الاسلام بهروزه ادامه داد: به فرموده امام حسن عسگری(ع)، عزت و ذلت مومن در گرو حق‌گویی و حق‌طلبی وی است. 

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند همان‌گونه که به آمریکایی‌ها اعتماد نداشتیم به اروپایی‌ها نیز اعتماد نداریم. از این رو در مذاکره با آمریکا و اروپا باید با احتیاط عمل کنیم.

امام جمعه بشاگرد گفت: وعده ایجاد کانال مالی یا همان پیشنهاد «نفت در برابر غذا و دارو» به نوعی بیگاری کشیدن از ملت ایران است، اما دشمن بداند که ملت فهیم و ولایتمدار ایران اسلامی به رهبری مقام عظمای ولایت، هرگز به کسی باج نمی‌دهد.

بهروزه با تاکید بر فعال‌تر شدن دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران گفت: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید بیش از پیش مراقب شیطنت‌های آمریکا باشد و هر روزنه‌ای که  احتمال نفوذ در آن وجود دارد را ببندد.

حجت‌الاسلام بهروزه به اقتدار نیروهای مسلح اشاره داشت و ضمن تقدیر از قوه قضائیه و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در پیشبرد اهداف نظام مقدس گفت: دشمنان انقلاب و نظام مقدس، به ناحق، به ایران اتهاماتی از قبیل ناقض حقوق بشر، تروریسم و ... وارد می‌کنند درحالی که خودشان در برخی کشورهای اسلامی منطقه، به زن و مرد و کوچک و بزرگ رحم نمی‌کنند و دست خود را به خون مردم مسلمان آغشته کرده‌اند.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: خودسازی , نیرو های مسلح , امام چمعه بشاگرد , خدمتگزاری , مسوولان , حقوق بشر , حجت السلام بهروزه , خطبه چمعه , انتخابات , دستگاه دیپلماسی , نظام مقدس ,
تاریخ : شنبه 1 دی 1397
بازدید : 331
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد از صدور ۶۲ فقره پروانه کسب از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش عصر بشاگرد؛ علی زارعی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد گفت: از ابتدای سال تا کنون ۶۲ فقره پروانه کسب دراین شهرستان صادر شده است.
وی افزود: این تعداد پروانه کسب در ۳۰ رسته صنفی در سال ۹۷ صادر شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد گفت: از ابتدای سال ۹۷ و بر اساس ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی واحد‌های بدون پروانه کسب مجبور به گرفتن پروانه کسب شدند که منجر به صدور ۶۲ فقره پروانه کسب شد.
علی زارعی افزود:از ۱۲ بهمن سال ۹۶ اصناف بشاگرد مستقل شده و با یک اتحادیه سوپرلبنات کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر در تمامی رسته‌های صنفی پروانه کسب صادر می‌کند؛ و‌ی گفت:: پیش ازاین شهروندان بشاگرد برای گرفتن پروانه کسب به شهرستان جاسک مراجعه می‌کردند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد گفت: اکنون در شهرستان بشاگرد برای ۱۰۴ رسته صنفی که در سامانه ایرانیان اصناف تعریف شده است پروانه کسب صادر می‌شود.

ازابتدای سال تا کنون بیش از سه هزار پروانه کسب صنفی در هرمزگان صادر شده است.

هرمزگان بیش از ۳۹ هزار واحد صنفی دارد.

 

منبع؛ باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: اداره صعنت و معدن , بشاگرد , پروانه کسب , شهرستان بشاگرد , معدن و تجارت , اصناف بشاگرد , هرمزگان , بشاگرد , زارعی , عصر بشاگرد ,
تاریخ : شنبه 1 دی 1397
بازدید : 330
نویسنده : فــردیـن احـمدی
استاندار هرمزگان: استاندار هرمزگان گفت: شهرستان جاسک و سواحل مکران نقش تاثیرگذاری در توسعه کشور دارند.
 

به گزارش عصر بشاگرد؛ فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست شورای اداری جاسک با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان جاسک و سواحل مکران نقش تاثیرگذاری در توسعه کشور دارند.

وی بااشاره به ضرورت شتاب توسعه منطقه مکران افزود: ساخت بزرگترین پایانه نفتی کشور با ظرفیت مخازن ۱۰ میلیون بشکه در جاسک به زودی آغاز می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: شهرک صنعتی جاسک با وسعت دو هزار هکتار یکی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای سواحل مکران درشهرستان جاسک است.

همتی افزود: ستاد اجرای فرمان امام نیز دو پالایشگاه نفت سنگین در این منطقه می‌سازد.

استاندار هرمزگان گفت: در بخش آب نیز، آب سد جگین در مرحله اول به جاسک انتقال یافته و اکنون یازه هزار نفر از آن بهره‌مند شده اند و در مرحله دوم آب این سد به شهرستان بشاگرد منتقل می‌شود.

همتی افزود: بیمارستان ۹۶ تختخوابی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در منطقه جاسک در حال ساخت است.

استاندار هرمزگان گفت: اکنون ۵۰ هزار هکتار مزارع پرورش میگو در استان برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است و ۲۱ هزار هکتار نیز در مرحله واگذاری به بخش خصوصی و نیمه خصوصی است.

همتی گفت: ۸ هزار هکتار مزرعه با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن میگو در هرمزگان فعال است که تمرکز در شهرستان‌های میناب، سیریک و جاسک بر پرورش میگو است که در حال حاضر برخی از این بنادر شرق فعال شده اند.

استاندار هرمزگان گفت: ساخت نیروگاه سیریک با مشارکت روس‌ها در حال اجرا است که تحولی بزرگ محسوب می‌شود.

فریدون همتی در موردصدور مجوز صید دریایی و بین المللی افزود: باید مجوز‌های صید فانوس ماهیان در آب‌های بین المللی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۹۲ مجوز صید به صیادان ایرانی داده شده است و همه صیادان باید ضوابط صید در آب‌های بین المللی را رعایت کنندافزود:برای صید فانوس ماهیان از عمق دریا آیین نامه‌هایی وجود دارد که باید رعایت شود.

استاندار هرمزگان افزود: هفته پیش حدود چهل مجوز صید فانوس ماهیان صادر شده است .

همتی افزود: به همه فرمانداران اعلام شده شناور‌های صیادی بدون مجوز را ساماندهی کند و مجوز‌های لازم را صادر کند .
وی گفت: را رعایت کنند.

وی گفت: ۴۰ درصد از نیرویهای بومی باید برای صیادی به کار گرفته شوند.

 

انتهای پیام//



 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: سواحل مکران , سدجگین , استناندارهرمزگان , شهرستان جاسک , شهرک صنعتی جاسک , فرمان امام , فریدون همتی ,
تاریخ : شنبه 1 دی 1397
بازدید : 283
نویسنده : فــردیـن احـمدی

وی با بیان اینکه در یکی از مناطق ما ۸۰ سال پیش گمرک بوده و اکنون خبری از رونق در آن بندر نیست، اظهار کرد: بندر کوهستک چند سال پیش گمرک آن تصویب شده ولی هنوز فعال نشده است.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه فرودگاه بندر جاسک که در چند وقت گذشته دوبار افتتاح شده هنوز یک پرواز مسافربری را به خود ندیده است، عنوان کرد: صد سال پیش در جاسک تلفن بوده ولی اکنون خطوط تلفن ثابت در این شهرستان رونقی ندارد.

وی ادامه داد: جاده های جاسک-میناب و جاسک-چابهار دارای زیبایی های بسیاری است ولی از نظر زیرساختی و رفاهی بسیار ضعیف است.

ذوالقدر با اشاره به اینکه فقط اسم مکران را به یدک می کشیم و حتی یک دفتر نیز برای پیگیری این مهم در منطقه نداریم، تصریح کرد: انتظار داریم خودروهای مناطق آزاد استان همانند دیگر استان های در سطح استان بتوانند تردد کنند.

وی اضافه کرد: وجود مدارس تخریبی در شرق و سایر نقاط استان غوغا می کند و اگر یکی از این مدارس خدایی ناکرده بر سر دانشآموزان تخریب شود؛ هیچ کس پاسخگو نیست.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس بیان کرد: در شهرستان محروم بشاگرد در یکی از روستاهای آن بیش از ۷۰ حافظ و قاری قرآن در نبود حتی کمترین امکانات رفاهی مشغول به فعالیت هستند.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: مجلس شورای اسلامی , بشاگرد , ذوالقدر , مناطق آزاد , شرق هرمزگان , شورای اداری ,

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 92
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 201
بازدید ماه : 1690
بازدید کل : 125136
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com