عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 2 خرداد 1396
بازدید : 261
نویسنده : فــردیـن احـمدی

حمله روحانی به برخی از کانون‌های اقتدار نظام را باعث جری شدن آمریکا و شیوخ برخی کشورهای عربی دانست و گفت: دولت آقای روحانی در اولین روز انتخاب خود، سایه جنگ را برای ملت سوغات آورده است.

 



به گزارش عصر بشاگرد:حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با فارس، درباره اجلاس روز شنبه ریاض که با حضور ترامپ و سران کشورهای عربی تشکیل شده است، گفت: در این اجلاس تشکیل «ناتوی عربی» در دستور کار قرار گرفته و رسما اعلام شده که هدف آن مقابله با نفوذ ایران است.

وی اضافه کرد: دونالد ترامپ یک قرارداد ۵۰۰ میلیارد دلاری با آل‌سعود امضا کرده است که ۱۱۰ میلیارد دلار آن به فروش تسلیحات به عربستان اختصاص دارد.

 

شریعتمداری همچنین گفت: برخلاف ادعای پر سر و صدای آقای روحانی که سایه جنگ را از سر کشورمان دور کرده است، اجلاس ریاض با دستور کار تشکیل ناتوی عربی و فروش ۱۱۰ میلیارد دلار تجهیزات نظامی حاکی از آن است که وادادگی‌های دولت یازدهم، نه فقط دندان آمریکا را برای تجاوز به کشورمان تیز کرده است بلکه کشورهای فکسنی عرب را هم که قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم و اظهار عجز آشکار آن در مقابل دشمنان بیرونی جرات نداشتند حتی تصور مقابله نظامی با ایران را به مخیله خود راه بدهند تا آنجا جری کرده که بدون پرده پوشی از تشکیل ناتوی عربی برای مقابله نظامی با ایران سخن می‌گویند.

 

مدیر مسئول کیهان ادامه داد: البته اگر آمریکا، طرف مقابل خود را دولت واداده کنونی می‌دانست لحظه‌ای در تجاوز به کشورمان تردید نمی‌کرد ولی به خوبی می‌داند که وادادگی دولت کنونی ربطی به مردم پاکباخته و رزمندگان جان برکف ایران ندارد و فقط به همین علت است که جرات نمی‌کند دست به حماقت بزند.

 


شریعتمداری اظهارات روحانی در تبلیغات انتخاباتی و حمله وی به برخی از کانون‌های اقتدار نظام را باعث جری شدن آمریکا و شیوخ عیاش برخی از کشورهای دست‌نشانده عربی دانست و گفت: دولت آقای روحانی در اولین روز انتخاب خود به ریاست جمهوری ایران سایه جنگ را برای ملت سوغات آورده است.

 

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: دولت آقای روحانی , دولت یازدهم , سوغات روحانی , مردم , سایه جنگ , شریعتمداری , فروش تسلیحات به عربستان ,
تاریخ : سه شنبه 2 خرداد 1396
بازدید : 191
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رئیس‌جمهور منتخب در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی اظهار داشت: ملت بزرگ ایران بزرگ‌ترین حضور خود را در انتخابات به نمایش گذاشت.



روحانی که در سالن اجلاس سران و در حضور رسانه‌های داخلی و خارجی سخن می‌گفت تصریح کرد: ولایت فقیه متعلق به همه مردم است نه یک گروه خاص. مردم پایین آوردن مقام رهبری، سپاه، بسیج و نیروهای مسلح را نه گفتند. سپاه، بسیج و نیروهای مسلح به کل ملت ایران تعلق دارند. مردم خواستند اعلام کنند ما یک ملت هستیم و صدای ما باید شنیده شود.
اجتماع عربستان نمایشی بود
رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه  در دیدار اخیری که بین سران کشورهای عربی و اسلامی و ترامپ بود، ایران مجدداً به حمایت از تروریسم متهم شد آنها شرط گذاشتند که بازگشت ایران به جامعه جهانی در این نهفته است که ایران از حمایتش از جبهه مقاومت به ویژه از حزب‌الله دست بردارد. ارزیابی شما از این موضوع چیست؟، عنوان کرد: اجتماع در عربستان به اعتقاد من یک اجتماع نمایشی بود و هیچ ارزش سیاسی و عملی نداشت از این نمایش‌ها قبلا هم عربستان سعودی درست کرده بود برای مبارزه با تروریسم جلسه و اینکه پول ملتی را به یک ابرقدرتی دادند مسئله تروریسم حل نمی‌شود.
وی ادامه داد: آن کسی که در این منطقه توانسته در برابر تروریسم بایستد ملت عراق، سوریه و لبنان بوده است و همچنین ملت ایران از طریق دیپلمات‌هایش و مستشاران نظامی خود به این دو ملت بزرگ و سایر ملل کمک کرده است و خواهد کرد.
وی با طرح این سؤال که چه کسی می‌تواند در این منطقه ادعا کند که بدون ایران ثبات منطقه حفظ خواهد شد و بدون ایران در این منطقه امنیت کامل مستقر خواهد شد، تصریح کرد:  چه کسانی با تروریست‌ها جنگیدند، سوری‌ها، عراقی‌ها، ‌ایرانی‌ها و آنهایی که لازم بود مستشاری کنند مانند حزب‌الله و در کنار این‌ها روسیه، اما بقیه چه کردند؟ چه کسانی به تروریست‌ها پول دادند و می‌دهند و از آنها حمایت می‌کنند؟‌ آنهایی که از تروریست حمایت کردند نمی‌توانند ادعای مبارزه با تروریست بکنند.
حزب الله یک گروه مورد اعتماد است
وی خاطرنشان کرد: حزب‌الله یک گروه است که قابل قبول و مورد اعتماد مردم لبنان که در مجلس و  دولت لبنان با رأی مردم حضور دارد و مورد احترام همه مردم لبنان است حتی غیرمسلمانان و مسیحیان بنابر این با اتهام زدن کاری حل نمی‌شود ما باید صادقانه با تروریست مبارزه کنیم.
وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در وعده‌های انتخاباتی اخیر وعده‌های متنوعی برای بهتر شدن اوضاع کشور دادید از جمله اینکه وعده دادید طرح کارورزی در 100 روز اول دولت دوازدهم اجرا شود، وام مسکن زوجین را به 200 میلیون تومان افزایش دهید، به بیکاران هم وعده دادید که در طرح کارورزی یک سوم حقوق را پرداخت می‌کنید، سالیانه 200 هزار مسکن روستایی ایجاد خواهید کرد، فقر مطلق را تا پایان این دولت برطرف خواهید کرد همچنین وعده دادید برای محرومان مسکن اجتماعی می‌سازید و تورم تک‌رقمی را در این دولت حفظ خواهید کرد، ماهانه به 8 تا 10 میلیون نفر سبد غذایی بدهید و یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی هزینه می‌کنید و همچنین با ریشه فساد در این دولت مبارزه خواهید کرد و تا پایان دولت دوازدهم قاچاق را حذف خواهید کرد و صادرات غیرنفتی را دو برابر می‌کنید و سالیانه 95 هزار شغل ثابت و پایدار ایجاد می‌کنید.
روحانی در جواب گفت: آیا شما همه اینها را می‌گویید که من جواب دهم؟ حالا سؤال‌تان را بفرمایید؟
همه تلاشم این است که به وعده‌هایم عمل کنم
خبرنگار پرسید: سؤال من این است که چقدر در این وعده‌ها جدی هستید و چه موقع به مردم گزارش خواهید داد که به این وعده‌های خود عمل کرد‌ه‌اید؟ که روحانی گفت: همه تلاشم این است که به وعده‌هایم عمل کنم.
وی، خاطرنشان کرد: بله ما به دنبال اشتغال هستیم البته شما درباره عدد اشتباه لپی کردید و فرمودید 95 که درست آن 950 هزار است یعنی سالانه 950 هزار شغل که در برنامه 5 ساله‌ای که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است آمده است. البته آنجا آمده است بشرطها و شروطها و شرایط آن ذکر شده است.
هدف؛ از بین بردن فقر مطلق
روحانی با اشاره به اینکه هدف ما این است که فقر مطلق را در پایان دولت دوازدهم یعنی سال 1400 ان‌شاءالله از بین ببریم، اضافه کرد: بر این مبنا تلاش خواهیم کرد و آنچه گفته‌ایم بر مبنای کارشناسی و برنامه‌ای بوده که به مجلس داده‌ایم و برمبنای برنامه‌ای بوده است که من به دولت دوازدهم داده‌ام.
وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها از انواع شیوه‌ها علیه ایران استفاده کرده‌اند و همواره هم شکست خورده‌اند و ناموفق بوده‌‌اند از داستان طبس گرفته تا مداخلات‌شان در جنگ هشت ساله و تا همه موارد از جمله فشارشان به ملت ایران از طریق تحریم.
 الان به‌کار بردن واژه رکود دقیق نیست
رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید برای خروج از رکود که از مهمترین مباحث مناظرات انتخاباتی بود چه برنامه‌ای دارد و آیا در این راستا تغییراتی در کابینه خواهد داد یا نه، خاطرنشان کرد: من در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی گفتم که الان به‌کار بردن واژه رکود دقیق نیست برای اینکه در کشور وقتی دو فصل پشت سر هم رشد مثبت اقتصادی داریم دیگر رکود معنی ندارد.
بخش مسکن در



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: مسکن در رکود , مناظرات انتخاباتی , نشست خبری , روحانی , رئیس‌جمهور , قاچاق ,
تاریخ : سه شنبه 2 خرداد 1396
بازدید : 128
نویسنده : فــردیـن احـمدی


«مردم در انتخابات به فریبکاران «نه» گفتند» این سخن عجیبی است که روز گذشته آقای روحانی در نخستین کنفرانس خبری خود پس از کسب رای در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری به زبان آورد. سخنی که به سیاق اغلب سخنان چهار سال گذشته ایشان، بهره‌ای از متانت سیاسی  و تلاش برای ایجاد وفاق اجتماعی و ملی! نداشت.
او با آنکه کمتر از یک هفته قبل، مخالفانش را با انواعی از اتهامات نواخته‌، آنها را یک اقلیت محض خوانده و اعلام کرده بود: «حقوق اقلیت باید محفوظ بماند، اما اقلیت نیز نباید جای اکثریت بنشیند»، در سخنان دیروزش به این نکته تصریح کرد که: «از همه رقبای خود در انتخابات درخواست کمک می‌کنم»! اینکه روحانی قصد دارد چگونه از جریان فریبکار و متهم به انواع ناراستی و تهمتی که به آنها زده بود بهره بگیرد، حرفی دیگر است و باید بررسی شود که آیا صداقت باعث این سخنان شده یا بازی سیاسی و تبلیغاتی، اما مسئله مهمتری از این نحو سخن گفتن رئیس جمهور –که البته تازگی هم ندارد- وجود دارد و آن اصل بحث برروی واژه «اقلیت » است.
مرور چند نکته مهم در این‌باره، می‌تواند کمک کند به اینکه برخی توهم‌ها برطرف شده و با روشن شدن ابعاد حقیقی و جایگاه‌های واقعی‌، تصویری روشن‌تر از حقایق، پیش‌روی مردم و رئیس‌جمهور قرار گیرد.
1- براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور، آقای روحانی در بین 4 شرکت‌کننده در انتخابات موفق به کسب 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای شده است. این آمار هم هنوز از سوی شورای محترم نگهبان تایید نشده و هم محل شکایت و اعتراض  برخی دیگر از رقبا است که معتقدند تخلفات گسترده‌ای در روز اخذ رای و سپس در اعلام نتایج رخ داده است. اما فارغ از این دو نکته‌، مجری انتخابات فعلا این عدد را اعلام کرده است.
2- بر اساس آمار رسمی  کشور- مبتنی بر سرشماری عمومی سال نود و پنج - 50 میلیون و 483 هزار و 192 نفر از مردم ایران، واجد شرایط شرکت در انتخابات بوده و حق انتخاب رئیس‌جمهور داشته‌اند. مقایسه این عدد و رای آقای روحانی، گویای آن است که ایشان فاقد رای موافق حدود 27 میلیون نفر از مردم واجد شرایط‌، یعنی  بیش از نیمی از دارندگان حق رای می‌باشد.
3- بخشی از این افراد‌، در انتخابات شرکت نکردند و عده‌ای بیش از 17 میلیون نفر، رای خود را به رقبای آقای روحانی دادند که البته حدود 16 میلیون رای مربوط به حجت‌الاسلام رئیسی بود‌.
4- تردیدی نیست که به لحاظ قانونی و درصورت تایید انتخابات، آقای روحانی با همین تعداد رای، رئیس‌جمهور دوازدهم و واجد همه شئون یک رئیس‌جمهور تمام عیار خواهد بود اما به نظر می‌رسد با این اعداد و ارقام و ...، سخن گفتن از اقلیت و اکثریت، نه تنها کمکی به ایشان و دولت دوازدهم نمی‌کند، بلکه برعکس آنها را در نقطه مقابل بخش عظیمی از مردم ایران قرار می‌دهد.
5- خوب است کارشناسان و طراحان اطراف رئیس‌جمهور محترم به جای برخی کارها- که نمونه‌های نازیبایی از آن را در ایام انتخابات دیدیم- به این مهم بیندیشند که دولت دوازدهم، در مقام پاسخگویی به اکثریت خاموش و مخالف دولت- جمعیت حدود 27 میلیونی رای‌دهندگان- چه برنامه‌ای دارد، در دوره قبل چه کرده که این حجم عظیم از بی‌اعتمادی را رقم زده و در دوره آتی چه می‌خواهد بکند که سهم اکثریت مخالف و خاموش را بپردازد. به نظر می‌رسد این چالش، مهمترین و اصلی‌ترین چالشی است که دولتمردان در سال‌های آتی با آن مواجه هستند و نباید صورت مسئله را تغییر بدهند چرا که افکارعمومی از اصل ماجرا بی‌خبر نیست.
6- بر همه ما آشکار است که  می‌توان  در طی دوهفته با بکارگیری انواع شگردها و عملیات‌های روانی و حتی ترساندن مردم از کشتار چند میلیون نفر  در صورت انتخاب رقیب! به یک ارعاب عمومی دست زد و نتیجه مطلوب به دست آورد. یا مثلا با موج خلاف واقع و رقیب‌هراسی در تحدید آزادی‌های فردی و اجتماعی و ... آراء مردد جامعه را جهت داد اما قطعا اینگونه نخواهد بود که این روش، بتواند در 4 سال آینده پاسخگوی نیازهای اکثریت جامعه و حتی مردم عزیز رای‌دهنده به دولت کنونی باشد. بی‌شک شب‌ها و روزهای جشن و مصاحبه به زودی به پایان می‌رسد و باید برای همه مردم ایران، اعم از اقلیت و اکثریت  فکری کرد و تدبیری اندیشید‌، بخصوص در مواجهه با برخی انتظارات و برخی وعده‌های مقید به قید زمان و همزمان با برخی مخاطرات و مشکلات...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بازی سیاسی , تبلیغاتی، نحو سخن ,گفتن رئیس جمهور,مناظرات انتخاباتی,روحانی در نخستین کنفرانس خبری ,
تاریخ : سه شنبه 2 خرداد 1396
بازدید : 170
نویسنده : فــردیـن احـمدی

اکنون با پایان انتخابات، نوبت مطالبه عمل دولت به وعده‌های رنگارنگی است که به مردم داده است.
روزنامه صبح نو در سرمقاله‌ای نوشت: تب انتخابات فروکش کرد و از امروز نوبت عمل به وعده‌هاست. ملت در 4 سال گذشته به علاوه یک ماه اخیر، از شنیدن وعده‌های رنگارنگ انتخاباتی اشباع شده و حالا منتظر است تا تحقق رنگین‌کمان وعده‌ها را مشاهده کند. سرخط این وعده‌ها که طیف وسیعی از مردم کشور را امیدوار و چشم انتظار گذاشته است، حل مشکلات اقتصادی، به ویژه رفع معضل بیکاری و به چرخش درآمدن چرخ اقتصاد کشور و زندگی مردم است.
یکی از مهم‌ترین و پرحاشیه‌ترین وعده‌های دولت یازدهم وعده برنامه 100 روزه تحول اقتصادی بود که با وجود اینکه رئیس‌جمهور در کنفرانس خبری 21 فروردین امسال دادن این وعده را دروغ مطرح شده توسط رسانه‌ها و نشانه بی‌عقلی  دانسته بود. اما با وجود این مجددا وعده 100 روزه خود را تکرار کرد و گفت: «مجموعا حدود 10 مسئله است که در 100 روز اول در اولویت ماست و روی آن کار و بررسی و در پایان آن را اعلام می‌کنیم و در ماه‌های اولیه نخستین قدم را در زمینه معیشت برخواهیم داشت.» البته همان‌گونه که تاکنون به دولت یازدهم پیشنهاد شده، بهتر است برای استفاده از فرصت‌ها و ایجاد باور مردم به وعده‌های داده شده، دولت از هم‌اکنون اجرای برنامه 100 روزه تحول اقتصادی خود را آغاز کند تا هم به وعده دولت یازدهم عمل کرده باشد و هم دولت دوازدهم با ایجاد امیدواری در مردم کارش را آغاز کند.
در هر صورت چه در برنامه 100 روزه و چه برنامه‌های دیگر، آنچه بیش از همه انتظارات مردم را پر و بال داده، حل مشکلات اقتصادی است. رهبر معظم انقلاب در پیام تبریک خود به مناسبت پیروزی مردم در انتخابات، به رئیس‌جمهور و دولت آینده سفارش و تاکید کردند که کار و تلاش پرانگیزه و اندیشیده و جوانانه را برای برطرف کردن مشکلات کشور در پیش گیرند و لحظه‌ای از این خط مستقیم غفلت نکنند و همچنین رعایت قشرهای ضعیف، توجه به روستاها و مناطق فقیر، برخورد با فساد و آسیب‌های اجتماعی، باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرند.

وعده سهام عدالت 10 میلیونی و یارانه 700 هزار تومانی نقد می‌شود؟!
با پیروزی روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری، باید منتظر اجرای وعده‌های او و نامزد پوششی‌اش اسحاق جهانگیری به مردم بود.
به گزارش مشرق، یکی از پوپولیستی‌ترین وعده‌هایی که در ایام تبلیغات انتخاباتی از سوی جهانگیری داده شد، پرداخت یارانه 700 هزار تومانی به نیازمندان بود.
معاون اول روحانی در جمع مردم یاسوج اظهار کرد: از ابتدای امسال تصمیم گرفتیم به هر خانواده نیازمند ایرانی بین 200 تا 700 هزار تومان مستمری پرداخت کنیم و در مرحله بعد براساس این تصمیم که از ابتدای امسال شروع شده است در مرحله اول تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و هر کس که بگوید کمتر از این قشر درآمد دارد را شامل خواهد شد.
اکنون باید منتظر ماند و دید آیا دولت واقعا به تمام افراد نیازمند، یارانه 700 هزار تومانی پرداخت می‌کند؟ یا آنها همه وعده بود؟
سهام عدالت 10 میلیون تومانی، مورد دیگری بود که جهانگیری مطرح کرد. جهانگیری در مناظره اقتصادی کاندیداهای ریاست‌جمهوری گفت: ما سهام عدالت را واقعی خواهیم کرد. من به شما اطمینان می‌دهم شما 50 میلیون مردم ایران در کارخانه‌ها سهام‌دار خواهید شد، سه سال روی این طرح کار شد که سهام عدالت طوری ساماندهی شود که مردم مزه سهام‌دار شدن کارخانه را بچشند.
جهانگیری افزود: از شهریور 1396 هر فرد تحت پوشش کمیته امداد مالک 10 میلیون تومان سهام در کارخانه‌های کشور خواهد بود و بقیه جمعیت بین 5 تا 10 میلیون تومان سهام بهترین کارخانه‌ها را خواهند داشت و در سود کارخانه‌ها مشارکت خواهند کرد.
در حالی که ارزش فعلی سهام عدالت یک میلیون تومان است، باید در انتظار اجرای وعده جهانگیری و افزایش سهام عدالت به 10 میلیون تومان بود.

همه‌چیز را باختید هم اعتبار گذشته و هم اخلاق و مرام را
«آقای روحانی شما نبردید، باختید، همه چیزتان را باختید؛ هم اعتبار و گذشته انقلابی و هم اخلاق و مرام و معنویت را».
این مطلب را داریوش سجادی همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب و مشاور مهدی کروبی نوشت. او می‌نویسد: این کمال بی‌آزرمی است که در ایام رقابت‌های انتخابات، سفید چشمی کنید و به ثمن بخس همه محکمات و مسلمات و مفاخر و مواضع قابل افتخار و استناد انقلاب و نظام را برای مانائی در قدرت و رای ربایی به لجن بکشید و در فردای پیروزی، با نگاه مستقیم به دوربین تلویزیون، مخاطب خود را سفیه انگاشته و از موضع قلندرانه تواضع‌فروشی فرمائید!
خلعت این تواضع و کسوت آن مقام با چنان ترفند و چنین فرآیندی بر قامت ناراست‌تان زار می‌زند این کمال بی‌آزرمی است که در پروای شکست در انتخابات و در شهوت نشست بر کرسی صدارت اصول فروشانه آرای خود را از بازار سیاه سیاست ابتیاع فرمائید.
نگاهی به راه طی شده خود در رقابت‌های انتخابات بیاندازید و پشت سر خود را ببینید که چه دسته گل‌هائی به آب دادید؟ قدرت را بردید اما اخلاق را باختید. شما سرهنگ نیستید اما حقوق‌دان هم نیستید و گندم نمایانه جوفروشی کردید.
ارزش‌اش را داشت آقای رئیس‌جمهور!؟ می‌ارزید و می‌صرفید تا اخلاق را فدیه مانائی خود در قدرت کنید!؟
می‌ارزید و می‌صرفید تا برای مانائی در قدرت با پنجه کشیدن بر سیمای قهرمانانه نیروهای توانمند سپاه، ایشان را متهم به موشک‌بازی کنید؟
می‌ارزید و می‌صرفید تا مانائی در قدرت را به بهای دفاع از کثیف‌ترین نحله‌های تروریستی بدسابقه در کشور ابتیاع فرموده و رقیب‌تان را متهم به خشونت و سرزنش بابت اعدام آن اشرار وطن‌فروش و قاتل نمائید؟
آقای روحانی! شما نبردید. باختید. همه‌چیزتان را باختید. هم اعتبار و گذشته انقلابی‌تان را باختید و هم اخلاق و مرام و معنویت را واگذار کردید.

7-8 میلیون نفر در اعتراض به بیکاری به روحانی رأی ندادند..



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ویژه , کیهان , سهام عدالت , یارانه 700 هزار تومانی , تعطیلی کارخانه‌ها , چرخ اقتصاد , وعده ,
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1396
بازدید : 292
نویسنده : فــردیـن احـمدی

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با تمام فراز و نشیب‌های آن روز جمعه برگزار و به اتمام رسید، نتایج انتخابات اعلام شد و اینک لیستی از وعده‌هایی موجود است که رئیس‌جمهور منتخب در دوران تبلیغات انتخاباتی از آن‌ها سخن گفته است و امید می‌رود این دوره روحانی به جای سیاست انکار، عمل به این وعده‌ها را پیشه گیرد، وعده‌هایی که ثبت و ضبط شده است و نمی‌توان پس از گذشت چهار سال در برابر مطالبه عمومی از دو کلمه نگفتم و نتوانستم استفاده کرد!
پیش از بررسی وعده‌های ریز و درشت انتخاباتی روحانی ضروری است به چهار سال پیش نگاهی بیندازیم. روزهایی که رئیس‌جمهور منتخب با کارنامه‌ای سفید در حوزه اجرا و در قامت منتقد وضع موجود وارد کارزار رقابت‌های انتخاباتی شده بود، وعده‌های بی‌شماری که سرلیست آن‌ها تحول صد روزه اقتصادی و ایجاد چهار میلیون شغل بود پس از گذشت چهار سال در مناظره انتخاباتی و در برابر انتقادهای دیگر نامزدها مورد انکار قرار گرفته و روحانی گفت  «یک سایت گمنام حرفی می‌زند و یک سایت معروفی آن را نقد می‌کند و یک روزنامه هم آن را نقل می‌کند و شما هم می‌خواهید از آن نقل کنید؛ «من هیچ‌وقت قول 4 میلیون شغل ندادم و این دروغ محض است.».
البته روحانی پیش از این نیز در برابر سوال خبرنگاران درباره وعده صد روزه سیاست انکار را پیشه کرده و گفته بود «من نگفتم مشکلات را صد روزه حل می‌کنم، من گفتم اگر به دولت برسم گزارش صد روزه‌ای از کارهایی که کردم به مردم ارائه می‌دهم. کسی که مشکلات را یک‌شبه حل می‌کرد رفته است. من چهار سال منتظر این سؤال بودم که این دروغ را آشکار کنم.»
وی در پاسخ به خبرنگاری که قصد داشت صحبت‌های چند سال پیش وی را تکرار کند با بیان اینکه من یادم هست چه گفتم، تاکید کرد:‌ «مگر کسی عقل نداشته باشد که بگوید ۱۰۰ روزه مشکلات را حل می‌کنم. این دروغ بزرگی است که برخی آدم‌های مخرب آن را تکرار می‌کنند.»
این در حالی است که روحانی سال ۹۲ درباره وعده صد روزه جهت حل مشکلات کشور گفت: «راه‌حل‌های کوتاه مدت یک ماه و ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات ومعضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیر و امید پیش‌بینی شده است که با این برنامه ما می‌توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم.»
چهار سال پیش را به گذشته وا می‌گذاریم و به وعده‌های جدید روحانی می‌رسیم، وعده‌هایی که در برابر میلیون‌ها بیننده و شنونده تلویزیونی بر زبان رئیس‌جمهور منتخب جاری شد و اینک انتخابات تمام شده است و نوبت عمل به وعده‌ها است و ما به جای آن که چهار سال بعد از روحانی بپرسیم چه شد؟ و او بگوید نگفتم امروز لیستی از این وعده‌ها که همه برگرفته از سخنان روحانی است را پیش روی مخاطبان گرامی روزنامه قرار می‌دهیم که پیگیر این وعده‌ها باشند.
تحقق عدالت درآمدی
 و زدودن چهره فقر از کشور
درآستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه اقتصادی حاوی مهم‌ترین محورهای رشد و توسعه کشور از سوی روحانی منتشر شد.
تحقق عدالت درآمدی و زدودن چهره فقر از کشور یکی از وعده‌های حسن روحانی است که در برنامه وی برای دولت دوازدهم پیش روی مردم ایران قرار گرفت.
در این بند از برنامه روحانی آمده است: هر چند دستیابی به رشد بالای اقتصادی به افزایش سطح درآمد در کل اقتصاد کمک می‌کند اما در صورتی‌که بهره‌مندی گروه‌های کم‌درآمد در چارچوب نظام موجود توزیع درآمد صورت گیرد، فرآیند بهبود وضعیت  اقشار کم‌درآمد بسیار کند خواهد بود. لذا ضروری است  همزمان با اجرای سیاست‌های توسعه‌ای که منجر به دستیابی به رشد بالاتر اقتصادی  خواهد شد، برنامه‌های حمایتی‌(فراتر از یارانه) به منظور بهبود شرایط زندگی و توانمندسازی گروه‌های فقیر به اجرا درآیند.
در ادامه این بند از برنامه روحانی آمده است: در همین راستا دولت دوازدهم برنامه‌ای به منظور بهبود وضعیت رفاهی 8 تا 10 میلیون نفر از خانوارهایی که در پایین‌ترین سطح زندگی می‌کنند دارد. ما  برای تحقق این امر طرح سه مرحله‌ای  را پیش‌بینی کرده‌ایم که با اجرای آن که برای اولین بار در کشور خواهد بود مفهومی به عنوان استاندارد زندگی یا حداقل سطح رفاه را تعریف می‌‌کنیم و درآمد هر کس را که پایین‌تر از آن بود به سطح استاندارد تعریف شده می‌رسانیم.
در بخش دیگری از این بند آمده است: در این طرح فرد یا خانواده‌ای که  شرایط درآمدی پایین‌تر از استاندارد تعریف شده دارد، چنانچه توانایی کار کردن داشته باشد منابع را صرف افزایش توانمندسازی و پیداکردن شغل برای آنها خواهیم کرد و اگر توانایی انجام کار نداشته باشند، مابه‌التفاوت درآمد آنها تا سطح استاندارد را به‌صورت مستمری به آنها پرداخت...

ادامه خبر..



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: سرویس سیاسی , انتخابات تمام شد , نوبت , عمل به وعده‌ها , دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ,
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1396
بازدید : 221
نویسنده : فــردیـن احـمدی

زبان رسانه‌های حامی دولت پس از چند ماه سانسور معضلات اقتصادی، به بازگویی گوشه‌ای از وضعیت حاصل عملکرد دولت گشوده شد. این رسانه‌ها در ماه‌های اخیر به خاطر انتخابات، تماماً مطالب گل و بلبل و مثبت منتشر می‌کردند و واقعیت‌ها را سانسور می‌نمودند.
خبر آن‌لاین در تحلیلی که دیروز منتشر کرد نوشت: «بررسی‌ها نشان می‌دهد دو سر بحرانی که دولت دوازدهم باید برای حل آن چاره بیندیشد به تازه‌واردان و خارج شدگان از بازار کار برمی‌گردد. به ایجاد شغل و حل بحران صندوق‌های بازنشستگی.
ایران با نرخ دو رقمی بیکاری روبروست و این بدان معناست که بیش از 3 میلیون و 300 هزار نفر از یافتن کار مناسب در بازار کار بازمانده‌اند. از سوی دیگر برخی گزارش‌ها بر طولانی شدن دوره بیکاری یعنی فاصله ورود به بازار کار تا یافتن کار مناسب دلالت دارد.»
این سایت دولتی می‌افزاید: وزیر راه و شهرسازی بارها درباره وضعیت نابسامان 19 میلیون بد مسکن در ایران هشدار داده است. این افراد که از منظر استانداردسازی در واحدهای مسکونی مناسبی زندگی نمی‌کنند می‌توانند در حوزه معیشت نیز با مشکلات بغرنجی روبرو باشند.
خبر آن لاین همچنین نوشت: صندوق‌های بازنشستگی بحران فردا هستند. صندوق‌های بازنشستگی در مجموع 250 هزار میلیارد تومان دارایی دارند اما نکته اینجاست که 165 هزار میلیارد تومان از این دارایی را طلب صندوق‌ها از دولت شامل می‌شود.
روزنامه آفتاب یزد نیز در گزارشی از قول یک کارشناس اقتصادی نوشت: رونق مسکن در کوتاه مدت رخ نخواهد داد.
این در حالی است که محافل دولتی و رسانه‌ای همسو در آستانه انتخابات مدعی شده بود امسال، سال رونق‌بخشی مسکن است.
آفتاب یزد از قول حسین وکیلی نوشت: با تمهیداتی که در دولت یازدهم صورت گرفت، نرخ ارز در یک محدوده ثابتی توسط بانک مرکزی پایین نگه داشته شد. البته به نظر من این سطح نرخ ارز، سطح واقعی آن نیست و صادرکنندگان از آن راضی نیستند و اگر وضعیت این گونه ادامه داشته باشد صادرکنندگان به تدریج از صادرات پا پس می‌کشند. به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود که افزایشی در نرخ ارز انجام شود.
این کارشناس گفت: به نسبتی که تورم در سایر شاخص‌ها افزایش یابد به همان نسبت روی بازار مسکن هم اثر خود را خواهد گذاشت. در نتیجه از منظر قیمتی می‌توان گفت که ما با یک موج نه پرفشار اما نسبتاً مشهود در خصوص قیمت مسکن رو به رو خواهیم شد. اما اینکه بخواهیم درباره تکمیل پروژه‌های ساخت مسکن به خصوص انبوه‌سازی در کوتاه مدت صحبت کنیم باید بگوییم این پروژه‌ها به دلیل کمبود منابع مالی و یا به دلیل عدم جامع‌نگری در خصوص ساخت آن مثل مسکن مهر ناتمام مانده است.
آفتاب یزد تصریح کرده که باید به قیمت ایجاد تورم، بخش مسکن رونق بگیرد.
در همین حال روزنامه شرق، از قول وحید شقاهی اقتصاددان، تصریح کرد که 6 مطالبه از دولت وجود دارد؛ از جمله توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط، اصلاح نظام بانکی، سر و سامان دادن به صندوق‌های بازنشستگی و تاکید مؤکد بر محیط‌زیست و آلودگی هوا..

ادامه خبر..



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ویژه , انتخابات ریاست جمهوری , رسانه های حامی دولت , عملکرد اقتصادی دولت ,
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1396
بازدید : 253
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان نتایج انتخابات شورای اسلامی شهرستان‌های استان هرمزگان را اعلام کرد.

 

به گزارش عصر بشاگرد"بهروز اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: از یک‌میلیون و 166 هزار واجد شرایط و 33 هزار و 408 رأی اولی، 76 درصد مشارکت صورت گرفته است که این درصد مشارکت در انتخابات اسفند 94، 68 درصد بوده و اکنون با 76 درصد مشارکت از میانگین کشوری نیز بالاتر رفته‌ایم.

وی در خصوص منتخبین شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: فاطمه جراره، اسلام باوقار، فیصل دانش، کیانوش جهانبخش، مجید عسکری زاده، آبتین امیری، پرویز سالاری، احمد عامری، فرزانه آرامش، جواد بلارک و هومن رفیعی بندری به‌عنوان منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس انتخاب شدند.

اکرمی، نتیجه پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر میناب را این‌چنین اعلام کرد: جابر پری تقی نژاد، روح‌الله بهادری، مصطفی اسدی، ندا جهانگیری، عصمت درخشی، شهریار فولادی و علیرضا خیاط به‌عنوان نفرات اصلی شورای شهر میناب انتخاب شدند.

وی در خصوص انتخابات شورای شهر رودان گفت...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: نتایج انتخابات , سردشت بشاگرد , شورای شهر , استان هرمزگان , رئیس ستاد انتخابات , بشاگرد نیوز ,

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com