نمونه ماهی های تلف شده کیش به سازمان محیط زیست تحویل نشده است

به گزارش عصر بشاگرد، مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تاکنون منطقه آزاد کیش نمونه ای از ماهی های تلف شده در این جزیره را به سازمان تحویل نداده است تا مورد بررسی قرار گیرد.

داود میر شکار  افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در منطقه آزاد کیش دفتر ندارد بنابراین سازمان در آن منطقه امکاناتی برای بررسی ندارد.

وی اظهار کرد: سازمان محیط زیست حدود 9 سال گذشته مبلغی را به منطقه آزاد کیش پرداخت کرده است تا زمینی برای احداث اداره کل محیط زیست در اختیار سازمان قرار دهد که هنوز این واگذاری انجام نشده است.

میرشکار به ماهی های تلف شده در منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت: به رغم پیگیری های سازمان محیط زیست از منطقه آزاد کیش، اما همچنان نمونه ای از ماهی های تلف شده را برای آزمایش در دست نداریم.

وی در پاسخ به اینکه می توان علت احتمالی تلف شدن ماهیان را بیان کرد افزود: این پهنه آبی به حدی تهدیدات محیط زیستی دارد که مشخص شدن علت تلفات ماهیان نیاز به بررسی دقیق بر روی نمونه ها دارد

.میرشکار اظهار کرد: با توجه به گرم شدن زمین و اسیدی شدن دریاها اولین نمونه از آبزیان که مورد تهدید قرار می گیرند آبسنگ های مرجانی هستند از این رو در نظر داشتیم مرکز تحقیقات آبسنگ های مرجانی را در منطقه آزاد کیش راه اندازی کنیم که هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: خلیج فارس و پهنه آبی جزیره کیش از تنوع آبسنگ های مرجانی برخوردار است که حفاظت از آنها یکی از برنامه های اصلی معاونت دریایی سازمان محیط زیست است.

هفته گذشته ( 23 اردیبهشت) هزاران ماهی در اتفاقی نادر و به دلیل نامعلوم در جزیره کیش تلف شدند.این ماهی ها چشمانی متورم و بدنی قرمز رنگ پیدا کرده اند .