عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 30 شهريور 1396
بازدید : 193
نویسنده : فــردیـن احـمدی
شترهای سرگردان در شرق هرمزگان نفس ها را میگیرند.
 شترهای سرگردان در شرق هرمزگان نفس ها را میگیرند
بر اثر برخورد خودروی سواری  با شتر در محور سیرک  - بندرجاسک یک نفر کشته و یک نفر دیگر مصدوم شدد.

خودروی مذکور به دلیل عدم توجه راننده به جلو و نبود دید کامل در شب  با شتر برخورد کرد و منحرف شد.

  متاسفانهاین خودرو دو نفر نفر داشته است که یکی براثر ضربات سنگین در دم جان باخت و نفر دوم مصدوم شد و برای ادامه درمان به بیمارستان شهرستان میناب انتقال داده شد.
 
داشتن جاده ایمن از حقوق مسلم هر شهروند اجتماعی است و از جهتی احداث جاده ایمن نیز از وظایف ذاتی حکومت است ولی محور جاسک - سیریک که سال‌هاست مطالبه مردم است ایمن نیست و به‌عنوان قتل‌گاه می‌توان از آن نام برد


شهرستان سیریک درفاصله 82 کیلومتری شهرستان میناب قراردارد.
 
 
انتهای پیام//


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: شهرستان سیریک , تصادف , فوت , شترسوراری , شهرستان میناب , مسیرارتباطی , شرق هرمزگان ,
تاریخ : پنج شنبه 30 شهريور 1396
بازدید : 170
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مشاور پروژه های اجرایی جی جی پی سفارت ژاپن در بازدید از مرکز فنی حرفه ای شهرستان بشاگرد از تجهیز تعدادی از کارگاه های آموزشی، احداث خوابگاه، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی در این منطقه خبر داد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز؛رشد و پیشرفت شهرستان بشاگرد به دغدغه اصلی مردم و مسئولان این منطقه تبدیل شده که هر کس به نوعی درگیر این مسأله است و پیشرفت هر شهری، قبل از هر چیز دیگر به اساسی ترین زیر ساخت یعنی جاده و مسیر ارتباطی نیاز دارد.

مسیر های ارتباطی شهرستان بشاگرد سال های زیادی است که با کیفیت پایین خود تبدیل به یکی از مهمترین عوامل عدم پیشرفت شهرستان شده اند که کمک رسانی و انجام فعالیت ها و پروژه های اساسی را در این شهرستان تحت شعاع خود قرار داده است.

غرق شدن مردم و مسئولان در بحث های سیاسی و جناحی سم کشنده ای برای روند توسعه بشاگرد است که انتظار می رود با دید و نگرشی متفاوت و فرا جناحی به جای بحث و دعوای بی مورد فکری به حال اشتغال جوانان شود.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: سفارت ژاپن , مشاور پروژه های اجرایی , فنی حرفه ای , بشاگرد , قطب اقتصادی , اوضاع معیشتی , شهرستان بشاگرد , ظرفیت های موجود , سرمایه گذاری , نیروی انسانی , ساختمان فنی و حرفه ای , ,
تاریخ : چهار شنبه 29 شهريور 1396
بازدید : 228
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 صبح روز دوشنبه 27 شهریورماه با حضور وزیر کشور و مجمع نمایندگان استان هرمزگان، ایمه جمعه،اعضای شورای اداری استان مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید هرمزگان برگزار شد.


درپایان جلسه مرادی نماینده مردم بندرعباس بعنوان معترض از جای خود برخواست و برخی عملکرد های استاندار سابق را سیاه نمایی قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه شصت تا هفتاد درصد از عملکرد ارائه شده محقق نشده است، خاطرنشان کرد: باید با مردم صادق بود و جز خدمت به آن ها هدف دیگری را دنبال نکرد.
مرادی در پایان با اشاره به اینکه تنها هدفم خدمت به مردم است اضافه کرد: به عنوان نماینده مردم وظیفه داشتم خواسته های آن ها را بیان کنم و امیدوارم استاندار جدید بتواند در راه خدمت به مردم تلاش کند.

 

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: وزیر کشور , استاندارهرمزگان , احمد مرادی , نماینده مردم بندرعباس , عملکرد , شورای اداری استان , مکران نیوز , وزیرکشور , هرمزگان , احمدمرادی , مجمع نمایندگان , پارسیان , دولت تدبیر و امید , آقازاده ها , مشکلات هرمزگان , عملکرد , استانداری سابق , همتی , همزیستی , نماینده بندرعباس , هشتبندی , اعتبارات هرمزگان , ,
تاریخ : چهار شنبه 29 شهريور 1396
بازدید : 231
نویسنده : فــردیـن احـمدی

با حضور وزیر کشور و مجمع نمایندگان استان هرمزگان، ائمه جمعه،اعضای شورای اداری استان مراسم تودیع و معارفه استاندار هرمزگان برگزار شد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از مکران ..

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از مکران صبح روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه با حضور وزیر کشور و مجمع نمایندگان استان هرمزگان، ائمه جمعه،اعضای شورای اداری استان مراسم تودیع و معارفه استاندار هرمزگان برگزار شد.

رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در جلسه شورای اداری استان خطاب به وزیرکشور گفت:اطلاع دارید که ما هر پنج نفر نماینده مردم نامه به حضرت عالی نوشتیم و درخواست کردیم که یک نفر را از استان هرمزگان بعنوان سکان دار و نماینده عالی دولت اینجا مستقر کنیدو دولت مردان به این جمع بندی رسیدند که مدیر بومی خیلی موفق نمی تواند باشد و ما هم پذیرفتیم، چون میخواهیم دولت را همراهی...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: تودیع و معارفه , استاندارهرمزگان , مکران نیوز , وزیرکشور , هرمزگان , احمدمرادی , مجمع نمایندگان , پارسیان , دولت تدبیر و امید , آقازاده ها , مشکلات هرمزگان , عملکرد , استانداری سابق , همتی , همزیستی , نماینده بندرعباس , هشتبندی , اعتبارات هرمزگان ,
تاریخ : چهار شنبه 29 شهريور 1396
بازدید : 350
نویسنده : فــردیـن احـمدی

براساس مستندات تاریخی و شواهد موجود، بشاگرد که برخی‌ها به اشتباه مدعی‌ کشف آن در اوایل دهه 60 شده‌اند، این منطقه دارای تمدنی بس غنی و مردمانی تاجر و کشاورز تا قبل از آن زمان نیز بوده است.

پایگاه خبری عصر بشاگرد

به گزارش عصر بشاگرد؛محمد میردادی کارشناس ارشد و پژوهشگر تاریخ حمع آوری اطلاعات موجود را حاصل بیش از یک سال تحقیق و پژوهش در حوزه بشاگرد دانسته، که با توجه به جزئیات کنونی، مستندات تاریخی و استفاده از گفته‌های پیرمردها و پیر زنان که خاطرات و حقایق این سرزمین نسل به نسل و سینه به سینه بدان‌‌ها رسیده تهیه و تنظیم شده است.

گویا بشاگرد در زمان‌های بسیار دور همانطور که در مستندات آتی می‌آید، دارای تمدنی غنی بوده است.

کمتر ایرانی پیدا می‌شود که نام بشاگرد به گوشش نخورده باشد و اطلاعاتی هر چند کم درباره این منطقه نداشته باشد این اطلاعات کم هیچ‌گاه از محدوده این چند کلمه "فقر، فلاکت، عقب ماندگی، اشرار و ..." خارج نمی‌شود.

این گزارش که از سلسله گزارشات معرفی واقعی چهره بشاگرد است سعی دارد بگوید که چه کسانی این اطلاعات نادرست را به ایرانیان و ایران از بشاگرد مخابره و منتقل...

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , دانستنی های , ,
:: برچسب‌ها: مستندات تاریخی , تمدن بشاگرد , تاریخ بشاگرد , نیوز , شهرستان , بهشت کوچک , بشاگرد , سردشت , خمینی شهر , نویسندگان , اطلاعات غلط , هویت بشاگرد , وسعت بشاگرد , مناطق محروم , اعتراض , دروغ بزرگ , بلوچستان , سفال شکسته , منطقه بشاگرد , مسافرت , کشف بشاگرد , انقلاب , بندرجاسک , هرمز , هرمزگان , محصولات تولیدی , بشاگرد , بازار روز بشاگرد , زیتون بشاگرد , جوانان بشاگردی , خرمای بشاگردريا , , ,
تاریخ : سه شنبه 28 شهريور 1396
بازدید : 495
نویسنده : فــردیـن احـمدی

یک بهله عقاب پس از بهبودی کامل در دامان طبیعت ر‌ها شد.

در طبیعت شهرستان بشاگرد گونه‌های عقاب مارخوار، شاهی، صحرایی، بهری و بالابان وجود دارد

به گزارش عصر بشاگرد ؛ رییس اداره محیط زیست شهرستان بشاگرد گفت: این عقاب که از نوع خالدار است به دست شکارچیان از ناحیه بال راست زخمی شده بود.
غلامرضا نکویی افزود: پس از یک ماه مداوا و  اطمینان از سلامت و بهبودی کامل و توانایی پرواز به دامان طبیعت بازگردانده شد.

وی، از شهروندان خواست درصورت مشاهده پرندگان، و حیوانا ت، زخمی بلافاصله به محیط بانان این شهرستان اطلاع دهند.

عقاب خالدار بزرگ، عقاب کوهستانی و صحرایی، جز پرندگان شکاری مار خوار است، که ۶۰ تا ۶۵ سانتی متر طول دارد، و دارای طیف وسیعی از تنوع رنگ از قهوه‌ای تیره تا خالدار، روشن است.

زیست گاه این پرنده اغلب در نزدیکی آب و بیشتر در کوهستان دورافتاده و روی بلندترین قعله آشیانه می‌کند.

در طبیعت شهرستان بشاگرد گونه‌های عقاب مارخوار، شاهی، صحرایی، بهری و بالابان وجود دارد.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: زیست گاه , طبیعت بشاگرد , عقاب خالدار , پرندگان شکاری , رهاسازی عقاب , دامان طبیعت , محیط زیست , محیط بان , کوهستان بشاگرد , عقاب شکاری , خالدار ,
تاریخ : سه شنبه 28 شهريور 1396
بازدید : 184
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 دکتر عباس علیمراد از آغاز بکار آزمایشگاه باکتریولوژی و میکروبی آب در شهرستان بشاگرد خبر داد.



به گزارش عصر بشاگرد؛ دکتر عباس علیمراد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد از آغاز به کار آزمایشگاه باکتریولوژی و میکروبی آب، برای اطمینان از سلامت و کیفیت آب شرب مناطق شهری و روستایی شهرستان بشاگرد خبر داد.


دکتر علیمراد افزود: با راه اندازی این آزمایشگاه علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه برای انتقال نمونه های آب به مرکز استان، زمینه کنترل و آزمایش روزانه و ثبت تغییرات کیفیت آب را در لحظه میسر کرده است.


وی تصریح کرد: با توجه به پراکندگی روستاهای شهرستان بشاگرد ارسال نمونه های آزمایشگاهی آب این مناطق به مرکز استان مشکلاتی را به وجود می آورد که با راه اندازی این آزمایشگاه این کار در مرکز شهرستان انجام می شود.

 

انتهای پیام//
 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: آزمایشگاه , باکتریولوژی , مرکزبهداشت , بشاگرد , دکترعلیمراد , بهداشت بشاگرد , نمونه آب , روستاهای بشاگرد , راه اندازی , آزمایشگاه ,
تاریخ : دو شنبه 27 شهريور 1396
بازدید : 210
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 
در هفته جاری در مسیر ارتباطی مرکز بشاگرد به خمینی شهر یک دستگاه خودرو سواری به دلیل نبوده ایمنی راه و پیچ های تنده جاده نزدیک روستای تچک به دره سقوط کرد.



به گزارش عصربشاگرد؛ در هفته جاری یک دستگاه خودروی سواری متعلق به کارکنان کلانتری مرکزی شهرستان بشاگرد به علت نبود ایمنی راه و پیچ های تند جاده ای از مسیر منحرف و به دره سقوط کرد.

خوشبختانه در این حادثه فوتی نداشته و هر سه سرنشین حادثه دیده حال جسمانی خوبی دارند.


در این حادثه رئیس کلانتری و دو سرباز همراه وی از ناحیه دست و پا مصدوم و برای درمان به بیمارستان مرکز شهرستان بشاگرد اعزام شدند.

 تصادف جاده ای دربشاگرد سانحه های رانندگی در بشاگرد سانحه رانندگی دربشاگر دو نفر را راهی بیمارستان بشاگرد کرد

 

انتهای پیام//


 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: حوادث رانندگی دربشاگرد , کلانتری بشاگرد , پاسگاه , نیروی انتظامی , تچک , سقوط خودرو , بشاگرد , بیمارستان , ایمنی راه , رئیس کلانتری , بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 27 شهريور 1396
بازدید : 172
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 منطقه بشاگرد جنوبی ترین و دورترین شهرستان هرمزگان با منابع معدنی متعدد،متنوع و منحصر بفرد در شرق هرمزگان قرارگرفته است.

شهروندان از حق زندگی شایسته و لوازم آن همچون آب بهداشتی، غذای مناسب، ارتقای سلامت، بهداشت محیط، درمان مناسب، دسترسی به دارو، تجهیزات، کالاها و خدمات پزشکی، درمانی و بهداشتی منطبق با معیارهای دانش روزو استانداردهای ملّی، شرایط محیط زیستی سالم و مطلوب برای ادامه زندگی برخوردارند.

بشاگرد واژای آشنای است،که تا چند صبحای مهمان این مردم مهربان این منطقه نباشی و رنج و درد روستائیان را از نزدیک لمس نکنید هرگز بشاگرد و مردمان مهربانش را نشناخته ای.

مردمان بشاگرد،مردانی بی ادعایی هستند که بدون هیچگونه امکانات رفاهی در دورترین نقطه صفربدون امکانات اولیه مناسب گذران زندگی می کنند، و همیشه یار و همراه نظام و انقلاب اسلامی بودند وهمواره هستند.

مشکلات فراوان زندگی و نبود زیرساخت ها و امکانات رفاهی ،اجتماعی و اقتصادی دختران و پسران زیادی در مناطق مختلف بشاگرد فرصت های ادامه تحصیل را از دست می دهند.

گافر یکی از بخش های شهرستان بشاگرد است که زنان و مردان او دردمندانه می خندند و زندگی می کنند و خم به آبرو نمی آورند،متاسفانه نامهربانی مسئولان استان برنامه ریزی دقیق و هدفمند برای بهبود رفع مشکلات منطقه گافر و پارامون در این چند سال دردستورکارمسئولین نبوده است.

مشکلات اصلی راه ارتباطی است که یکی از ...

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: راه ارتباطی , شهرستان بشاگرد , چالش راه دربشاگرد , پیشرفت جامعه , دولت , گافر بشاگرد , راه ارتباطی , حقوق شهروندی , عصر ایران , مردمان بشاگرد , سردشت بشاگرد , شهربشاگرد , صعب العبور ,
تاریخ : دو شنبه 27 شهريور 1396
بازدید : 187
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بشاگرد از مشارکت این اداره با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء جهت شناسایی حوزه های آبخیز و احداث سازه های آبخیزداری خبرداد.

 رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بشاگرد از مشارکت این اداره با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء جهت شناسایی حوزه های آبخیز و احداث سازه های آبخیزداری خبرداد

به گزارش عصربشاگرد به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، علی مبارکی گفت :با مشارکت قرارگاه خاتم الانبباء از هفت روستای بزرگ و پرجمعیت و حوزه های اصلی آبخیز جگین که مستعد احداث سدهستند، بازدید به عمل آمد.

وی گفت:با توجه به کوهستانی بودن منطقه، آب حاصل از بارندگی به صورت سیلابی از حوزه و از دسترس ساکنین خارج می شود.

وی هدف از اجرای این پروژه ها را کنترل روان آب ها وسیلاب، ذخیره نزولات آسمانی، تقویت سفره های زیرزمینی، تامین آب و توسعه کشاورزی منطقه دانست.

پیرمرادیان نماینده سازندگی قرارگاه خاتم الانبیا نیز گفت: طرح مطالعاتی مناطقی که مورد بازدید قرار گرفت پس از بررسی های لازم تهیه و تنظیم خواهد شد و در صورت تخصیص اعتبار با مشارکت منابع طبیعی پروژه های مذکور اجرا می شود.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: قرارگاه سازندگی خاتم , منابع طبیعی , بشاگرد , احداث سد , روستاهای پرحمعیت , بشاگرد , آبخیزداری , جگین بشاگرد , رودخانه های بزرگ , طرح مطالعاتی , شناسایی هفت روستا , شهرستان بشاگرد , ایران , هرمزگان ,
تاریخ : شنبه 25 شهريور 1396
بازدید : 147
نویسنده : فــردیـن احـمدی

فروش 200 هواپیما روی کاغذ برجام می‌ماند؟!
سازنده فیلم تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات 92 می‌گوید وعده فروش 200 هواپیما به ایران گویا مصرف انتخاباتی داشت و اکنون سخن از ممنوعیت فروش هواپیما به ایران می‌رود.
حسین دهباشی با اشاره به زمزمه تحریم‌های جدید آمریکا برای جلوگیری از فروش هواپیما به ایران نوشت: بازی با مزه‌ای ادامه دارد. درست قبل از انتخابات اخیر ایران، وعده فروش عدد نجومی 200 هواپیمای آمریکایی و اروپایی به ضمیمه ورود چندین فروند مرجوعی مزین به نشان پرنده سعادت، سرلوحه تبلیغات شد و اکنون سخن از مقدمات منع فروش همان هواپیماها به کشورمان است. جز پارامتر گذشتن مرکب قدرت از پل انتخابات، چه چیزی فرق کرده واقعاً؟
همان ماده برجام که فروش هواپیمای مسافربری به ایران را در قبال تعطیل فعالیت‌های هسته‌ای مجاز می‌کند، در پاورقی 17 مربوط به بخش 5-1-1 آورده است:
در صورتی که ایالات متحده احراز کند که هواپیماها، کالاها یا خدمات موضوع امتیاز برای اهدافی غیر از کاربری غیرنظامی ]مانند انتقال سربازان و مجروحان نظامی در جنگ‌های عراق، سوریه، یمن و...[ استفاده شده است یا اینکه به افراد فهرست شده در فهرست (SDN فهرست افراد یا نهادهای باقی مانده در تحریم) مجدداً فروخته یا منتقل شده،... ]نه فقط کلیه تحریم‌های فروش هواپیما را باز می‌گرداند که به عنوان سندی در زمینه نقض برجام برای بازگرداندن کلیه تحریم‌های مندرج در قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت مورد استناد قرار می‌دهد.[
عجیب نیست دیپلمات‌های تحصیلکرده و با تجربه کشورمان با علم به اجبار استفاده کشورمان از هواپیماهای مسافربری در جابجایی مسافران بعضاً نظامی، ذیل چنین بهانه بزرگ و سند صریحی را امضا کرده‌اند؟
دهباشی می‌افزاید: درست چند روز قبل از تحریم‌های جدید صنعت هوانوردی ایران، جناب آقای دکتر علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای و معاون رئیس‌جمهور ایران، به هفته‌نامه اشپیگل آلمان می‌گویند: «اگر آمریکا به تنهایی توافق هسته‌ای میان ایران و گروه5+1 را ترک کند، ایران به احتمال زیاد به آن متعهد باقی خواهد ماند». لحظه‌ای خودمان بگذاریم جای جناب آقای دونالد ترامپ و از خودمان بپرسیم وقتی عالیرتبه‌ترین مقامات ایرانی ابراز می‌دارند حتی با فرض بازگشت تحریم‌های آمریکایی پیشابرجام، که مستقیم وغیرمستقیم دربرگیرنده حدود 83 درصد این تحریم‌ها است، ایران باز هم به تعهدات خود پایبند می‌ماند، واقعاً چه نیازی است به عدم تحریم مجدد و تضعیف مضاعف این کشور؟

نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد/چقدر این حرف دقیق بود!
رئیس شاخه جوانان در ستاد انتخاباتی موسوی از اینکه به رهنمودهای هشدارهای رهبر انقلاب در مذاکره با آمریکا کم‌توجهی شد، ابراز تأسف کرد.
حمزه غالبی که سابقه عضویت در حزب منحله مشارکت را نیز دارد، در توئیتر نوشت چقدر این حرف که نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، دقیق بود.
رهبرمعظم انقلاب بارها با لحن دلسوزانه و مشفقانه ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده، گفته بودند مطالبه ما از مسئولین این بوده که گفته‌ایم به طرف مقابل اعتماد نکنید، به لبخند او فریب نخورید. به وعده نقد که می‌دهد - نه عمل نقد- اعتماد نکنید؛ وقتی خرش از پل گذشت برمی‌گردد، به ریش شما می‌خندد. اینقدر اینها وقیحند. عجله نباید کرد. به اعتقاد بنده، مبالغه نباید کرد؛ عجله هم نباید کرد.

آقای جهانگیری! این حرف‌ها برای جوانان شغل نمی‌شود
معاون اول رئیس‌جمهور به جای ادای توضیح در این باره که دولت در 4 سال گذشته برای اشتغال و ازدواج جوانان و جوانگرایی در مدیریت دولت چه اقداماتی انجام داده، از موضع طلبکاری و باید چنین و چنان بشود، سخن گفت!
اسحاق جهانگیری پنج‌شنبه در همایش جوانان، توسعه و تعالی ایران گفت: جامعه جوان جامعه فعال و با نشاط است. زمانی که ما می‌گوییم که جامعه باید با نشاط باشد اما عده‌ای نمی‌گذارند، برخی فکر می‌کنند که این موضوع مطالبه دولت است و عده‌ای با آن مخالفت می‌کنند، این در حالی است که جامعه نشاط و شادابی را می‌خواهند.
وی گفت: امروز همه می‌گویند که جوانان شغل می‌خواهند؛ چرا که برخی فکر می‌کنند این موضوع به بعضی مسئولان برمی‌گردد و می‌توانند با طرح این مطالبه با آنها مقابله کنند. این در حالی است که مطالبات جوانان فقط اشتغال نیست بلکه باید زمینه فعالیت آنها در بخش‌های مختلف فراهم شود و جوانان به اطلاعات دسترسی آزاد و آسان داشته باشند. آنها همچنین می‌خواهند که دیده و نظرات و انتقادات‌شان شنیده شود.
جهانگیری ضمن تحسین نقش جوانان در انتخابات و با تأکید بر اینکه «همه چالش‌های پیش روی کشور اعم از موضوعاتی نظیر اشتغال، موانع پیش روی پیشرفت و فساد قابل حل هستند»، گفت: باید برای استفاده از سرمایه جوانان برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود. در این زمینه متأسفانه مدیریت کشور تا حدی مسن و شکاف نسلی به ویژه در مدیریت بالای کشور ایجاد شده است و ما تا حدودی با پیری مدیریت در کشور مواجه هستیم.
جهانگیری با انتقاد از برخی موانع به کارگیری جوانان در مدیریت کشور گفت: متأسفانه معمولاً جوانانی که در حوزه مسائل سیاسی فعالیت می‌کنند نسبت به سایرین بیشتر پشت درهای مدیریتی کشور قرار می‌گیرند.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه «دولت به دنبال توسعه کشور است نه معطل کردن آن»، تأکید کرد: اگر تشکیل سازمان ملی جوانان به هر دلیل در مجلس تصویب نشد یا تصویب آن با تأخیر مواجه شد، آقای رئیس‌جمهور مشاور جوان انتخاب و با همان اختیارات امور مربوط به جوانان را سازماندهی می‌کنند. اگر لازم باشد در ریاست جمهوری نیز من شورای جوانان تشکیل می‌دهم تا مجموعه‌ای از جوانان امور را پیگیری کنند.
سخنان شعاری و اپوزیسیون‌گونه جهانگیری در حالی است که دولت یازدهم در زمینه تأمین اشتغال و ازدواج و مسکن جوانان، اقدام درخوری انجام نداد و فاقد طراحی و برنامه‌ریزی در این زمینه بود.
در سطح چینش کابینه وزیران ارشد دولت نیز با وجود شعار جوان‌گرایی، معدل سن اعضای کابینه از 60 بالاتر رفت و تنها افزوده شدن وزیر ارتباطات به مجموعه اعضای کابینه باعث شد تا اندکی از سالخوردگی مفرط دولت جدید کاسته شود. با این وجود گویا آقای جهانگیری همچنان فکر می‌کند که ایام تبلیغات انتخاباتی است و باید تبلیغاتی حرف بزند.

دریغ از یک گزارش درباره سرنوشت پول‌های بلوکه شده
«رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی» گفت:برخی تفاوتها و رویکردها ارائه رقم پول‌های بلوکه شده را تحت تاثیر خود قرار‌داده است.
محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌و‌گو با میزان با‌اشاره به سرنوشت پولهای بلوکه شده ایران و ارائه آمار دقیقی از مجموع این پولها ، گفت: گزارش‌هایی از آمار پولهای بلوکه شده دو سال گذشته مطرح شده بود و به عنوان مثال به تفکیک کشورها این آمارها وجود داشت.
وی افزود: عددهای این آمار بیانگر این بود که مثلا ایران در کشوری 20 میلیارد دلار و در کشور دیگری 10 میلیارد دلار پول بلوکه شده دارد که البته این ارقام مربوط به انتهای دولت آقای احمدی‌نژاد و ابتدای دولت آقای روحانی بود.
«رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی» تاکید کرد: درحال حاضر ما اطلاعاتی از وصول و یا تهاتر این پولها در مدت زمان سپری شده در دولت آقای روحانی نداریم.
پور ابراهیمی تصریح کرد: البته دولت زمانی که قصد داشت به مبحث برجام ورود کند همواره عدد پولهای بلوکه شده را بالا می‌برد ولی زمانی که مذاکرات وموضوع برجام به پایان رسید این عدد را خیلی پایین اعلام می‌کرد و گفت چه کسی گفته عدد پولهای بلوکه شده بالاست. تا اینکه کار به جایی رسید که عنوان شد ما بدهکار هم هستیم و حتی باید یک پول هم به حساب برخی از کشورها واریز کنیم که این جای تعجب داشت بنابراین این تفاوتها و رویکردها نهایتا آخرین وضعیت را نامعلوم گذاشت.
این نماینده مجلس اظهار داشت: حتما ما می‌توانیم گزارشات این موضوع را از دولت اخذ کنیم چرا که ما به هیچ وجه اطلاعاتی از وصول یا تهاتر پولهای بلوکه شده ایران طی 4 سال گذشته نداریم.

سفره مردم در دولت یازدهم چقدر کوچک شد؟
با افزایش هزینه تأمین مسکن و قبوض آب و برق و گاز برای خانوارها در دولت یازدهم، مردم مجبور به کاهش خریدهای خوراکی خود و کوچک‌تر کردن سفره‌هایشان شده‌اند.
به گزارش مشرق، براساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت بودجه خانوارهای ایرانی، هزینه‌های مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها در دولت یازدهم به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده به طوری که نسبت به سال 1390، سهم هزینه‌های مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها از کل مخارج مردم 5 درصد بیشتر شده است.
در سال 1390 سهم هزینه‌های مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها از سبد مخارج مردم فقط 30/6 درصد بود اما در طول دولت یازدهم به علت افزایش مستمر اجاره بها، دو مرحله گرانی بنزین و سایر سوخت‌ها در قالب هدفمندی یارانه‌ها و عدم افزایش یارانه نقدی مردم، سهم هزینه‌های مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها از مخارج مردم به 35/5 درصد افزایش پیدا کرده است.
نتیجه سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم، در کاهش سهم هزینه‌های خوراکی مردم نیز دیده می‌شود به طوری که سهم هزینه‌های خوراکی از مخارج خانوارها در دولت یازدهم سال به سال آب رفته است.
مطابق این گزارش، در سال 1392 سهم هزینه‌های خوراکی از مخارج خانوارها 26/3 درصد بود که در سال 1393 به 24/3 درصد، در سال 1394 به 23/6 درصد و در سال 1395 به 22/9 درصد کاهش یافت.
این واقعیت تلخ در کاهش تدریجی سهم هزینه‌های تفریح در مخارج مردم نیز دیده می‌شود. در سال 1390 مردم کشورمان به طور متوسط 2/7 درصد از مخارج خود را صرف تفریح می‌کردند اما با روی کار آمدن دولت یازدهم و تحمیل گرانی‌ها و عدم توجه به قدرت خرید مردم، سال به سال از سهم تفریح کاسته شد به طوری که این رقم در 2 سال اخیر به 2 درصد سقوط کرد.
در بخش بهداشت و درمان نیز برخلاف تبلیغات دولت یازدهم درباره موفقیت طرح تحول سلامت، آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد در 4 سال اخیر با گران شدن خدمات بهداشتی و درمانی، مردم مجبور شده‌اند پول بیشتری بابت بهداشت و درمان اختصاص دهند به طوری که سهم بهداشت و درمان از مخارج خانوارها از 5/3 درصد در سال 1390 به 5/8 درصد در سال 1395 افزایش پیدا کرده است.

پایان رویای 160 فروند بوئینگ کاغذی
مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا درباره ممنوعیت فروش هواپیما به ایران، ثمره 20 ماه نقض برجام از سوی آمریکا و سکوت تیم مذاکره‌کننده ایرانی است.
رجانیوز در تحلیلی به مناسبت مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا می‌نویسد: مطابق با برجام آمریکا متعهد به صدور مجوز فروش هواپیما و خدمات و قطعات آن در روز اجرا- 26 دی ماه 1394- به ایران بود که با وجود گذشت 20 ماه، از اجرای آن سر باز زده است. بند 22 برجام تاکید می‌کند ایالات متحده، به نحو مشخص شده در پیوست 2 و منطبق با پیوست 5، اجازه فروش هواپیماهای تجاری مسافربری و قطعات و خدمات مربوطه به ایران؛ مجوز اینکه اشخاص غیرآمریکایی که در مالکیت یا کنترل اشخاص آمریکایی هستند، به نحو منطبق با این برجام با ایران تعامل نمایند؛ و مجوز واردات فرش و مواد غذایی از مبدأ ایران به آمریکا را صادر خواهد نمود.
همچنین در بند 5/1 برجام تصریح شده است: ایالات متحده متعهد می‌شود؛ اجازه فروش هواپیمای مسافربری تجاری و قطعات و خدمات مربوطه به ایران از طریق اعطای امتیاز در موارد زیر داده خواهد شد: الف) صادرات، فروش، اجاره یا انتقال هواپیمای مسافربری تجاری انحصارا با کاربری غیرنظامی ب) صادرات، فروش، اجاره یا انتقال قطعات یدکی و قطعات عمده برای هواپیمای مسافربری تجاری به ایران و ج) ارائه خدمات تبعی، از جمله ضمانت، نگهداری و خدمات تعمیر و بازبینی‌های ایمنی برای کلیه موارد مذکور، مشروط به اینکه قطعات و خدمات مجوز داده شده انحصارا برای هوانوردی تجاری مسافری مورد استفاده قرار گیرند.
مشخص است که عدم اجرای این بند از برجام مربوط به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا نبوده و آمریکا 20 ماه است که با عدم اجرای بند 22 و 5/1 برجام، به شکل آشکاری توافق هسته‌ای را نقض کرده است.
ضعف و انفعال تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان طی 20 ماه گذشته منجر به زیاده‌خواهی آمریکا شده است. به عبارتی دیگر عدم اعتراض و بی‌تفاوت بودن مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان نسبت به نقض آشکار برجام توسط آمریکا این پیام آشکار را به طرف مقابل رسانده است که تیم ایرانی در برابر وضع تحریم‌های جدید صرفا به بیانیه‌خوانی می‌پردازد و واکنش متقابلی به نقض برجام نمی‌دهد. همین مسئله نیز منجر به آن شده که آمریکا پس از عدم اجرای 20 ماهه تعهدات خود، یک گام دیگر به جلو بیاید و نقض برجام را به شکل قانونی مکتوب دربیاورد!
وبسایت الف نیز در گزارشی خاطرنشان کرد: مصوبه اخیر، سرنوشت فروش 160 بوئینگ به ایران را در ابهام فرو برد. اولین توافق و قرارداد با بوئینگ در پسابرجام را ایران‌ایر امضا کرد، پس از برنامه جامع اقدام مشترک، مقرر شد هما طی توافق و قرارداد با نمایندگان بوئینگ، 80 فروند هواپیما از این کمپانی خریداری کند.
پس از ایران‌ایر، دومین ایرلاین ایرانی که برای خرید هواپیمای بوئینگ سراغ این کمپانی آمریکایی رفت، شرکت هواپیمایی آسمان به عنوان زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی و در قالب هلدینگ آتیه صبا بود و پس از آن هم کیش‌ایر،‌ تفاهم خرید 10فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ را امضا کرد.
به هر حال این مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا که نشان از بدعهدی کامل آمریکایی‌ها و پشت پا زدن آنها به برجام و توافقات دارد، احتمالا موجب خواهد شد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های خرید حدود 160 فروند انواع بوئینگ آمریکایی کان لم یکن شود.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: خبر ویژه، خرید هواپیما روی کاغذ،تحریم های جدید،آمریکا،بهداشت و درمان ،جهانگیری،کابینه دولت دوازدهم ,
تاریخ : پنج شنبه 23 شهريور 1396
بازدید : 316
نویسنده : فــردیـن احـمدی

آبشار « آویشن” یکی از زیبایی های طبیعی شهرستان بشاگرد است که خشکسالی های 20 ساله هنوز نتوانسته زیبایی های عظیم خدادادی آن را تحت تأثیر قرار دهد.

آبشار « آویشن” یکی از زیبایی های طبیعی شهرستان بشاگرد است که خشکسالی های پی درپی 20 سال خشکسالی هنوز نتوانسته زیبایی های عظیم خدادادی آن را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش عصر بشاگرد؛ بشاگرد یکی از شهرستان های جدیدتاسیس استان هرمزگان است که از منابع بکر گردشگری و تفریحی برخوردار می باشد، باوجود زیرساخت های  مناسب گردشگر و نزدیکی شهرگوهران و روستاهای شهرشیب،تجک قرار دارد که در مناسبت های گوناگون از این مکانهای برای تفرجگاه مورد استفاده عموم مردم شهرستان قرار میگیرد.

منطقه تفریحی آویشن همر اه با طبیعتی بکر و دیدنی خود ظرفیت مناسبی برای جذب علاقه مندان به صنعت توریسم دارد.

یکی از راهکارهای مناسب و جذب جاذبه هابی بیشتر در این مکان تفریحی کشت درختانی بومی و غیر بومی است که قدرت رشد و زیبایی دارند و باعث ایجاد سایه و نشستن خانواده در این مکان مورد استفاده قرارگیرد.

شهرستان بشاگرد بدلیل نبود مدیریت صحیح هنوز نتوانسته است بخوبی از منابع موجود توریسم پذیری خود به نحوه مطلوب استفاده کند، آبشار آویشن در نزدیکی شهرگوهران بشاگرد قرار دارد که با کمی مدیریت زمان و رسیدگی بیشتر شهرداری شهرگوهران برای حفظ محیط زیست و پیرامون آن حرکت جهادی آنجام دهد و رسیدگی ها را بصورت جدی دنبال کند.

منطقه بشاگرد جاذبه های فراوان گردشگری دیگر همچون  آبشار شهر بابک ، سد کاهگن، سد جگین بشاگرد و سد بمبارک را در خود جای داده است که همراه با آب و هوایی مناسب تر از شهرهای جنوبی دیگر در مناطق هرمزگان برخوردار است.

بشاگرد جاذبه های گردشگری زیبایی خاصی را دارا است ،همچنین بارش باران های فصلی تابستانه یکی دیگر از جاذبه گردشگری در فصل تابستان در این منطقه کوهستانی جنوبی است.
 
آبشار آویشن نمونه ای از زیبایی های شهرستان بشاگرد می باشد،این آبشار در 3 کیلومتری شهر گوهران واقع گردیده است.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری , بشاگرد , سردشت بشاگرد , خبرفارسی , بشاگرد نیوز , منطقه بشاگرد , آبشارآویشن , آبشارها , ایران , گوهران , شهرداری بشاگرد , منابع طبیعی , طبیعت بکربشاگرد , آبشاربابک , بارش تابستانه ,
تاریخ : چهار شنبه 22 شهريور 1396
بازدید : 231
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در هفته جاری بازهم بشاگرد شاهد تصادف راکب موتور سوار با ماشین سواری پژو 405 در سه راهی نیروگاه برق جکدان بود.

 

تصادفات سریالی در سالجاری در شهرستان بشاگرد+عکس

جادههای شهرستان بشاگرد بر اثر حوادث رانندگی و خسارت جانی و مالی ناشی از آن،بر ضرورت انجام قدامات اساسی می بایست نقشه راهی مناسب برای بهبود وضعیت فعلی این منطقه مشخص شود.

 

نبود ایمنی راه و استفاده از راهنمای راه در این منطقه باعث صدمات بسیار سنگینی را به خانواده تحمیل می کند.

مسیرهای ارتباطی بشاگرد بدلیل کوهستانی پیچ های بسیاری تند همواره پرتگاه های بسیار خطرناکی دارد که درصورت نبود مهارت راننده در این مسیر باعث حوادث جیران ناپذیری خواهد بود....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: نبود ایمنی راه , بشاگرد , هرمزگان , مهارت رانندگی , وزارت راه , شهرسازی , بیمارستان میناب , راهنمای و رانندگی , حادثه , تصادفات جاده ای , شرق هرمزگان , سردشت بشاگرد , جکدان بشاگرد , خبرداغ , نقشه راه مناسب , صدمات رانندگی ,
تاریخ : دو شنبه 20 شهريور 1396
بازدید : 214
نویسنده : فــردیـن احـمدی

اهمیت راه در شهرسازی شبکه های اصلی ارتباطی، مهم ترین و حساس ترین فضاهای عمومی یک شهر را تشکیل می دهند زیرا درصد زیادی از سطح شهرها به این فضاها اختصاص یافته است، مهم ترین عنصر اصلی شکل شهر هستند، محل اتصال و ارتباط فضاها با فعالیتهای شهری به یکدیگر می باشند، نماد فرهنگی اند و بالاخره مهم ترین ابزار طراحی شهری راه های ارتباطی به شمار می آیند.

بحران راه ارتباطی در شهرستان  بشاگرد

راه عاملی است که به طور کامل با استفاده از آن، حرکت امکان پذیر می شود. از این رو راه ممکن است خیابان، جاده و یا خطوط راه آهن باشد. این عوامل اهمیت ویژه ای دارند بسیاری از مردم هنگامی که در شهر حرکت می کنند، آن را می بینند و در امتداد راه است که عوامل محیطی گوناگون قرار می گیرند و با یکدیگر بستگی و ارتباط می یابند.
مسیرها در ذهن شهروندان نه تنها خطوطی هستند که ارتباط و اتصال نقاط مختلف شهر را امکان پذیر می سازند، بلکه فضاهایی را تصویر می کنند که به صورت روزمره بیشترین حیات جمعی را در خود جای می دهند. به ویژه اینکه عمده ترین سهم را نسبت به سایر فضاهای شهری به خود اختصاص می دهند. بر این مبنا دیگر نمی توان آنها را معبر یعنی محل عبور لقب داد. این فضاها مسیرهایی هستند که در ذهن شهروندان با حس و حال و وقایع مختلف عجین شده است.

شهرستان 40هزاز نفری بشاگرد بدلیل نبود مدیریت جهادی در طول انقلاب تنها 20 درصد راه ارتباطی آسفالته دارد که این راهها بدلیل بارش باران از بین رفته  یا در حال نابودی هستند، متاسفانه نگاه مدیریتی در بشاگرد بسیارمطلوب نیست و عملکرد مدیران منصوبی غیر بومی نتوانسته مشکلات موردی این شهرستان را رفع کنند....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بحران ره سازی , شهرستان بشاگرد , صعب العبورشق هرمزگان , بی تفاوتی مسئولان به توسعه بشاگرد , مشکلات راه بشاگرد , جادههای بشاگرد , وزارت راه , شهرسازی , منطقه بشاگرد , سردشت هرمزگان , شاخصه های توسعه , حملا ونقل عمومی ,
تاریخ : دو شنبه 20 شهريور 1396
بازدید : 273
نویسنده : فــردیـن احـمدی
عنوان بهترین بازیکن فوتسال بانوان ایران در سال 95 به فهیمه زارعی ملی پوش هرمزگانی رسید.

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،مراسم انتخاب بهترین های فوتسال ایران در سال 95 برگزار شد که فهیمه زارعی ملی پوش هرمزگانی عضو تیم ملی حفاری اهواز جایزه بهترین بازیکن بانوان را از آن خود کرد.


زارعی فصل گذشته به همراه تیم ملی حفاری اهواز قهرمان لیگ برتر ایران شد.
فهیمه زارعی متولد سوم دی ماه سال 1364 در شهرستان بشاگرد استان هرمزگان است.
وی یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان ایران در سال های اخیر بوده است.
کسب مقام قهرمانی رقابت های فوتسال بانوان جام ملت های آسیا در۱۳۹۴ به همراه تیم ملی، یکی از مهمترین افتخارات ورزشی فهیمه زارعی است.


ضمن اینکه گل تماشایی این بازیکن هرمزگانی به تیم مالزی هم در رقابت های جام ملت های آسیا نامزد کسب دریافت جایزه بهترین گل تاریخ فوتسال جهان شد.
انتهای پیام//

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: فوتسال ایران , فهیمه زارعی , بانوان ایران , ملی پوش , بهترین بازیکن , افتخارات ورزشی , هرمزگان , ملت های آسیا ,
تاریخ : شنبه 4 شهريور 1396
بازدید : 201
نویسنده : فــردیـن احـمدی

امام جمعه موقت بشاگرد در خطبه های نماز جمعه، گفت: دولت مردان و مسئولان دولتی دنبال کننده گان راه رجایی و باهنر باشند که انتظار می رود با اتحاد و تعامل با یکدیگر مطالبات مردم که اصلی ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند را فراهم سازند.

 خطبه های نماز جمعه شهرستان بشاگرد

به گزارش عصر بشاگرد؛حجت السلام و المسلمین غلامی، امام جمعه موقت شهرستان بشاگرد در خطبه های نماز جمعه، ضمن تبریک هفته دولت به دولت مردان و مردم، اظهار کرد: اهمیت این هفته از آن جهت است که اولین دولت مکتبی در نظام جمهوری اسلامی ایران در این روزها  روی کار آمد که الگوهای مد نظر امام خمینی (ره) به واسطه این دولت مطالبه ...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: هفته دولت , امام جمعه بشاگرد , غلامی , خطبه های بشاگرد , جمهوری اسلامی ایران , مردم سرمایه , قدرشناسی , رجائی و باهنر , مسئولان دولتی , مطالبات مردم , بمب هسته ای , شهید حججی , الگوهای امام خمینی , حجت السلام غلامی , نماینده ولایت فقیه , شهرستان بشاگرد ,

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 108
بازدید هفته : 114
بازدید ماه : 1603
بازدید کل : 125049
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com