عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 27 مرداد 1395
بازدید : 510
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بشاگرد در حالی شهرستان شد که حتی از کمترین امکانات و خدمات رفاهی بی بهره بود و با توجه به گذشت هشت سال از شهرستان شدن این نقطه از استان هنوزمردم این منطقه با مشکلات عدیده ای مواجهه هستند ،  مشکلاتی نظیر کمبود آب آشامیدنی سالم ، خدمات بهداشتی و آموزشی و حتی نبود راه مناسب ارتباطی بین روستاهای این شهرستان همچنان  پابرجا باقی مانده است.

به گزارش عصر بشاگرد: جاده های ارتباطی روستاهای این شهرستان اکثراً خاکی و پر از دست انداز می باشد و در بستر رودخانه های فصلی هم پل و نه آبنما وجود ندارد که مردم مجبور هستند جهت عبور از درون رودخانه ها اقدام نمایند که در هنگام بارندگی و طغیان شدید رودخانه ها امکان تردد نیز وجود ندارد و باید ساعتها در کنار رودخانه ها منتظر بمانند تا شدت جریان آب کاهش یابد ، در همین حین متاسفانه در سه تن از دختران دبیرستانی که از سردشت به روستاهای خود باز می گشتند درهنگام عبور از رودخانه غرق شدند و جان خود را از دست دادند.

این مشکلات در امر جاده ، انتقال یک بیمار اورژانسی را نیز با کندی و تآخیر بسیار مواجهه می کند.

از دیگر مشکلات و دغدغه های مردم شهرستان بشاگرد ، کمبود آب آشامیدنی سالم می باشد، به شکلی که استفاده از آبهای غیر بهداشتی باعث برخی از ناراحتی‌های گوارشی و اسهال در بین اهالی روستاهای این شهرستان شده است .
در بشاگرد تنها تعداد محدودی از روستاهای نزدیک به مرکز شهرستان از خدمات آب و فاضلاب روستایی بهره مند هستند و دیگر روستاها فاقد انشعاب و سیستم آب آشامیدنی می باشند یا اینکه انتقال آب به صورت شیلنگ و یا لوله‌‌هایی که با هزینه خود تهیه کرده اند صورت می پذیرد که در یک یا چند نقطه از روستا برای مصارف اهالی آنها در نظر گرفته شده است که اکثر انها نیزبعد از گذشتن چندین سال دچار پارگی و آسیب شده‌ است
.در بعضی از روستاها نیز منبع آبی وجود ندارد که اکثراً از آب چشمه‌ و رودخانه های فصلی که کاملا غیربهداشتی است برای مصارف روزانه و آشامیدن ذخیره می شود.

 نزدیک به 45 روز است که دکل مخابراتی کیگی مردک در منطقه درابسر بخش گوهران بشاگرد با مشکل مواجه شده است و ارتباط تلفنی مردم این منطقه به طوری کلی قطع است وگزارشات مردمی حاکی از این است که آتش سوزی دلیل قطعی این ارتباط است.

 

 بخشدار گوهران در همین خصوص گفت: دکل کوه کیگی مردک که در حوالی روستای دستگرد ناگرد است یک دکل مادر می باشد که با قطع این دکل ارتباط دو دکل دیگر در روستاهای بشنو و بندبارک بخش گوهران به طور کلی قطع شده است و در حال حاضر 90 درصد از بخش گوهران فاقد ارتباط تلفنی می باشد و تنها دکل شهر گوهران فعال می باشد.

بشاگرد که از دیرباز به عنوان محروم ترین نقطه کشور شناخته شده است، همچنان هم مردم آن از محرومیت شدید رنج می برند، در طی سالهای اخیر در مقاطعی کارهایی انجام شده ولی نتوانسته چهره محرومیت را از این نقطه کشور بزداید، از مسئولان  کلان استان تقاضا داریم که با رویکردی مناسب جهت رفع مشکلات مردم شهرستان بشاگرد اقدامات لازم را اعمال نمایند تا این مردم کم توقع و نجیب از حداقل امکانات یک زندگی معمولی بهرمند باشند.

 

انتهای پیام/

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: نگاهی به مشکلات وناکارآمدیها در شهرستان بشاگرد , اخباربشاگرد , شهرستان بشاگرد , ,
تاریخ : پنج شنبه 21 مرداد 1395
بازدید : 610
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 جناب آقای دکتر عباس ابراهیمی

 
با سلام و احترام
 
 دکتر عباس ابراهیمی
 
 بدینوسیله مدیریت سایت خبری عصر بشاگرد، انتصاب شایسته جنابعالی را به سمت   رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر جاسک تبریک عرض نموده و آرزومندم در سایه تجارب ارزنده جنابعالی در این زمینه شاهد موفقیت و پیشرفت آن مجموعه  باشیم.
 
با آرزوی توفیق.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: جناب آقای دکتر عباس ابراهیمی , انتصاب شایسته جنابعالی , شبکه بهداشت , بندر جاسک ,
تاریخ : چهار شنبه 20 مرداد 1395
بازدید : 428
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ساخت فرش دستباف در استان بزودی با نمادهای بومی آغازمی شود.

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی بندرعباس، محمد عباسی چهارشنبه در نشست کمیته فرش دستباف استان اظهارکرد: برای بافت این فرش از نهادهای مختلفی از جمله دانشگاه ها، مرکز فرش ایران و طراحان فرش استفاده می شود.


وی با بیان اینکه 700 بافنده فرش در سطح استان هرمزگان فعال هستند، بیان داشت: استفاده از ظرفیت های بافندگان هرمزگانی ما را به برنامه هدف که همان افزایش صادرات است، نزدیک می سازد.


معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: عمده مشکل واحدهای تولیدی فرش در سطح استان به ویژه شهرستان بشاگرد نبود توانایی مالی است که باید با ارائه تسهیلات حل و فصل شود.


عباسی ، اقدام های زیربنایی همچون بازسازی و نوسازی دارهای قالی، در نظر گرفتن اماکنی ثابت برای بافت فرش و گلیم را از نیازهای اساسی این صنعت در استان عنوان کرد.


فرماندار بشاگرد نیز در این نشست گفت: هرمزگان طراحان فرش بسیار قابلی دارد که اگر از ظرفیت آنها استفاده شود توجه بسیاری از استان های فعال در زمینه فرش را به خود جلب می کند.
فلکناز دهقانی افزود: صنعت فرش هرمزگان نیازمند حمایت های مالی است و امید است این نشست ها خروجی بسیار خوبی برای این بخش داشته باشد.


وی ادامه داد: در سالجاری یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای کارگاه های فرش بشاگرد مصوب شده که امیدواریم با اختصاص این مبلغ وضعیت کارگاه ها تولیدی این شهرستان متحول شود.
دهقانی اضافه کرد: سیستم بانکی باید در کنار صنایع تولیدی استان باشد تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت های این بخش ارزآوری لازم را داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: ساخت فرش دستباف در هرمزگان با نمادهای بومی , معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ,
تاریخ : چهار شنبه 20 مرداد 1395
بازدید : 219
نویسنده : فــردیـن احـمدی

همانگونه که جهان هستی در حال تغییر (از صورت به صورت دیگر شدن) هست،انسان نیز به باسازی و جامعه پیرامون خود نیاز دارد.

چرا که هیچ موجودی در حال سکون وایستایی نمی تواند حیات داشته باشد،جهت بروز کردن جامعه انسانی مطابق با نیازهای،احتیاجات و ظرفیت های موجود زیرا درغیر اینصورت جامعه درجای خود درجا خواهد زد و هبچگونه رشد و ترقی نخواهد کرد.



  نتیجه تصویری برای شهرستان بشاگرد

به گزارش عصر بشاگرد: از سوی دیگر شهرستان بشاگرد در ایران واقع شده است،که درسالهای متمادی و طولانی هنوز در محرومیت کامل اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی،و رفاهی بوده و هست.

با وجود همه ای نامردی ها و کم کاری و مشکلات این شهرستان راهی که در این دوران سخت پیموده و شکست ها و موفقیت های جوانان بشاگرد هم اکنون جای تعمق و اندیشه بسیار دارد.

حمایت جدی دولت و خروج از اقتصاد لاک پشتی اعطائی وام با سود پایین است.

همانگونه که در جنگ تحمیلی جوانان ما پیروز میدان شدند،جوانان برومند این شهرستان توانائی را دارند که در جنگ اقتصادی و در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز پیروز شوند.


با حمایت دولت و جلوگیری از خروج جوانان این منطقه بدلیل نبود بازار مناسب کار و نبود اقتصاد پویا در بشاگرد تنها راه حل اعطائی وام با سود پایین است.

در حال حاضر شهرستان بشاگرد امار 50 درصدی بیکاری را دارد، و بیشتر جوانان تحصیل کرده بیکار می چرخند.

هبچگونه بازار کار و حمایتی در فراهم سازی و بستر سازی اقتصاد پویا از سوی هیچ نهادی بصورت مدون و پایدار در زمینه پیشرفت اقتصادی در این منطقه صورت نگرفته است.


نبود بازار کار و خروج جوانان از روستاها و شهرستان بشاگرد زنگ خطر بزرگ و هشدار جدی به مسوولان مربوطه در این امر است.



خروج جوانان از بشاگرد بدلیل نبود بازار کار و نیازهای اولیه رفاهی و اجتماعی و بی توجهی مسولین و فراموشی کامل این شهرستان تازه تاسیس  شده و بی اهمیتی با نیازهای مردم این منطقه دلیل اصلی بشمار می آید، و با این روند بی توجهی دولت و مسولان حکومتی به بشاگرد در آینده نزدیگ شاهد آسیب های بزرگ همچون کاهش جمعیت در این منطقه خواهند بود.



نمی دانیم که درعرصه عمل و اقدام ما را چه شده است که بسیاری،چون طبل تو خالی تنها به تولید صداهای بلند و گوش خراش اکتفا می کنیم،قریب چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی میگذرد و به جای آنی که روز به روز بروند ساختاری دولت ها بیش از پیش افزوده شده شاید تقریبآ شاهد هیچ تلاشی صحیحی در چند دهه گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نبوده ایم.

شهرستان بشاگرد در شرق استان هرمزگان واقع گردیده این شهرستان درسال 1387 از بخش به شهرستان ارتقاء یافت و مرکز این شهرستان سردشت است.

 



انتهای پیام /


 

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: اقتصاد پویا , خروج جوانان از بشاگرد , عمل و اقدام , طبل تو خالی , بی توجهی مسولین ,
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
بازدید : 336
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 طرح آبرسانی به روستای پاهتک بشاگرد هرمزگان با اعتبار 500 میلیون تومان به بهره برداری رسید

 
به گزارش عصر بشاگرد؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان  گفت: برای  انتقال آب از دودهنه چشمه از بستر رودخانه پاهتک  6کیلومتر لوله گذاری انجام شده/
 
عبدالمجید حمزه پور افزود :با بهره برداری از این طرح  200خانوار ازنعمت آب آشامیدنی بهره مند شدند .
 
وی گفت:امسال بیش از 120 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی برای طرح های آبرسانی روستایی  شهرستان بشاگرد مصوب شده است.
پیش از این آب روستا  بصورت سهمینه بندی از یک دهنه چشمه تامین می شد.
 
 
روستای پاهتک بیش از 800 نفر جمعیت در 15کیلومتری سردشت بشاگرد واقع گردیده است.
 
 
 
انتهای پیام/
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: بهره برداری ؛طرح آبرسانی , روستای ؛پاهتک , بشاگرد , هرمزگان ,
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
بازدید : 250
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 واژگونی خودرو در شهرستان بشاگرد موجب کشته و زخمی شدن چهار جوان شد.

 

به گزارش عصر بشاگرد؛ بر اثر واژگونی خودرو پژو ۲۰۶ در مسیر بشاگرد-قلعه گنج چهار نفر کشته و زخمی شدند.

این تصادف به اندازه ای شدید بوده است که موجب آتش سوزی خودرو هم نیز شد.

در این تصادف متاسفانه یک جوان بر اثر آتش سوزی فوت کرد و سه نفر دیگر زخمی شدند.

مجروحان این حادثه به بیمارستان بقیه الله الاعظم(عج) بشاگرد انتقال یافتند که با تشخیص پزشک معالج سه تن از حادثه دیدگان به بیمارستان شهرستان میناب اعزام شدند.

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: واژگونی خودرو پژو ۲۰۶ , قلعه گنج , چهار نفر کشته و زخمی , شهرستان بشاگرد , حوادث , هرمزگان ,
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
بازدید : 208
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 با توجه به در خواست مردم و مسئولین در مورد کمبود شعب بانکی در این شهرستان بانک کشاورزی شعبه سردشت تا یک هفته دیگر راه اندازی خواهد شد.

 

0a13840cc920d73c689f7d65dce98b85-210x180

مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان در نشست شورای اداری شهرستان بشاگرد از جذب ۱۰۰ درصد از اعتبار بند ج تبصره ۱۶ کمیته امداد و بهزیستی به مبلغ ۸ میلیارد ریال خبرداد و گفت: در راستای اجرایی طرح اقتصاد مقاومتی سه طرح بزرگ اشتغال زایی در شهرستان بشاگرد توسط بانک کشاورزی تامین مالی شده است که دو واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در هر دوره با اعتبار ۸ میلیارد ریال و پیشرفت ۷۰ درصدی که یکی از این مرغداری ها در دی ماه امسال و دیگری در دهه فجر به بهره برداری می رسند.

محمدرضا خاتمی اظهار کرد: طرح سینلدر پرکنی بشاگرد با ظرفیت ۲۴ تن و با ۹۹ درصد پیشرفت در هفته دولت به بهره برداری می رسد که این سه طرح جمعا برای ۲۲ نفر ایجاد اشتغال می کند.

رئیس شورای هماهنگی بانکها استان افزود: اکنون دو شعبه ی بانکی در شهرستان بشاگرد وجود دارد بانک ملی با چهار نفر پرسنل در شهر سردشت و بانک کشاورزی با پنج نفر نیرو در شهر گوهران که هر دو واحد با بهترین امکانات خدمات دهی به مشتریان در سطح عالی انجام می دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به در خواست مردم و مسئولین در مورد کمبود شعب بانکی در این شهرستان بانک کشاورزی شعبه سردشت تا یک هفته دیگر راه اندازی خواهد شد.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان؛شورای اداری شهرستان بشاگرد , محمدرضا خاتمی ,
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
بازدید : 161
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 دومین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان بشاگرد به ریاست فلکناز دهقانی فرماندار این شهرستان و با حضور اعضای شورای اداری برگزار شد.

 استعدادهای فراوانی در زمینه اقتصاد مقاومتی در شهرستان و روستاهای بشاگرد موجود است

در سطح شهرستان و روستاهای بشاگرد استعدادهای فراوانی در زمینه اقتصاد مقاومتی وجود دارد که متاسفانه به خاطر نبود سرمایه لازم هم بیکار بوده و هم امکان استفاده از این تواناییها از آنان سلب می شود.

مردم بشاگرد منتظر هستند با اختصاص ۱۲ یک دهم اعتبارات در ۶ ماه آینده سال جاری شاهد چه رخداد تاریخی و تاثیر گذار در زمینه های اقتصادی و فرهنگی،اجتماعی و رفاهی در این شهرستان خواهند شد.

براساس سخنان اخیر فرماندار شهرستان بشاگرد در کمیته برنامه ریزی ؛ این اعتبارات بیشتر در زمینه های راه سازی،کشاورزی،گردشگری،آموزش وپرورش،آب و فاضلاب و حمل و نقل هزینه می شود.

با کمی تاسف باید گفت چرا نباید زمینه های فعالیت های اقتصادی که امری واجب و ضروری دربشاگرد است نباید مورد استقبال قرار گیرد و همه اش به بخش کشاورزی و گردشگری که در حال حاضر هیچگونه اهمیت و جایگاهی در بشاگرد ندارد هزینه شود در صورتیگه همه مزرعه های و باغ های کشاورزی در اثر خشکسالی های اخیر از بین رفته است و چیزی برای هزینه کردن وجود ندارد.

آب وفاضلاب شهری شهرستان بشاگرد یکی از عمده ترین آسیب های اجتماعی و فرهنگی،اقتصادی در بشاگرد در حال حاضر است که مسولان توجهی در این امر ندارند، اکنون کم آبی یکی از بحرانی ترین مشکلات اجتماعی این منطقه بشمار می آید و در صورت متمرکز شدن مسئولان شهرستان می توان در بشاگرد با وجود فراهم سازی و ایجاد زیر ساخت های مناسب کشاورزی و فراهم کردن آبرسانی دائم در سالهای پیش رو شاهد پیشرفت فیزیگی در همه زمینه ها در منطقه باشیم و مردم توسعه را لمس خواهند کرد.

دهقانی فرماندار بشاگرد در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان بشاگرد عنوان کرد۱۲ و یک دهم درصد از اعتبارات ماده ۱۸۰  استان به شهرستان بشاگرد اختصاص یافته است و بشاگرد سومین شهرستان استان است که بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص داده است.

شهرستان بشاگرد باوجود پتانسیل های مرغوب کشاورزی و دامداری وتولید انواع صنایع دستی و ایجاد کارگاههای کوچک جهت رونق بخشی به بازار کسب و کار واشتغال و شکوفایی و جلوگیری از خروج جوانان جویایی کار در بشاگرد همراه با اقتصاد مقاومتی،اقدام وعمل صورت پذیرد.

با افزایش ۶۱درصد رشد اعتبارات درسال جاری با برنانه ریزی و مدیریت جهادی میتوان شاهد برون رفت و شکوفابی اقتصاد مقاومتی در بشاگرد باشیم.

با وجود۶۱درصدی افزایش اعتبارات نسبت به سال قبل بستر های مناسبی را جهت ترویج اقتصادی پویا در بشاگرد احیاء کرد و زمینه رشد و بالندگی را در این منطقه آغاز کرد.

با وجود تمام کمبودهای اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی،ورزشی در بشاگرد و افزایش اعتبارات در سال جاری میتوان کلی از مشکلات اصلی این شهرستان را درسال اقتصاد مقاومتی ،اقدام وعمل برطرف کرد.

شهرستان بشاگرد با وسعت بالایی که در شرق هرمزگان دارد تنها ۱۲ و یک دهم درصد از اعتبارات ماده ۱۸۰ استان به این منطقه اختصاص یافته است که با مدیریت و برنامه ریزی و کارشناسی دقیق می توان از این اعتبارات بیشتر در حوزه های زیرساخت های عمرانی و اقتصادی و آبادانی هر چه بیشتر شهرستان بشاگرد مورد استفاده قرارگیرد این سومین شهرستان استان است که بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص داده است.

مسئولان باید از تولید ملّی حمایت کنند.
یک جا که قانون لازم دارد، حمایت قانونی کنند؛ یک جا که حمایت قضائی لازم است، انجام بگیرد؛ یک جا که حمایت اجرایی لازم است، باید تشویق کنند و کارهایی بکنند؛ باید این کارها انجام بگیرد.تولید ملّی باید دز سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل رونق پیدا کند.

رحم الله امرء عمل عملاً فأتقنه، این معنای بهره‌وری است؛ از قول پیغمبر نقل شده است: رحمت خدا بر آن کسی است که کاری را که انجام میدهد.

شهرستان بشاگرد درسال۱۳۸۷ از بخش به شهرستان ارتقاء یافته است که متاسفانه هیچگونه تحولی جدیدی در این چند سال در این منطقه صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: استعدادهای فراوانی ؛در زمینه اقتصاد , مقاومتی در ؛بشاگرد , اخبار هرمزگان؛بشاگرد ,

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 58
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 167
بازدید ماه : 1656
بازدید کل : 125102
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com