عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1394
بازدید : 468
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بخشدارگوهران درجلسه شورای اداری از نصب ‌و راه اندازی فرستنده دیجيتالی دربخش بشاگرد در ارتفاع کوه کیک مردگ با هزینه ۱۵۰میلیون تومان دراوایل مهرماه به بهره برداری می رسد خبر داد.

Результат пошуку зображень за запитом "‫فرستنده هاي ديجيتالي‬‎"

به گزارش عصر بشاگرد؛ یو سف حسینی بخشدار بخش گوهران با اعلام این خبرگفت: نصب و راه اندازی فرستنده دیجیتال بيشترين روستاهای دستگرد درگاز،گوروی،کارگنجی،دستگردناگرد،اسلام آباد،،بیورچ،،صحرا،،کسیسه ای،تیدر،بشنو و درشهر تحت پوشش شبكه هاي ديجتالي خانگي و دريافت 20 سيگنال تلويزيوني و 20 سيگنال راديويي قابل دريافت خواهند شد.

بخشدار گوهران در ادامه سخنانش این فرستنده به لحاط تعداد آنتن دیجيتالی برخوردارترین شهرستان محسوب می شود بخشدار گوهران گفت نصب فرستنده دیجيتال به عدد ۴می رسد که پس از این درشهرسردشت،گوهران،کوه،اهوری اهون نصب شده است،حسینی بخشدارشهرگوهران درادامه ضمن تاکیدبرتلاش دولت درمبارزه با فرهنگ غربی زدگي رامورد تاکید قراردارد.

وي افزود: با راه اندازی این فرستنده پرقدرت دیجيتال تلويزيوني معضل استفاده از ماهواره در روستاهای بخش بشاگرد وشهرگوهران و نواحي تحت پوشش اين شبكه برطرف میشود وبا کمک شوراهای اسلامی ‌و. ریش سفیدان. معتمدین روستاهای،مذکور مشکلات استفاده از ماهواره در روستاها ی نامبرده جمع اوری خواهد شد.

انتهاي پيام/

-----------------------

گزارش: دانشي



:: موضوعات مرتبط: فن آوري و ارتياطات , ,
:: برچسب‌ها: نصب ‌و راه اندازی فرستنده دیجيتالی دربخش بشاگرد , یو سف حسینی بخشدار بخش گوهران ,
تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1394
بازدید : 302
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بخشدار گوهران درجلسه شورای اداي بخش گوهران عنوان كرد: دولت يازدهم خدمات ارزنده های به مردم ارائه كرده است.

Результат пошуку зображень за запитом "‫بخشدار گوهران‬‎"

به گزارش عصر بشاگرد ؛ يوسف حسيني بخشدار شهر گوهران لزوم شناسایی پتانسیلها ظرفیتهای بالقوه برای اجرای طرح های مشارکتی در روستاها مورد تاکید قرار دارد،بخشدار بخش گوهران بشاگرد دراين جلسه افزود: اجرای طرح،پرورش ماهی قزل الا و همچنین ایجاد صنایع بسته بندی خرما و انواع سیفیجات و میوجات درقالب طرح های مشارکتی وبعنوان پایلوت اقتصادي و ايجاد كارهاي زود بازده در بخش گوهران بشاگرد از ايجاد بازار كار و رونق اقتصادي ياد كرد و خاطرنشان كرد: اجرای طرح های تولیدی مشارکتي رو ستانشينان بخش بشاگرد با همدلي و حذف وابستگي ها و افزایش درآمد روستایان و ایجاد اشتغال پایدار و بلند مدت را بدنبال خواهد داشت.

حسینی درپايان افزود: دراین راستا تشکیل تعاونی روستاييان جهت پرورش ماهی در سد بندبارك و همچنین تشکیل تعاونی های مشارکتی درجهت فعالیت در معادن بخش گوهران درحال پیگیری و انجام است.

انتهاي پيام/

--------------------------

گزارش: دانشي



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: جرای طرح های مشارکتی در روستاييان دربشاگرد , بخشدارشهرگوهران , يوسف حسيني , روستانشينان بخش بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1394
بازدید : 376
نویسنده : فــردیـن احـمدی
مشکلات اقتصادی و سیاسی با هم حل می شود/ کاهش درآمدهای نفتی اثرات مثبت رفع تحریم را پیش خور کرد

يک تحليلگر مسايل اقتصادي گفت: معتقد نيستم که مشکلات اقتصادي راه حل اقتصادي دارد و نه سياسي چرا که بسياري از نارسايي هاي اقتصادي ما ريشه در مسايل سياسي دارد و بالعکس آن هم هست اما اين دو در هم آميخته اند و قابل تفکيک نيستند.

به گزارش عصر بشاگرد سعید لیلاز به ایرنا گفت: معتقد نیستم که مشکلات اقتصادی راه حل اقتصادی دارد و نه سیاسی. چرا که بسیاری از نارسایی های اقتصادی ما ریشه در مسایل سیاسی دارد و بالعکس آن هم هست اما این دو در هم آمیخته اند و قابل تفکیک نیستند.

سعید لیلاز در این خصوص افزود: وجود همراهی و همدلی کامل بین قوه قضائیه، مقننه، مجریه و دیگر دستگاههای مسئول ازجمله نیروهای مسلح با دولت، سبب خواهد شد که دولت در بخش های مختلف اقتصاد موفق تر عمل کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، دولت برای جلب سرمایه گذاران نیازمند ثبات سیاسی است حال اگر یک نهاد یا قوه با این اقدام دولت مخالف کند، این کار شدنی نیست.

این اقتصاددان تصریح کرد: حتی پاسخ های فرمانده سپاه به رییس جمهوری، واکنش ها و بازتاب های بین المللی دارد ویا رفتار شورای نگهبان در آینده اقتصادی کشور تاثیرگذار خواهد بود و اینها همه علائمی هستند که در سیاست به اقتصاد داده می شود.

وی اظهار داشت: من همواره تاثیر تحریم ها در حل و فصل مسایل اقتصادی ایران را کمرنگ دیده ام و معتقدم حتی اگر لغو این تحریم ها منافعی برای اقتصاد ایران می داشت اما کاهش شدید درآمدهای نفتی، همه این مزایا و منافع آتی و احتمالی را پیش خور کرده است.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان آنکه روی منابع ارزی ناشی از لغو تحریم ها نمی توانیم حساب باز کنیم، گفت: فقط برای سال 1394، درآمد ارزی ما 40 میلیارد دلار کمتر از بدترین سال تحریم بود لذا هیچکس معتقد نیست که تحریم ها بتواند بیشتر از 20 میلیارد دلار با قیمت های فعلی به درآمدهای نفتی ایران اضافه کرد.

وی ادامه داد: بنابراین درآمدهای نفتی سالانه ایران حداکثر 20 میلیارد دلار اضافه می شود در حالیکه ما نسبت به بدترین سال درآمد های نفتی 40 میلیارد دلار کسری و نسبت به بهترین سال درآمدهای نفتی تاریخ ایران، حدود 7 میلیارد دلار کسری داریم که عدد بسیار سنگینی است.

لیلاز تاکید کرد: به همین دلیل من از ابتدا روی درآمد حاصل از لغو تحریم ها حساب ویژه باز نمی کردم اما هیچگاه نسبت به عملکرد دولت بدبین نبوده و نیستم و درستی این ادعا هم این است که دولت در اوج تحریم ها که هیچیک از مسایل مربوط به امور بین المللی را حل و فصل نکرده بودیم، موفق شد رشد منفی اقتصادی کشور را مثبت نماید.

وی افزود: در نتیجه مبنای اعتماد به اقتصاد ایران و امید به آینده آن، لغو تحریم ها نیست بلکه بهبود سیاست ها و عملکرد دولت یازدهم نسبت به عملکرد دولت گذشته بوده است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: من همچنان امیدوارم که دولت یازدهم موفق شود بخش مهمی از مسایل اقتصاد ایران را در همین 4 سال اول حل کند همانطور که در زیربناها و بنیان ها و جایی که دولت با زمینه ظهور فساد مقابله می کرد، تا حد زیادی موفق عمل کرده و می توان گفت؛ جلب اعتماد بخش خصوصی و خارجی از طریق ایجاد ثبات و پیش بینی پذیر کردن اقتصاد مهمترین دستاورد دولت در دو سال اخیر بوده است.

وی افزود: من درباره بی اثر بودن یا کم اثر بودن لغو تحریم ها کاملا مطمئن هستم اما به بهبود وضعیت اقتصاد از طریق بهبود فضای عمومی کسب و کار و نیز بهبود عملکرد و سیاست گذاری دولت امیدوارم و معتقدم که سیاست های دولت نتیجه خواهد داد.

لیلاز درخصوص تعیین خطوط قرمز اقتصادی در دوران پساتحریم نیز گفت: مبارزه با فساد و رانت خواری و آزادسازی اقتصادی تنها اصولی است که دولت بایستی رعایت کند و بقیه دیکر حایز اهمیت نیست.

وی ادامه داد: دولت باید به سمت آزادسازی اقتصادی برود، به سمت گسترش عدالت اجتماعی و حفظ قدرت خرید طبقات محروم جامعه حرکت و بتواند با حداکثر قدرت با فساد و رانت خواری مبارزه کند.

این استاد دانشگاه در خصوص بررسی برجام در مجلس و تاکید شورای نگهبان نیز گفت: ما اصلا نگران برجام نیستیم، مجلس در این مساله نقش تاثیرگذاری ندارد، این تصمیمی است که نظام گرفته و شخص مقام معظم رهبری بر روند مذاکرات نظارت داشتند و هیچکس نمی تواند در آن خدشه وارد کند و اینها بیشتر بحث های سیاسب داخلی است.

لازم به ذکر است؛ پس از شروع کار دولت یازدهم؛ با افزایش نرخ رشد واردات واسطه ای، کاهش تورم و کاهش نوسانات نرخ ارز، آرامش را به عرصه اقتصادی کشور بازگشت. بررسی ها از گزارش های مختلف در سال اخیر بیانگر رضایت نسبی از وضعیت متغیرهای کلان اقتصادی است به طوری که کاهش تورم بعد از توافق هسته ای یکی از موفقیت های دولت و رکود بخش تولید همچنان از چالش های اصلی اقتصاد به شمار می رود.

منبع:ايرنا

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: مشکلات اقتصادی و سیاسی با هم حل می شود , کاهش درآمدهای نفتی , اثرات مثبت رفع تحریم ,
تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1394
بازدید : 336
نویسنده : فــردیـن احـمدی
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: مقایسه ساختمان کمیته امداد با کاخ درست نیست.
 
مقایسه ساختمان کمیته امداد با کاخ

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از افکارخبر، پرویز فتاح با حضور در برنامه پایش گفت: کمیته امداد اساساً مسئول رفع فقر نیست. ما با فقرا و نیازمندان در ارتباط هستیم و این امر قابل اندازه گیری، شمارش و رسیدگی است. تمام سنجش‌ها نشان می‌دهد که از نگاه دولت‌ها و مجلس عملکرد کمیته امداد در مجموع قابل قبول است، اما به نسبت رشد فقر که مسئولیتش با کمیته امداد نبوده، شاید کاستی‌هایی وجود داشته باشد.

وی افزود: بحثی که داریم با مراکز دولتی و مجلس این است که اساساً خط فقر را برای ما تعیین کنند. مسئولان ذی‌ربط باید درآمد و سرانه آن و همچنین متوسط آن را برای مردم مشخص کنند. برای تشخیص نیازمندان تجربه خوبی کسب شده و ملاک‌هایی هم تدوین شده است. از اسفند ۵۷ امداد با نظر امام (ره)تشکیل شده و با انقلاب هماهنگ پیشرفت کرده است.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: مقایسه ساختمان کمیته امداد با کاخ , حقوق کارمندان کمیته امداد , پیش‌بینی چند هتل در شهرهای مختلف برای اسکان همراه بیماران ,
تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1394
بازدید : 313
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سرهنگ سلیمانی گفت: ۴۷ برنامه متنوع به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان بشاگرد اجرا می شود.

 

سرهنگ-سلیمانی-300x225

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نيوز ، سرهنگ محمود سلیمانی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بشاگرد در نشست خبری برنامه های هفته دفاع مقدس در این شهرستان از اجرائی ۴۷ برنامه فرهنگی ،هنری ورزشی در این هفته خبرداد.

سرهنگ سلیماتی مهمترین این برنامه ها را رژه نیروی های مسلح و بسج، برگزاری حج نمادین در روز عرفه، برگزاری یادواره شهیدان کرمشاهی و وعباسی، نشست بصیرتی، سرکشی از خانواده شهدا، همایش عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقات ورزشی عنوان کرد.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: برنامه های هفته دفاع مقدس درشهرستان بشاگرد , فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1394
بازدید : 307
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه ثبت نام از دانش آموزان در استان هرمزگان تا اوایل مهرماه ادامه دارد،افزود: تاکنون از۳۱۶ هزار دانش آموز در سطح استان ثبت نام به عمل آمده است.

image231897-346x256

به گزارش عصر بشاگرد ، محمد کرم پور، مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس گفت:در حال حاضر در سطح استان از۳۱۶ هزار دانش آموز ثبت نام به عمل آمده که پیش بینی می شود به مرز ۳۲۵ هزار دانش آموز با نتصاب مقطع پیش دبستانی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان از مناطق مهاجرپذیر کشور است که متقاضیان برای ثبت نام تا اوایل مهرماه مراجعه می کنند، اظهار کرد: میزان ثبت نام های انجام شده نسبت به سال گذشته افزایش داشته که بیشترین رشد در مقطع ابتدایی مشاهده می شود.

کرم پور تصریح کرد:شعار آموزش سال تحصیلی ۹۴-۹۵ ارتقا کیفیت دانش و اخلاق است که تمام برنامه و جهت دهی آموزشی به این سمت است تا مدرسه و کلاس های درس کارآمد باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به طرح توزیع شیر در مدارس استان خاطر نشان کرد:اقدامات اجرایی برای توزیع شیر در سال تحصیلی جدید انجام شده و در حال حاضر منتظر ابلاغ اعتبارات هستیم تا شیر در کلیه مدارس استان توزیع شود.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان،۳۱۶ هزار دانش آموز ثبت نام به عمل آمد،ورودي سال تحصیلی ۹۴-۹۵ ,
تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1394
بازدید : 363
نویسنده : فــردیـن احـمدی

من یک روستایی هستم، جایی زندگی میکنم غافل از هر گونه امکانات اولیه رفاهی که شاید حتی یک راه مناسب ارتباطی به شهرها را هم ندارم، ارتباط تلفنی بسیار اندک است و اگر هم هست بسیار ضعیف و مشکل دار است، و بسیاری از مشکلات و کمبودهای دیگری که میشود با بیان کردن آنها تومارها را نوشت.

2838_634615298763537360_m-346x256

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از سرویس وبگردی بشاگرد نیوز؛ درروستاهای بشاگرد مشکلات فراوان است، کمبودها بیداد میکند، فقر همچنان پابرجاست، عدالتی هم در کار نیست، هر کسی به نحوی گلایه میکند، یکی میگوید راه های ارتباطی روستایی بسیار نامناسب است و عبور و مرور مردم را شهرها بسیار کند کرده، دیگری میگوید خطوط تلفن روستاهای درابسر حوزه گوهران همیشه در اختلال و قطع هستند و ارتباط تلفنی مارو مختل کرده ، آن یکی میگوید وضع بیمارستان بشاگرد نابسامان است، پزشک متخصص ندارد و برای کوچکترین درمان خود باید به شهرهای همجوار مراجعه کنیم که برایمان هم هزینه بردار است و هم سخت و این بیمارستان در حد یک درمانگاه هم خدمات نمیدهد. فرد دیگری میگوید قطعی هر روزه برق روستاها هم یکی از مشکلات موجود است، گذشته از همه کودکان میگویند ما محلی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت خود نداریم. و جوانان میگویند میخواهیم بدانیم بودجه ای که دهیاران سالیانه برای هزینه کارهای روستایی دریافت میکنند به چه صورت صرف میشود، خصوصا درستاهای شهرستان بشاگرد. جایی که روستاهای آن بسیار پراکنده هستند که خدمات دهی برای آنها کار دشواریست اما در حد امکان مردم انتظار آن را دارند که باید انجام شود، چون شعار دولت های ما است که باید تا روستای زیر بیست خانوار را خدمات داد.

در دولت تدبیر و امید شاهد بودیم، ریاست جمهور اعلام کردند که هم خود ایشان و هم وزیران باید هر چند ماه یک بار گزارش کاری خود را به مردم اعلام کنند. حالا سوال ما روستاییان اینجاست که جزء ریاست جمهور و وزیران  نباید استاندار، فرماندار، بخش دار، دهدار، شورا و دهیار گزارش کاری اعلام کنند؟ و حتی مسئولین دیگر.؟

من روستایی در زندگی عصر نوین آیا حق دارم پیگیر حقوق روستایی خود از طریق دهیار، شورا و بخشدار و حتی فرماندار یا استاندار باشم؟  همانطور که همه میدانیم  دهیاران سالیانه بودجه هایی برای  توسعه و پیشرفت روستاها دریافت میکنند و آن بودجه را باید عادلانه صرف توسعه روستا کرد.آیا درست هزینه میشود؟ آیا آنها گزارش کاری خود را به مردم اعلام میکنند؟ مگر یک روستایی نباید در روستای خود بداند که دهیار چگونه فعالیت میکند؟ آیا بودجه ای که دریافت کرده عادلانه صرف روستا شده یا نه؟ مشاهده میشود که در بعضی مواقع دهیاران اعلام میکنند که در روستا قرار است مثلا طرح هادی انجام شود اما چهار الی پنج سال از اعلام آن میگذرد و خبری از انجام آن نیست! آیا اینجا آن روستایی نباید پیگیر این خبر باشد؟ یا طرح هایی دیگر؟ آیا یک روستایی نباید یک زندگی خوب همراه با آرامش و امنیت داشته باشد؟ آیا یک روستایی نباید یک راه ارتباطی مناسب داشته باشد؟ آیا یک روستایی نباید خطوط  ارتباطی داشته باشد یا بسیاری از امکانات اولیه یک زندگی ساده؟

توسعه روستایی چیست ؟

از آنجایی که روستاییان نسبت به شهرنشینان دارای درامد کمتری هستند و از خدمات اجتماعی ناچیزی برخوردار هستند، اقشار فقیرتر و و آسیب پذیرتری محسوب میشوند، علت این امر پراکنده گی جغرافیایی روستاها، نبود صرفه اقتصادی برای ارائه خدمات اجتماعی، حرفه ای، ، عدم اشتغال، و عدم مدیریت صحیح نام برده میشود. به همین جهت همت و تلاش برای رفع فقر شدید در روستاها، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستاییان، ایجاد اشتغال، تمهید توسعه و زیرساخت های روستایی از سوی مسئولین مربوطه را میطلبد.

چرا در روستاهای بشاگرد تاکنون مردم از حق و حقوق روستایی خود نتوانسته اند دفاع کنند؟ چرا به طور جدی پیگیر رفع مشکلات زندگی روزمره خود نمیشوند؟ چرا آنها همیشه سکوت کرده اند و حتی اگر بدانند که حق آنها خورده شده باز هم سکوت را به جای اعتراض انتخاب میکنند؟ دلیل آن چیست؟ آیا یک روستایی حق انتخاب، اعتراض یا نقد را ندارد؟ آیا یک روستایی نباید آزادی بیان داشته باشد؟ نقد و بیان منصفانه… اگر گاهی فردی روستایی هم برای دفاع از حق و حقوق خود متعرض باشد یا نقد کند واکنش مسئولین ادارات هم در مقابل آن شاید پاسخ های ناشایست را به جای نقد پذیری ترجیح دهند ….

امید میرود با وجود عدالت و قانون، توسعه و پیشرفت در روستاهای بشاگرد مشاهده شود. و امیدواریم بین شهرنشینان و روستا نشینان هیج تبعیضی قائل نشوند.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: من يك روستاي هستم , روستاهاي شهرستان بشاگرد , گوهران , سردشت , توسعه روستاي شهرشيب , روستايي تچك شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1394
بازدید : 415
نویسنده : فــردیـن احـمدی

استاندار هرمزگان گفت: هزینه تکمیل ۱۵۳ باب واحد مسکونی مددجویان در این استان توسط بنیاد برکت تامین می‌شود.

13920231133616127556943

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز ، جاسم جادری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بدین منظور قراردادی میان استانداری هرمزگان و بنیاد برکت برای تامین هزینه تکمیل ۱۵۳ باب واحد مسکونی مددجویان در استان به امضا رسید.

به گفته وی، با اجرایی شدن این قرارداد، ۱۵۳ واحد مسکونی مددجویان در استان هرمزگان تا دهه فجر امسال آماده بهره برداری می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: براساس این قرارداد، مبلغ ۱۳ میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت برای تامین هزینه تکمیل ۱۵۳ باب واحد مسکونی مددجویان در استان هرمزگان اختصاص داده می‌شود.

به گفته جادری، در سال جاری ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز برای تکمیل منازل ۱۵۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان از سوی بنیاد برکت کشور اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۴۳ پروژه مدرسه سازی توسط بنیاد برکت در هرمزگان اجرا شده که ۲۲ پروژه آن افتتاح شده و ۱۲ پروژه دیگر نیز در دست اجراست.

نماینده دولت در هرمزگان بیان داشت: همچنین ۹ مدرسه در هرمزگان به همت بنیاد برکت تحویل داده شده که یکی از آن‌ها در شهرستان بشاگرد برای سال تحصیلی جدید آماده بهره برداری است.

جادری در پایان با اشاره به سایر خدمات بنیاد برکت در استان هرمزگان، عملیات احداث ۱۱ مسجد را از دیگر این اعلام کرد و افزود: از این تعداد یک مسجد در دست احداث بوده و ۱۰ مورد نیز در حال عقد قرارداد است.

 

انتهای پیام/

منبع:بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: بنیاد برکت , 153 واحد مسکونی مددجویان در استان هرمزگان تا دهه فجر , ۱۵۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) ,
تاریخ : یک شنبه 29 شهريور 1394
بازدید : 280
نویسنده : فــردیـن احـمدی

ذخایر آب 9شهر هرمزگان در شرایط بحرانی است.

Результат пошуку зображень за запитом "‫ذخيره آب‬‎"

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون مهندسی و توسعه آبفای هرمزگان گفت: ذخایر آب شهر های ، بندرعباس و خمیر، سیریک، رویدر، سوزا، بستک، جناح، شهرک طولا و گروک در شرایط بحرانی قرار دارند
قصمی گفت: شهرهای بیکا، زیارتعلی، فارغان، چارک، سردشت، گوهران، تخت و قلعه قاضی و هشت‌بندی هم در آستانه بحران قرار دارند.
وی افزود: در حال حاضر نیاز آبی یک میلیون نفر در 34شهر و جزیره و 118 روستا 4هزار و 372 لیتر بر ثانیه است.
معاون مهندسی و توسعه آبفای هرمزگان گفت: براثر تداوم خشک‌سالی‌های اخیر و کاهش ذخایر آبی ناشی از آن، ظرفیت فعلی منابع موجود در هرمزگان ، 3 هزار و 346لیتر بر ثانیه است وبا کمبود و یک هزار و 26 لیتر بر ثانیه کمبود آب روبروست .
قصمی گفت: در بخش تأمین آب، 19 حلقه چاه در 13شهر؛ حفر ،تجهیز و کف شکنی شده است.
وی افزود: ساخت آب‌شیرین‌کن ها در چارک ،بندر لنگه ،درگهان ،سیریک، گروک و بندرعباس و خط انتقال بستک ،جناح ،جگین به جاسک و بشاگرد وهمچنین از سد شمیل به شهرهای تخت و قلعه قاضی در حال اجرا است
قصمی افزود : با پایان این طرح‌ها، بیش از 2هزار و 800 لیتر بر ثانیه به ظرفیت منابع آبی استان افزوده می‌شود.
وی گفت:: برای اجرای این طرح ها 7 هزار میلیارد ریال هزینه می شود.
معاون مهندسی و توسعه آبفای هرمزگان گفت: در بخش مدیریت توزیع نیز با اصلاح و بازسازی 197 کیلومتر شبکه فرسوده در 11 شهر استان و اصلاح و بازسازی 186کیلومتر خط انتقال از هدررفت آب جلوگیری می شود.
قصمی افزود : برای اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده 650میلیارد ریال هزینه می شود.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: شرايط بحراني ذخاير آب 9 شهر هرمزگان , نبود آب شرب آشاميدني دربشاگرد , آب شرب بشاگرد بهداشتي نيست ,
تاریخ : یک شنبه 29 شهريور 1394
بازدید : 344
نویسنده : فــردیـن احـمدی

هم نسل‌های ما فقط از جنگ شنیده‌اند و اینقدر می‌دانند که جوانانی از این مرز و بوم، جان برکف برای دفاع به مرزها رفتند و تا نفس داشتند جهاد کردند.

اما اين روزها و از نسل ما هم جواناني هستند كه هنوز جنگ را تمام‌شده نمي‌دانند و معتقدند جهاد امري تمام نشدني است و استنادشان هم به حديث رسول خدا محمد مصطفي(ص) است كه فرمود جهاد با دشمنان جهاد اصغر و جنگ با نفس، جهاد اكبر است. تعطيلات تابستان و عيد هم براي عده كثيري از جوانان فرصتي است تا هم جهاد اصغر را دنبال كنند و در كنارش به فكر خودسازي و جهاداكبر باشند؛ اردوهاي جهادي در مناطق محروم گواه اين ادعاست. گروه‌هايي كه از قشر جوانان، نوجوانان، از دانشجويان و طلاب تشكيل شده و از عيد امسال تحت هدايت ستاد اردوها و حركت‌هاي جهادي قرارگاه امام رضا(ع) منسجم‌تر از قبل و با برنامه‌ريزي‌هاي مفصل فعاليت مي‌كنند. جنوب و جنوب غرب كشور و به تعبيري مناطق جنگ‌زده هدف اصلي اين قرارگاه است كه تا‌كنون پروژه‌هاي مختلفي را عهده‌دار شده و توانسته بنا به بضاعت خود رونقي به وضعيت اقتصادي و فرهنگي اين مناطق بدهد. سراغ بچه‌هاي اين گروه رفتيم تا از برنامه‌ها و حال و هواي اردوهاي جهادي باخبر شويم و ببينيم چطور مي‌شود از ميان اين همه روزمرگي، مفري پيدا كرد و جهاد را ادامه داد.

عضو اصلي قرارگاه جهادي امام‌رضا(ع) كه مسئوليت اردوهاي غرب و جنوب را برعهده داشته جواني است پر جنب‌وجوش و بشاش كه انگار نه انگار 3‌ماه را در غرب كشور گذرانده و تازه به خانه برگشته است. علي حاجوي از كارهايي كه در اين مدت انجام داده‌اند مي‌گويد و اينكه چطور شد قرارگاه شكل گرفت؛ «اول از همه اين را بگويم كه ما ستاد اردوها و حركت‌هاي جهادي هستيم و يكي از حركت‌هاي جهادي ما مربوط به راهپيمايي عظيم اربعين است. به هر حال عمده كارهاي ما برمي‌گردد به اردوهاي جهادي مناطق محروم. قرارگاه امام رضا(ع) از سال‌هاي پيش وجود داشته و بيشتر فعاليت‌هاي آن هم مربوط به شهر تهران در خصوص فقرزدايي بود ولي طي يك سال اخير ما تصميم گرفتيم كه حوزه فعاليت‌هاي خود را در شهرستان‌ها گسترش دهيم و گروه‌هاي پراكنده‌اي كه فعاليت‌هاي جهادي دارند را به وحدت برسانيم. نخستين حركت جهادي ما از اواخر اسفند سال گذشته و عيد امسال شروع شد كه نزديك به 30روز، بچه‌ها 4شهرستان خرمشهر، آبادان، دشت‌آزادگان و شادگان در استان خوزستان را سر زدند. پزشكي و درمان، عمران، افزايش سطح علم و فرهنگ محورهاي اصلي‌اي بود كه 3700نفري كه براي اردوهاي جهادي رفته بودند به آن پرداختند». از ابتداي انقلاب حركت‌هاي جهادي وجود داشته ولي مسئله‌اي كه هميشه بوده نوع نگاه مردم بومي مناطق محروم به بچه‌هاي جهادي است؛ اكثرا گمان مي‌كنند كه بچه‌هاي تهران و ساير شهرهاي بزرگ وقتي به اين مناطق مي‌آيند آنقدر كه ريخت‌وپاش دارند كمك حال نيستند ولي با تشكيل قرارگاه امام‌رضا(ع) و انسجام ميان گروه‌هاي مختلف اين مشكل نيز كمرنگ شده و مردم از حضور بچه‌هاي جهادي رضايت دارند؛ «برنامه ما اين است كه هر سال عيد به‌طور مستمر در مناطق جنوب كشور حضور داشته باشيم ولي از ارديبهشت‌ماه امسال حركت مهم ما مربوط مي‌شود به مناطق غرب كشور و مناطق مرزي‌اي كه به اشغال عراق درآمده بود. تيم‌هاي پيشقراول براي شناسايي خانواده‌ها و مناطق نيازمند راهي كرمانشاه شدند و بعد نيروهاي مردمي و جهادي بودند كه به اين مناطق عزيمت كردند و كار شروع شد. 5هزار نفر ما را در اين اردو همراهي كردند و عجيب اين بود كه بچه‌هاي بومي خيلي با ما همكاري كردند تا جايي كه در منطقه ايلام مثلا ما 4 گروه فرستاديم و نزديك به 800نفر هم از نيروهاي بومي اين منطقه ما را همراهي كردند».

  • دل‌هايي كه لرزيد

مگر نه اينكه ساخت يك سازه خسته‌كننده است؟! مگر اينطور نيست كه وقتي كارگر گچكاري با سر و روي خاكي و سفيد از كنارمان رد مي‌شود سعي مي‌كنيم طوري از كنارش بگذريم كه گردش به پيرهنمان ننشيند؟ پس چطور مي‌شود 5هزار نفر از خانه خود راهي دورترين مناطق ايران مي‌شوند و آنجا بنايي مي‌كنند و حتي خم هم به ابرو نمي‌آورند؟ اين را اميرمحمد اژدري كه 10سال در اردوهاي جهادي بوده اينطور پاسخ مي‌دهد كه «13سالم بود و وقتي معلممان گفت مي‌خواهيم برويم اردوي جهادي با خودم گفتم بخور و بخواب شروع شد و اين چند وقت حسابي خوش مي‌گذرانيم. اولش كه راه افتاديم همه خوشحال بوديم كه اردو است و خوشگذراني؛ ولي وقتي پا به نخستين روستاي محروم گذاشتيم همه باورها خاكستر شد و به باد رفت. آنقدر خرابه و سختي آنجا بود كه بغض گلوي همه را گرفت. اصلا فكرش را هم نمي‌كرديم كه وقتي ما در اين همه خوشي زندگي مي‌كنيم هستند هموطن‌هايي كه روزانه 30كيلومتر راه مي‌روند تا به آب خوردن برسند و باز اين مسير را بر‌مي‌گردند. آن اردو گذشت و وقتي به تهران برگشتم نمي‌دانستم چطور اين قضيه را هضم كنم. به هر كس مي‌رسيدم دعوتش مي‌كردم كه به اردوي جهادي بيايد و خوشبختانه خيلي‌ها هم آمدند و اينجا ماندگار شدند». خود اميرمحمد هم دلش مي‌خواهد براي هميشه در اين مناطق بماند و الگويش را هم حاج عبدالله والي قرار داده؛ مردي كه به دستور امام(ره) به بشاگرد هجرت كرد و براي آباداني آنجا از جان و دل و دست و زبان، مايه گذاشت و جهاد كرد.

با همه اين حرف‌ها هنوز كسي جواب درست نداده كه چه چيزي مثلا دانشجوي فوق‌ليسانس عمران را به اين مناطق مي‌برد و او را مجاب مي‌كند اينطور دست به خاك و خل بزند. سراغ آرش رضانوري مي‌رويم شايد او جوابمان را بدهد؛ «بهتر است اين را از پزشكي بپرسيد كه سالي دو‌ماه از خارج از كشور به ايران مي‌آيد و آن را هم با ما به گيلانغرب آمده و آنجا 20ساعت در شبانه‌روز به مداواي بيماران پرداخت. اما به هر حال چيزي كه آنجا هست همدلي و يكرنگي بين بچه‌هاست كه جايي مشابه آن را نمي‌توانيد ببينيد. ديگر آنجا براي كسي است مهم نيست من مهندسم يا دكترم و يا يك دانش‌آموز ساده كه يك‌ماه از سه‌ماه تعطيلي‌اش را به دورترين نقاط مرزي كشور آمده است». وقتي با اين سؤال مواجه مي‌شود كه جايي در اردوي جهادي گريه‌ات هم گرفت اينطور مي‌گويد؛ «گريه نكردم ولي وقتي به روستاي چمن گلين رسيدم واقعا پاهايم خشك شده بود و نمي‌توانستم راه بروم. ديدن مردمي كه با حداقل امكانات زندگي مي‌كردند خيلي سخت بود. يا وقتي به روستاي رفيع هم رفتيم اين وضعيت تكرار شد. رفيع روستايي بود كه هر سال سيل مي‌آمد و طوري بود كه 50خانوار روستا به 30خانوار كاهش پيدا كرده بود. حركتي كه بچه‌ها آنجا انجام دادند واقعا جهادي بود طوري كه در آن روستا 1500متر كانال درست كردند تا سيلاب از آن عبور كند و به خانه‌هاي روستا آسيبي وارد نسازد». از همدلي ميان مردم بومي و بچه‌هاي جهادي هم مي‌گويد و اينكه چطور شبانه همه اهالي روستا بسيج مي‌شوند تا بار مصالح خالي شود؛ «يكي از كارهاي عمراني ما مربوط مي‌شد به روستاي سرحال شيرزادي از توابع گيلانغرب بود كه اتفاقا خيلي هم كار سخت بود و طاقت‌فرسا. بچه‌ها آنجا 2 شيفت مدام كار مي‌كردند و بعضي وقت‌ها نياز بود 3 شيفت كار كنيم. يك روز ما سفارش مصالح داده بوديم و ساعت 11شب تازه مصالح رسيد و بچه‌ها از خستگي زياد حتي نمي‌توانستند چشم‌هايشان را باز كنند. بالاخره به هر طريق كه بود راضيشان كرديم كه پاي كار بيايند و شروع كرديم به خالي كردن. چند نفر از اهالي هم باخبر شده بودند و براي كمك آمدند تا اينكه چشم چرخانديم و ديديم كه همه روستا از پير و جوان و زن و مرد براي كمك حاضرند. باري كه 3 الي 4 ساعت خالي كردنش طول مي‌كشيد ظرف 20دقيقه در انبار جا گرفت و همه با سلام و صلوات رفتند بخوابند».

  • در اردو خوش مي‌گذرد

«به دوستانم مي‌گويم حتما بياييد خوش مي‌گذرد»؛ اين را اكبرفاضلي مي‌گويد كه در اردوي جهادي غرب كشور مسئوليت دبيرخانه مركزي را برعهده داشته است؛ «مردم ما با مفهوم جهاد بيگانه نيستند چرا كه جنگ را ديده‌اند و نسل ما هم با اينكه جنگ را نديده اما مي‌داند كه حمله به خاك ايران چه تبعاتي را به همراه داشته. جهاد، زماني جنگ است، زماني انقلاب است، زماني كمك به ديگران است و ما هم بنا به شرايط، سراغ جهاد رفتيم و خود من 50روز در غرب كشور به مردم خدمت مي‌كردم و دبيرخانه كل دست من بود. كار را هم به افراد بومي سپرديم تا براي سال‌هاي بعد مجبور نشويم دوباره از صفر شروع كنيم به‌كار كردن». 50روز دوري از خانواده طبيعتا سخت است ولي عشق به ميهن و حس انساندوستي آن را هموار مي‌كند؛ «خانواده‌ام بيشتر از هر چيز نگران بودند ولي مي‌دانستند كه كمك به مردم محروم بسيار مهم است. هيچ وقت مانع رفتنم نشدند و تا جايي كه مي‌دانم خانواده هيچ كدام از بچه‌ها مانع نشدند كه آنها به مناطق محروم بيايند. چيزي هم كه خودم طي اين مدت درك كردم اين است كه واقعا ما در تهران در ناز و نعمت به سر مي‌بريم و مردمي هستند كه از امكانات ساده زندگي هم محرومند. با اين حال ما در شهرهايمان آسايش داريم ولي آرامش نداريم و من آرامش را ميان كساني پيدا كردم كه با همه سختي‌هاي مادي به آينده اميد دارند و زندگيشان را با اين اميد ادامه مي‌دهند».

همه فعاليت‌هاي جهادي مربوط به عمليات‌هاي عمراني نيست بلكه ارتقاي فرهنگ مناطق محروم هم جزو اولويت‌هاي گروه جهادي امام‌رضا(ع) است و ايمان حسنيدخت، مسئول محور سرپل‌ذهاب دراين‌باره اينطور مي‌گويد؛ «يكي از مسائل مهم در مناطق مرزنشين حضور هموطنان سني مذهب بود. ابتدا خيلي آبمان در يك جوي نمي‌رفت ولي كم كم روحيه جهادي بچه‌ها و كمك‌هايي كه مي‌كردند براي رشد آن منطقه باعث شد كه آنها هم پاي كار بيايند و دوستي‌هاي زيادي شكل گرفت.

يك روستايي هم در اسلام‌آباد بود كه گروهي از بچه‌ها آنجا چند سال كار مي‌كردند و در آخر هم اردويي براي مشهد گذاشتند كه 200نفري كه از اين روستا آمده بودند همه شيعه شدند. اين بخشي از فعاليت‌هايي است كه بچه‌ها در مناطق محروم انجام دادند كه به لطف خدا نتايج درخشاني هم حاصل شد».

  • تلخ و شيرين جهادي

در طول اردوي غرب، بعضي اتفاقات افتاد كه در عين ناگواري، شيريني خاص خود را داشت. ما در گيلانغرب در ستاد مركزي بوديم كه ساعت 2 شب يكي از دوستان در گروه تلگرام خبر داد كه انبار دپو را دزد زد. اول از همه به 110زنگ زديم و اطلاع داديم كه چنين اتفاقي افتاده و آنها هم قول دادند كه خودشان را زودتر به محل برسانند شايد بتوانند دزدها را دستگير كنند. ما هم كه از اين حادثه نگران بوديم تصميم گرفتيم راهي انبار دپو شويم كه درسرپل‌ذهاب بود و بايد مسافت طولاني‌اي را با ماشين طي مي‌كرديم. ساعت نزديك 3 صبح بود و هوا تاريك؛ جاده هم بدون هيچ علائم رانندگي و با دست‌اندازهاي زياد قابل تردد نبود و با سلام و صلوات مسير را مي‌رفتيم. لاستيك‌هاي ماشين در شانه جاده افتاد و باعث شد ماشين به سمت دره‌اي سرازير شود و چند باري هم غلتيد تا به انتهاي دره برسد. اول فكر مي‌كرديم كه مرده‌ايم ولي بعد كمي كه به‌هوش آمديم ديديم سالم هستيم اما زانوي يكي از بچه‌ها به‌طور كلي خرد شده كه هنوز هم مشكل دارد. صبح كه ماشين را ديديم باورمان نمي‌شد كه زنده مانده‌ايم. مخصوما من اصلا باور نمي‌كردم چراكه سمت شاگرد نشسته بودم و اتفاقا ماشين از آن ناحيه بيشترين آسيب را ديده بود ولي من به لطف خدا سالم‌تر از بقيه بچه‌ها بودم. ناگفته نماند كه وقتي آن موقع شب به اورژانس زنگ زديم به‌خاطر اينكه تلفن رومينگ بود فكر مي‌كردند ما پژاك هستيم و مي‌خواهيم ماشين اورژانس را به اين بهانه بدزديم كه خوشبختانه توانستيم ثابت كنيم كه از بچه‌هاي اردوي جهادي هستيم و آخر سر هم ماشين آمد البته بعد از يك ساعت.
پوريا آقاجاني؛ معاونت اجرايي قرارگاه

  • اردوي انسان‌سازي‌

نزديك‌هاي عيد بود كه بچه‌ها آمدند و گفتند: «حاجي بيا يه سر بريم جنوب، خوش مي‌گذره». من فكر مي‌كردم قرار است با اردوهاي راهيان نور برويم و بعد از مدتي متوجه شدم كه نه، قضيه با راهيان نور فرق مي‌كند. كمي دو دل بودم كه بروم يا نه و اصلا اينكه از من برمي‌آيد كه چنين كارهايي انجام دهم؟ بالاخره دل را به دريا زدم و راهي خرمشهر شديم. وضعيت خرمشهر خيلي بدتر از چيزي بود كه فكر مي‌كردم و تازه وقتي به روستاها رفتيم خيلي اوضاع بدتر بود. عيد را مشغول به‌كار شديم و من هم مثل همه بچه‌ها لباس كار تنم كردم و ديدم كه مي‌شود كار كرد. راستش انگار حس طلبگي آنجا معني مي‌شد. اينكه فقط درس و مشق نيست و بايد علم را در عمل ثابت كرد. كمك به مستضعفان يكي از مهم‌ترين اهداف اسلام است و ما به‌عنوان طلبه وظيفه داريم اين مهم را اجرايي كنيم. بعد از اردوي جنوب به خيلي از دوستان و آشنايان گفتم كه به اردوهاي جهادي بيايند و اينجا مشغول شوند چرا كه اعتقاد دارم اين اردوها بسيار انسان‌ساز است. خود من بعد از اينكه به اردوهاي جنوب و بعد هم غرب رفتم تازه متوجه زندگي پوچ خودم شدم و اينكه ما رفاه را داريم ولي انگار آرامش از ما سلب شده است. ما در جنوب بوديم كه يك روز پيرزني خواست تا به پشت‌بام خانه‌اش برويم. وقتي به همراه بچه‌ها به خانه‌اش رفتيم ديديم كه خمپاره‌اي از زمان جنگ سقف را سوراخ كرده و بعد هم وسط خانه جا خوش كرده و عمل نكرده است. خيلي برايمان عجيب بود كه با اين همه مشكلات هنوز مردم شهر سرپاي خودشان هستند و با همه كم‌كاري‌هايي كه تا الان بوده در تلاشند تا با كمك هم شهر را مثل قبل از جنگ سرپا كنند.
عبدالرضا بيداربخت؛ طلبه

  • اسطوره جهاد

يادي از حاج عبدالله والي
بالاخره بايد از جايي شروع مي‌شد. وضعيت مردم روستاهاي مرزي بعد از انقلاب و طي جنگ حسابي به‌هم ريخته بود. خيلي جاها حتي آب آشاميدني هم نداشتند. يكي از اين مناطق، بشاگرد از توابع شهرستان ميناب بود كه وضعيت اسفناك آنجا حاج عبدالله والي كه سرپرستي كميته امداد را برعهده داشت تحت‌تأثير قرار داد و او گزارش اين منطقه را خدمت امام(ره) برد. امام بلافاصله او را مأمور كرد تا وضعيت اين شهر را بهبود ببخشد و او مقيم بشاگرد شد. حركت‌هاي جهادي كه بخش عمده آن به ساخت‌وساز و فعاليت‌هاي عمراني بر مي‌گردد بدون نام حاج عبدالله والي بي‌معني است؛ مردي كه 23سال از عمر خود را در بشاگرد به سر برد و جوانان زيادي را شيفته حركتي كرد كه كمتر از نبرد با دشمن نبود. الگوي جوانان جهادي بدون شك حاج عبدالله است و همه او را مي‌شناسند؛ يكي از جواناني كه درباره او قلم‌فرسايي كرده رضااميرخاني است كه در يادداشتي بعد از فوت او در ارديبهشت‌ماه سال 84مي‌نويسد؛ «10سال اخير، هيچ‌كدام از بزرگان نظام او را نديده بودند. بيراه نبود كه كسي هم براي او پيام نداد. و راستي چه دليلي بلندتر براي افتاد‌گي اين بلندترين آيت امداد، از همين مناعت و عزت؟! بگذار سر ما گرم باشد به انتخابات و پست‌هاي دولتي و ميز و منصب و تيراژ و... .

حاج عبدالله يك‌بار حضرت امام را ديده بود. خودش نيمه‌شبي برايم اينگونه مي‌گفت: - ما از جهاد آمده بوديم بشاگرد و بشاگردي شده بوديم. آمده بودند رفقا كه عبدالله! الان جاده‌سازي در جنگ مهم‌ترين كار است. كلي شهيد مي‌دهيم به‌خاطر نداشتن جاده... جهاد امروز در جنگ است نه در بشاگرد... (مي‌دانستم كه به او لقب داده بودند بزرگ‌ترين جاده‌ساز!) من چارشاخ گيج مانده بودم كه چه كنم. از طرفي جنگ بود و از اين طرف هم بشاگرد. رفتيم خدمت حضرت امام. ما وقع را هنوز كامل عرض نكرده بوديم كه ايشان فرمودند: «احتمال نمي‌دهي كه يكي از ياران امام‌زمان در منطقه بشاگرد باشد؟ جبهه شما همين بشاگرد است»... و حاج عبدالله! من هميشه خيال مي‌كردم اينكه در حديث، در ميان اسامي شريف ياران حضرت صاحب، نام عبدالله پربسامدترين است به كنايتي است و حالا مي‌فهمم كه نه... در آن حقيقتي تام و تمام بوده است...».

مهارت‌های زندگی > جامعه - امیر حسین صالحی



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: اسطوره جهاد،حاج عبدالله والي،وضعيت مردم روستايي ,
تاریخ : شنبه 28 شهريور 1394
بازدید : 344
نویسنده : فــردیـن احـمدی

2 راهگار مهم جهت خروج بشاگرد از بحران اقتصادي


Результат пошуку зображень за запитом "‫نرخ بيكاري درهرمزگان‬‎"

راهکار ۱)
راهکار جهت سرمایه گذاری یک دريافت مجوز از مجلس شورای اسلامی توسط نماينده مردم شرق هرمزگان و معاف از مالیات بمدت۲۰ سال به بالا و واگذاری زمین تجاری ،خدماتی ،صنعتی و نمایشگاهی بصورت استیجاری بمدت ۱۰ ساله و۲۰ ساله از طرف دولت یا ارکان های ونهادهاي  دولتی به اشخاص حقوقی و حقیقی در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد،پیگیری توسط شوراها و مسئولان درشهرستان بشاگرد و همچنین نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد جهت برون رفت از محروم زدایی و اشتغالزایی جوانان .


راهکار ۲)
دريافت مجوز از مجلس شوراي اسلامي تبديل شهرستان بشاگرد به مناطق آزاد ویا منطقه ای صنعتی و اقتصادی
 

شهرستان بشاگرد درشرق استان هرمزگان در ۳۳۰ کیلومتری بندرعباس قرار دارد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: رونق اقتصادي دربشاگرد , جذب سرمايه گذار در بشاگرد , پيشرفت بشاگرد , همدلي و هم زباني دربشاگرد , تعامل درتوسعه اقتصاد بشاگرد ,
تاریخ : شنبه 28 شهريور 1394
بازدید : 402
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

همه ای پتانسیل هاي سرمايه گزاري دربشاگرد موجود است/تعامل دولت و مردم درجهت رونق اقتصادی

 

Результат пошуку зображень за запитом "‫بازر كار‬‎"

به گزارش عصر بشاگرد:یکی از مهمترین وظایف دولت و نگاه ویژه به شهرستان محروم بشاگرد است که توسعه و شتاب رونق اقتصادی و زمينه سرمايه گذاري را فراهم آورد.
باتوجه به آمار۵۳ درصدی نرخ بیکاری درشهرستان بشاگرد نشان از نبود بازارکسب و کار را می باشد،با گذشت ۶ ماه از سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت و هیجگونه نگاه ویژه ای به پيشرفت و تحول اقتصادي بشاگرد نشده، و ورود بخش خصوصی دربشاگرد هیچ گونه مشکلی را حل نخواهد کرد همه ای پتانسیل اقتصادی را بشاگرد دارد با تدبیر مسئولین استانی، محلی و نماينده مردم درمجلس شوراي اسلامي شرق هرمزگان در مجلس درتحقق این هدف می توان با در اختیار دادن مجوز پرداخت وام های کلان جهت ترویج بازار کسب وکار وحمايت از انواع تولیدی و اشتغالزایی جوانان بومی منطقه درنظر گرفت و نرخ بیکاری ۵۳ درصدشهرستان بشاگرد به صفر رساند.

پرورش ماهی و شترمرغ دربشاگرد مورد تست و آزمايشات قرار گرفته و تنها حمایت نهادهای حکومتی و دولتی را می طلبد که بدون نیاز به بخش خصوصی هم می شود در بشاگرد تحول اقتصادی صورت پذیرد.
شهرستان بشاگرد درشرق استان هرمزگان در ۳۳۰ کیلومتری بندرعباس قرار دارد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: نگاه ویژه دولت به اقتصاد بشاگرد،بازار كار دغدغه فكري جوانان بشاگردي،توسعه و شتاب در رونق بخشيدن به اقتصاد بشاگرد،بخش خصوصي دربشاگرد ,
تاریخ : شنبه 28 شهريور 1394
بازدید : 360
نویسنده : فــردیـن احـمدی

دور گروهی مسابقات فوتبال شهرستان بشاگرد دیروز چهارشنبه به پایان رسید و ۸ تیم صعود کننده این رقابت ها به مرحله نهایی معرفی شدند.

 

شهرداری سردشت

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، مسابقات فوتبال رده سنی بزرگسالان باشگاه های شهرستان بشاگرد جام ولایت که از ابتدای شهریورماه در شهر سردشت آغاز شده بود، دیروز چهارشنبه با برگزاری یک دیدار به پایان رسید.

در دیدار پایانی این مسابقات که در گروه (ب) برگزار شد تیم شهرداری سردشت به مصاف تیم درگوئن رفت که در پایان با نتیجه پرگل ۴ بر ۰ پیروز شد و با ۱۱ امتیاز به عنوان تیم اول گروه (ب) به مرحله حذفی این رقابت ها صعود کرد.

با این وجود تیم های فتح وی، اتحاد اهون و استقلال بیسکاو از گروه (الف) – شهرداری سردشت، استقلال گوهران و فجر شهید عباسی گروغ از گروه (ب) و وحدت شه بابک و امید درآلوی از گروه (ج) به عنوان ۸ تیم برتر جواز صعود به مرحله نهایی این رقابت ها را به دست آوردند.

طبق قرعه کشی که در مرحله حذفی بین این ۸ تیم انجام شده است تیم های شهرداری سردشت با امید درآلوی، استقلال گوهران با استقلال بیسکاو، وحدت شه بابک با فجر شهید عباسی گروغ و فتح وی با اتحاد اهون به مصاف یکدیگر می روند.

مرحله حذفی این دوره از مسابقات امروز پنجشنبه با دو دیدار در زمین ورزشی شهر سردشت آغاز می شود که تیم های فتح وی با اتحاد اهون و وحدت شه بابک با فجر شهید عباسی گروغ برای صعود باهم رقابت می کنند.

گفتنی است که تمامی این مسابقات در زمین خاکی شهر سردشت برگزار می شود.

 

انتهای پیام//

منبع: بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: باشگاه های شهرستان بشاگرد،جام ولایت،مسابقات فوتبال شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394
بازدید : 327
نویسنده : فــردیـن احـمدی

یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان بشاگرد نبود آب شرب پس از بارش باران است.

 

image314377

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، بشاگرد منطقه‌ای است وسیع در عرض جغرافیایی ۲۶ درجه و ۴۵ دقیقه و طول جغرافیایی ۵۷ درجه و ۵۴ دقیقه محصور بین استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان. شهرستان بشاگرد دارای آب و هوای گرم و خشک، تپه‌ ماهورهای آب‌رفتی، پوشش گیاهی فقیر و پر باران ترین شهرستان هرمزگان محصوب می شود.

شهرستان بشاگرد با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه، فصل های پر باران را دارد که می شود گفت که میزان بارندگی در این شهرستان بیشتر از سایر شهرستان های استان هرمزگان است.

بیشترین بارش ها در شهرستان بشاگرد در فصل تابستان به وقوع می پیوندد که این پدیده در کشور ما بسیار نادر است، باران های تابستانی همراه با تگرگ و طغیان رودخانه های فصلی در این شهرستان تبدیل به یک جاذبه طبیعی بسیار زیبا و گردشگری شده است.

مردم این شهرستان بخاطر بارش های باران در گرمترین فصل سال خداوند را شاکراند و این فصل از سال را شاهد بارش های پراکنده باران گاها همراه با تگرگ هستند و گرمترین روزهای سال را با خوشحالی سپری می کنند. با این وجود برخی مواقع این بارندگی ها در زندگی روزانه مردم تاثیر گذار است و مشکلاتی را برای مردم به ویژه روستا نشینان به وجود می آورد.

مسدود شدن راه های ارتباطی روستاها به مرکز شهرستان و همچنین به شهرستان های همجوار، قطعی برق، تلفات دام ها، خسارت به محصولات کشاورزی از جمله خرما، تلفات جانی به دلیل طغیان رودخانه ها و صاعقه و کمبود آب شرب از جمله مشکلاتی است که پس از باران در شهرستان بشاگرد گریبانگیر مردم است.

یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان بشاگرد نبود آب شرب پس از بارش باران است:

با توجه به کوهستانی بودن بشاگرد کمبود آب همواره یکی از مشکلات بزرگ این شهرستان محصوب می شود که این مشکل با بارش های باران نه تنها حل نمی شود بلکه دوچندان می شود که یکی از معضلات اجتماعی و اقتصادی این شهرستان به شمار می آید.

در این شهرستان بدلیل نبود امکانات ذخیره آب شرب برای مواقع بحرانی مورد بررسی و کارشناسی و تعبیه نگردیده ، که اکثر روستانشینان بشاگرد پس از بارش های باران و طغیان رودخانه ها در این شهرستان با مشکلات تامین آب شرب مصرفی مواجه می باشند، و تاکنون معضل بزرگ تامین آب شرب در بشاگرد ادامه دارد.

در روزهای پیشین در مرکز شهرستان بشاگرد با توجه به بارش های باران و طغیان روخانه ها شاهد قعطی آب شرب ۳ روزه در شهر سردشت بوده ایم که این مشکلات همچنان در بشاگرد ادامه دارد.

در موقع بارندگی در شهرستان بشاگرد اغلب رودخانه ها طغیان می کنند و آب جاری شده گل آلود و غیر قابل شرب می باشد که گاها برای نشست گل و لای آب رودخانه و عدم وجود تصفیه خانه ۳ الی ۴ روز زمان می برد تا آب جاری شده از رودخانه ها زلال شود و مردم روستاها در طول این چند روز به سختی زندگی می کنند.

در چند هفته اخیر شاهد بارش های پی درپی باران در این شهرستان بوده ایم که طغیان رودخانه ها را نیز به همراه داشت که مشاهده شده آب برخی از این رودخانه ها تا یک هفته نیز گل آلود بوده و روستا نشینان مجبور به استفاده از همان آب شده اند.

این مشکل بیشتر در روستاهای بخش گافر و پارامون بشاگرد مشاهده می شود که تاکنون هیچگونه راه حلی برای رفع این مشکل بزرگ ارائه نشده است و بی توجهی به این معضل مردم ولایت مدار شهرستان بشاگرد را به دردسر انداخته است.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان بشاگرد،نبود آب شرب پس از بارش باران،بشاگرد منطقه‌ای است وسیع در عرض جغرافیایی ۲۶ درجه و ۴۵ دقیقه و طول جغرافیایی ,
تاریخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394
بازدید : 285
نویسنده : فــردیـن احـمدی

عید قربان یکی از اعیاد مهم مسلمین است که برخلاف بسیاری از اعیاد، مورد اختلاف نیست.

 

re599

عید قربان بزرگ ترین روز حج محسوب می شود؛ چنان که از امام صادق(علیه السلام) نقل است که در جواب معاویه بن عمار که از ایشان درباره «یَوْمَ الْحَجِّ اْلأَکبَرِ»(۱) پرسیدند، فرموند: «آن، روز عیدِ قربان است.»(۲) از آن جهت می توان گفت عید قربان تجلی توحید بوده و نمادی از تجلی انسجام اسلامی در ایام حج است.

قربان؛ عید همه مسلمین

عید قربان یکی از اعیاد مهم مسلمین است که برخلاف بسیاری از اعیاد، مورد اختلاف نیست؛ چراکه همه فرق مسلمین این روز را عید محسوب می کنند؛ لذا در دعای مخصوص قنوت نماز عید می خوانیم: «اللهم انی اسألک بحق هذا الیوم الذی جعلته للمسلمین عیدا و لمحمد صلی الله علیه و آله ذخرا و شرفا و کرامه و مزیدا…؛ بارالها! به حق این روزی که آن را برای مسلمانان عید و برای محمد(صلی الله علیه واله) ذخیره و شرافت و کرامت و فضیلت قراردادی…» و بدین گونه عید را فقط مخصوص مؤمنین ندانسته، همه مسلمین را در آن سهیم می دانیم و اعتقاد داریم این گردهمایی عظیم رهیافتی برای رسیدن به اعتصام به حبل الله(۳) است که یکی از مهم ترین دستورات اجتماعی اسلام است.

بنا بر این با توجه به مباحث مطرح شده، مناسک حج که در اوج عظمت آن عید قربان قرار دارد، علاوه بر رسیدن به توحید عاملی است مؤثر برای نیل به انسجام و همبستگی هر چه بیشتر مسلمانان. لذا بزرگان دینی ما به این مسأله بارها تأکید کرده اند که بهترین عمل در این روز برائت از مشرکین و شیاطین حقیقی عالم است و این مهم میسر نمی شود مگر با انسجام و همدلی تمامی مسلمین با هر فکر و عقیده و مسلکی که باشند.

قربانی، نماد وارستگی و مساوات

حجاج در ادامه اعمال روز عید با کوله باری از عقیده و جهاد، رو به سنّت قربانی می آورند و آن را به پیشگاه پروردگار هدیه می کنند و به دستور الهی جامه عمل می پوشانند که فرمود: «فـَمَنْ تَمَتَّعَ بِالعُمْره اِلَی الحَجِّ فـََمَا اسْتَیْسَرَ مِنَ الْهَدْیِ.»

(۴) آن کسی که به قربانگاه می رود و گوسفندی را ذبح می کند، در حقیقت با حرکتی نمادین عزم از میان بردن هوس ها و وابستگی هایش را می کند و آماده ایثار و فداکاری می شود. این عمل را از آن جهت که عبادت و وسیله تقرّب به خداست، قربان گویند.(۵) چنان که امام سجاد(علیه السلام) ضمن پرسشی از شبلی پرسیدند: «آیا به هنگام سربریدن قربانی، نیت کردی که با تمسک به حقیقت تقوی و ورع حلقوم طمع را قطع کنی … »(۶)

بخشش و قربانی و تقسیم آن در میان مردم بویژه تنگ دستان به معنای دستگیری و تعاون است. وقتی حاجی در روز عید به شکرانه انجام مناسک حج، موظف می شود تا حیوانی سالم و کامل را بکشد و گوشت آن را به نیازمندان بدهد، این عمل خود عامل نزدیک شدن به خدا می گردد و انسان را مشمول عنایت الهی می سازد و هم بر حسب مصرف، عامل ایجاد محبّت بین انسان و افراد جامعه می شود. این گونه است که بین مسلمانان رابطه ای صمیمی به وجود می آید که خود یکی از عوامل و زمینه های انسجام است و بدین صورت تعاون و همبستگی اجتماعی در اعمال خیر و نیکوکاری در میان مردمان افزایش می یابد. از طرف دیگر، اگر تقسیم قربانی صحیح انجام گیرد، میلیون ها گرسنه سیر می شوند و بدینوسیله بین غنی و فقیر، ارتباط برقرار می گردد. این همان انسجام و همدلی مورد توجه شارع است.

از دیگر نمادهای قربانی «مساوات » است؛ به طوری که تقسیم گوشت قربانی به سه قسمت و استفاده شخص حاجی از آن(۷) شاهد گویایی بر این مساوات است. و در این صورت یکی از مصادیق تفرقه (امتیازاتی که انسان برای خود قائل شده است) از بین می رود و همه به این قول پیامبر اعظم(صلی الله علیه واله) رجوع می کنند که درخطبه حجهالوداع فرمود: «مردم! پروردگار همه شما یکی است و پدر همه شما یکی است؛ همه از آدم هستید و آدم از خاک است؛ عرب را بر عجم فضیلتی نیست، مگر به تقوا.»(۸) این عمل در حجّ، عدالت اجتماعی اسلام را منعکس می کند و خود عاملی است بر انسجام و اتحاد بین همه مسلمین جهان.

______________

۱- توبه : ۳

۲- کافی، ج،۴ ص۲۹۰

۳- «واعتَصِموا بِحَبلِ اللّهِ جَمیعـًا و لاتَفَرَّقوا؛ و همگی به ریسمان خدا [قرآن و اسلام، و هر گونه وسیله وحدت]، چنگ زنید، و پراکنده نشوید!» آل عمران۱۰۳‎/

۴- «و حج و عمره را برای خدا به اتمام رسانید و اگر محصور شدید [و موانعی مانند ترس از دشمن یا بیماری اجازه نداد که پس از احرام بستن، حج را کامل کنید] پس آنچه از قربانی فراهم است [ذبح کنید و از احرام خارج شوید.].» بقره‎/ ۱۹۶

۵- مجمع البحرین، کلمه قرب، ج،۲ ص۴۸۰

۶- مستدرک الوسائل ج،۱۰ ص۱۷۱.

۷- فَِاذا وَجَبَتْ جُنُوبُها فکلُوا مِنْها وَ اَطْعِمُوا القانِعَ وَ المُعْتَرَّ ؛ حج‎/ ۳۶

۸- ابن سعبه، تحف العقول، بیروت: مؤسسه الاعلمی، ۱۳۹۴ ق، ص ،۳۰ ضمن خطبه حجهالوداع

منبع:tebyan.net



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: قربان؛ عید همه مسلمین،قربانی، نماد وارستگی و مساوات، زيارتگاه سيد نجم الدين بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394
بازدید : 400
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 بارش شدید باران و تگرگ در بشاگرد/گزارش تصويري



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بارش شديدباران و تگرگ در بشاگرد , طغيان رودخانه , نبود آب بهداشتي براي بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394
بازدید : 494
نویسنده : فــردیـن احـمدی

  یکی ازمهمترین کار توسعه شبکه زیرساخت بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد برای حضور پزشكان بومی است.


 

حال به امید پروردگار بزرگ جوانان غیور بشاگردی توانسته اند در هر رشته و فنی به خود باوری برسند و توفیق بخدمت برای هموطن وهمشهریان خود به ارمغان بیاورند با ایجاد بستر های مناسب برای بکارگیری از این افراد برای پیشرفت و عمرانی شهرستان بشاگرد می تواند تحولی عظیم با همدلی و هم زبانی بهمراه داشته باشد.

دکتر زینب احمدی درگفتگو با عصربشاگرد گفت:شهرستان بشاگرد با کمبود پزشک و تجهیزات پزشکی مواجعه است کا با ورود پزشكان متخصص بومی شاهد تحولی نو درحوزه سلامت،بهداشت ودرمان  بشاگرد باشیم.

وی درپایان گفت اينجانب از دو اتفاق مهم كه نشانگر توانايي و استعداد هاي جوانان شهرستان بشاگرد است خيلي خوشحالم، یکی پیشرفت جوانان در رشته های مختلف تحصیلی نسبت به سالهای اخیر و قبولی دو نفر دیگر از جوانان بشاگردی در رشته پزشكی و قبولي در دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان که موجب خوشحالی من و همشهريان شده است .

توفیق موفقیت برای همه ای جوانان بشاگردی را دارم با حمایت و همدلي و هم زباني مردم زحمت كش و خون گرم خود بتوانیم مشکلات و کمبودات درماني و بيمارستاني شهرستان بشاگرد را درحوزه سلامت فراهم سازيم. 

دكتر زينب احمدي فارغ التحصيل بیست و نهمین دوره دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شهرستان بشاگرد مي باشد.

شهرستان بشاگرد با ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان هرمزگان واقع شده است.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: جشن دانش آموختگی وفارغ التحصیلی پزشك بشاگردی , بيمارستان بشاگرد , دانشگاه علوم پزشگی هرمزگان , دكترزينب احمدي ,
تاریخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394
بازدید : 339
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سیستم آبرسانی منازل در شهر سردشت با قطع کامل آب روبرو شده و این در حالی است که بشاگرد این روزها با بارندگی های شدید و ناگهانی مواجه است.

635351596599232419

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، برخی از شهروندان مرکز شهرستان بشاگرد می گویند: از پنج شنبه گذشته تا صبح روز (یکشنبه) آب شرب در لوله ها جریان ندارد و این درحالی می باشد که آب موجود در منبع های ذخیره اکثریت ساکنان این مناطق تمام شده است.

آنها می گویند: قطع چند روزه آب مشکلات زیادی برای شهروندان این مناطق ایجاد کرده و حتی بسیاری مجبور شده اند آب مورد نیازشان برای سرویس بهداشتی را از مغازه ها و رودخانه تهیه کنند.

این شهروندان با یادآوری اینکه در بسیاری از محلات شهر سردشت، یک روز در میان آب وجود دارد، ادامه می دهند: در پی قطع چند روزه آب، هیچکس در آب و فاضلاب شهری پاسخگو نیست و ضمن اینکه اقدامی برای توزیع آب به صورت سیار در این محلات نشده و مردم در نبود آن و خالی بودن مخازن ذخیره دچار مشکلات عدیده ای شده اند.

این قطعی آب در حالی اتفاق افتاده که شهرستان بشاگرد این روزها با بارش شدید و ناگهانی باران و جاری شدن سیل در کوچه و خیابان‌ها مواجه است.

در همین اثنا برخی از محلات و شهرک های مرکز شهرستان بشاگرد به مدت چهار روز است که با قطع کامل آب آشامیدنی در منازل شان مواجه اند. اهالی این مناطق از قطع آب منازل شان بسیار شاکی اند، چرا که به گفته‌ آن‌ها قطع آب بدون اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های محلی و صدا و سیما به اهالی بوده است.

گفتنی است که بسیاری از روستاهای شهرستان بشاگرد فاقد شبکه آبرسانی هستند و مردم این شهرستان به شدت دچار مشکل بی آبی هستند.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: قطع ۴ روزه آب شرب در سردشت بشاگرد , بشاگرد فاقد ذخاير آب درمواقع بحراني دربشاگرد شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 24 شهريور 1394
بازدید : 249
نویسنده : فــردیـن احـمدی
 
اقتصاد > بانک و بیمه وبورس
اقتصاددانان، بازیگر اصلی بازار ارز را بانک مرکزی می‌دانند و این سئوال را می‌پرسند که آیا دولت با محوریت این بانک برای جبران کسری بودجه عمدا روی به گرانی ارز آورده است؟
به گزارش خبرنگار مهر، بنا به گفته مقامات بانک مرکزی، یکی از افتخارات این بانک در دو سال و نیم گذشته تثبیت وضعیت نرخ ارزها در بازار آزاد به ویژه نرخ دلار بود اما در روزهای اخیرنرخ ارزها به ویژه قیمت ارزهای اصلی مانند دلار روندی تصاعدی در پیش گرفته و به یکباره افزایش چشمگیری یافته است، به طوری که این نرخ در آخرین معاملات خود قیمت ۳۵۰۰ تومان را تجربه کرد.

افزایش عمدی قیمت دلار توسط دولت و بانک مرکزی برای جبران کسری بودجه؛ موضوعی است که همواره در دوران‌های مختلف مطرح بوده و بارها بانک مرکزی نسبت به اینکه به صورت عمدی قیمت‌ها را افزایش می دهد و یا دستکاری می کند، متهم شده است؛ گرچه این بحث همیشه از سوی مقامات بانک مرکزی و مسئولان دولتی تکذیب شده است.

اما این بار به نظر نمی رسد که دلیل افزایش قیمت دلار در بازار چیز دیگری غیر از این باشد و این سئوال مطرح است که آیا بانک مرکزی نرخ دلار را عمدا افزایش داده و بالا نگه داشته است؟ کما اینکه مدیران بانک مرکزی همواره مطرح می‌کنند که بازار ارز و قیمت‌ها همیشه تحت نظارت و کنترل آنها است و اجازه افزایش قیمت‌ها را نمی دهند اما این بار قیمت‌ها به راحتی و به صورت تدریجی در حال افزایش است و به نظر نمی رسد بانک مرکزی قصدی برای کنترل نوسانات و افزایش قیمت‌ها داشته باشد تا اینکه نرخ دلار در بازار در حول و حوش ۳۵۰۰ تومان تثبیت شود.

پس از توافقات هسته ای ایران انتظار از بازار ارز کاهش قیمت‌ها بود، اما افزایش نرخ‌های ارز به تمامی این خوش خیالی‌ها پایان داد. برخی از اقتصاددانان به کسری بودجه دولت اشاره می کنند و می گویند که به دلیل این که بازار ارز در انحصار بانک مرکزی است، این بانک به راحتی می تواند نرخ ارز را آن طور که می‌خواهد، تغییر دهد.

این در حالی است که دولت در شرایط فعلی با کاهش قیمت نفت و برخی مسایل دیگر، با کسری‌های بودجه کلان مواجه است.

اما در نقطه مقابل این روزها موضوع ساماندهی صرافی ها از طریق افزایش سرمایه آنها مطرح است و مقاومت‌هایی از طرف برخی از صرافی ها صورت گرفته است،

برخی از این صرافی ها تلویحا مطرح کرده اند که برای مقابله با بانک مرکزی نرخ دلار را افزایش می دهند، این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی افزایش قیمت ارز توسط صرافی ها امکان‌پذیر نیست و بازار ارز و کنترل نرخ‌ها در اختیار و انحصار بانک مرکزی است.

البته صرافی ها از افزایش قیمت‌ها ناخشنود نیستند و اینکه روند صعودی نرخ‌ها به آنها نسبت داده شود، چندان برای آنها نارضایتی به همراه ندارد و وانمود می کنند که از این طریق می توانند با بانک مرکزی و خواسته های آنها مقابله کنند.

در اصل گذر نرخ دلار از قیمت‌های تثبیتی در دو سال اخیر کمی تامل برانگیز است؛ گرچه دلایلی از جمله افزایش تقاضا به دلیل سفر حج و غیره هم مطرح است اما اینگونه موارد نمی‌تواند منجر به جهش یکباره نرخ‌ها در بازار ارز شود. حتی اعتصاب عده ای از صرافان به عدم فروش ارز هم نمی تواند نرخ‌ها را اینگونه افزایش دهد.

همچنین دولت با کاهش قیمت نفت در شرایط فعلی روبرو است و نرخ آن در هر بشکه به حدود ۴۶ دلار رسیده است، این عامل هم تاثیر به‌سزایی در قیمت ارز دارد و هرچه نفت بیشتری فروخته شود، میزان موجودی دلار در بازار افزایش می یابد و همین موضوع باعث کاهش تقاضا شده و قیمت آن روند نزولی را طی می کند اما اکنون با کاهش قیمت نفت و همچنین تحریم‌ها شاهد کمبود دلار و افزایش تقاضا در بازار هستیم.

به هر حال کارشناسان اقتصادی بر این عقیده هستند که یکی از عاملان افزایش قیمت ارز خود دولت با محوریت بانک مرکزی است که بازار ارز را به صورت انحصاری در اختیار دارد. به اعتقاد برخی تحلیگران، دولت سیاست گذار رشد صادرات غیرنفتی است و چنین برنامه ای را نیز در دستور کار خود دارد و به دلیل اینکه برای صادرکننده قیمت بالای ارز صرفه اقتصادی دارد، قیمت ارز بالا نگه داشته می‌شود.

آنان همچنین می گویند که تصمیمات دولت و بانک مرکزی بر قیمت ارز به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیرگذار است.

قیمت دلار هر چقدر که پائین باشد، ارزش پول ملی بیشتر می شود، اما به نظر نمی رسد که چنین سیاستی در دستور کار دولت باشد. شاهد این مدعی نیز همان افزایش نرخ دلار به ۳۴۰۰ تومان در چند هفته گذشته بود که البته پس از مدت زمان کوتاهی دوباره کاهش یافت و به حدود ۲۷۰۰ تومان رسید و پس از آن هم در قیمت حدود ۳۰۰۰ تومان تثبیت شد و حال دوباره به ۳۵۰۰ تومان رسیده است.
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: دولت عمدا دلار را گران کرد؟/ بازیگر اصلی بازار ارز کیست , نرخ دلار به ۳۴۰۰ تومان ,
تاریخ : سه شنبه 24 شهريور 1394
بازدید : 294
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 مشكل كمبود آب شرب درشهرستان بشاگرد پس از بارش باران وطغيان رودخانه ها

بشاگرد منطقه‌ای است وسیع در عرض جغرافیایی ۲۶ درجه و ۴۵ دقیقه و طول جغرافیایی ۵۷ درجه و ۵۴ دقیقه محصور بین استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان. شهرستان بشاگرد دارای آب و هوای گرم و خشک، تپه‌ ماهورهای آب‌رفتی، پوشش گیاهی فقیر و پر باران ترین شهرستان هرمزگان محصوب می شود.

شهرستان بشاگرد با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه، فصل های پر باران را دارد که می شود گفت که میزان بارندگی در این شهرستان بیشتر از سایر شهرستان های استان هرمزگان است.

بیشترین بارش ها در شهرستان بشاگرد در فصل تابستان به وقوع می پیوندد که این پدیده در کشور ما بسیار نادر است، باران های تابستانی همراه با تگرگ و طغیان رودخانه های فصلی در این شهرستان تبدیل به یک جاذبه طبیعی بسیار زیبا و گردشگری شده است.

مردم این شهرستان بخاطر بارش های باران در گرمترین فصل سال خداوند را شاکراند و این فصل از سال را شاهد بارش های پراکنده باران گاها همراه با تگرگ هستند و گرمترین روزهای سال را با خوشحالی سپری می کنند. با این وجود برخی مواقع این بارندگی ها در زندگی روزانه مردم تاثیر گذار است و مشکلاتی را برای مردم به ویژه روستا نشینان به وجود می آورد.

مسدود شدن راه های ارتباطی روستاها به مرکز شهرستان و همچنین به شهرستان های همجوار، قطعی برق، تلفات دام ها، خسارت به محصولات کشاورزی از جمله خرما، تلفات جانی به دلیل طغیان رودخانه ها و صاعقه و کمبود آب شرب از جمله مشکلاتی است که پس از باران در شهرستان بشاگرد گریبانگیر مردم است.

شهرستان بشاگرد باشرایط كوهستانی بودن و كمبود آب شرب پس از بارندگی یکی از معضلات اجتماعی و اقتصادي این شهرستان بشمار می آيد.
دراین شهرستان بدلیل نبود امکانات ذخیره آب شرب برای مواقع بحرانی مورد بررسی و کارشناسی و تعبیه نگردیده ، كه اکثر روستانشینان بشاگرد پس از بارش های باران و طغیان رودخانه ها دراین شهرستان با مشکلات تامین آب شرب مصرفي مواجه مي باشند، و تاکنون معضل بزرگ تامين آب شرب در بشاگرد ادامه دارد، در روزهای پیشین درشهرستان بشاگرد شهرمركزي بشاگرد با توجه به بارش های باران و طغیان روخانه ها شاهد قعطی آب شرب 3 روزه در شهر سردشت بوديم که این مشکلات همچنان دربشاگرد ادامه دارد.
در موقع بارندگی درشهرستان بشاگرد اغلب رودخانه ها طغیان دارند و آب جاری شده گل آلود و غیر قابل شرب می باشد که گاهآ برای نشست گل و لای آب رودخانه و نبود تصفيه خانه، 3 الی 4 روز زمان نياز است  که مردم شهرستان بشاگرد و بیشترین روستانشینان شهرستان بشاگرد با آن مواجعه هستند.

 

انتهاي پيام//

تهيه كننده: اكبر احمدي

ويراستار: محسن عالي پور



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: مشكل كمبود آب شرب درشهرستان بشاگرد , بارش باران وطغيان رودخانه ها دربشاگرد , منبع ذخيره آب شرب در مواقع بحراني , فرماندار بشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 19 شهريور 1394
بازدید : 386
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

هفتاد نفر از دانش آموختگان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان فارغ التحصیلی خود را جشن گرفتند.

 عصر بشاگرد

به گزارش عصر بشاگرد؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : این بیست و نهمین دوره جشن فارغ التجصلی دانشجویان پزشکی در هرمزگان است.

در حال حاضر بیش از 240 پزشک عمومی در مراکز بهداشتی و درمانی مشغول ارائه خدمت هستند.

دکتر شکاری افزود : با توجه به آماده بودن زیر ساخت های لازم برای استقرار پزشکان در مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی استان ، افزوده شدن پزشکان جدید در مراکز بهداشتی درمانی گام بلندی در اجرای برنامه های تحول نظام سلامت است.

وی با اشاره به شاغل بودن بیش از 600 دانشجوی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استان گفت : از امسال 30 درصد به ظرفیت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان ظرفیت مازاد تکمیلی و 30 درصد به ظرفیت دانشجویان بومی استان افزوده می شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود : شرق استان به ویژه مراکز بهداشتی و درمانی روستایی کمبود پزشک مواجه اند که این نیاز از طریق پزشکانی که تعهد خدمت دارند برطرف می شود.

دکتر شکاری گفت : تا پایان امسال دانشگاه داروسازی در شهر بندرعباس به بهره برداری می رسد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: هفتاد نفر از دانش آموختگان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان , دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان , دكتر زينب احمدي ,
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
بازدید : 388
نویسنده : فــردیـن احـمدی

هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر سردشت با برگزاری انتخابات معرفی و اعضای مختلف هیئت رئیسه سومین سال چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سردشت معرفی شدند.

 13940122000840_PhotoA

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نيوز، با قرار گرفتن در سومین سال چهارمین دوره شورای اسلامی شهر، انتخابات جدید هیئت رئیسه شورای شهر سردشت بشاگرد نیز همچون بسیاری از شهرهای استان هرمزگان و کشور در دستور کار قرار گرفت.

بار دیگر اعضای شورای شهر سردشت دور هم آمدند تا هیئت رئیسه جدید این شورا را برای سومین سال انتخاب کنند که با برگزاری انتخابات در این دوره از شورا، هیئت رئیسه جدید شهر معرفی شد.

در انتخابات هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر سردشت که با حضور اعضای ۵ نفره شورای شهر سردشت برگزار شد، هیئت رئیسه جدید به شرح ذیل معرفی شدند.

آقای عباس دانشمند به عنوان رئیس شورای شهر سردشت انتخاب شد و آقای حسین زارعی به عنوان نایب رئیس، آقای خلیل نوری پور به عنوان سخنگو و خزانه دار، آقای محمد دادخدایی به عنوان منشی اول شورای شهر و آقای طاهر کارگر به عنوان منشی دوم انتخاب شدند.

انتهای پيام//

منبع بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: چهارمین دوره شورای اسلامی شهر , هیئت رئیسه شورای شهر سردشت بشاگرد , اخبار شهرستان بشاگرد شهر سرشت بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
بازدید : 377
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شهرستان بشاگرد با توجه به دارا بودن شرايط خاص كوهستاني و نبود بازار كار يكي از مهم ترين مشكلات اساسي اقتصادي اين شهرستان محسوب مي شود.

بازار توليد كار در شهرستان بشاگرد

عصر بشاگرد : با توجه به آب وهواي مرغوب در شهرستان يكي از بهترين فعاليت اقتصادي براي رونق بخشيدن بازار كار در بشاگرد كشاورزي مي باشد.

 نبود بازار کار و اشتغال برای جوانان یکی از موضوعات مهم و دغدغه جوانان این شهرستان است.

 حمایت:

بهترین راه کار مهم برای اشتغالزایی جوانان ایجاد بسترهای مناسب برای بازار کار جوانان در روند پیشرفت و توسعه شهرستان بشاگرد است، در هر جامعه ای مهم ترین کار و فعالیت، علم اقتصاد است که با تدبیر و درایت مسئولین استانی و شهرستان می توان نهال اقتصاد را در آن شهرستان کاشت، یکی از ارکان مهم و زیر بنای توسعه و مسیر تحول در شهرستان بشاگرد اقتصاد می باشد.

آسیب های اجتماعی:

بیشترین آسیب های اجتماعی در بشاگرد به نسل های پیشین این شهرستان بوده که بیشترین آمار خروجی از این شهرستان را نشان می دهد که اکثر بدلیل نبود بازار کار و امکانات به دیکر شهرهای همجوار استان هرمزگان عزیمت کرده اند.

ایجاد بسترهای مناسب بازارکار:

با توجه به آمار بیکاری ۵۳ درصدی در شهرستان بشاگرد، بازار کار یکی از مهم ترین رکن و اساس توسعه و پیشرفت شهرستان بشاگرد محسوب می شود.

بشاگرد با قابلیت آب و هوای خوب و زمین مرغوب کشاورزی و کشت انواع مرکبات و سبزیجات و انواع گیاهان دارویی می توان با فراهم نمودن بسترهای مناسب جهت کسب و کار و در اختیار داشتن وام های قرض الحسنه به جوانان در جهت پیش رفت به اقتصاد شهرستان بشاگرد و فراهم نمودن و هم سطح کردن زمین های کشاورزی و آبیاری پیش رفته نوین و ایجاد تحولی عظیم در اقتصاد کشاورزی این شهرستان با حمایت مسئولین استانی و شهرستان بشاگرد می توان شاهد انقلابی بزرگ در تحول نظام اقتصاد بشاگرد باشیم.

شهرستان بشاگرد با ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان هرمزگان واقع شده است.

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بازار كارو ايجاد فعاليت هاي اقتصادي , فراهم نمودن شرايط بازاركار براي جوانان شهرستان بشاگرد , فرماندار بشاگرد و مدير جهاد كشاورزي بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
بازدید : 392
نویسنده : فــردیـن احـمدی

با توحه به نرخ بیکاری ۵۳ درصدی در شهرستان بشاگرد با اجرای طرح های زیربخش کشاورزی این آمار به نصف خواهد رسید.

 

5362_233

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نيوز،محمد احمدی دبیر کارگروه اشتغال شهرستان بشاگرد و مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان گفت: با توحه به اینکه نرخ بیکاری شهرستان ۵۳ درصد بوده و ۸۰ درصد مردم منطقه تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، تصمیم گیری شده که بر اساس ظرفیت ها، استعدادها و پتانسیل های موجود با توجه به اینکه یک حرکت نو  شکل گیری شده است نرخ بیکاری با اجرای طرح های زیر بخش کشاورزی به نصف خواهد رسید.

احمدی اظهار داشت: با همدلی و همکاری خوب بین دستگاه های اجرایی و با حمایت و پشتکار فرماندار شهرستان نرخ بیکاری با اجرای این طرح ها کاهش می یابد و این یک امتیاز برای مردم شهرستان به ویژه جوانان است.

وی افزود: طرح هایی که در دست اقدام است و بیشتر بر روی آنها تمرکز شده اند از جمله طرح پرورش مرغ محلی تخم گذار با ظرفیت ده هزار قطعه به  تعداد ۶۷۰ واحد به صورت واحدهای کوچک ۲۰۰ قطعه ای، پرورش بز محلی مولد با ظرفیت سه هزار راس به صورت سنتی ۴۰ راسی از محل اعتبارات کمیته امداد امام و صندوق کار آفرین امید با نرخ ۴ درصد، ۴ طرح مرغداری گوشتی صنعتی ۸۰ هزار قطعه ای از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، پرورش شترمرغ سه واحد ۳۰۰ قطعه ای، واگذاری اراضی دشت بارغ سه هزار و ۵۰۰ هکتار در صورت اخذ مجوز آب از وزارت نیرو که فرماندار پیگیر آن هستند و در صورت موافقت و اجرای این طرح بیش از ۶ هزار کارگر به صورت فصلی مستقیم اشتغال به وجود خواهد آمد و طرح کشت آویشن و آلوورا در اراضی پایین دست سد کاهکن در سطح ۴۰ هکتار در صورت صدور اخذ مجوز آب از سوی آب منطقه ای که به زودی اجرایی خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی بشاگرد ادامه داد: همچنین در بخش گردشگری و واگذاری معادن موجود در منطقه اقداماتی با دعوت از سرمایه گذاران در حال پیگیری و انجام است.

دبیر کارگروه اشتغال بشاگرد در پایان ضمن ابراز امیدواری گفت: بشاگرد را می شود  با یک حرکت جهادی با توجه به شرایط آب و هوای مناسب با دعوت از سرمایه گذاران محلی و بیرونی به قطب تولید استان تبدیل کرد.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: نرخ بیکاری در بشاگرد به نصف خواهد رسيد , همدلی و همکاری خوب بین دستگاه های اجرایی , دبیر کارگروه اشتغال شهرستان بشاگرد , مدیر جهاد کشاورزی بشاگرد , ,
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
بازدید : 493
نویسنده : فــردیـن احـمدی

خرابی‌های تلفن همراه این روزها به یکی از صدها مشکل دیگر و سابق بشاگرد اضافه شده، به نحوی که علی‌رغم برخورداری روستاها و مناطق از دکل‌های پخش امواج، گاهاً ساکنان مجبورند برای برقرای یک تماس ده‌ها کیلومتر به دنبال امواج باشند.

خبرگزاری فارس: سفر 43 کیلومتری بشاگردی‌ها برای یک تماس ناقابل
 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری فارس از بشاگرد، اگر چه این روزها اپراتور‌های تلفن همراه از خدمات جدید خود نظیر 3G ،4G و پهنای باند بیشتر و بیشتر بر روی بستر شبکه‌های موبایل با تبلیغات زیاد خبر می‌دهند، اما هنوز در بشاگرد، سطح خدمات این اپراتورها در منزل اول مانده یا بعضاً خدمات معمول و ابتدایی نیز به صورت قطره‌چکانی ارائه می‌شود.

اگر چه لازمه برخورداری از ارتباطات توسعه‌یافته‌ همانند سایر مؤلفه‌های توسعه، خواستار تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، اما این در حالیست که در شهرستان بشاگرد و در برخی از روستاهایی که در حال حاضر مشکل ارتباطات همراه دارند، مشاهده می‌شود که دکل‌های مربوط به امواج موبایل نصب شده، اما به مرور زمان کاربرد خود را از دست داده است.

در این راستا می‌توان به دکل مخابراتی روستای بشنو اشاره کرد که قرار بوده است، ارتباط موبایلی هشت روستای مجاور را تأمین کند.

محمود غلامی‌زاده دهیار روستای بشنو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بشاگرد در این باره می‌گوید: روستای بشنو که در بخش درابسر شهرستان بشاگرد واقع شده، با داشتن چندین دکل مخابراتی کار خدمات‌دهی به مردم این روستا و هفت روستای اطراف را بر عهده داشت که گویا در حال حاضر از کار افتاده و مردم را با مشکلات ارتباطات تلفنی مواجه کرده است.

وی ادامه می‌دهد: وجود اخلال مزمن در شبکه ارتباطی این روستا، سبب شده که از شش ماه پیش تاکنون از این روستا هیچ تماس تلفنی برقرار نشود.

دهیار روستای بشنو می‌گوید: این مشکل را بارها کتبی و شفاهی به اداره مخابرات شهرستان بشاگرد اعلام شده که حتی هیچ گروهی برای رفع خرابی و اختلال این مسئله به دکل روستای بشنو مراجعه نکرده‌اند.

غلامی‌زاده اظهار می‌کند: تمام این هشت روستا دارای آنتن پخش امواج هستند، ولی به علت اختلال یا خرابی دیگر برای چهار هزار و 500 نفر از اهالی بشاگرد امکان برقراری تماس تلفنی و موبایلی وجود ندارد.

به گفته این مسئول، اهالی این هشت روستا برای برقراری یک تماس تلفنی باید مسیری 43 کیلومتری تا نزدیکی شهر گوهران را طی کنند که وجود چنین ارائه خدماتی نه در شأن مردم ولایت‌مدار بشاگرد است نه در شأن اداره مخابرات.

غلامی‌زاده می‌گوید: این روزها در اقصی نقاط کشور برای برخی ارتباطات از خدمات اینترنت همراه اول و GPRS استفاده می‌کنند که عقب ماندگی شدید ارتباطی باعث شده است که حتی جمعیت چهار هزار و 500 نفری این روستاها از خیر خدمات اینترنت همراه اول گذشته و تنها به برقراری یک تلفن راضی شوند، که از آن هم محروم مانده‌اند.

گفتنی است، بشاگرد در شمال شرق مرکز هرمزگان و در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: سفر 43 کیلومتری بشاگردی‌ها برای یک تماس , خرابی‌های تلفن همراه این روزها به یکی از صدها مشکل دیگر و سابق بشاگرد , شبکه‌های موبایل , همراه اول نوترينو نسل جديدسيمكارت هاي همراه اول و ايرانسل ,
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
بازدید : 386
نویسنده : فــردیـن احـمدی

درخواست نامگذاری مکان شایسته به نام حاج عبدالله والی از شهردار تهران

۴۶ گروه جهادی طی نامه‌ای از قالیباف شهردار تهران درخواست کردند تا مکان شایسته‌ای به نام حاج عبدالله والی نام گذاری شود.

  عصر بشاگرد

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از حزب الله سايبر، ۴۶ گروه جهادی طی نامه ای به شهردار تهران از وی خواستند مکانی را در شهر تهران به نام «حاج عبدالله والی» نامگذاری کند.

این فعالین اردوهای جهادی در نامه خود بر ضرورت معرفی حاج عبدالله والی به نسل نوجوان و جوان جامعه تاکید کرده‌اند.

مرحوم حاج عبدالله والی برای زمین نماندن حرف امام خمینی درباره رساندن پیام انقلاب و خدمت به محرومان، ۲۳ سال از عمر و جوانی خود را وقف مردم محروم منطقه بشاگرد کرد و با تاسیس دفتر کمیته امداد امام خمینی در خمینی شهر بشاگرد مشغول خدمت جهادی به مردم آن منطقه شد.

از وی به عنوان «پیامبر بشاگرد»، «اسطوره خدمت » و «پدر معنوی جهادگران» یاد می شود.

متن کامل این نامه در ادامه آمده است:

شهردار محترم تهران

برادر بزرگوار جناب آقای دکتر قالیباف

سلام علیکم

با احترام؛ همانطور که حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته) همواره مدیریت جهادی را تاکید نموده و معظم له بارها معرفی الگوهای عملی برای تبیین مفاهیم والای دینی را ضروری دانسته اند؛ جمعی از گروه های جهادی که افتخار و مباهات خویش را خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب می دانند برای جاودانگی هرچه بیشتر پدر معنوی جهادگران «حاج عبدالله والی» که در اوج گمنامی و بی نشانی ۲۳ سال از حیات پر افتخار خویش را به محرومیت زدایی در دور افتاده ترین و صعب العبور ترین منطقه محروم یعنی بشاگرد، بدون هیچ گونه چشمداشت مادی و به دور از زخارف دنیوی و یا جایگاه و مقام سپری نمود؛ از آن برادر عزیز که همواره جهاد و جهادگری را تبلیغ می نمایید، مطالبه دارند تا برای شناخت و معرفت آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان پایتخت به سیره و حیات ارزنده این جهادگر آسمانی، مکانی شایسته همچون میدانی بزرگ یا بزرگراه یا خیابانی پر رفت و آمد را به نام مرحوم عبدالله والی نامگذاری کنید.

بدیهی است این اتفاق مبارک به عزم سریع و جدی آن جناب و همکاران محترم شورای شهر نیاز دارد.

در پایان توجه جنابعالی را به فرازهایی از بیانات امام المسلمین در دیدار با خانواده حاج عبدالله که مصداق عینی و عملی و حقیقی مدیریت جهادی است که در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ برگزار شد، جلب می نماییم:

«مرحوم آقای حاج عبدالله والی یکی از آدم هایی است که قطعا در تاریخ انقلاب و تاریخ کشور اسمش خواهد ماند و نامش به نیکی یاد خواهد شد؛ خداوند درجاتش را عالی کند…

بعضی ها هستند هر کاری می خواهند بکنند قبل از اینکه کار انجام بگیرد، تابلویش را می زنند؛ مدت ها این تابلو آنجاست، هیچ کاری هم انجام نگرفته. بعضی ها هم نه، کار را انجام می دهند، هیچ تابلویی هم ندارد. کار مرحوم حاج عبدالله والی و شما ها از این نوع دوم است، یعنی بی تابلو رفتید و برای خدا کار واقعی کردید، اینها خیلی با ارزش است. شما بدانید، اینجور کارهای بی سرو صدا و خاموش و خالصانه، نه فقط برای شما پیش خدای متعال درجه و مرتبه درست می کند، بلکه در کل بنای جمهوری اسلامی اثر می گذارد، مثل سیمانی است که در یک بنایی تزریق کنند و آنرا مستحکم کنند….»

جمعی از گروه ها ی جهادی سراسر کشور

۱- گروه جهادی محبان المهدی(عج)

۲- گروه حرکت های جهادی راه خدا

۳- گروه جهادی شهید مومنی

۴-گروه جهادی دانشگاه شمال آمل

۵- گروه جهادی احمدی روشن

۶- گروه جهادی روح الله – دانشگاه امیرکبیر

۷- گروه جهادی دانشگاه علم و صنعت

۸- گروه جهادی سفیران رهبر دانشگاه شهید باهنرکرمان

۹- گروه فرهنگی جهادی پیشگامان رهایی

۱۰- گروه جهادی خدام الزینب دانشگاه صنعتی سیرجان

۱۱- گروه جهادی- فرهنگی انصارالمهدی (ع) اصفهان

۱۲- گروه جهادی امیرالمومنین علیه السلام

۱۳- گروه جهادی سفیران هدایت

۱۴- گروه جهادی جهادگران ولی امر (عج)

۱۵- گروه جهادی رضوان

۱۶- گروه جهادی سفیران کوثر نور علوی

۱۷- گروه جهادی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی

۱۸- گروه جهادی ولی نعمتان

۱۹- گروه جهادی آل یس

۲۰- گروه جهادی-فرهنگی انصارالمهدی (عج)

۲۱- گروه جهادی جامعه صالحین

۲۲- گروه جهادی منتظران ظهور

۲۳- گروه جهادی امام حسن مجتبی علیه السلام

۲۴- گروه جهادی یاران مهر

۲۵- گروه جهادی شهید چمران

۲۶- گروه جهادی لبیک یا فاطمه الزهرا سلام الله

۲۷- گروه جهادی شهید حسین خرازی

۲۸- گروه جهادی امیرالمومنین ع دانشگاه آزاد کرج

۲۹- گروه جهادی شهید آوینی دانشگاه دامغان

۳۰- گروه جهادی یونس

۳۱- گروه جهادی راه کربلا

۳۲- گروه جهادی یاران صبح

۳۳- گروه جهادی الفاطمیون

۳۴- گروه جهادی نورالهدی دانشگاه آزاد اسلامی دولت آباد

۳۵- گروه جهادی سفیران فرهنگ و مقاومت

۳۶- گروه جهادی شهدای ایثار

۳۷- گروه جهادی میعاد

۳۸- گروه جهادی رهروان ولایت

۳۹- مجمع جهادی مهاجر

۴۰- کانون خدمت رسانی بسیج دانشگاه تهران

۴۱- قرارگاه جهادی سنگرسازان بی سنگر

۴۲- قرارگاه جهادی شهدای گمنام

۴۳- قرارگاه جهادی ولی امر

۴۴- قرارگاه محرومیت زدایی جهادی جهادگران خادم

۴۵- قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام

۴۶- جبهه جهادی منتظران خورشید

انتهای پیام/

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: مکانی را در شهر تهران به نام حاج عبدالله والی , فعالین اردوهای جهادی , قالیباف شهردار تهران ,
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
بازدید : 372
نویسنده : فــردیـن احـمدی

طوفان کیش را در نوردید 

به گزارش عصر بشاگرد،رییس اداره هواشناسی کیش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : وزش طوفان به همراه رعد و برق نسبتا شدید و رگبار و باران از ساعت 21 و پنج دقیقه آغاز شده بود .

محمود بهرامی در مورد سرعت وزش باد گفت : طوفانی با سرعت 50 تا 86 کیلومتر بر ساعت جزیره کیش را در نوردید
و جهت باد نیز جنوب شرقی گزارش شده و سبب کاهش دید افقی تا یک هزار و 200 مترشد .
بهرامی دریا را مواج اعلام کرد و گفت : سرعت باد سبب متلاطم شدن آب شده و تردد شناورها باید با تمهیدات لازم انجام شود.
بارش باران در برخی نقاط جزیره سبب آب گرفتگی خیابان ها شده است .
بر اساس اعلام اداره هواشناسی استان هرمزگان نیز ، بررسی تقشه ها و مدل های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه کم فشار پاییزی بر روی استان تا پایان هفته است .
بر اساس این گزارش سرعت باد سبب متلاطم شدن آب های تنگه هرمز و خلیج فارس خواهد شد و طی این مدت کاهش دو سه درجه ای دمای هوای استان نیز پیش بینی می شود.
کوروش فتاحی مدیرعامل فرودگاه بین المللی کیش نیز در مورد لغو پروازها از مبدا جزیره کیش به دیگر نقاط کشور گفت : هیچ پروازی تا کنون لغو نشده است اما یکی از پروازها از مبدا تهران به کیش به دلیل بدی هوا و دید نامناسب در شیراز به زمین نشست و سپس شیراز به مقصد جزیره کیش ترک کرد.
 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: رییس اداره هواشناسی کیش , بارش باران درجزيره كيش , متلاطم شدن آب های تنگه هرمز و خلیج فارس ,
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
بازدید : 274
نویسنده : فــردیـن احـمدی

باران در ۱۰ استان کشور شدت می‌گیرد

 
به گزارش عصر بشاگرد ، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنههای جنوبی البرز، جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش سه‌شنبه در هرمزگان، فارس، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان،‌ شمال شرق خوزستان، کردستان، زنجان و اردبیل خواهد بود.

طی امروز و فردا در شرق کشور وزش با تداوم خواهد داشت.

آسمان امروز تهران نیز کمی ابری است و در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و همچنین با احتمال باد و گرد و خاک در این استان رخ خواهد داد.

امروز شهرکرد با دمای ۹ درجه سانتیگراد و اهواز با دمای ۴۷ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌های کشور هستند.


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: نقشه هاي هواشناسي استان هرمزگان،بشاگرد، وزش باد درشرق كشور،هواشناسي شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
بازدید : 355
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 مختاباد: کم‌ آبی تهران را تهدید می‌کند

 
به گزارش عصر بشاگرد به نقل ازافکارخبر، عبدالحسین مختاباد در تذکرات پیش از دستور یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره کمبود آب اظهار داشت: کم آبی تهران و ایران را تهدید می‌کند و تنها وظیفه شهرداری تهران نیست که نسبت به مدیریت منابع آبی اقدام کند و باید دولت و دستگاه‌های زیرمجموعه آن این وضیعت را مدیریت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که منابع آبی لازم را نداشته باشیم دیگر زندگی در تهران ارزشی ندارد لذا باید شهروندان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

مختاباد خاطر نشان کرد: کانادا سومین کشور ذخیره آبی دنیا است ولی اگر شخصی در آنجا ماشین خود را با آب شرب بشوید جریمه می‌شود.

وی یادآور شد: رسانه‌ها باید در رفع معضل کمبود آب مشارکت کنند تا بتوانیم با فرهنگ‌سازی مناسب در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: آبهای سطحی و زیرزمینی باید مدیریت شوند و نباید همین‌طور رها شوند.

مختاباد در مورد تونل توحید نیز اظهار داشت: افراد مسئول درباره نشت آب در تونل توحید باید پاسخگو باشند.

وی یادآور شد: در بازدید از میدان شوش در جنوب تهران بعضی از مناطق آن به یک بحران اجتماعی تبدیل شده‌اند که باید به آن ورود کرد.


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: منابع آبی،جلسه شورای اسلامی،عبدالحسین مختاباد،طلوع هرمزگان ,
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
بازدید : 618
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بارش باران هاي تابستاني در هرمزگان

 به گزارش عصر بشاگرد؛ عصرروز گذشته شاهد بارش باران هاي پراكنده همراه با رعد وبرق دراستان هرمزگان باتگرگ همراه بود.

اين بارندگي همزمان درشهرستان بشاگرد،رودان،جزيره كيش،قشم،بندرلنگه و مركز استان هرمزگان بندرعباس وچندين شهرستان ديگر را در برگرفت كه باعث آب گرفتگي معابر شهري و موجب تغيير يك ساعته پروازهاي بندرعباس كيش و بلعكس گرديد.

بارندگي همراه با گرد و خاك و رعد وبرق همراه بود كه بمدت يك ساعت به طول انجاميد،بارش بارن باعث خوشحالي مردم استان هرمزگان و گردشگران جزيره كيش و قشم گرديد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بارش هاي تابستاني درهرمزگان , بارش باران دربشاگرد و استان هرمزگان , بارش باران درقشم وكيش باعث خوشحالي ساكنان و گردشگران شد ,
تاریخ : یک شنبه 15 شهريور 1394
بازدید : 372
نویسنده : فــردیـن احـمدی

پيدايش فضاي مجازي در چند دهه‌ي اخير يكي از بزرگترين نمادهاي تحول جهاني است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی را برای یک دوره چهار ساله منصوب کردند.

به گزارش عصربشاگرد، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحيم
پيدايش فضاي مجازي در چند دهه‌ي اخير يكي از بزرگترين نمادهاي تحول جهاني است. رخدادي كه تأثيرات شگرف آن هر روز در ابعاد فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي، امنيتي و دفاعي در عرصه‌ي ملي و بين‌المللي نمود بيشتري پيدا مي‌كند.

اكنون  بيش از سه سال از تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي مي‌گذرد: شورائي كه با مركز ملي فضاي مجازي وابسته به آن، به عنوان نقطه كانوني مواجهه‌ي هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات پرشتاب اين عرصه، براي استفاده از فرصت‌ها و ظرفيت‌ها و مقابله با آسيب‌ها و تهديدات آن شناخته شده است.

وظيفه اصلي اين تشكيلات سياستگذاري، مديريت كلان و برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري‌هاي لازم و به‌هنگام و همچنين نظارت و رصد كارآمد و روزآمد در اين عرصه ميباشد. لذا لازم است با توجه به تحولات سريع و پيچيده در اين ميدان از يك طرف و نيازهاي واقعي و متراكم كشور از طرف ديگر، خود را براي انجام رسالتي سنگين در يك دوره چهار ساله آماده كند.

اينجانب ضمن تأكيد بر مفاد حكم اوليه تشكيل شورا و پيوست آن، ضروري مي دانم كه نكات و موارد زير، مورد اهتمام و توجه جدي رئيس و اعضاي محترم شوراي عالي فضاي مجازي قرار گيرد.
1- انحلال شوراهاي عالي مصوب در گذشته كه موازي اين شورا هستند، به‌منظور تحكيم جايگاه فراقوه‌اي و موقعيت‌محوري و كانوني شوراي عالي و نيز انتقال وظايف آن شوراها به شوراي عالي فضاي مجازي.

2- تثبيت و تقويت جايگاه مركز ملي فضاي مجازي به عنوان بازوي شوراي عالي فضاي مجازي در جهت تحقق تصميمات آن شورا با وظايف: رصد وضعيت جاري فضاي مجازي و پيش‌بيني و آينده‌نگري تحولات دراين فضا در سطح ملي و بين‌المللي،‌ ايجاد هماهنگي و هم‌افزايي ميان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي مختلف ذي‌ربط در ابعاد علمي، فني، ‌اقتصادي، ‌بازرگاني، ‌حقوقي، انتظامي، ‌امنيتي و دفاعي مرتبط با فضاي مجازي و نظارت مستمر بر عملكرد دستگاه‌ها و بخش‌هاي ذي‌ربط در چارچوب مصوبات شوراي عالي.

3- ارتقاي جمهوري اسلامي ايران به قدرت سايبري در طراز قدرت‌هاي تأثيرگذار جهاني و برخورداري از ابتكار عمل و قدرت تعامل با ديگر كشورها در جهت شكل‌دهي به قواعد و قوانين مرتبط با فضاي مجازي در عرصه جهاني با رويكرد اخلاق‌مدار و عادلانه.

4- اهتمام ملي و همه‌جانبه و سرمايه‌گذاري جدي در امر ايجاد و توسعه انواع فناوري‌ها و صنايع كاملاً پيشرفته و رقابتي خصوصاً با استفاده و ايجاد رشته‌هاي نوين دانشگاهي و تربيت سرمايه‌هاي انساني متعهد،‌ متخصص و كارآمد مورد نياز در بخش‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري، محتوايي و خدماتي در تمامي ابعاد فضاي مجازي به‌ويژه در برنامه ششم توسعه و برنامه‌ريزي سالانه كشور.

5- تسريع در راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات پس از تصويب طرح آن در شوراي عالي و نظارت مستمر و مؤثر مركز ملي بر مراحل راه‌اندازي و بهره‌برداري از آن.

6-    اهتمام ويژه به سالم‌سازي و حفظ امنيت همه‌جانبه فضاي مجازي كشور و نيز حفظ حريم خصوصي آحاد جامعه و مقابله مؤثر با نفوذ و دست‌اندازي بيگانگان دراين عرصه.

7-    ترويج هنجارها، ‌ارزش‌ها و سبك زندگي اسلامي ايراني و ممانعت از رخنه‌ها و آسيب‌هاي فرهنگي و اجتماعي در اين عرصه و مقابله مؤثر با تهاجم همه‌جانبه فرهنگي و نيز ارتقاي فرهنگ كاربري و سواد فضاي مجازي جامعه.

8- احراز جايگاه و سهم مناسب براي اقتصاد دانش‌بنيان در فضاي مجازي در چارچوب سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي كشور و برنامه‌ريزي همه‌جانبه براي بهبود شرايط كسب وكار مرتبط با فناوري‌هاي مجازي و بهره‌گيري از فرصت‌هاي اشتغال‌زايي ونيز رونق محتوا، خدمات و تجارت در اين عرصه.

9- توسعه محتوا و خدمات كارآمد و رقابتي منطبق بر ارزش‌ها و فرهنگ اسلامي – ايراني در تمامي قلمروهاي مورد نياز جامعه و جلب مشاركت‌هاي مردمي و بكارگيري ظرفيت‌هاي بخش خصوصي در اين زمينه.

10- تدوين و تصويب نظام‌هاي امنيتي، حقوقي، قضايي و انتظامي مورد نياز در فضاي مجازي.
تركيب اعضاي حقوقي و حقيقي شوراي عالي فضاي مجازي براي دوره جديد به شرح زير اعلام مي شود:

اعضاي حقوقي اين شورا عبارتند از: رئيس‌جمهور (رئيس شوراي عالي)، رئيس مجلس شوراي اسلامي، رئيس قوه قضائيه، رئيس سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران، دبير شوراي عالي و رئيس مركز، دادستان كل كشور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزير علوم،تحقيقات و فناوري، وزير اطلاعات، وزير آموزش و پرورش، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كشور، معاون علمي و فن‌آوري رئيس‌جمهور، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس  شوراي اسلامي، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و همچنين اعضاي حقيقي:  حجج اسلام و آقايان دكتر سيدسعيدرضا عاملي، دكتر حميد شهرياري، دكتر رضاتقي‌پور، دكتر مهدي اخوان بهابادي، مهندس مسعود ابوطالبي، دكتر كاميار ثقفي، دكتر رسول جليلي و مهندس سيدعزت‌الله ضرغامي.
از خداوند متعال توفيق خدمتگزاري روزافزون براي همه‌ي حضرات مسألت مي‌كنم.

سيد علي خامنه‌اي
14/ شهریور/ 1394



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: انتصاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی،عصر بشاگرد،شورای عالی فضای مجازی را برای یک دوره چهار ساله ,
تاریخ : یک شنبه 15 شهريور 1394
بازدید : 274
نویسنده : فــردیـن احـمدی
هنوز خریداران خودرو منتظرند تا کاهش قیمت بیشتری در بازار رخ داده و لذا از خرید خودداری می کند.
عصربشاگرد؛ رکود در بازار خودرو همچنان ادامه دارد و رکود شدید در بازار خودرو روزهای سختی را برای خودروسازان رقم زده  است. به گفته نایب رئیس اتحادیه اتوموبیل تهران هم اکنون مشتری در بازار بسیار کم است  و هنوز خریداران خودرو منتظرند تا کاهش قیمت بیشتری در بازار رخ داده و لذا از خرید خودداری می کند.

غلام حسین قاسمیان نایب رئیس اتحادیه اتوموبیل تهران در گفت و گو با عصر ایران با بیان اینکه رکود شدید همچنان در بازار خودرو وجود دارد افزود: همچنان با رکود در این بازار مواجه هستیم  و خرید و  فروش  خودرو در پایین ترین حد ممکن انجام می شود.

قاسمیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا نوسانات نرخ ارز تاثیری بر افزایش قیمت خودروهای وارداتی  داشته است یا خیر گفت: به دلیل اینکه بسیاری از خودروهای وارداتی موجود در بازار از مدت ها قبل به کشور وارد شده و به دلیل عدم وجود مشتری به فروش نرفته است لذا نوسانات نرخ ارز به دلیل افزایش عرضه و نبود تقاضا  تاثیری بر بالا رفتن قیمت این خودروها نداشته است.

کاهش دوباره قیمت خودروهای داخلی و وارداتی نسبت به هفته گذشته در بازار از 100 هزار تا 2 میلیون تومان/ تعطیلی تعدادی از نمایشگاه های خودرو به دلیل نبود مشتری (+جدول آخرین قیمت خودرو ها در بازار )

تعطیلی تعدای از نمایشگاه های خودرو به دلیل نبود مشتری

نایب رئیس اتحادیه اتوموبیل تهران در ادامه از تعطیلی تعدادی از نمایشگاه های خودرو به دلیل  نبود مشتری خبر داد و گفت:در 2 ماه گذشته به دلیل رکورد شدید در بازار و نبود مشتری تعدادی از نمایشگاه های خودرو تعطیل شده و تعدادی نیز در حال تغیر شغل هستند.

کاهش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار

 مطابق بررسی های انجام شده در بازار، قیمت خودروهای داخلی در هفته جاری باز هم با کاهش مواجه شد که این کاهش اگر چه در مورد خودروهای 2 شرکت بزرگ داخلی کمتر بود ولی در خودروهای چینی با ارقام میلیونی مواجه بود.

خودروهایی که در هفته جاری در بازار با کاهش قیمت مواجه شدند

پارس سال 100 هزار تومان

پژو 405  SLX با 100 هزار تومان

پژو 405 GLX با 200 هزار تومان

سایپا 111 SE با 100 هزار تومان

لیفان X60 با 2 میلیون تومان

تویوتا رافور با 1میلیون تومان

ام وی ام315 با 2 میلیون تومان

به گفته رئیس اتحادیه اتوموبیل تهران  خودروهای چینی در بازار با کمترین مشتری مواجه شده و لذا افت قیمت در این خودروها بیشتر از خودروهای دیده می شود.


 

بر اساس این گزارش قیمت برخی از خودروهای پر فروش داخلی و خارجی در بازار به شرح جدول زیر است.


ردیف

نام خودرو

تولید کننده

قیمت (تومان)

1

تندر 90 اتوماتیک

ایران خودرو

47.300.000

2

پژو پارسLX

ایران خودرو

37.000.000

3

پژو پارسELX

ایران خودرو

39.000.000

4

پژو 405SLX

ایران خودرو

29.900.000

5

راناLX

ایران خودرو

32.400.000

6

سمند(سورن)

ایران خودرو

35.200.000

7

پژو پارس سال

ایران خودرو

35.100.000

8

پژو206 تیپ5

ایران خودرو

36.400.000

9

سمندSE(ساده)

ایران خودرو

27.000.000

10

پژو 405GLX

ایران خودرو

28.200.000

11

تندر90(E2)

ایران خودرو

37.500.000

12

پژو 206 اس.دیV8

ایران خودرو

36.800.000

13

پژو 206 تیپ2

ایران خودرو

32.300.000

14

گرندویتارا اتومات کلاس8

ایران خودرو

125.000.000

15

تیباSX

سایپا

24.200.000

16

سایپا111SE

سایپا

20.400.000

17

سایپا 131SE

سایپا

20.200.000

18

سایپا 132SE

سایپا

20.500.000

19

پارس تندر

پارس خودرو

40.000.000

20

تندر90(E2)

پارس خودرو

39.500.000

21

JACJ5اتوماتیک

کرمان موتور

58.500.000

22

لیفان 620 تلنت

کرمان موتور

43.000.000

23

لیفانX60

کرمان موتور

54.000.000

24

JACJ5

کرمان موتور

49.000.000

25

ام.وی.امX33

مدیران خودرو

70.000.000

26

مزدا 3

گروه بهمن


111.000.000


جدیدترین قیمت روز برخی از خودروهای پرفروش وارداتی



1

سانتافه(فول)

هیوندا

179.000.000

2

سراتو (فول بدون گارانتی)

کیا

113.000.00

3

النترا(فول)

هیوندا

112.000.000

4

تویوتا کرولا(فول)

تویوتا

122.000.000

5

اسپورتیج(فول)

کیا

150.000.000

6

توسان(فول)

هیوندا

142.000.000

7

اپتیما(فول با رادار)

کیا

153.000.000

8

رافور(فول)

تویوتا

206.000.000

9

یاریس هاچ بک

تویوتا

107.000.000

10

سوناتا (فول)

هیوندا

161.000.000

         

 





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: کاهش دوباره قیمت خودروهای داخلی و وارداتي , تعطیلی تعدای از نمایشگاه های خودرو به دلیل نبود مشتری , کاهش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار ,
تاریخ : یک شنبه 15 شهريور 1394
بازدید : 513
نویسنده : فــردیـن احـمدی
داغ محرومیت ونامهربانی طبیعت و قهر مسئولان آنچنان این عزیزان روستایی رانقره داغ کرده که بر تارک محرومیت خویش دامن گسترانده اند و بی هیچ ادعایی مرزدارانی وفادار و پاسداران بحق وجب به وجب این مرز و بوم هستند.

 

هرمزگان جنوبی ترین ودورترین استان کشور به مرکز است که با دارا بودن منابع وذخایر طبیعی متعدد و اقلیم متنوع  و منحصربه فردش ودارا بودن بالغ بر یک ونیم میلیون نفر جمعیت ساکن و مهاجر لقب پایتخت اقتصادی کشور را با خود یدک می کشد.

پایتختی که سهم وبهره اش برای مردمان صبور ومهربانش  اندک و درد و رنجش بس فراوان است . مرکز استان از دیرباز با مشکلات ریز و درشتی دست و پنجه نرم می کرده و هنوز برای رسیدن به توسعه پایدار و عمران باساختار شهری زیبنده ودر خورشان شهروندانش سالهای دوری فاصله دارد. اما روستاههای این استان پهناور جنوبی نیز اوضاعی مناسب تر از مرکز استان نداشته و حتی مشکلاتشان صد چندان است و همه روزه مردمانشان با مشکلاتی دست بگریبانند که شاید در تصور هیچ هموطنی نگنجد.

داغ محرومیت ونامهربانی طبیعت و قهر مسئولان آنچنان این عزیزان روستایی رانقره داغ کرده که بر تارک محرومیت خویش دامن گسترانده اند و بی هیچ ادعایی مرزدارانی وفادار و پاسداران بحق وجب به وجب این مرز و بوم هستند.

” بشاگرد ” واژه آشنایی است از نظر لغوی برای عمده شهروندان و هموطنانمان اما تا چند صباحی میهمان این خطه از هرمزگان نشوی و درد ورنج روستاییان را از نزدیک لمس نکنی هرگز بشاگرد و روستاهها و مردمان مهربان وصبورش را نشناخته ای .

“بشاگرد ” خطه مردمان ولایی و مرزداران بی ادعایی است که خمینی شهر را به نام پیرجماران نام نهادند و مناره های مساجدشان در هر صبح وشام نوای عشق می پراکند.زنان ومردان این خطه پرتلاش و سختی کشیده اند،آنچنان که در کشاکش دوران سنگ زیرین آسیاب زندگی شده اند .

دختران و پسران جوان ، این آینده سازان بشاگرد این روزها فرصتهای زیادی را از دست می دهند چرا که هنوز در غم نداشتن آب وبرق و جاده می سوزند ، دستان کودکانشان هنوز اسباب بازیهای رنگارنگ و پلی استیشن ها وایکس باکسها را لمس نکرده، عوضش تا دلت بخواهد دستان کوچکشان زمخت وسخت شده از داغ روزگار و فقر.

گافر یکی از بخشهای شهرستان بشاگرد است که می توان گفت ” دردمندانه می خندد وزندگی می کند “، گافر این روزها دردهایش را زمزمه می کند تا همدم وهمدردی بیابد و دستی از آستین همت برآید و مرهمی بر زخمهای دیرینه اش باشد.

گافر در صفرترین نقطه محرومیت استان ثروتمند هرمزگان با صنایع متعدد و ذخایر فراوانی واقع شده که اهالی آن هنوز آب اشامیدنی سالم ندارند ، طغیان رودخانه های فصلی آرامش رفت وآمدشان را سلب می کند و جاده که نه راه خاکی این مسیر، طاقت هر مسافر و رهگذری را سلب می کند.

در این نوشتار قصد دارم به یکی از سخت ترین سفرهای کاری که داشته ام بپردازم ،سفری که چشمانم را برروی حقایق و وقایعی گشود که اگر از نزدیک نمی دیدم هرگز باورش برایم آسان نبود. در این سفرکوتاه اما پربار گزارش بازدید از بخش فوق العاده محروم و مظلوم گافر در شهرستان بشاگرد را بیان می کنم.

در این سفر دو روزه به تعدادی از روستاهای شهرستان بشاگرد در بخش گافر سر زدیمو به اتفاق هیئت همراه ، ابتدا وارد شهر گوهران شده و ظهر را در آنجا ماندیم. سپس حرکت را به سوی بشاگرد بالا  آغاز نمودیم. در این مسیر با جاده ای صعب العبور روبه رو شدیم که ابتدا تعجب همگی همراهان برانگیخته شده بود که چطور این جاده در سال ۱۳۹۴ تنها مسیر تردد چند هزار نفر هرمزگانی است.

بشاگرد شهرستانی کوهستانی با کوه های مرتفع و صعب العبور است. در این مسیر بارها وسایل نقلیه با مشکل شدید تردد مواجه شدند که مجبور شدیم از ساکنان روستاها کمک بگیریم تا ماشین ها را ازاین مسیرهای صعب العبور ،عبور دهیم پس از طی مسافت طولانی به روستای “تچک” رسیدیم، با ورود به این روستا مدام فکر می کردیم که اگر در این روستا نیمه شب فردی بیمار شود یا در اثر عقرب یا مارگزیدگی دچار مشکل شود یا زنی باردار بخواهد وضع حمل نماید چگونه خود را به نزدیک ترین بیمارستان برساند؟

چقدر زمان لازم دارد؟ و با چه مشقتی می تواند به شهر برسد؟

غافل از آن که در روز دوم سفر روستاهایی را به چشم دیدیم که احساس می کردیم تچک در نزدیکی بندرعباس قرار دارد. بعد از تچک به روستای دورافتاده ی دیگری به نام “بهتیش ” رسیدیم  که با توجه به وسعت کم آن امکان کشاورزی برای مردمش مقدور نبود و بیشتر مردم با چند راس دام ودامداری گذران زندگی می کردند، شب را در این روستا گذراندیم و حقیقتا مردم این روستا مانند سایر مردم خطه ی بشاگرد بسیار مهمان نواز و خوشرو بودند که سبب شد سفری خاطره انگیز برای همراهان باشد.

صبح روز بعد،بعد از نماز صبح درخنکای صبحگاهی  ادامه ی سفر را آغاز کردیم و به روستای “ملکن” رفتیم و دیداری با مردم و اعضای شوراها داشتیم و پس از صرف صبحانه در این روستا حرکت را به سوی بخش گافر ادامه دادیم.

از اینجای سفر ،جاده به علت بارش های فصلی بسیار نامناسب شده بود و مردم به سختی تردد می کردند، حرکت گروه، نیز به کندی صورت می گرفت در این بین به روستای کوچکی به نام “بن ریز”رسیدیم که رودخانه ی فصلی نسبتا بزرگی از آن عبور می کرد و برای مردم در زمستان و تابستان شدیدا مشکل آفرین است و دغدغه ی اصلی مردم این روستا و روستاهای بعدی احداث پل روی این رودخانه بود.جالب است که بدانید دغدغه و خواسته های این مهربانان تامین حداقل های زندگی است تا از سختی روزگارشان کاسته شود، اینان خواسته های زیادی ندارند.

پس از عبور از بن ریز چند ساعتی در حرکت بودیم تا به نزدیکی مرکز بخش گافر رسیدیم، در ورودی گافر رودخانه ی بزرگی وجود دارد که به سد جگین ختم می شود باران های تابستانه سبب جاری شدن شدید این رودخانه می شود، پل روی این رودخانه نیز از مطالبات جدی مردم این بخش بود که واقعا جای بسی شگفتی وتعجب داشت که چرا در این سالها، کوچکترین اقدامی برا یاحداث این پل صورت نگرفته است.

با عنایت به اینکه بالغ بر هشتاد روستا پشت این رودخانه قرار داشتند و به قول بومیان منطقه در زمستان گاها چند ماه مردم پشت رودخانه می مانند و از همه ی امکانات زندگی محروم می شوند. شاید در باور کسی نگنجد که این مدت دور بودن از طبیعی ترین و پیش پا افتاده ترین  امکانات زندگی از قبیل برق ، آب ، اینترنت و… چقدر مشقت بار است، از این رو رواست که گافر را نقطه ی صفر مرزی در محرومیت بنامیم.

ظهر در بخش گافر دیداری با اعضای شوراها و مردم داشتیم و به بررسی مسائل و مشکلات آنانپرداختیم، یکی از پتانسیل های ممتاز شهرستان بشاگرد و به ویژه بخش گافر، نیروی انسانی با ذکاوت، متعهد، ولایی و تلاشگر است که می تواند سبب رشد و توسعه این منطقه از کشورمان باشدکه اگر حمایت های لازم از آنان صورت گیرد. پتانسیل دیگر این بخش، معادن مختلف از جمله”کرومیت ” می باشد که غنای بالای این معادن، توجه اکثر معدن داران را به این منطقه معطوف کرده است، اما عدم وجود راه مواصلاتی مناسب، بهره برداری از این معادن را بسیار کند یا متوقف کرده است و این سبب رکود منطقه شده استاگر راه روستایی دراین مسیر احداث شود شاهد رونق اقتصادی و اشتغال فراوان برای اهالی خواهیم بود.

در اینجا مردم از روستاهایی بسیار دورافتاده در ادامه ی بخش گافر صحبت کردند که امکان تردد با ماشین را ندارند و تردد به طرز بسیار سختی در آن ها صورت می گیرد. روستاهایی که نه آب لوله کشی دارند و نه برق، شاید در تصور هیچ شهروند تهرانی نگنجد که چندهزار نفر جمعیت در هرمزگان هنوز از مشک آب می خورند و به حداقل امکانات زندگی دسترسی ندارند و حتی برای تهیه ی یک لیتر نفت برای چراغ فانوس خود با مشکل شدید مواجه هستند و شبها را در تاریکی مطلق می گذرانند، روستاهایی که با این جاده های غیر قابل عبور بیش از دوازده ساعت با مرکز استان فاصله دارند غیرقابل تصور هستند تا زمانیکه آنجا را مشاهده کنید، مردمی سخاوتمند که در همه ی عرصه های فرهنگی،مذهبی،اجتماعی و سیاسی حضوری فعال داشته و  دارند مورد بیشترین بی مهری و بی توجهی مسئولین واقع شده اند. در پایان این سفر سخت دو روزه ،می توان گفت انتظار می رود رسانه های جمعی و مسئولان در هرمزگان توجه ویژه ای به این بخش فوق العاده محروم و مظلوم داشته باشند تا توجهات استانی و ملی به این منطقه جلب شود  که حقیقتا به جرأت می توان گفت گافر با وجود انسان های شریف ،زحمت کش،قانع، مهمان نواز و با استعداد، نقطه ی صفر مرزی محرومیت در ایران است.

منبع: هرمزگان آنلاین    http://hormozganonline.org/

به قلم :دکتر منصور فرهادی





:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: بشاگرد وگافر , نقطه ی صفر مرزی محرومیت درایران , هرمزگان جنوبی ترین ودورترین استان کشور , عصر ايران , جمهوري اسلامي ايران درسال همدلي و هم زباني ,
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
بازدید : 412
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در اثر سانحه رانندگي پژو ۴۰۵ در محور بشاگرد – قلعه گنج یک نفر در دم جان باخت.

  تصادف (1)

به گزارش عصر بشاگرد، درحادثه رانندگي كه عصر روز چهارشنبه در اطراف روستای اشکان در بخش گوهران شهرستان بشاگرد به دليل انحراف به چپ به وقوع پیوست بر اثر آن جوان ۱۶ ساله ای در دم جان باخت.

و دو نفر دیگر از سرنشینان خودرو به شدت مجروح و و حال آنها وخيم گزارش شده روانه بیمارستان شدند.

يكي از عمده ترين حوادث رانندگي درشهرستان بشاگرد نداشن راه مناسب و ايمن نبودن جاده هاست،كه ساليانه جوانان ما بدليل ديد كافي در پيچ هاي تند جاده اي شاهد چنين حوادث جبران ناپذيري خواهند شده.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: سانحه رانندگي دربشاگرد , حوادث رانندگي دربشاگرد جان يك جوان را گرفت , حادثه رانندگي دربشاگرد هرمزگان ,
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
بازدید : 379
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شهردار سردشت از بهره برداری پارک ویژه بانوان در سال آینده در مرکز شهرستان بشاگرد خبر داد.

  پارک بانوان در بشاگرد ساخته می شود

به گزارش عصر بشاگرد؛راشد طیب شاهی شهردار سردشت بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: در آینده ای نزدیک پارک ویژه بانوان در شهر سردشت به بهره برداری می رسد.

طیب شاهی اظهار داشت: مراسم کلنگ زنی این پارک با حضور معاون توسعه روستایی، معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بشاگرد و سایر مسئولین اجرایی شهرستان در آخرین روز از هفته دولت برگزار شده است.

وی افزود: این پارک درفصایی به مساحت یک هکتار و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در مرکز شهرستان بشاگرد شهر سردشت احدات خواهد شد.

شهردار سردشت هدف از بهره برداری این بوستان را ایجاد شور و نشاط بین بانوان و وجود فصایی اختصاصی برای آنها عنوان کرد و گفت: پارک تدبیربانوان دارای وسایل بازی برای کودکان، دستگاهای پلی اتیلی و ترامبلین و فصای سبز ‌می باشد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: احداث پارك بانوان دربشاگرد , شهردارسردشت , طيب شاهي ,
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
بازدید : 328
نویسنده : فــردیـن احـمدی
سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله با تشریح جزئیات رزمایش دو روزه اقتدار ثارالله، از رونمایی و پرواز هواپیمای شهری «چروش» که توسط بسیج مهندسین طراحی و ساخته شده است، خبر داد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از تسنیم، سردار ناصر شعبانی با اشاره به آغاز رزمایش اقتدار ثارالله از ساعت ۱۴ امروز و همزمان با اعلام رمز این رزمایش اظهار کرد: این رزمایش ظهر امروز با اعلام رمز، در سراسر تهران به مدت دو روز آغاز شد و ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی رزمی در قالب ۲۳۰ گردان در این رزمایش شرکت کردند.

سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله افزود: علاوه بر این تعداد، بیش از ۳ هزار نفر از اساتید و نخبگان فضای سایبری در قالب یگان های سایبری در این رزمایش مشارکت ویژه دارند.
وی حفظ انسجام در میان نیروهای حاضر در این رزمایش و ارتقاء سطح دانش را بخشی از اهداف این رزمایش برشمرد و گفت: ما با توجه به تجارب به دست آمده در وقایع ۸۸ و همچنین تجربه های پیشین اقدام به برگزاری این رزمایش کردیم تا جلوه ای از امنیتِ مد نظر رهبری را به نمایش بگذاریم.

شعبانی با اشاره به رژه ویژه موتورسواران در این رزمایش ادامه داد: در این رزمایش اقتدار ثارالله، ۳۰ هزار نفر در قالب ۱۵ هزار تیم موتوری مشارکت دارند و صبح فردا این موتورسواران در ستونکشی خیابانی به سمت بوستان ولایت حرکت می کنند.

سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله گفت: در این رزمایش ۴ گردان امام علی (ع)، امام حسین(ع)، بیت المقدس و عاشورا حضور دارند و دو گردان خواهران الزهرا و کوثر نیز در حوزه های مختلف در این رزمایش مشارکت می کنند.

وی با اشاره به کارکرد عملیاتهای اجرایی این رزمایش در زمان بحرانهای مختلف از جمله زلزله که نیازمند اقدامات ویژه امداد و نجات است، افزود: دو گردان الزهرا و کوثر آموزش های ویژه امدادی را فراگرفته اند و در این رزمایش نیز توانایی های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

شعبانی آزمایش سیستم ارتباطی نفوذناپذیر و چندلایه میان سپاه و نیروهای بسیج را بخشی از اهداف این رزمایش برشمرد و گفت: در این رزمایش علاوه بر ستونکشی موتوریزه ۳۰ هزار نفری، عملیات راپل، توان موتورسواری حرفه ای نیروها، اسکورت شخصیت ها و آمادگی بدنی نیروها، به نمایش گذاشته می شود.

سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله ادامه داد: همچنین در رزمایش هوایی فردا ۱۰ فروند «جایرو پلن»، یک فروند «کایت موتوردار»، ۲۰ فروند «پاراموتور»، یک فروند «MI۱۷» و عملیات هلی برد انجام می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین فردا و در دومین روز از این رزمایش، هواپیمای شهری طراحی و تولید شده توسط بسیج مهندسان با نام «چروش» رونمایی شده و به پرواز در خواهد آمد


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: رونمایی هواپیمای «چروش» در رزمایش اقتدار ثارالله،رزمایش اقتدار ثارالله،وبسايت خبري عصر بشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
بازدید : 335
نویسنده : فــردیـن احـمدی

منصوریان در بازی ستارگان به کدام آرزوی خود رسید؟

منصوریان-در-بازی-ستارگان-به-کدام-آرزوی-خود-رسید؟

علیرضا منصوریان از این گفته که در بازی ستارگان ایران و جهان به یکی از آرزو های خود رسیده است.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرآنلاین، در روز بازی ستارگان ایران و جهان هر کسی یک آرزو داشت. یکی دوست داشت فیگو را ببیند.یکی می خواست با داویدز در میانه میدان کل کل کند.البته یکی هم مثل مهدی هاشمی نسب حضور هیچ یک از این بازیکنان برایش مهم نبود! علیرضا منصوریان هم یکی از آن هایی بود که در بازی ستارگان ایران و جهان به یکی از آرزو های خود رسید. طعم آرزوی او با دیگران فرق داشت. هیچ یک از بازیکنان تیم ستارگان جهان آرزوی علی منصور را برآورده نکرد بلکه علی پروین بود که او را به آرزوی خود رساند. منصوریان که دوران فوتبالش را در استقلال گذراند و زمان مربی گری پروین در تیم ملی نبود، تا به حال طعم شاگردی سلطان را نچشیده بود.او درباره این تجربه خود گفت : « خیلی دوست داشتم که رختکن های علی پروین را تجربه کنم.» این صحبت نشان از این دارد که منصوریان هم به عنوان یک مربی جوان و خوش فکر ویژگی خاصی در مربی گری علی پروین پیدا کرده است. البته منصوریان هنوز شاگرد های خود را به تپه داوودیه نبرده است و آنها را با مدرن ترین شیوه های دنیا تمرین می دهد!



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: منصوریان در بازی ستارگان , بازی ستارگان ایران , هر کسی یک آرزو داشت , ستارگان ایران و جهان ,
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
بازدید : 341
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بیش از یک سال از بازی ایران و آرژانتین در جام‌ جهانی‌ 2014 می‌گذرد؛ دیداری که هنوز هم خیلی‌ها معتقدند حق ایران در آن شکست نبود.

به گزارش عصر بشاگرد ؛در آن مسابقه حساس که مسی و دوستانش 90 دقیقه هرچه زدند به در بسته خورد (مسی در دقیقه 92 با یک شوت دیدنی دروازه حقیقی را باز کرد) داور صربستانی در اشتباهی فاحش خطای مسلم مدافع آرژانتین روی اشکان دژاگه، مهاجم تیم ‌ملی کشورمان را در محوطه جریمه اعلام نکرد و به عقیده کارشناسان یک ضربه پنالتی را از ایران گرفت. او همچنین در چندین مورد با قرار گرفتن در مسیر توپ مانع ارسال پاس‌های بازیکنان ایران شد.

 
آن زمان فدراسیون فوتبال کشورمان در نامه‌ای رسمی به قضاوت داور بازی واکنش نشان داد و با کمک سفارت ایران در برزیل شکایتی را تنظیم و به فیفا ارسال کرد. حرف هم این بود که این داور صربستانی حق یک ملت را ضایع کرده است.
 
اما دقایقی پس از اینکه آرژانتین - ایران را شکست داد بعضی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به صفحات شخصی مازیچ حمله کرده و انواع و اقسام توهین‌ها را نثار قاضی این میدان کردند. در کمتر از چند ساعت صفحات او پر شده بود از پیام‌های ایرانی‌ها؛ پیام‌هایی که حاوی مطالب خوبی نبود و بیشتر فحش و ناسزا بود.
 
با گذشت بیش از یک سال از این اتفاق مازیچ اما قرار است تمام توهین‌هایی که به او شده است را در قالب یک کتاب بنویسد و منتشر کند!
 
ماجرا از جایی شروع شد که شاهمیری داور بین‌المللی والیبال ایران به صربستان سفر می‌کند. در این سفر او به صورت اتفاقی داور بازی ایران و آرژانتین را در سالن ملاقات می‌کند که مازیچ وقتی می‌فهمد شاهمیری ایرانی است از او چند سؤال می‌کند. شما مدرسه دارید؟ دبیرستان دارید؟ دانشگاه دارید؟
 
وقتی او پاسخ مثبت شاهمیری را می‌شنود دیگر چیزی نمی‌گوید و دوباره فردا سؤال‌های جدیدی را از داور ایرانی می‌کند و می‌گوید: «شما فرهنگ دارید؟ ادب دارید؟» او باز هم وقتی با این پاسخ شاهمیری روبه‌رو می‌شود برگه‌هایی به قطر تقریبی 30 سانتی‌متر را نشان شاهمیری می‌دهد و به او می‌گوید: «تمام این برگه‌ها توهین‌هایی است که ایرانی‌ها به من در صفحات مجازی مختلف کرده‌اند. من دادم این برگه‌ها را برایم ترجمه کرده‌اند. متأسفانه خیلی از آنها توهین به من و خانواده‌ام است. همه این برگه‌ها را نگه داشته‌ام تا پس از دوران حرفه‌ای و زمانی که بازنشسته شدم این توهین‌ها را در قالب یک کتاب منتشر کنم!»
hkخبرانلاین
انتهای پیام/


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: انتشار یک کتاب از توهین هواداران فوتبال ایران،بیش از یک سال از بازی ایران و آرژانتین در جام‌ جهانی‌ 2014 می‌گذرد ,
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
بازدید : 312
نویسنده : فــردیـن احـمدی
هواداران تبریزی با او روزهای خوبی را سپری کردند و آنچه از تونی در ذهن آنها شکل گرفته، به خوبی آنها را در شرایط بحرانی آرام می‌کند.

در اینکه تراکتورسازی در چند بازی اصلا در حد و اندازه‌های نام و هوادارانش نتیجه نگرفته است هیچ شکی نیست اما همین تونی دو سال پیش، لیگ دوازدهم را با شروعی نه چندان خوب ولی پایانی توفانی خاطره انگیز کرد. تونی در لیگ دوازدهم از ۱۶ بازی ابتدایی تنها ۶ برد و ۷ تساوی کسب کرده بود اما در ۱۶ بازی بعدی مسابقات ۱۰ برد و ۴ مساوی به دست آورد.


 
در روزهای گذشته اخبار زیادی درباره تراکتورسازی، از مدیریت این تیم گرفته تا سرمربی و سرپرست و بازیکنان وجود داشته است. از برکنار شدن عباسی تا دعوای سرپرست و سرمربی تا کم کاری بازیکنان سرباز که همه و همه به خاطر نتایجی است که این تیم پرطرفدار در ۵ هفته گذشته از لیگ برتر به دست آورده. در این شرایط چه بر سر پیرمرد پرتغالی خواهد آمد. واقعیت این است که هواداران تراکتورسازی همچنان حامی این سرمربی هستند و حالا با وجود نتیجه نامطلوبی که این سرمربی گرفته، از او حمایت می‌کنند و به اصطلاح پشت او هستند اما در رابطه با موضع هیات مدیره نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد. عباسی در ظاهر می‌گوید که حمایت همه جانبه از تونی ادامه دار خواهد بود. او اخیرا با اضافه کردن یک مربی ایرانی به کادر فنی قدمی مثبت در حمایت از تونی برداشت اما از طرفی برخی‌ها از رفتن تونی در آینده نزدیک خبر می‌دهند. از سوی دیگر یکی از اعضای هیات مدیره در رسانه‌ای اعلام می‌کند که تونی گزینه ما نبوده و مد نظر هواداران بود پس باید تحمل کنند، باید قبول کنیم که هوادار با خواندن چنین جملاتی در حالت مبهم شادی و ناراحتی قرار می‌گیرد چرا که می‌داند یکی از صاحبان رای و نظر در تراکتورسازی با سرمربی تیم مخالف است و به اجبار حضور او را تحمل می‌کند ولی از طرفی وی به نظر هواداران احترام گذاشته است.


ضلع سوم و تاثیرگذار در حضور مجدد تونی در تراکتورسازی بازیکنان هستند که به نظر می‌رسد این سرمربی مورد حمایت بازیکنان نیز است و آنها دوست دارند، هدایت تیم را این مربی پرتغالی برعهده داشته باشد.


با این شرایط باید پرسید چرا در حالی که این تیم تبریزی و در حقیقت تونی اولیویرا فرصت زیادی برای جبران ۵ هفته گذشته دارد، این همه حاشیه و بحران برای تیمش درست شده است.

واقعیت این است که متاسفانه این روزها تراکتورسازی هم از دوست ضربه می‌خورد و هم از دشمن و در این بین بیشترین ضرر را تونی خواهد کرد. در روزهایی که تونی اولیویرا نتوانسته بود، نتایج خوبی بگیرد، دعوای او و سرپرست بر آتش این ناکامی دمید و خود سرمربی باعث ایجاد شرایطی شد که در وهله اول برای خود او گران تمام شد. از طرف دیگر کسانی که مترصد فرصتی بودند که بتوانند برای این تیم حاشیه و بحران ایجاد کنند نیز خیلی زود دست به کار شدند و ندای وامصیبتا برای این تیم سردادند تا اوضاع را بحرانی‌تر نشان دهند. شاید رفتار مدیرعامل قبل از شروع بازی‌ها و انتقاد از مدیران گذشته این تیم هم بی تاثیر در به وجود آمدن این همه حاشیه نبوده و نیست. با شرایطی که پیش آمده روزهای سخت خیلی زود سراغ پیرمرد نیمکت تراکتورسازی آمده و این سرمربی شانس زیادی برای حضور ادامه دار در تبریز نخواهد داشت، مگر اینکه او بتواند در دو سه بازی آینده نتایج قابل قبولی کسب کند که در این صورت باز هم فرصت به او داده خواهد شد، در غیر این صورت با چنین شرایطی فرصت بیشتری به او داده نمی‌شود


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: تراکتور از دوست و دشمن ضربه می‌خورد،باشگاه تراكتور سازي تبريز ,
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
بازدید : 414
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 سرهنگ سلیمانی

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بشاگرد گفت :طرح هجرت سه در 10مدرسه شهرستان بشاگرد آغاز شد وبه مدت 10روز ادامه دارد .سرهنگ محمود سلیامانی افزود :در این طرح 150دانش آموز بسجی مشارکت دارند .وی گفت:دراین طرح کار رنگ آمیزی وبهسازی ومرمت مدارس ،جوشکاری ،فضای سبز مدارس را انجام می دهند .فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بشاگرداعتبار اینطرح را 58میلیون ریال عنوان کرد و با اشاره به اینکه طرح هجرت موجب ایجاد روحیه کار و تعاون در بین دانش‌آموزان می‌شود، تصریح کرد: ایجاد تخصص برای دانش‌آموزان و آماده‌سازی آنها برای حضور در بازار کار از دیگر نتایج اجرای این طرح است.





:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: اغاز طرح هجرت سه در شهرستان بشاگرد , فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بشاگرد , سرهنگ سليماني ,

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 216
بازدید هفته : 399
بازدید ماه : 1321
بازدید کل : 124767
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com