عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 18 دی 1395
بازدید : 237
نویسنده : فــردیـن احـمدی


به گزارش عصر بشاگرد به نقل از پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي، قرار بود براي اردوي جهادي بروند. اما نگفته بودند كجا. هيچ كدام از مسافران هم فكرش را نمي‌كردند به محروم‌ترين جا بروند. جايي كه از خانه خبري نباشد و مردمش در كپر زندگي كنند. خانه‌هايي از شاخ و برگ نخل خرما. هيچ وقت تصورش را هم نمي‌كردند هنوز باشند كساني كه بهترين غذايشان نان باشد. اما وقتي ديدند، باور كردند. تنها اشك‌هايي كه بدون اجازه بر گونه‌هايشان راه گرفته بود، بغض سنگيني كه راه گلويشان را بسته بود، مي‌شكست. مهسا جاور، پاروزن روئينگي هنوز از ديدن بشاگرد و زندگي مردم صبورش شوكه است: «به ما گفتند بياييد اردوي جهادي. خبرنداشتيم كجا، اما رفتيم. من اصلا فكرش را هم نمي‌كردم هنوز چنين جاهايي تا اين حد محروم هست. جايي كه يك خانواده 9 يا 14 بچه داشته باشد بچه‌هايشان پا برهنه روي خاك و سنگ و... راه مي‌روند. دختر بچه كوچكي بود كه يك جاي سالم در پايش نمانده بود. خانواده‌اي بود كه بهترين غذايشان نان بود يا عدس، يا ماهي كوچولوي 10 سانتيمتري كه گوشتي نداشت و همه‌اش استخوان بود كه مي‌خوردند. خانه نداشتند، در كپري زندگي مي‌كردند كه با چوب و برگ‌هاي نخل خرما ساخته شده بود و يك ملحفه زيراندازشان بود. پيش خانمي رفتيم كه بچه‌اش همان شكل و شمايل بچه‌هاي قحطي زده آفريقايي را داشت. صحنه‌هايي كه با تماشاي آن فقط گريه كرديم.»

 


گروه ورزشكاران سري هم به مدرسه شبانه روزي دخترانه بشاگرد زدند: «مدرسه شبانه‌روزي ساختند كه دختران بشاگرد و اطرافش در آن جمع شده‌اند تا درس بخوانند. در اين مدرسه با دختري صحبت كردم كه بزرگ‌ترين آرزويش ديدن يك شهر است.»

پاروزن المپيكي كه به قول خودش اين سفر برايش متفاوت از هر سفر ديگري بود، مي‌گويد: «اين سفر برايم با همه ناراحتي‌هايش خيلي خوب بود و متفاوت. هرچند دو روز در بشاگرد حالم خيلي خيلي بد بود. اگر يك روز ديگر مي‌ماندم واقعا افسرده مي‌شدم. اما هيچ سفري نمي‌توانست برايم اين قدر تاثيرگذار باشد. خوشحالم كه يكسري كمك براي آنها برديم. هرچند در برابر احتياجات آنها هيچ نبود.» به نظر او اما اين سفر با اين‌كه ناراحت‌كننده بود، اما نكته هم داشت: «من كه خيلي تحت تاثير قرار گرفتم. ما بايد هر لحظه خيلي شكرگزار باشيم. با شرايط خوبي كه داريم نه جاي اعتراض داريم و نه ناراحتي. همه تلاشم را مي‌كنم براي كمك به اين افراد/.

 

 

انتهاي پيام //



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: محروميت‌هاي بشاگرد فراتر از تصور است/ بهترين غذاي مردم نان است , المپيكي ,
تاریخ : پنج شنبه 9 دی 1395
بازدید : 262
نویسنده : فــردیـن احـمدی

معاون فرماندار بشاگرد گفت: حماسه ۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است.

به گزارش عصر بشاگرد، عباس رجبی پور صبح چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت ۹ دی با اشار به اینکه حماسه ۹ دی برای این کشور درسهای فراوانی را در پی داشت گفت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی  در حماسه بزرگ و تاریخی ۹ دی باری دیگر نشان دادند که به آرمانهای نظام و ولایت فقیه پایبند هستند و دشمن با هیچ دسیسه و توطئه ای نمی تواند به این کشور دست درازی داشته باشد.

رجبی پور گفت: روز ۹ دی روز تجلی واقعی با آرمانهای انقلاب و نشان دادن عظمت آحاد جامعه نسبت به ارزشهای دینی است که مردم نشان دادند برای حفظ آنها تا پای جان خواهند ایستاد.

وی عنوان داشت: در این روز تاریخی و فراموش ناشدنی مردم ایران اسلامی با خلق حماسه ای بزرگ و ماندگار دشمنان دین اسلام و ملت ایران را مایوس کرده و یوم الله دیگری را شگفتی آفریدند.

معاون فرماندار بشاگرد گفت: مردم کشور در این روز به خوبی درک کردند که دشمنان خود و انقلاب خود را به درستی می شناسند و هرگز فریب حیله و نیرنگ آنها را نخواهند خورد.

رجبی پور بیان کرد : با توجه به برنامه مدون شده در راستای بزرگداشت سالروز حماسه ۹ دی انتظار میرود که برای خلق حضور همه آحاد مردم و دستگاهای اجرایی برای بیعت مجدد با آرمانهای نظام اسلامی حضور جدی داشته باشند.

 

انتهاي پيام//

 

 

منبع: خبرنگار مهر



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: حماسه 9 دي , فرماندار بشاگرد , ستاد هماهنگی , آرمانهای انقلاب , تاریخی , نظام و ولایت , یوم الله ,
تاریخ : پنج شنبه 9 دی 1395
بازدید : 246
نویسنده : فــردیـن احـمدی

نماینده مردم شرق هرمزگان:


نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از روستاهای استان هرمزگان با تانکر آبرسانی می‌شود تصریح‌کرد: مردم بشاگرد برای تامین آب نیازمند چندین دستگاه تانگر آبرسانی هستند.

به گزارش عصربشاگرد، حجت‌الاسلام سیدمصطفی ذوالقدر ‌چهارشنبه شب در نشست مشترک نمایندگان مجلس، استاندار و مدیران صنعت آب و برق  هرمزگان با وزیر نیرو اظهارداشت: 17 سال خشکسالی و برداشت بی رویه آب از منابع زیرزمینی، دشت میناب را با نابودی مواجه کرده است.

وی در ادامه بیان‌داشت: میناب زمانی قطب کشاورزی استان هرمزگان و مرکز میوه‌های گرمسیری کشور بود که متاسفانه امروز به دلیل تداوم خشکسالی و بحران آب، 90 درصد از باغات آن نابود شده است.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از روستاهای استان هرمزگان با تانکر آبرسانی می‌شود تصریح‌کرد: مردم بشاگرد جهت تامین آب نیازمند چندین دستگاه تانگر آبرسانی هستند که لازم است وزارت نیرو در این سفر به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشد.

حجت‌الاسلام ذوالقدر بیان‌کرد: طبق گزارشات رسیده مردمی بهای آب در روستاها گران است و دولت باید توجه داشته باشد روستائیانی که بواسطه بحران آب تمام هست و نیست خود را از دست داده‌اند توان پرداخت هزینه آب را ندارند.

وی با اشاره به وجود بحران کم‌آبی در استان هرمزگان گفت: باید برای رفع این مشکل، تدابیری اندیشیده و منابع جایگزین در این زمینه تعیین می‌شد استان هرمزگان و بسیاری از استان‌های جنوبی نباید منتظر نزولات جوی بمانند.

 

انتهای پیام//

 

منع: خيبرگزاري تسنيم

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: خشكسالي , بحران کم‌آبی , شرق هرمزگان , ذوالقدر , نشست مشترک , تانگر , دشت میناب , هرمزگان ,
تاریخ : پنج شنبه 9 دی 1395
بازدید : 229
نویسنده : فــردیـن احـمدی
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بشاگرد از حضور چشمگیر مردم این شهرستان در مراسم بزرگداشت نهم دی قدردانی کرد.

 

در این بیانیه آمده است: مردم عزیز و شهید پرور شهرستان بشاگرد درود و سپاس خداوند بر شما که در سالروز حماسه ماندگار ۹ دی، (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) روزی  که به فرموده مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» نمادی از تجلی قدرت الهی و روح حسین‌بن علی«علیه‌السلام» و دست خداوند بود که از قلوب با ایمان و اراده‌های راسخ ملت مسلمان، شجاع و مبارز ایران اسلامی ظهور یافت تا بساط فتنۀ  فتنه‌گران، آشوب‌طلبان و دشمنان عنود و حسود انقلاب را در هم پیچیده و قدرت نرم نظام و اراده، عظمت و اقتدار ملی مردم  و نظام را به منصه ظهور رساند.

شما با حضور خود در اجتماعات باشکوه سراسر شهرستان میثاق دوباره ای با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی و بیعتی مجدد با ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای داشتید و با وحدت و همدلی و حضور گسترده خود قلب امام زمان (عجل الله) و همچنین نائب برحقش را شاد و چشم دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را کور کردید.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بشاگرد ضمن سپاس و قدردانی از این همه ایثار و وفاداری اقشار مختلف مردم، مسئولین، خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، ائمه محترم جمعه، فرمانداران، بخشداران، روحانیت معزز، بسیجیان قهرمان، ورزشکاران، هنرمندان، اصناف و بازاریان، دانشگاهیان، فرهنگیان، دانش آموزان، اصحاب رسانه، جوانان و نوجوانان سازمان ها، نهادها، ارگان ها، نیروهای مسلح بالاخص از حمایت و همچنین مجموعه هایی که در برگزاری اجتماع بزرگ مردم بشاگرد در میدان امام علی (ع) شهر سردشت همکاری و تلاش صادقانه، خالصانه و موثر داشتند تقدیر و تشکر  به عمل می آید.

سلامتی و بهروزی مردم شریف شهرستان بشاگرد را در سایه زعامت ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) از خداوند متعال مسئلت می نماید.

 

انتهاي پيام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: بیانیه , به مناسبت , ۹ دیماه , حماسه 9 ديماه , بشاگرد , هرمزگان ,
تاریخ : پنج شنبه 9 دی 1395
بازدید : 189
نویسنده : فــردیـن احـمدی
تجمع بزرگ گرامیداشت حماسه نهم دی با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه شهرستان بشاگرد در میدان امام علی (ع) شهر سردشت برگزار شد.
 

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، تجمع بزرگ گرامیداشت حماسه نهم دی امروز پنجشنبه با حضور مسئولان شهرستانی و مردم همیشه در صحنه شهرستان بشاگرد در میدان امام علی (ع) شهر سردشت برگزار شد.

سرهنگ پاسدار محمود سلیمانی فرمانده سپاه ناحیه بشاگرد در اجتماع عظیم مردم بشاگرد گفت: تبعیت از ولایت می تواند انسجام بخشی نظام را بیشتر و دشمنان را مایوس کند و با حرکت در مسیر ولایت دشمنان نظام بیشتر شکست می خورند.

سلیمانی با بیان روز ۹ دی یکی از روزهای مهم و از قله‌های پرافتخار نظام مقدس اسلامی است اظهار کرد: حماسه ماندگار ۹ دی دست رد زدن مردم به سینه دشمنان نظام بود و این واقعه حماسه ماندگاری برای ایران اسلامی رقم زد.

وی با اشاره به اینکه این روز تجلی حضور شکوهمندانه مردم بود گفت: ملت با حضور دشمن‌شکن خود نقطه عطفی را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به ثبت رساندند.

فرمانده سپاه ناحیه بشاگرد با اشاره به انواع توطئه های دشمنان از زمان پیروزی انقلاب تاکنون اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی با نقشه های مختلف سعی در ایجاد فتنه های مختلف هستند که بابیداری، هوشیاری و بصیرت مردم نقشه آنها نقش برآب خواهد شد.

سرهنگ محمود سلیمانی حضور گسترده مردم در مراسم ۹ دی را نشانه تجدید میثاق با ولایت دانست و افزود: این روز در تاریخ ایران یک روز ماندگار است که باید اهداف این حماسه در جامعه اسلامی تبیین شود.

این تجمع با هدف بزرگداشت حماسه ۹ دی و با حضور اقشار اعم از روحانیون، اصناف، بازاریان، مدیران ادارات، دانش آموزان و معلمان، دانشجویان و اساتید دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم مردم شعارهایی در حمایت از ولایت فقیه سر دادند و باردیگر وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ثابت کردند.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: 9 دی , بشاگرد , سرهنگ سلیمانی , عکس , شرق هرمزگان , حماسه ,

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 38
بازدید هفته : 376
بازدید ماه : 3814
بازدید کل : 123337
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com